SPELERS
Wie was de beste speler van 2015? .Deathstroke, defensief zich goed laten zien tegenover een massa van WAO en offensief ook zich goed kunnen laten gelden tegen TUF, Casimodo en Amen.
Wie was de meest tactische speler/leider van 2015? Leiding Vitae, veruit het meest tactische aan het werk geweest.
Wie was de beste aanvaller van 2015? Grommende Tijgers, heeft offensief zich veel kunnen laten zien waarin hij de hoofdrol nam in het wegspelen van Valheru, Rawberry, Amen en Casimodo. heeft zich ook met het organiseren van de massa's veel laten gelden.
Wie was de beste verdediger van 2015? DAM heeft zich het beste laten zien dit jaar
Welke speler heeft jou in 2015 het meest verrast? Hangover, His Noodly Appendage had hem naar onze inbox gestuurd omdat hij zich verveelde dus dacht daar kwam een random noobje aanzetten die bijdehand wou doen in pm. Heeft toch enkele vitae accounts weg kunnen spelen en het TSL terug kunnen dringen.
Welke speler was volgens jou de beste stamspeler? Ik weet van meerdere spelers in Vitae en Seau dat ze de lasten veelal verdelen en dat er niet echt iemand bovenuit springt. Bij Seau springt er in mijn ogen 1 iemand bovenuit en dat is Roald, ongekend wat een werk hij in de stam steekt om alles te regelen en de vv's die hij draait wanneer hij kan. In WAO zie ik Triggerbullit veel voorbij komen, ik heb de indruk dat ze de hele massa op TUF gedeft hebben ondanks dat ze blijkbaar met Jannes overhoop lagen en publiekelijk door hem werden afgevallen op het AF draaien ze toch meerdere dagen zijn vv om het account overeind te houden.
Wie was je favoriete forumposter dit jaar? Veruit Krepox, hoe hij in het begin van de wereld de halve wereld tegen de schenen schopt was hilarisch, vanuit alle hoeken en stammen van de wereld spelers die met hem in discussie gingen en nog verloren ook. Heeft een prettige schrijfstijl met wat humor waardoor het leuk is om te lezen als de teksten wat langer worden.
Wie heeft de beste P&P gevoerd in 2015? Vetrix, het is een prijs voor het hele jaar en is daarom de enige die voor mij in aanmerking komt. Ik vind alleen de laatste tijd dat hij meer partij gebonden is gaan discussiëren maar dat kan denk ik van iedereen gesteld worden sinds de BG tussen Seau. en Vitae spaak liep. Roald vond ik ook een goede kandidaat hiervoor maar hij is pas enkele maanden actief hier op het AF. Voor de rest kan ik eigenlijk niemand benoemen die hierbij in de buurt komt.
Wie was de beste leider van 2015? Steven(DoI), heeft Tom vervangen in de leiding en heeft enorm veel werk verzet in Seau. De stam draait door Steven een stuk gestructureerder wat zorgt voor meer duidelijkheid in de stam en een aanwezige leiding.
Welke speler gaf je de meeste motivatie? Henry(DoI), met ze tweeën op de wereld begonnen, actieve speler op het account geweest, die mijn inactiviteit zonder ook maar 1x commentaar te hebben accepteert. Aantal keer gangmaker in het tot leven brengen van whatsapp chats van STUFF en Seau.. Staat altijd als eerste klaar om naar een meeting te komen of regelt het zelf. Zijn wekelijkse column is een reden om op zondag te loggen. Zo dat zijn ff genoeg duivenveren in zijn reet. Eigenlijk is iedereen in de DoIchat ubercool waar ik een hele lofzang over kan houden. Maar goed als ik mijn andere medespelers al ergens (terecht) benoem moet ik henry hier maar ff benoemen.
Wie was dé flopspeler van 2015? Rawberry, aardige gozer maar werd veelal als beste speler van de wereld genoemd, de verwachtingen waren hoog gespannen. Verdween echter ineens plotseling en heeft het nooit waar kunnen maken. Valheru vond ik ook een enorme flop maar daar had ik zelf ook totaal geen verwachtingen van, zelfs toen viel hij nog tegen.
Welke gestopte spelers zou jij terugwillen? Er zijn er een heleboel die ik terug wil, ook veel die ik niet ken maar zeker een impuls zijn voor de wereld, aan welke kant ze terecht komen maakt dan niet uit. Om maar wat namen te noemen, EagleEye, patatspeciaal, Rawberry, Vito Corleone, Vitalise, Harrry, Tim19, Gouwe rakker, Charisma, Conceived by Comunism, LordDwerg, UnderPressure, Vetrix, Casimodo, McAwesome etc.
Van welke speler verwacht je het meeste in 2016? Floris(DoI), jaar lang niet actief geweest en ineens begint hij nu te knallen. 2016 wordt zijn jaar
Stammen
Wat was dé topstam van 2015? Seau. 2015 was het jaar van de opkomst van Seau. met een sterke groei en een stabiele rang 1 positie. pas recentelijk ingehaald maar er zijn nooit problemen geweest.
Welke stam werkte volgens jou het beste samen? Hier noem ik Seau. iets waardoor seau. rang 1 kon bereiken en iets wat noodzakelijk was door de smalle phalanx clusters. Eigenlijk gaat mijn voorkeur hiervoor naar WAO omdat ze bewust een stuk kleiner zijn wat samenwerking noodzakelijker maakt. Echter het gebeuren met Kale Poes en Kingsdorp met accounts volledig buiten de stam ondanks dat ze erin zitten doen mij hieraan twijfelen. Triggerbullit die wordt aangevallen op het AF dat hij niet in stam belang denkt. MWR die leaved laten het lijkt het niet helemaal zo soepel te lopen als het wordt voorgesteld.
Welke stam was aanvallend het beste? Seau. mede door de clusters was het erg moeilijk om Seau. aan te vallen hierdoor kon Seau gewoonweg altijd in het offensief zijn. hebben altijd groei naar buiten gehad dwars door andere stammen heen.
Welke stam was defensief het beste? Vitae, ze hebben veel druk gehad van andere stammen en hebben het op enkele accounts na prima kunnen doorstaan.
Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2015? Ik zie geen stammen die hiervoor in aanmerking komen.
Welke stam is dé flopstam van 2015? STUFF, was vanaf het eerste moment gedoemd om te falen.
Welke stam was dé vijand van 2015? SWAT, de stam waar we vanuit DoI perspectief al even mee fronten. Je speelt de ene speler weg en hij komt ergens anders als onkruid weer terug. Blijven gewoon doorvechten zo goed als ze kunnen. Of ze nou 3 dorpen hebben of 400, ze blijven voor elkaar doorgaan zonder te gaan lopen.
Van welke stam verwacht je het meeste in 2016? Vitae, tactisch al goede zetten gedaan in 2015, ik verwacht dat ze dat blijven doen in 2016.