Veelgestelde Vragen (F.A.Q.)

Reactiescore
25
Tribal Wars FAQ

Dit is de FAQ van Tribal Wars; FAQ staat voor Frequently Asked Questions en is een lijst met veelgestelde vragen. Mocht je een vraag hebben kan je deze hier zoeken en zo meteen het antwoord vinden. Staat je vraag er niet bij dan kan je altijd een nieuw onderwerp openen in het Vragen-forum. Mocht een antwoord onduidelijk zijn kan je ook altijd hier verduidelijking vragen. In deze FAQ wordt soms verwezen naar de hulppagina's, let erop dat je linksboven je eigen wereld nog moet kiezen!
Mocht je een vraag missen waarvan jij vindt dat deze erbij moet, of iets anders willen opmerken over de FAQ, stuur dan een PM naar Kaneel of Ramoth.

Met dank aan BeNnOo, Kaneel en Ramoth voor het samenstellen van deze nieuwe FAQ.

Neem ook zeker een kijkje in de wiki van Tribalwars.nl voor extra informatie.

De FAQ is in een aantal thema's onderverdeeld, waaronder:
Inhoudsopgave

 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
ik heb een vraag
ik speel samen met me meisje
zij woont ook bij mij in
nu wil ik stoppen op een wereld
(rede te groot worden op een andere wereld)
de wereld waar ik wil stoppen wil zij juist doorspelen
kan ik mijn dorp aan haar overdragen?

Nee, maar het kan wel als je (ik meen) 5 dagen niet meer online geweest bent ;)

Dit antwoord klopt voor zover ik weet, en je moet de lijst van internetverbinding delen verwijderen.
Zij zou dan simpelweg jou dorpen over moeten nemen met een edelman uiteraard.
 

DeletedUser51183

Guest
kan je een bonusdorp allen krijgen door er een te veroveren, of is daar ook een andere manier voor? want ik zie soms spelers met maar 1 dorp en dat dorp is een bonus dorp.
 

DeletedUser

Guest
kan je een bonusdorp allen krijgen door er een te veroveren, of is daar ook een andere manier voor? want ik zie soms spelers met maar 1 dorp en dat dorp is een bonus dorp.

Dit kan dan zijn/haar 2de dorp zijn, en dat het hoofddorp van hem/haar is geëdeld. Dan kan je een bonusdorp als dorp hebben, anders kan dit niet.
 
Reactiescore
25
Co partner ook goed

Een co-speler is iemand met wie jij samen je account bestuurd. Als je iemand hebt gevonden wees dan 100% zeker dat die persoon te vertrouwen is voordat je deze op je account laat. Hij kan er namelijk alles mee doen, wachtwoorden veranderen, email veranderen, account verpesten, etc. (Lees DIT vooral ook even door!).

Maar goed, zodra je een co-speler hebt kan je deze jouw wachtwoord geven en dan kan hij inloggen. Jullie spreken met elkaar af wie wanneer online is en zo is het account (in theorie) vaker online.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb samen met een andere jongen een stam opgericht, we zijn dus beide ook diplomaat, maar geen van ons kan het stamprofiel wijzigen,
weet iemand wat we moeten doen, om het stamprofiel weer te kunnen weizigen?
 

DeletedUser

Guest
hallo,

Mijn vraag is als volg

Zou er ooit nog eens een rappere wereld komen?
eentje van instelling 2.0 of zelf 2.5?
Zou wel super zijn ;)
 

DeletedUser52415

Guest
|Aanvallen & Ondersteunen|

Q. Wat is ondersteunen? Hoe doe ik dat?

A. Ondersteunen is het sturen van (meestal defensieve) troepen naar een ander (willekeurig) dorp op de kaart ter verdediging. Dit doe je door naar je verzamelplaats te gaan, vervolgens vul je in de invulvelden in welke troepen en hoeveel je wilt sturen. Onderaan vul je de coördinaten van het dorp in dat je wilt ondersteunen. Rechts daarvan druk je op de groene knop "Ondersteunen". In het volgende (bevestigings)scherm kijk je of alles klopt; is dat het geval druk je op oké en is je ondersteuning onderweg.

Q. Hoe lang blijft ondersteuning staan?

A. Net zolang totdat het teruggestuurd wordt door de eigenaar van het dorp of teruggeroepen wordt door de eigenaar van de troepen.

Q. Hoe roep ik mijn ondersteuning weer terug?

A. Ga in het dorp waarmee je de ondersteuning hebt gestuurd, naar de verzamelplaats en vervolgens links naar de optie "Troepen". Onder het kopje "Troepen in andere dorpen" kan je de ondersteuning terugtrekken door op "alle" te drukken. Wanneer je op "een paar" drukt kan je je ondersteuning deels terugtrekken.

Q. Hoe stuur ik ondersteuning terug?

A. Ga in het dorp waar de ondersteuning staat, naar de verzamelplaats en vervolgens links naar de optie "Troepen". Daar zie je alle troepen die in het dorp staan, vink de troepen die je wilt terugsturen aan en stuur ze terug.

Q. Wat is aanvallen? Hoe doe ik dat?

A. Aanvallen is het sturen van (meestal offensieve) troepen naar een ander (willekeurig) dorp op de kaart als aanval. Aanvallen versturen doe je via de verzamelplaats. Daar kan je in de invulvelden de hoeveelheid troepen die je wilt sturen invullen, en de coördinaten van het dorp dat je wilt aanvallen. Vervolgens druk je op de rode knop "Aanvallen". Je krijgt dan een (bevestigings)scherm waar je kunt kijken of alles klopt; is dat het geval druk je op oké en is je aanval onderweg.

Q. Ik had een dorp ondersteund zodat alleen ik het kon aanvallen. Toen ik het dorp vervolgens aanviel vochten mijn troepen tegen elkaar. Hoe kan dit?

A. In dit spel kun je jezelf aanvallen. Je had je troepen dus terug moeten trekken voordat jouw aanval aankwam, zodat je niet jezelf aanviel.

Q. Hoe ver kunnen mijn troepen reizen?

A. Al je troepen, met uitzondering van de edelman, kunnen over de hele wereldkaart reizen. Hoe langer je je troepen wegstuurt, hoe langer ze onderweg zullen zijn. De edelman heeft op alle werelden, behalve wereld 1, een limiet op de reistijd.

Q. Wat gebeurt er met de ondersteuning wanneer het dorp waar de troepen vandaan komen, wordt overgenomen?

A. Deze troepen zullen verdwijnen in het niets.

Q. Wat gebeurt er met troepen die nog onderweg zijn wanneer hun thuisdorp wordt overgenomen?

A. Deze troepen zullen verdwijnen in het niets.

Q. Help, ik kan mijn aanval/ondersteuning niet meer afbreken. Hoe kan dit?

A. Op alle werelden, met uitzondering van wereld 3, is de annuleertijd voor aanvallen en ondersteuningen 10 minuten. Enkel op wereld 3 bedraagt de annuleertijd voor aanvallen en ondersteuning 15 minuten. De annuleertijd is ondertussen verstreken en je kan je commando niet meer afbreken.

Q. Krijgen de ondersteunende troepen de technologielevels van het dorp dat ze ondersteunen of behouden de ondersteunende troepen de technologielevels van het dorp waar ze vandaan komen?

A. Ze krijgen het technologielevel van het dorp dat ze ondersteunen.

Q. Hoe dood ik de verkenners van mijn aanvaller?

A. Aanvallende verkenners kunnen door een verdediger alleen gedood worden met verdedigende verkenners. Als je wordt verkend moet je dus genoeg verkenners in je dorp plaatsen om alle aanvallende verkenners te doden. Hoeveel dit er zijn wisselt per wereld en kan je hier nalezen (kies linksboven jouw wereld).

Q. Ik had evenveel verkenners als mijn aanvaller in mijn dorp staan, maar toch zijn die van hem niet dood. Hoe kan dit?

A. Er zijn werelden waarbij je het dubbele aantal verkenners nodig hebt om alle verkenners van je aanvaller te doden, dit zal bij jouw wereld dus het geval zijn. Voor meer informatie kan je kijken bij Hulp - Verkennen (kies linksboven jouw wereld).

Q. Waarom zie ik niet de eenheden die zich buiten het dorp bevinden bij mijn verkenning?

A. Dit kan een aantal redenen hebben en is afhankelijk van de wereld waarop je speelt:
  • Je technologielevel is niet hoog genoeg (wereld 1, 3, 5, 10, 16);
  • Niet genoeg verkenners hebben het overleefd, minimaal 90% van de verkenners moeten het overleven (wereld 1, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 16);
  • Het is niet mogelijk op de wereld om eenheden buiten het dorp te zien (wereld 2, 18);
  • Je kunt eenheden buiten dorp enkel zien als je je ridder met ridderitem voor verkenners meestuurt (wereld 6, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 17).

Q. Waarom zie ik de gebouwlevels van het dorp dat ik heb verkend niet?

A. Dit kan een aantal redenen hebben en is afhankelijk van de wereld waarop je speelt:
  • Je technologielevel is niet hoog genoeg (wereld 1, 3, 5, 10, 16);
  • Niet genoeg verkenners hebben het overleefd, meer dan 70% van de verkenners moeten het overleven (alle werelden).

Q. Hoe kunnen spelers hun aanvallen binnen één seconde laten aankomen?

A. Door middel van het timen van aanvallen, kan je aanvallen zo versturen zodat ze binnen één seconde aankomen. Er zijn verschillende manieren om snel te timen, afhankelijk van je browser. Voor de timing tutorials van enkele browsers kan je hier kijken.

uhhm ik weet niet of dit erbij hoort maarja een noob van 3000 punten valt me aan hij ligt 330 uur verder ofzo ik stuur waarom val je me van zover aan hij zegt ik heb je 8 edels in 1 aanval gestuurd en je bent je dorp dadelijk kwijt...wat een noob dit kan toch niet?owja ik heb 12000 punten en 4 dorpen
 
Bovenaan