Verover de schildwapens feedbacktopic

Reactiescore
298
Een event van niks, wat veel te lang duurt en waar je veel te hoge bonussen kan verzamelen. Voortaan events zoals het valtenijn-event, die het spel niet heeft beïnvloed, of een event waar de bonussen in je inventaris komen o.i.d. (Waar heb je het anders voor?)
 

DeletedUser70296

Guest
Een event van niks [...]
Dat vond ik nu ook, en ik heb er dan ook helemaal NIETS mee gedaan; af en toe versloeg ik tegenstanders, of raakte ik een schildwapen kwijt, maar dat boeit me niet.

Nog een vraagje: wat is een verdedigingskans? Betekent dat dat ik mij niet altijd verdedig? Of is het de kans op succes? En waarom ... zijn verdedigingskans, en waarom zetten jullie overal 's achter als genitief-s, die er meestal aan vast hoort, maar in sommige gevallen (dat zou bij Nikolaas ook het geval zijn geweest) vervangen dient te worden door een enkele apostrof (dus ')? En wie heeft die idiote naam 'Verover de schildwapens event' bedacht? Kan het ook in correct Nederlands?
 

DeletedUser75606

Guest
Het event op zich was wel oke, maar de bonussen allesbehalve. Die buffs zijn véééél te sterk... Je kan als je erg actief speelt, zorgen dat je clear 50% sterker is, dat is er toch over. Events op zich ben ik voorstander van, maar liefst geen die het spel zo extreem beïnvloeden.
 
Reactiescore
1.145
Persoonlijk zou ik het leuk vinden als je de bufs krijgt en ook nog na het event kunt inzetten.
wel kun je ze niet stacken waardoor je niet een te groot voordeel in 1x kan krijgen.
Ook zou ik het een verbetering vinden als je als verdediger voortgangspunten kunt krijgen.
Echter begrijp ik de keuze van inno om dit niet te doen nu is het namelijk zo dat je in het gunstigste geval nog steeds reddelijk wat tijd nodig hebt om op het maximale aantal kampioenen te komen.
als je in de verdediging ook punten krijgt zou je in theorie binnen een paar uur al op het maximale aantal kampioenen kunnen zitten.
misschien dat hier dus nog iets op bedacht kan worden dat je een voortgangspunt krijgt als je je schildwapen verliest of zo :)
Verder vind ik het event vrij goed gelukt iig. :)
 
Reactiescore
31
Ik vond het wel een prima event na even het aanpassen van het stacken van de buffs. Zelf slachtoffer geworden van de ernst van het begin:p

Dat je 100 bijl verlies leed als je een dorp clearde was een beetje heftig :p

Iig leuk en mooi event, en beter dan die van de winter :x :p
 

DeletedUser71523

Guest
Mijn voorkeur gaat toch naar evenementen die niet tot nauwelijks het spel beïnvloeden voor de spelers, en vooral die mensen die er niet aan mee willen doen. Een prijs als pp vind ik beter dan de prijzen die je nu kon krijgen
 

DeletedUser73282

Guest
Hey snel vraagje, als nu de ronde 9/9 is afgelopen, hoe lang blijven de effecten dan nog gelden :)?
 
Reactiescore
133
@Blac Wolf: precies weet ik het niet, maar het zal weer ergens tussen 50 en 60 uur zijn. Die tijd stond er elke keer voor en wisselde steeds wat.

Een groot bezwaar aan dit event vind ik dat alleen de meest actieven de bonus zullen krijgen. Ik zit bijvoorbeeld in een heel actieve stam en de enige spelers in mijn buurt die nog schildwapens hebben zijn stamgenoten. Inmiddels loop ik dus ergens op pagina 16-25 om wapens te halen. Dat ik die moeite moet doen is prima, dat mijn hele omgeving nooit een kans maakt is dat niet. Een vervolg zou daar iets aan tegemoet moeten komen denk ik, dan worden er ook meer spelers bij betrokken.
 
Reactiescore
1.145
Dat was eigenlijk al vrij slim uitgewerkt door je verdediging te verhogen als je kampioenen thuis stonden iets wat dus vaak het geval is als je minder actief bent.
Echter zijn de niet actieve gewoon niet zo bezig met het event heb ik het idee waardoor ze ook nooit die schildwapens krijgen en ze dus ook niet zullen vast houden.
 

DeletedUser75609

Guest
Over het Schildwapens toernooi:

Weet iemand toevallig hoelang de buffs beloningen zullen verblijven in je dorpen nadat de 9e toernooi van de 9 is afgelopen?

Normaal blijft het 54 uur tot dat het volgende toernooi begint.

Het zal me ook logische lijken dat het nu weer 54 uur zal duren, maar ik wil dit graag met zekerheid weten want als het niet zo is dan kan ik er rekening mee houden.


Gegroet,

Lmunez.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser71523

Guest
Het antwoord daarop is letterlijk 2 posts eerder genoemd...
 

DeletedUser3197

Guest
Prima evenement, maar jammer dat je er niets meer van te zien krijgt nadat het afgelopen is, afgezien van de ingewisselde schildwapens (bonussen) natuurlijk. Het idee van je bonussen zelf kunnen inwisselen op een door jouw gekozen tijd vind ik daarom ook een goed idee. Tot een x aantal dagen.
Ik moet wel zeggen dat ik de uitleg erg matig vond bij de start van het evenement, wat ik volgens mij al eerder had genoemd. Inderdaad 'gewoon klikken' komt het dichtste erbij in de buurt, haha. :)
Én ik zou het erg leuk vinden om te zien wie uiteindelijk nu de meeste schildwapens heeft ingewisseld, of dergelijke, in jouw regio/wereld. Bij dat handelaarsevenement van een aantal maanden geleden zag je dit wel.

Al met al: leuk evenement weer! Het houdt het spel levend. :D

Sorry voor de Double Post, maar zie net dit topic op het Ideeën forum en wil daarom ook graag voorstellen dat wanneer je zo'n soort evenement hebt als die van de schildwapens, je ervoor kunt kiezen om je berichten automatisch te laten verplaatsen naar een evenement mapje. Ik moest regelmatig weet ik veel hoeveel pagina doorlopen voordat ik bij die aanvalsberichten kon komen. Erg irritant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser61042

Guest
Een evenement zou het spel niet op grote mate het spel moeten beïnvloeden. Ik zie liever evenementen zoals met valentijn dat evenement had geen invloed in het spel maar werd toch actief aan meegedaan.
 
Reactiescore
435
Ik vond het wel een geslaagd event voor spelers met kleine dorpjes, zoals ik op dit moment. Met een goede tactiek kon je zelfs dit krijgen:

2015-04-01_2332.png
 

DeletedUser4771

Guest
Het begin van het event was voor mij niet zo positief. Veel fouten en het leek er op dat er zomaar even iets was gelanceerd zonder er goed over na te denken. Goed herpakt door de verbeteringen wat het event werkbaar maakte voor iedereen.

Al met al als een leuk event evaren met leuke bonussen. Duurde misschien net even iets te lang, maar al met al hebben wij en plezierig gebruik van gemaakt;)
 

DeletedUser31132

Guest
Veel goede punten al voorbij zien komen, maar ik zal ze hier nogmaals herhalen met soms een toevoeging of nog een puntje.

- De voorbereiding van dit event was echt om te huilen. Niet eens een simpele spellingscontrole. Het was ook te direct vertaald vanuit het Engels in plaats van er echt Nederlandse woorden voor te zoeken. Dat vind ik heel slordig en amateuristisch! Dat voor een spel waar duizenden mensen op spelen en geld aan uit geven. Slecht!

- Het event duurde in mijn ogen veel te lang. 9(!) rondes! 5 rondes max. zou ik voor de volgende keer zeggen.

- Zoals ik eerder had aangegeven snap ik niet waarom er onderscheid werd gemaakt tussen de verschillende buffs(weer zo'n Engels woord). Van bepaalde buffs 10 en van de andere 5. Ik zou dat gewoon gelijk trekken en voor alles een max zetten van 5 buffs.

- Voorstellen die ik heb gehoord om de buffs in je inventaris te krijgen, lijken mij totaal geen goed idee. Nu weet kan je een beetje in de gaten houden hoeveel schildwapens je buurman heeft. En kan je dus ook inschatten hoeveel bonus hij heeft. Als hij dan de buffs in z'n inventaris krijgt, weet je nooit wanneer het ingezet gaat worden. Gewoon lekker aan het eind van de toernooironde in laten gaan.

- Als je in het evenementen scherm zit en je gaat mensen uitdagen door op uitdagen te klikken, ga je terug naar de bovenkant van de pagina. Moet je weer naar beneden scrollen om op de volgende te klikken enz. Dat is erg onhandig. Zou top zijn als dit aangepast kan worden. Ook lijkt het mij handig om gewoon meer mensen per pagina weer te geven. Nu stonden er 9. 20 zou makkelijker zijn.
Wat nog mooier zou zijn is als de mensen zonder schildwapens uit de lijst worden gefilterd. Die kan je toch niet uitdagen, dus die kunnen er wel gewoon uit.

- Aan het eind van het hele evenement kan het inderdaad leuk zijn om te zien hoeveel schildwapens iedereen heeft ingeruild. Niet tijdens het evenement maar ERNA. Maar dat is puur voor de leuk. Niet echt noodzakelijk.

Verder is het wel een evenement wat voor herhaling vatbaar is :p
 

DeletedUser74047

Guest
Ik zou aan Donkong toe willen voegen dat een berichtenfilter wel handig is. Als je actief bezig was met het evenement en mensen in de omgeving actief hun schildjes terug probeerden te veroveren liep je berichteninbox snel vol. Hierdoor moest je of direct berichten verwijderen of overige berichten in een apart mapje plaatsen alvorens de hele mikmak te verwijderen. Op zich prima, maar doet af aan het overzicht. Een simpel extra vinkje om berichten van het evenement automatisch eruit te laten filteren is denk ik wel een toevoeging die nuttig is.
 

DeletedUser75778

Guest
De titel geeft aan dat het een Schildwapens events is. Echt bevat de pm alleen een aankondiging over de edeljaarmarkt. Wat is er nu juist?
 
Bovenaan