Stelling van de dag

  • Topicstarter Barmhartige Samaritaan
  • Startdatum

DeletedUser

Guest
Re: AW: Stelling van de dag

Nee offdorpen. 9000 bijl, 1200 Zc, kata& ram.

Waarom zoveel bijl? waarom ZC? waarom kata's?

Ik zou het misschien nog min of meer kunnen accepteren dat je ZC en bijl in een strategisch belangrijk edeldorp zet aan je front, omdat die dorpen door edels, toch al onder hun normale troepenbezetting zitten. Maar als je al vindt dat je ZC nodig hebt in off-dorpen voor meer snelle verdediging, dan heb je wsl gewoon te weinig def-dorpen. En als het is om met meer dorpen aan het front edels te kunnen snipen, dan lukt dat meestal ook wel met LC, met hoge verliezen weliswaar. Maar je moet er je dorpen dan tenminste niet voor verkloten. ;)
 

DeletedUser

Guest
Re: AW: Stelling van de dag

Waarom zoveel bijl? waarom ZC? waarom kata's?

Ik zou het misschien nog min of meer kunnen accepteren dat je ZC en bijl in een strategisch belangrijk edeldorp zet aan je front, omdat die dorpen door edels, toch al onder hun normale troepenbezetting zitten. Maar als je al vindt dat je ZC nodig hebt in off-dorpen voor meer snelle verdediging, dan heb je wsl gewoon te weinig def-dorpen. En als het is om met meer dorpen aan het front edels te kunnen snipen, dan lukt dat meestal ook wel met LC, met hoge verliezen weliswaar. Maar je moet er je dorpen dan tenminste niet voor verkloten. ;)

Ik zeg dan ook niet dat ik het gebruik ^^
 

DeletedUser

Guest
Ik dacht eerst aan een bunker buster , maar goed. ZC in je front off dorpen.

Nee laat het maar lekker simpel houden. Frontoff zonder zc. sowieso vind ik al dat je je def samenstelling goed moet hebben aangepast aan je tegenstander qua linies. Als je dat gedaan hebt heb je geen frontdorpen van off met zc meer nodig als je je defdorpen maar strategisch neerzet.

Daarbij, als je genoeg aanvalt heeft je tegenstander het druk genoeg met deffen en komt hij weinig aan aanvallen toe > geen zc nodig.

Ik heb nog een andere leuke stelling waar ik erg benieuwd ben naar andere meningen (wel leuk opzich af en toe zo stelling).

Wat liever, paar losse scoutdorpen van 10.000 scouts aan je front of front def dorpen met 1000 scout elk?

Op wereld 18 had ik op iron-law toen ik terugkwam een doorzeefd cluster bijna van vijanden (dankzij aus o.a.:p). Frontdef (alles was bijna frontdef xd) was aangepast naar 4000 speer 4000 zwaard 4000 boog 1000zc en 1000 scout. (boog wereld he)

Goed idee of gewoon losse scout dorpen?
 

DeletedUser

Guest
Ik heb nog een andere leuke stelling waar ik erg benieuwd ben naar andere meningen (wel leuk opzich af en toe zo stelling).

Wat liever, paar losse scoutdorpen van 10.000 scouts aan je front of front def dorpen met 1000 scout elk?

Op wereld 18 had ik op iron-law toen ik terugkwam een doorzeefd cluster bijna van vijanden (dankzij aus o.a.:p). Frontdef (alles was bijna frontdef xd) was aangepast naar 4000 speer 4000 zwaard 4000 boog 1000zc en 1000 scout. (boog wereld he)

Goed idee of gewoon losse scout dorpen?

Ik persoonlijk kies voor losse scoutdorpen. 1000 scouts per dorp lijkt me nogal veel. Als een wereld enige tijd loopt worden de meeste aanvallen toch ingezet zonder eerst te scouten en dan verlies je wel veel boerderijplaatsen, niet ?
 

DeletedUser

Guest
Ik dacht eerst aan een bunker buster , maar goed. ZC in je front off dorpen.

Nee laat het maar lekker simpel houden. Frontoff zonder zc. sowieso vind ik al dat je je def samenstelling goed moet hebben aangepast aan je tegenstander qua linies. Als je dat gedaan hebt heb je geen frontdorpen van off met zc meer nodig als je je defdorpen maar strategisch neerzet.

Daarbij, als je genoeg aanvalt heeft je tegenstander het druk genoeg met deffen en komt hij weinig aan aanvallen toe > geen zc nodig.

Ik heb nog een andere leuke stelling waar ik erg benieuwd ben naar andere meningen (wel leuk opzich af en toe zo stelling).

Wat liever, paar losse scoutdorpen van 10.000 scouts aan je front of front def dorpen met 1000 scout elk?

Op wereld 18 had ik op iron-law toen ik terugkwam een doorzeefd cluster bijna van vijanden (dankzij aus o.a.:p). Frontdef (alles was bijna frontdef xd) was aangepast naar 4000 speer 4000 zwaard 4000 boog 1000zc en 1000 scout. (boog wereld he)

Goed idee of gewoon losse scout dorpen?

1 10k scoutdorp vond ik imo altijd wel volstaan, als je eens echt iets wil weten ofzo, maar meestal gebruik je dat toch niet, ik deed dat toch nooit, je gaat toch geen aanval aankondigen door te scouten, waardoor al wat volgt zal mislukken. :) Meestal wist je genoeg aan de schade aan de muur van je eerste clears om het succes van je raid in te schatten om al dan niet de aanval volledig door te voeren of te stoppen met alles kapot te lopen op een muur.
 

DeletedUser

Guest
Stelling: Liever overlopen naar de vijand dan overgenomen worden.
 

DeletedUser

Guest
Oke volgende stelling weer :p

Nieuwe stelling : Het W34 AF is een leuk en actief AF.
 

DeletedUser

Guest
Stelling: moraal is er voor een reden, moraalheren zijn watjes.
 
Bovenaan