Waarom een modt? Deel 2

DeletedUser78666

Guest
Oké ik wil wel op TW's CoMa reageren. Laat ik allereerst zeggen dat ik het niet fatsoenlijk vind dat er alleen wordt gereageerd op Hopeful, ipv velen anderen in het topic. Dit respons had jij namelijk ook in dit topic kunnen zetten en daarbij kunnen zeggen dat privé-berichten niet worden geantwoord. Het argument: "Hoi, ik wil eerst een weloverwogen gesprek voeren met Duckje, is logisch. Maar dit gesprek maakt helemaal geen reet meer uit als jij alle punten al duidelijk toelicht via een privébericht met een ander. Wat is jouw reden hier achter, zijn wij te min of hoop jij hiermee dat er geen discussie komt. Indien het laatste, pech gehad ik ga er toch een discussie van maken!

Dus bij deze:
Poo. zei:
Beste Duncan,

Ik heb vandaag even de tijd genomen om WvW forum door te spitten en daarbij de log van moderatoracties te nemen.

Sinds 01 juli 2017 is geen enkele post verwijderd of aangepast die niet in één van volgende categorieën valt:
- Deel van het dickpic-topic dat jullie hebben gemaakt
- Spelbedervende posts
- Anders regelovertredende posts (denk aan schelden edm)

Ik vind het dan ook enigzins verrassend dat er plots een drama wordt gemaakt nudat er een topic gesloten wordt (waar jullie het (zie je eigen post) mee eens zijn) die hier helemaal niet thuis hoort. Het argument 'er was al langer kritiek' kan dan wel zo zijn, het is helemaal niet gebaseerd op feiten gezien er amper gemodereerd is en werd op het WvW forum. Ik heb mogelijk een post of twee gemist, mocht je me daar op kunnen wijzen... graag!

Oké laat ik hier eerst op reageren. Individuele posts worden allereerst gegeneraliseerd. Spelbedervende posts worden meestal intern opgelost door men aan te spreken. De hoeveelheid spelbedervende posts is zo erg verminderd, wat mij betreft willen wij dit ook met schelden en het gebruiken van het woord dickpic. Al ben ik dat met het laatste niet mee eens. Maar goed mochten jullie daar problemen mee hebben dan wil ik en ik denk de rest ook wel wat voor veranderen.

"(waar jullie het (zie je eigen post) mee eens zijn)"

Sanderverdomme Poo doe jij het weer. Hopeful is misschien onze CoMa, maar wij bestaan nog steeds uit individuen. Ik heb toch ook een mening waar naar geluisterd moet worden? En ik vond dat topic compleet relevant en zou dus niet gesloten mogen worden. Het verschil tussen het VF en het Spellenforum is dat het twee verschillende community's zijn en voor iedereen toegankelijk. Gezien dit relevant was voor onze community en aan ons gerelateerd is, hoorde het hier. Daarnaast was het een inschrijftopic voor een spel. Wij wilden gewoon een leuke spelen organiseren en bedachten een niet-tastelijk prijs om men te motiveren. Dat er dan kritiek komt van een bepaalde hoek, hadden wij niet verwacht en daarvoor excuses naar hen toe, maar ik sta open om privé een dialoog te voeren om hen onze kant uit te leggen. Gezien TW dit niet meer toe laat.

Poo. zei:
Wij zijn dan ook niet van plan het beleid mbt het WvW forum te wijzigen. Victorious zal hier moderator blijven en de richtlijnen volgen die hij is opgelegd:
- > Ingrijpen bij regelovertredend gedrag (hier valt geen acceptabele spam onder)
- > Ingrijpen bij aangemaakte topics die helemaal nergens op slaan en/of in het VF thuis horen
- > Spelbegeleiders ondersteunen bij het runnen van potjes en spelbederf tegengaan met de middelen die zijn toegestaan door onze privacy policy.

Het modereren in dit forum is dan ook minimaal (en helemaal niet nodig zelfs) als de forumgebruikers hun verstand gebruiken en er zelf een leuke plek van maken. Het topic dat jij had gemaakt op WvW hoort thuis op het vrije forum, en dan hoor je dat daar ook te posten. Hier is geen discussie over mogelijk.

Het is niet omdat het moderatieteam al een stapje terug heeft genomen mbt strengheid op verscheidene fora (en forumgebruikers die hier langer zitten dan jou zullen echt wel kunnen bevestigen dat het vroeger veel strenger en intoleranter was!) dat hier misbruik van genomen moet worden. Ik zal dan ook niet toelaten dat dergelijke grappen andere fora, zoals WvW, verzieken. Houd onderwerpen waar ze thuishoren. In dit geval het Vrij Forum.

Guess wat, ik ga er toch over discussiëren. Of jij het nou wil of niet. Ik zie mijzelf als 1 van de spelers die enorm veel moeite heeft gestoken om dit spel in leven te houden, al twee jaar lang. Natuurlijk maak ik vaak grapjes, ik vind dat men niet te serieus moet zijn op een forum. Maar voor men die mij kennen ben ik ook vaak serieus. Samen met mij zijn gelukkig velen anderen, Marwo destijds veel respect voor, Capri, Netsky en DZ nu veel respect voor. En nu noem ik maar een deel op. Wij zijn met veel die moeite doen om dit tot stand te houden. Daarom zijn wij ook blij dat er nieuwkomers komen die vaak ook mee worden getrokken in onze enthousiasme, wat prachtig is (zie Hopeful, maar ook bijvoorbeeld een thelightfighter die een potje wil leiden met een andere nieuwkomer). Prachtig.

Waarom zeg ik dit? Nou omdat ik niet voel dat iemand buiten hen om dit zooitje hoort te runnen. Destijds hebben jullie onder druk Calamus Incedium VF-mod gemaakt, wat zorgden voor minder rebel op het VF. Iedereen kon echter wel zien dat CI het niet lang ging volhouden, omdat hij niet heel gemotiveerd was altijd. Nu denk ik dat voor het spellenforum het beste is als wij ook ons eigen mod krijgen. Nu komt het argument, blablabla dat gaan wij niet doen. Maar waarom niet? Jij en ik weten maar als te goed dat hier zat mensen zijn die in staat zijn om dit te modden. Dat zorgt ook dat een mod geen potje hoeft te lezen, waar hij toch geen zin in heeft en wij hebben een aanspreekpunt. In mijn opinie besluiten mods vaak (doordat zij veel werk hebben), te snelle conclusies te trekken. Zoals dit topic hoort thuis op het VF.

Poo. zei:
Tevens vind ik het jammer dat wanneer personen zoals DemocratischeZwijmelaars op een constructieve manier het gesprek willen aangaan ook dit topic wordt verziekt door andere personen die kant nog wal slaan met hun onderwerpen.

Wat een zotte rot reactie. Insinueer jij hier nou mee dat de rest kut reageert. Voor zover ik weet werd er in het topic voor 80/90% serieus gereageerd. Oneliners kunnen ook serieus zijn. Dat jij dit negeert en hiermee een excuus zoekt om niet te reageren, is behoorlijk en dan ook behoorlijk triest. Guess what, 1 van de eersten die off topic ging, was een modt. Dus loop niet te klagen en ga deze confrontatie aan als een man.

Poo. zei:
Daarmee denk ik al je puntjes geadresseerd te hebben. De opmerking dat er streng wordt gemodereerd op het WvW forum is bijvoorbeeld een onzinopmerking gezien de logs dit compleet tegenspreken.
Ik geef je zelfs de cijfers:
Moderatoracties sinds 01/07/2017:
6 (Jo Han)
-> Waarvan 6 verwijderde posts mbt een speler die niet meespeelt en dus het spel bederft
1 (Sc Beast)
-> Waarvan 1 verwijderde psots mbt een speler die niet meespeelt en dus het spel bederft
26 (Victorious)
-> Waarvan 17 verwijderde of bewerkte posts in het 'dickpictopic', 3 ongedaan gemaakte verwijderingen of bewerkingen (dus van die 17 werden er 3 teruggezet), 6 posts die uitdagen van de mod zijn na het 'dickpic-topic-incident' met posts zoals #Dickpicteam

Dat komt dus neer op 33 gerechtvaardigde acties op 33 sinds 1 juli 2017.

Ik geloof dus dat je helemaal niet te klagen hebt? geloof niet zomaar wat anderen allemaal zeggen over de strengheid op dat forum. De statistieken en logs zeggen iets helemaal anders. Dit is simpelweg gal spugen om het te spugen, en mensen die gemakkelijk te beïnvloeden zijn lopen maar al te graag mee.


Mocht je verdere vragen hebben horen we dat graag.

mvg,
Poo.

Leuk Poo, ik ga nu ook spugen, simpelweg omdat ik vind dat jullie het verdienen. Er wordt inderdaad niet streng gemodereerd ivm wereldfora, maar naar mijn mening nog steeds te streng. Jij bent meneertje van de statistieken hé, vertel mij welke leeftijdsgroep op dit gedeelte van het forum zit, dit kan makkelijk gecheckt worden. maar goed jullie willen geen dickpic humor, dan zal ik hier rekening mee houden. Maar een mod neerzetten, daar wachten wij echt niet op. Jij moet niet vergeten dat Victorious hier nog maar net mod is, als jij gaat kijken naar de hoeveelheid verwijderde posts hij heeft ten opzichte van de anderen die soms ondersteunde indien het echt nodig is, dan kan jij wel zeggen dat het hier wat strenger wordt dan dat wij gewend zijn. DAT ZIJN OOK HARDE STATISTIEKEN, MR STATISTIEK. Het is dus een logische statement, als het hier minder leuk gaat worden met de komst van een modt.

Sander out!
 

DeletedUser70435

Guest
Jij moet niet vergeten dat Victorious hier nog maar net mod is, als jij gaat kijken naar de hoeveelheid verwijderde posts hij heeft ten opzichte van de anderen die soms ondersteunde indien het echt nodig is, dan kan jij wel zeggen dat het hier wat strenger wordt dan dat wij gewend zijn. DAT ZIJN OOK HARDE STATISTIEKEN, MR STATISTIEK. Het is dus een logische statement, als het hier minder leuk gaat worden met de komst van een modt.
Wat een toeval dat al die verwijderde posts om precies hetzelfde gaat. Verander 1 ding (het taalgebruik) en voila, ik hoef opeens niks te verwijderen! Het is allemaal zo simpel Sander.
 

DeletedUser78666

Guest
Wat een toeval dat al die verwijderde posts om precies hetzelfde gaat. Verander 1 ding (het taalgebruik) en voila, ik hoef opeens niks te verwijderen! Het is allemaal zo simpel Sander.

Tjaa, dus er zullen veranderingen plaats vinden. Maar goed dat woord zal ik niet meer gebruiken, hopelijk meerdere ook niet.

Ik reageer straks en je hebt grotendeels gelijk.. maar het zijn wel vrijwilligers die ook het beste willen Sander!

Dat begrijp ik ook, maar wij zijn ook vrijwilligers die kei hard ons best doen om wvw tot leven te houden. En het lijkt alsof Poo dat vergeet door enorm disrespectvol alleen op Hopeful the reageren en zonder overleg met ons een mod aan te nemen.
 

DeletedUser70854

Guest
Daarom zijn wij ook blij dat er nieuwkomers komen die vaak ook mee worden getrokken in onze enthousiasme, wat prachtig is (zie Hopeful, maar ook bijvoorbeeld een thelightfighter die een potje wil leiden met een andere nieuwkomer). Prachtig.
Sanderverdomme ik heb ook een naam... Iedereen vergeet mij altijd weer :oops:

Maar even serieus: ik begrijp alletwee de standpunten. Maar ik vind dat we wel gewoon realistisch moeten blijven. Zoals Rens zegt, het zijn nog steeds vrijwilligers die dit doen! En ja, wij zijn ook vrijwilligers bla bla bla

Ik denk dat ik toch wel bij de jongeren van deze groep en al bij al kan ik er wel mee leven dat er hier en daar wat eerder vulgaire mopjes en topics zijn. Maar er bestaan nu eenmaal mensen die deze mening niet delen en dan heel zwaar gaan tillen aan het feit dat het zogezegd 18+ moet zijn enzoverder...

Daarom zoals @Victorious. zegt: pas gewoon het taalgebruik aan en denk na voordat je iets schrijft of dat geschikt is voor alle leeftijden.

Maar @.TheonlyplanisA en @Hopeful ik vind dat er ook gewoon vrijheid moet zijn en daarom begrijp ik jullie ook ten zeerste maar probeer er aub op te letten en dan krijgen we dit soort drama niet meer! Tenzij dat het datgene is wat Dramaqueen Sander wil :rolleyes:

Ja da was het
Groets peeps
 

DeletedUser65921

Guest
Hoe, wij willen toch net drama? Was dat niet het hele punt?
 

DeletedUser17472

Guest
Thnx Joris voor je uitleg. Thnx pierre voor je begrip, vandaar de like.

Zien jullie nu niet in dat het gewoon simpel is? Gedraag je normaal, zorg dat je taalgebruik 18- (zelfs 12-) is, laat iedereen in zijn waarde (dus ook vrouwen en anders geaarden) en Vic zal weinig te doen hebben hier.

Wat een drama om iets dat je op het vf wel kunt posten.
 
Reactiescore
1.015
Voor een gesprek die hier ontstaat in deze doelgroep speciaal naar het dood VF gaan om verder te praten? Dat is je reinste onzin he Fam.

Er zal nu gewoon weer kinderlijk en bekrompen gemodereerd worden. Was meteen duidelijk.
 

DeletedUser78666

Guest
Thnx Joris voor je uitleg. Thnx pierre voor je begrip, vandaar de like.

Zien jullie nu niet in dat het gewoon simpel is? Gedraag je normaal, zorg dat je taalgebruik 18- (zelfs 12-) is, laat iedereen in zijn waarde (dus ook vrouwen en anders geaarden) en Vic zal weinig te doen hebben hier.

Wat een drama om iets dat je op het vf wel kunt posten.
Thx Joris voor jouw uitleg, welke uitleg? Die hij privé gaf aan Duncie?
 

DeletedUser17472

Guest
Yep. Is inmiddels geen privegesprek meer omdat het hier is gedeeld.
 
Reactiescore
746
Ik was van plan hier te reageren, maar gezien Duncan mijn reactie naar hem hier heeft gepost was dit niet meer nodig. Ik zou namelijk exact hetzelfde gezegd hebben (mss met andere verwoordingen naar individuele forumgebruikers toe, maar de inhoud op zich was hetzelfde gebleven).
 
Bovenaan