Veelgestelde Vragen (F.A.Q.)

Reactiescore
25
Tribal Wars FAQ

Dit is de FAQ van Tribal Wars; FAQ staat voor Frequently Asked Questions en is een lijst met veelgestelde vragen. Mocht je een vraag hebben kan je deze hier zoeken en zo meteen het antwoord vinden. Staat je vraag er niet bij dan kan je altijd een nieuw onderwerp openen in het Vragen-forum. Mocht een antwoord onduidelijk zijn kan je ook altijd hier verduidelijking vragen. In deze FAQ wordt soms verwezen naar de hulppagina's, let erop dat je linksboven je eigen wereld nog moet kiezen!
Mocht je een vraag missen waarvan jij vindt dat deze erbij moet, of iets anders willen opmerken over de FAQ, stuur dan een PM naar Kaneel of Ramoth.

Met dank aan BeNnOo, Kaneel en Ramoth voor het samenstellen van deze nieuwe FAQ.

Neem ook zeker een kijkje in de wiki van Tribalwars.nl voor extra informatie.

De FAQ is in een aantal thema's onderverdeeld, waaronder:
Inhoudsopgave

 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
|De Stam|

Q. Hoe word ik lid van een stam?

A. Als je een uitnodiging hebt ontvangen kan je bovenaan de pagina naar Stam gaan, daar zie je alle uitnodigingen die je op dat moment hebt. Accepteer vervolgens één van de uitnodigingen.

Q. Hoe richt ik een stam op?

A. Als je op het moment niet in een stam zit, kun je bovenaan de pagina naar Stam gaan. Vul daar een stamnaam (van minimaal vier tekens in) in en een stamtag (van maximaal zes tekens), druk op oké en je hebt je eigen stam opgericht.

Q. Hoe verlaat ik mijn stam?

A. Als je een gewoon stamlid bent, ga je naar de pagina "Overzicht" van de stam. Vlak boven de "Interne aankondigingen" kun je Stam verlaten drukken, doe dit om de stam te verlaten.
Ben je echter het enige lid in de stam (en dus de oprichter) of ben je de stamoprichter dan moet je de stam opheffen. Dit doe je door naar "Eigenschappen" van de stam te gaan en links onder op "Stam opheffen" te drukken.

Q. Hoe hef ik mijn stam op?

A. Je moet hiervoor de rechten van stamoprichter hebben, als dat zo is ga je naar Stam -> Eigenschappen. Links onder zie je de mogelijkheid tot de stam op te heffen, klik hierop en hef je stam op.

Q. Help, ik kan geen uitnodigingen meer ontvangen.

A. Als je geen uitnodigingen meer kunt ontvangen, dan heb je een filter ingesteld. Ga naar Berichten -> Filter, onderaan vink je het juiste vakje uit en druk je op "Filter instellen". Je kan nu weer uitnodigingen ontvangen.

Q. Hoe verander ik de diplomatie van mijn stam?

A. Om de diplomatie van je stam te kunnen veranderen heb je minimaal de Diplomatie rechten nodig. Als je deze niet hebt dan kun je de diplomatie niet veranderen. Heb je deze wel, dan kun je in je stam naar de tab "Diplomatie" gaan. Onderaan kun je stamtag van een stam invullen en welke relatie je met deze stam wilt (Bondgenoot, Niet-Aanvals-Pact, Vijand). Een relatie verwijderen kan door op de lijst achter de tag op verwijderen te drukken. Let erop dat diplomatieke relaties niet bindend zijn voor jouw stam of de andere stam, een goede communicatie is belangrijk.

Q. Ik heb een bondgenootschap/NAP met een stam, maar toch vallen ze ons aan. Hoe kan dit?

A. In Tribal Wars zijn bondgenootschappen of NAPs niet bindend. Ook al kun je een mondelinge afspraak hebben, dan hoeft men zich hier nog niet aan te houden. Sluit dus alleen een verdrag als je zeker weet dat beide kanten zich er aan houden.

Q. Zijn andere stammen op de hoogte van onze diplomatielijst?

A. Nee, je diplomatielijst is enkel zichtbaar voor de leden van je eigen stam. Als je een stam aan je diplomatielijst toevoegt zal deze stam daar verder niets van weten. Let wel op dat er spionnen kunnen zitten in je stam en dat deze informatie door kunnen geven aan andere stammen.

Q. Er zit een spion in onze stam, dit vind ik niet kunnen. Kan het Tribal Wars Team hier iets aan doen?

A. Gezien geen enkele afspraak gemaakt in een stam ook opgenomen is in de spelregels, is het zijn van een spion toegelaten. Het is aangeraden om een spion zo snel mogelijk te ontmaskeren en vervolgens te ontslaan, het Tribal Wars Team zal je hierbij echter niet kunnen helpen.

Q. Hoe verander ik de rechten van een stamlid?

A. Je kunt enkel rechten van leden veranderen als je zelf stamoprichter of stamleider van deze stam bent. Om de rechten te veranderen ga je naar Stam -> Leden. Daar vink je bij het lid, van wie je de rechten wilt veranderen, het bolletje aan. Onderaan kies je bij Opdracht selecteren voor bevoegdheden en titels. Nu kan je kiezen welke rechten je wilt toekennen of afnemen en deze vervolgens opslaan. Ook kan je daar een titel geven aan een lid.

Q. Hoe verander ik de titel van een stamlid?

A. Je kunt enkel de titel van leden veranderen als je zelf stamoprichter of stamleider van een stam bent. Om de titel te veranderen ga je naar Stam -> Leden. Daar vink je bij het lid, van wie je de titel wilt veranderen, het bolletje aan. Onderaan kies je bij Opdracht selecteren voor bevoegdheden en titels. Onderaan de pagina kan je een titel invullen en deze opslaan.

Q. Wat houdt "Titel naar buiten zichtbaar" in?

A. Als je deze optie aanvinkt kan iedereen, ook niet stamleden, zien welke titel iemand heeft. Staat dit uitgevinkt kunnen enkel leden binnen de stam zien welke titel een stamlid heeft.

Q. Hoe verander ik de rechten van meerdere stamleden tegelijk?

A. Om meerdere rechten tegelijk te kunnen veranderen moet je stamoprichter of stamleider zijn van de stam. Als je dit bent, ga dan naar Stam -> Leden. Rechts onderaan staat » Bevoegdheden wijzigen. Als je daarop klikt worden alle rechten die je kunt toekennen aanvink vakjes. Vink de vakjes van de bevoegdheden aan/af die je wilt toekennen aan je stamleden en sla de wijzigingen op.

Q. Wat houden alle rechten in?

A.
  • Stamoprichter: De speler bezit alle stamrechten. De speler kan de stam opheffen of herbenoemen, stam-homepage en IRC-kanaal intekenen, het interne forum beheren en anderen tot oprichter benoemen.
  • Stamleiding: Leden van de stamleiding kunnen bevoegdheden en titels van andere spelers vastleggen, spelers ontslaan en hebben alle verdere bevoegdheden. Het enige wat ze niet kunnen is de stam opheffen of herbenoemen, stam-homepage en IRC-kanaal intekenen, het interne forum beheren en mensen tot oprichter benoemen.
  • Uitnodigen: De speler kan nieuwe spelers in de stam uitnodigen.
  • Diplomatie: De speler kan de diplomatie van de stam veranderen en kan het stamprofiel aanpassen.
  • Rondschrijven: De speler kan mededelingen aan de gehele stam sturen.
  • Moderator in het interne forum: Deze bevoegdheid geeft het recht om bijdragen van andere leden in het interne forum te bewerken of te verwijderen.
  • Verborgen fora: De speler kan verborgen fora en fora voor vertrouwde leden bekijken. Deze fora zijn onzichtbaar voor normale leden.
  • Vertrouwde leden: De speler kan fora die enkel voor vertrouwde leden zijn zien, maar niet de verborgen fora.

Q. Help, ons stammenforum is zomaar verdwenen. Hoe kan dit?

A. Iemand met moderatorrechten voor het stammenforum heeft het forum verwijderd. Eenmaal verwijderd is het niet mogelijk de informatie van je stamforum terug te halen. Je zult zelf moeten achterhalen wie je stammenforum verwijderd heeft, maar pas in het vervolg op met wie je rechten geeft in je stam.

Q. Ik wil ons forum delen. Hoe doe ik dit?

A. Om een gedeeld forum te kunnen maken moet je zelf stamleider of oprichter zijn en moet de stam met welk je een gedeeld forum wilt een bondgenoot zijn. Is dit het geval ga dan naar Stam -> Stammenforum -> Forum beheren. Bij het forumonderdeel dat je wilt delen klik je op Stammen toevoegen onder Toegang. Vul de stamtag van je bondgenoot in en wacht totdat de andere stam het gedeelde forum accepteert.

Q. Mijn bondgenoot heeft een gedeeld forum aangemaakt, maar ik zie het niet, hoe kan dit?

A. Je moet het gedeelde forum eerst nog accepteren voordat het zichtbaar wordt. Enkel stamleiders en stamoprichters kunnen dit doen.

Q. Ik wil een stamlid ontslaan. Hoe doe ik dit?

A. Om een lid te kunnen ontslaan moet je stamoprichter of stamleider zijn. Ben je dit dan ga je naar Stam -> Leden. Daar vink je het bolletje aan van het lid dat je wilt ontslaan. Kies onderaan bij Opdracht selecteren de optie ontslaan. Het lid is nu uit de stam ontslagen.

Q. Ik wil een nieuw forumonderdeel in het stammenforum aanmaken. Hoe?

A. Voordat je dit kan moet je moderatorrechten hebben voor het stammenforum. Als je dit hebt ga je naar Stam -> Stammenforum, onderaan kies je de optie Forum beheren. Je krijgt nu een lijst met alle huidige fora en hun instellingen, onderaan vind je de optie om een nieuw forum te maken. Vul een naam voor het forumonderdeel in en vink aan of het een verborgen forum moet zijn of niet, vervolgens klik je op maken en het forum is gemaakt.

Q. Hoe maak ik een vertrouwd forum?

A. Voordat je dit kan moet je moderatorrechten hebben voor het stammenforum en een vertrouwd forum kunnen zien. Heb je deze rechten, dan ga je naar Stam -> Stammenforum. Wanneer je onderaan op de optie Forum beheren klikt, zie je een lijst van de huidige fora. Om een forum vertrouwd te maken moet je bij zichtbaarheid drukken op veranderen totdat er Vertrouwde leden verschijnt.

Q. Help! Niemand kan meer op het stammenforum van onze stam!

A. De stamoprichter heeft mogelijk wat ingevuld bij de Eigenschappen van de stam, onder stammenforum. Om dit te bekijken moet de stamoprichter naar Stam -> Eigenschappen -> (en dan links in het scherm naar) Stammenforum gaan. Daar moet hij alles weghalen wat er staat (ook al lijkt er niets te staan) en vervolgens de wijziging opslaan, dan zou het weer moeten werken.

Q. Onze enige stamoprichter is inactief/geband en zijn account verdwijnt binnenkort. Verdwijnt de stam samen met hem?

A. Nee, dit zal niet gebeuren. Zodra de enige stamoprichter in een stam verdwijnt, kan elk stamlid zichzelf tot oprichter benoemen. Nadat een stamlid dit heeft gedaan, verdwijnt deze functie. Onder het tabblad Medeleden zal een link verschijnen waarmee een stamlid zichzelf tot oprichter kan benoemen. Dit ziet er als volgt uit:
attachment.php

hoe zet ik een plaatje in de interne aankondiging van de stam?
 
Reactiescore
25
hoe zet ik een plaatje in de interne aankondiging van de stam?

Het is niet mogelijk een plaatje in de interne aankondiging te zetten.

De enige uitzondering is een unit icoontje (zoals deze :speer: bv). Met behulp van de BB-code [unit]spear[/unit] kan je dit plaatje dan toevoeging.
 

DeletedUser

Guest
het kan wel:D je moet gwn een plaatje zoeken kopjeer de url uit de adres balk

en dan zet je dit bij interne aankondeging [img] daartussen plak je de url


bij het profiel van een stam moet je wel pa hebben:D
 
Reactiescore
1.804
maar dan wordt je account toch geblokt???

Neen.
Je gaat naar instellingen -> internetverbinding delen -> geef de accountnaam van je broertje in.
BELANGRIJK: Je broertje moet ook jouw accountnaam aangeven bij internetverbinding delen op zijn account.
Dan is er niks aan de hand ;)
 

DeletedUser

Guest
Als de ander stopt en gaat samen verder doe je samen met 1 acc dat is toch niet erg
of wel?

Nee, echter moet de jij of de ander wachten totdat 1 van de 2 accounts verwijderd is.

Echter kan TW dit niet makkelijk controleren, en kan je gelijk ook samen gaan spelen
 
Bovenaan