Stelling van de dag

Reactiescore
660
Nieuwe stelling!

Starten zonder enige pp boost is (bijna) niet meer genoeg om in de top mee te willen draaien.
Ik veronderstel dat je met het woord "bijna" bedoelt dat je een beetje pp nodig hebt maar dat je met farmen uiteindelijk ook wel de echte abusers kan bijhouden?
 

DeletedUser76081

Guest
Ik denk dat soms wat pp gebruiken voor gs geen kwaad kan
 
Reactiescore
94
Ik veronderstel dat je met het woord "bijna" bedoelt dat je een beetje pp nodig hebt maar dat je met farmen uiteindelijk ook wel de echte abusers kan bijhouden?

Nee, met 'bijna' bedoel ik dat het momenteel nog wel soort van haalbaar is zonder enige gs te kopen, maar dat op de huidige koers het uiteindelijk niet meer haalbaar is en dat 'boosten' gewoon als normaal gezien wordt.
 

DeletedUser61174

Guest
Zolang er geen dikke abuser in je buurt ligt zit je goed. Misschien dat je in de start niet zo snel aan de top mee kunt draaien, maar later hoort dat zonder problemen te gaan lukken.
 

DeletedUser75778

Guest
Ik denk dat mijn account een voorbeeld is van een account dat vanaf de start meedraait in de top, maar amper pp heeft gebruikt. Zal max 2/3k geweest zijn. Maar helemaal clean is het dus ook niet.
 
Reactiescore
420
Je moet gewoon fucking veel GS kopen das zo leuk!
 
Reactiescore
1.869
Ik denk dat mijn account een voorbeeld is van een account dat vanaf de start meedraait in de top, maar amper pp heeft gebruikt. Zal max 2/3k geweest zijn. Maar helemaal clean is het dus ook niet.
2-3k amper pp gebruik noemen zegt al wel hoever TW heen is. En dat is niks persoonlijks want 70% van de huidige community denkt er zo over.

@Natalie Dormer
Definieer 'start' eens? Voor de één is dat 1-10 dorpen, voor de ander weer 1-100 dorpen. En dit maakt nogal wat verschil in deze stelling.
 

DeletedUser75778

Guest
2-3k amper pp gebruik noemen zegt al wel hoever TW heen is. En dat is niks persoonlijks want 70% van de community denkt er zo over.

Ik bekijk het relatief Jona. Je hebt gelijk dat TW ver heen is, maar als je bedenkt dat er spelers onder mij op de ranglijst staan terwijl ze er duizenden pp's tegenaan gegooid hebben, dan begrijp je wat ik bedoel. Ik ontken echter niet dat ik mezelf met zo'n 2k pp heb geboost en je zal mij ook niet horen opscheppen over het feit dat ik daardoor een sprongetje voorloop op de meeste spelers. Maar het is en blijft een feit dat je met relatief gezien weinig pp in de top kan meedoen, zolang je maar weet hoe je moet starten.
 
Reactiescore
1.869
Ik bekijk het relatief Jona. Je hebt gelijk dat TW ver heen is, maar als je bedenkt dat er spelers onder mij op de ranglijst staan terwijl ze er duizenden pp's tegenaan gegooid hebben, dan begrijp je wat ik bedoel. Ik ontken echter niet dat ik mezelf met zo'n 2k pp heb geboost en je zal mij ook niet horen opscheppen over het feit dat ik daardoor een sprongetje voorloop op de meeste spelers. Maar het is en blijft een feit dat je met relatief gezien weinig pp in de top kan meedoen, zolang je maar weet hoe je moet starten.
Als je over relatief spreekt heb je helemaal gelijk hoor. Ik durf te wedden dat degene boven jou er minstens 5x zoveel tegenaan hebben gegooid. 'T was ook geen verwijt, het viel me gewoon even op.
 
Reactiescore
420
Ik had op W30 zo'n 30K gebruikt en hier ook al een serieus aantal dus maakt niet uit hoor David. De optie is er om hem te gebruiken :)
 

DeletedUser75778

Guest
Als je over relatief spreekt heb je helemaal gelijk hoor. Ik durf te wedden dat degene boven jou er minstens 5x zoveel tegenaan hebben gegooid. 'T was ook geen verwijt, het viel me gewoon even op.

Snap ik, reageerde meer om even duidelijk te maken dat ik 2k niet zomaar verwaarloos en wegzet als 'dat noem ik geen boosten'.

Ik had op W30 zo'n 30K gebruikt en hier ook al een serieus aantal dus maakt niet uit hoor David. De optie is er om hem te gebruiken :)

Precies, en het is dus ook bijna nodig tegenwoordig, wil je niet achter lopen vanaf de start.
 
Reactiescore
94
Ik snap dat de optie er is, en dat er dus eigenlijk niet over geklaagd mag worden. Toch is er ergens een deel van me wat gewoon graag nostalgisch zeikt over dat vroeger alles beter was :(

En @Dream Team. , ik had het over 1-10 dorpen, maar hoe snel je deze fase doorloopt, beïnvloedt natuurlijk ook je succeskansen in 10-100 dorpen, dus op zich maakt het niet heel veel verschil.

Het daadwerkelijke kopen van gs vindt volgens mij grotendeels plaats tussen 1-3 dorpen?
 
Reactiescore
1.869
Ik snap dat de optie er is, en dat er dus eigenlijk niet over geklaagd mag worden. Toch is er ergens een deel van me wat gewoon graag nostalgisch zeikt over dat vroeger alles beter was :(

En @Dream Team. , ik had het over 1-10 dorpen, maar hoe snel je deze fase doorloopt, beïnvloedt natuurlijk ook je succeskansen in 10-100 dorpen, dus op zich maakt het niet heel veel verschil.

Het daadwerkelijke kopen van gs vindt volgens mij grotendeels plaats tussen 1-3 dorpen?
Maakt niet veel verschil? Moet jij eens opletten hoeveel je kunt inlopen op pp abusers in de fase tussen de 11-100 dorpen. Zeker gezien je zelf al aangeeft dat het gs kopen voornamelijk gebeurt tussen 1-3 dorpen.
 

DeletedUser76153

Guest
Nieuwe stelling!

Starten zonder enige pp boost is (bijna) niet meer genoeg om in de top mee te willen draaien.

In het begin van de wereld is dit zeker waar. Het is nodig om de dominantie te verkrijgen die je vroeger had toen de premium beurs er nog niet was. Nu is het al heel makkelijk om naast iemand te starten die er geld met hopen aan gooit en om daar dan het slachtoffer van te worden, is zeer makkelijk. Als hij een treintje heeft en jij hebt 800 punten, kan je wel snipen maar je kan niet blijven snipen uiteraard. Dus in de start zit er zeker een kern van waarheid in.

Echter vind ik dat eerder naar de mid game toe dat de abusers zo goed als verdwenen zijn. Ik moet dus opmerken dat het zonder premium wel perfect mogelijk is, maar een deel moeilijker. Als je wat verstand hebt van starten en wat geluk hebt in je buurt kan je net zo goed meelopen.
 
Reactiescore
94
Maakt niet veel verschil? Moet jij eens opletten hoeveel je kunt inlopen op pp abusers in de fase tussen de 11-100 dorpen. Zeker gezien je zelf al aangeeft dat het gs kopen voornamelijk gebeurt tussen 1-3 dorpen.

Dat betekent dus wel dat ik puur op skill simpelweg beter moet zijn dan de speler in kwestie. Overigens zal je in de top denk ik vaak zien dat er een combinatie is van spelers die net zo goed/beter zijn, en ook nog eens met pp tegen hun account aangooien. Volgens die redenatie kan je zonder pp dus niet meedraaien tenzij je de abuser in kwestie zo hard outskilled dat je in kan lopen.

Daarnaast, als hij in de fase van 1-10 dorpen een ruime afstand voor ligt, is het behoorlijk lastig om tussen 10-100 dorpen veel in te lopen.

In het begin van de wereld is dit zeker waar. Het is nodig om de dominantie te verkrijgen die je vroeger had toen de premium beurs er nog niet was. Nu is het al heel makkelijk om naast iemand te starten die er geld met hopen aan gooit en om daar dan het slachtoffer van te worden, is zeer makkelijk. Als hij een treintje heeft en jij hebt 800 punten, kan je wel snipen maar je kan niet blijven snipen uiteraard. Dus in de start zit er zeker een kern van waarheid in.

Echter vind ik dat eerder naar de mid game toe dat de abusers zo goed als verdwenen zijn
. Ik moet dus opmerken dat het zonder premium wel perfect mogelijk is, maar een deel moeilijker. Als je wat verstand hebt van starten en wat geluk hebt in je buurt kan je net zo goed meelopen.

Klopt, ze verdwijnen, het 'abusen' vindt te vroeg plaats hiervoor. Overigens zijn er genoeg mensen die een niet-verwaarloosbare voorsprong op hun omgeving krijgen door in de early game te boosten. Je hoeft je pp gebruik niet door te zetten, als je er in de start een voorsprong mee krijgt, is het vaak al genoeg (lijkt me).
 
Reactiescore
1.869
Dat betekent dus wel dat ik puur op skill simpelweg beter moet zijn dan de speler in kwestie. Overigens zal je in de top denk ik vaak zien dat er een combinatie is van spelers die net zo goed/beter zijn, en ook nog eens met pp tegen hun account aangooien. Volgens die redenatie kan je zonder pp dus niet meedraaien tenzij je de abuser in kwestie zo hard outskilled dat je in kan lopen.

Daarnaast, als hij in de fase van 1-10 dorpen een ruime afstand voor ligt, is het behoorlijk lastig om tussen 10-100 dorpen veel in te lopen.
Dat is een zeer kortzichtige conclusie die je daar trekt vind ik. Er zijn meerdere factoren die daarbij een belangrijke rol spelen. Om een paar cruciale succes- of faalfactoren op te noemen, die niet direct met skills te maken hebben: activiteit, stam, ligging en omgeving. Denk niet dat ik dit nader hoef toe te lichten. Moest dit wel zo zijn, laat het weten.
Een combinatie tussen een sterke speler en pp gebruik is natuurlijk lastig bij te benen. Echter moeten bovenstaande factoren ook in zijn voordeel zijn. En hoe groot is de kans dat dit alles aanwezig is?

Dan wordt het inderdaad lastig. Maar het ging in eerste instantie niet om de combinatie hiervan, maar om een 'gemiddeld' geskillde abuser. En stel we hebben een scenario waarbij een speler alleen van 1-3 dorpen heeft ge-abused. Hoe logisch zou het dan zijn dat hij op de langere termijn (10-100 dorpen) nog verder uitloopt zonder PP? Dat zie ik hier niet gebeuren, uiteraard rekening houdend met de voorsprong die de top momenteel heeft opgebouwd (en het niveau). Ook zijn dat voornamelijk accounts die in de core zijn gestart. Tegenwoordig hebben rimmers die vaak al ingehaald voor ze de 75 dorpen bereiken. Dat is overigens direct een voorbeeld dat te maken heeft met de factor ligging.
 
Bovenaan