Speler van het jaar | 2015

DeletedUser

Guest
Hun acc is toch ook niet weggespeeld dus al dan niet fakes, elk acc dat bij zoveel inc's alles met eigen def moet regelen kan/zal vallen.

Dit omdat je nooit van te voren weet waar de fakes zitten offcourse ;)

Er vallen wel al veel "echte" incs weg aangezien wij simpelweg gewoon 2k aanvallen stuurde.
Dan kan je het makkelijk naar de 4-6k brengen ja.
 

DeletedUser73195

Guest
Ik denk dat de meeste acc's waar 6k inc's oplopen al weggespeeld zouden zijn mochten ze niet overal en nergens def te voorschijn toveren :p

Klopt helemaal, mede daarom moet er ook niet zo zwaar getild worden aan de zogenaamde kwantitatieve overmacht van Seau. Er is wellicht een overwicht, maar dat excuus kan niet continu aangehaald worden. Mede omdat het al lang niet meer zo is dat Seau. zich alleen druk hoeft te maken om |WAO|. Mede omdat |WAO| ook gewoon een gigantische defvoorraad heeft, maar slechts 1 front hoeft te stacken, terwijl Seau. dit aan het oosten ook moet doen voor een front van een, nu nog, vergelijkbare grootte. Daarentegen kost het Seau.-|WAO| front onze noorderburen natuurlijk wel meer def omdat er bij |WAO| bijgestuurd moet worden tijdens en na een offensief, waar |WAO| niet zo'n liefhebber is van het opzetten van offensieven.
 
Reactiescore
3.536
Bla bla bla, Seau heeft een triljoen voordelen de overmacht in troepen is maar 1 aspect daarvan.
Moet ik ze opsommen of is Seau intulectueel genoeg dat zelf in te zien? Lijkt me wel als een intern noob stam dat al inziet :D

Dat jullie meerdere fronten hebben geldt btw ook voor ons. KP recent nog waar er redelijkwat def ging naar Trigger en Spartacus, Vitea, Rush en nog enkele grote individuele spelers.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser68570

Guest
Bla bla bla, Seau heeft een triljoen voordelen de overmacht in troepen is maar 1 aspect daarvan.
Moet ik ze opsommen of is Seau intulectueel genoeg dat zelf in te zien? Lijkt me wel als een intern noob stam dat al inziet :D

Dat jullie meerdere fronten hebben geldt btw ook voor ons. KP recent nog waar er redelijkwat def ging naar Trigger en Spartacus, Vitea, Rush en nog enkele grote individuele spelers.

Zou je die laatste zin even uit kunnen leggen?
 
Reactiescore
3.536
Zou je die laatste zin even uit kunnen leggen?

Dat wij ook meerdere fronten hebben die preventie def mogen hebben. KP was 50% OFF met veel edels en een groot front met Sparta en Trigger daar hebben wij ook def moeten plaatsen ten koste van andere front accounts tegen Seau.

Rush met hun relatie met Seau die wel algemeen bekend was, was ook een bedreiging nu ze hun onderste leden gekickt hebben en wij KP en KD kwijt zijn is er wel geen front meer. Vitae met hun recruit Annabelle fronten tegen ons wat zeker wel een bedreiging is voor ons indien die ons zou aanvallen.

Dan nog individuele spelers als kingsdorp, Nyade, Stargate,.... Genoeg andere fronten die een bedreiging kunnen vormen buiten Seau.
 

DeletedUser73696

Guest
Stargate staat amper iets, misschien 3 stacks. Pas nog gescout.
 

DeletedUser68570

Guest
Dat wij ook meerdere fronten hebben die preventie def mogen hebben. KP was 50% OFF met veel edels en een groot front met Sparta en Trigger daar hebben wij ook def moeten plaatsen ten koste van andere front accounts tegen Seau.

Rush met hun relatie met Seau die wel algemeen bekend was, was ook een bedreiging nu ze hun onderste leden gekickt hebben en wij KP en KD kwijt zijn is er wel geen front meer. Vitae met hun recruit Annabelle fronten tegen ons wat zeker wel een bedreiging is voor ons indien die ons zou aanvallen.

Dan nog individuele spelers als kingsdorp, Nyade, Stargate,.... Genoeg andere fronten die een bedreiging kunnen vormen buiten Seau.

Dat jullie die def moesten verplaatsen heb je aan jezelf te danken he ^^, je had ook gewoon contact op kunnen nemen dennis kunnen kicken oid.

Rush is niet vijandig jegens jullie geweest, daar hebben we gister nog een halve avond over gedebatteerd (ik wacht overigens nog steeds op een antwoord omtrent dit punt). Dus dan maak je het jezelf onnodig lastig als je ons als vijand beschouwd xd. Zeker gezien wij alleen contact hebben met Seau en we nooit aanvallen richting jullie hebben gegooid o.i.d. dus vrij aparte uitspraak als je t mij vraagt...

Kingsdorp, hetzelfde geval; Dat jij hem als vijand beschouwd, dat doe je jezelf aan, rechtsstreeks front heb je er ook niet mee... Nyade loopt een nap mee, althans tussen trigger en hem dus...? En stargate speelt 90% def oid, als hij het voor elkaar krijgt om wat bij jullie klaar te spelen moet je je kapot schamen. Maar dan nog, volgens mij heeft ook hij een nap met de aangrenzende WAO spelers? Dat zou jij toch moeten weten...
 
Reactiescore
1.278
Dat jullie die def moesten verplaatsen heb je aan jezelf te danken he ^^, je had ook gewoon contact op kunnen nemen dennis kunnen kicken oid.

Rush is niet vijandig jegens jullie geweest, daar hebben we gister nog een halve avond over gedebatteerd (ik wacht overigens nog steeds op een antwoord omtrent dit punt). Dus dan maak je het jezelf onnodig lastig als je ons als vijand beschouwd xd. Zeker gezien wij alleen contact hebben met Seau en we nooit aanvallen richting jullie hebben gegooid o.i.d. dus vrij aparte uitspraak als je t mij vraagt...

Kingsdorp, hetzelfde geval; Dat jij hem als vijand beschouwd, dat doe je jezelf aan, rechtsstreeks front heb je er ook niet mee... Nyade loopt een nap mee, althans tussen trigger en hem dus...? En stargate speelt 90% def oid, als hij het voor elkaar krijgt om wat bij jullie klaar te spelen moet je je kapot schamen. Maar dan nog, volgens mij heeft ook hij een nap met de aangrenzende WAO spelers? Dat zou jij toch moeten weten...

Eekhoorns moet je bij Wao rekenen he ;)
 

Deleted User - 40808

Guest
SPELERS
Wie was de beste speler van 2015? .Deathstroke, defensief zich goed laten zien tegenover een massa van WAO en offensief ook zich goed kunnen laten gelden tegen TUF, Casimodo en Amen.
Wie was de meest tactische speler/leider van 2015? Leiding Vitae, veruit het meest tactische aan het werk geweest.
Wie was de beste aanvaller van 2015? Grommende Tijgers, heeft offensief zich veel kunnen laten zien waarin hij de hoofdrol nam in het wegspelen van Valheru, Rawberry, Amen en Casimodo. heeft zich ook met het organiseren van de massa's veel laten gelden.
Wie was de beste verdediger van 2015? DAM heeft zich het beste laten zien dit jaar
Welke speler heeft jou in 2015 het meest verrast? Hangover, His Noodly Appendage had hem naar onze inbox gestuurd omdat hij zich verveelde dus dacht daar kwam een random noobje aanzetten die bijdehand wou doen in pm. Heeft toch enkele vitae accounts weg kunnen spelen en het TSL terug kunnen dringen.
Welke speler was volgens jou de beste stamspeler? Ik weet van meerdere spelers in Vitae en Seau dat ze de lasten veelal verdelen en dat er niet echt iemand bovenuit springt. Bij Seau springt er in mijn ogen 1 iemand bovenuit en dat is Roald, ongekend wat een werk hij in de stam steekt om alles te regelen en de vv's die hij draait wanneer hij kan. In WAO zie ik Triggerbullit veel voorbij komen, ik heb de indruk dat ze de hele massa op TUF gedeft hebben ondanks dat ze blijkbaar met Jannes overhoop lagen en publiekelijk door hem werden afgevallen op het AF draaien ze toch meerdere dagen zijn vv om het account overeind te houden.
Wie was je favoriete forumposter dit jaar? Veruit Krepox, hoe hij in het begin van de wereld de halve wereld tegen de schenen schopt was hilarisch, vanuit alle hoeken en stammen van de wereld spelers die met hem in discussie gingen en nog verloren ook. Heeft een prettige schrijfstijl met wat humor waardoor het leuk is om te lezen als de teksten wat langer worden.
Wie heeft de beste P&P gevoerd in 2015? Vetrix, het is een prijs voor het hele jaar en is daarom de enige die voor mij in aanmerking komt. Ik vind alleen de laatste tijd dat hij meer partij gebonden is gaan discussiëren maar dat kan denk ik van iedereen gesteld worden sinds de BG tussen Seau. en Vitae spaak liep. Roald vond ik ook een goede kandidaat hiervoor maar hij is pas enkele maanden actief hier op het AF. Voor de rest kan ik eigenlijk niemand benoemen die hierbij in de buurt komt.
Wie was de beste leider van 2015? Steven(DoI), heeft Tom vervangen in de leiding en heeft enorm veel werk verzet in Seau. De stam draait door Steven een stuk gestructureerder wat zorgt voor meer duidelijkheid in de stam en een aanwezige leiding.
Welke speler gaf je de meeste motivatie? Henry(DoI), met ze tweeën op de wereld begonnen, actieve speler op het account geweest, die mijn inactiviteit zonder ook maar 1x commentaar te hebben accepteert. Aantal keer gangmaker in het tot leven brengen van whatsapp chats van STUFF en Seau.. Staat altijd als eerste klaar om naar een meeting te komen of regelt het zelf. Zijn wekelijkse column is een reden om op zondag te loggen. Zo dat zijn ff genoeg duivenveren in zijn reet. Eigenlijk is iedereen in de DoIchat ubercool waar ik een hele lofzang over kan houden. Maar goed als ik mijn andere medespelers al ergens (terecht) benoem moet ik henry hier maar ff benoemen.
Wie was dé flopspeler van 2015? Rawberry, aardige gozer maar werd veelal als beste speler van de wereld genoemd, de verwachtingen waren hoog gespannen. Verdween echter ineens plotseling en heeft het nooit waar kunnen maken. Valheru vond ik ook een enorme flop maar daar had ik zelf ook totaal geen verwachtingen van, zelfs toen viel hij nog tegen.
Welke gestopte spelers zou jij terugwillen? Er zijn er een heleboel die ik terug wil, ook veel die ik niet ken maar zeker een impuls zijn voor de wereld, aan welke kant ze terecht komen maakt dan niet uit. Om maar wat namen te noemen, EagleEye, patatspeciaal, Rawberry, Vito Corleone, Vitalise, Harrry, Tim19, Gouwe rakker, Charisma, Conceived by Comunism, LordDwerg, UnderPressure, Vetrix, Casimodo, McAwesome etc.
Van welke speler verwacht je het meeste in 2016? Floris(DoI), jaar lang niet actief geweest en ineens begint hij nu te knallen. 2016 wordt zijn jaar:cool:

Stammen
Wat was dé topstam van 2015? Seau. 2015 was het jaar van de opkomst van Seau. met een sterke groei en een stabiele rang 1 positie. pas recentelijk ingehaald maar er zijn nooit problemen geweest.
Welke stam werkte volgens jou het beste samen? Hier noem ik Seau. iets waardoor seau. rang 1 kon bereiken en iets wat noodzakelijk was door de smalle phalanx clusters. Eigenlijk gaat mijn voorkeur hiervoor naar WAO omdat ze bewust een stuk kleiner zijn wat samenwerking noodzakelijker maakt. Echter het gebeuren met Kale Poes en Kingsdorp met accounts volledig buiten de stam ondanks dat ze erin zitten doen mij hieraan twijfelen. Triggerbullit die wordt aangevallen op het AF dat hij niet in stam belang denkt. MWR die leaved laten het lijkt het niet helemaal zo soepel te lopen als het wordt voorgesteld.
Welke stam was aanvallend het beste? Seau. mede door de clusters was het erg moeilijk om Seau. aan te vallen hierdoor kon Seau gewoonweg altijd in het offensief zijn. hebben altijd groei naar buiten gehad dwars door andere stammen heen.
Welke stam was defensief het beste? Vitae, ze hebben veel druk gehad van andere stammen en hebben het op enkele accounts na prima kunnen doorstaan.
Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2015? Ik zie geen stammen die hiervoor in aanmerking komen.
Welke stam is dé flopstam van 2015? STUFF, was vanaf het eerste moment gedoemd om te falen.
Welke stam was dé vijand van 2015? SWAT, de stam waar we vanuit DoI perspectief al even mee fronten. Je speelt de ene speler weg en hij komt ergens anders als onkruid weer terug. Blijven gewoon doorvechten zo goed als ze kunnen. Of ze nou 3 dorpen hebben of 400, ze blijven voor elkaar doorgaan zonder te gaan lopen.
Van welke stam verwacht je het meeste in 2016? Vitae, tactisch al goede zetten gedaan in 2015, ik verwacht dat ze dat blijven doen in 2016.
 
Reactiescore
3.536
Dat jullie die def moesten verplaatsen heb je aan jezelf te danken he ^^, je had ook gewoon contact op kunnen nemen dennis kunnen kicken oid.

Rush is niet vijandig jegens jullie geweest, daar hebben we gister nog een halve avond over gedebatteerd (ik wacht overigens nog steeds op een antwoord omtrent dit punt). Dus dan maak je het jezelf onnodig lastig als je ons als vijand beschouwd xd. Zeker gezien wij alleen contact hebben met Seau en we nooit aanvallen richting jullie hebben gegooid o.i.d. dus vrij aparte uitspraak als je t mij vraagt...

Kingsdorp, hetzelfde geval; Dat jij hem als vijand beschouwd, dat doe je jezelf aan, rechtsstreeks front heb je er ook niet mee... Nyade loopt een nap mee, althans tussen trigger en hem dus...? En stargate speelt 90% def oid, als hij het voor elkaar krijgt om wat bij jullie klaar te spelen moet je je kapot schamen. Maar dan nog, volgens mij heeft ook hij een nap met de aangrenzende WAO spelers? Dat zou jij toch moeten weten...


Die eerste zin mag je komen vertalen hoor.

Dus omdat Rush je niet aanvalt is dat een garantie dat dit nooit zal gebeuren? Jullie werken samen met onze vijand dan word je aanzien als vijand zo simpel is dat nu eenmaal. De vriend van mijn vijand is mijn vijand.

Kingsdorp front met Nest en Nest is WAO. KingsDorp front btw ook klein stukje met WAO dus ook daar zit je fout.
Trigger heeft recent een NAP wat in het verleden niet zo was, het gaat niet enkel over het NU maar over vanaf WAO en Seau oorlog hebben. Dat Stargate veel def speelt wilt niet zeggen dat hij geen front is dat ons schade kan aanbrengen. BTW Front Seau met SWAT dat is toch ook beschamenlijk als je daar tegen gaat verliezen.


Eekhoorns moet je bij Wao rekenen he ;)

Inderdaad.
 

DeletedUser69866

Guest
Welke speler was volgens jou de beste stamspeler? Ik weet van meerdere spelers in Vitae en Seau dat ze de lasten veelal verdelen en dat er niet echt iemand bovenuit springt. Bij Seau springt er in mijn ogen 1 iemand bovenuit en dat is Roald, ongekend wat een werk hij in de stam steekt om alles te regelen en de vv's die hij draait wanneer hij kan. In WAO zie ik TriggerbullEt veel voorbij komen, ik heb de indruk dat ze de hele massa op TUF gedeft hebben ondanks dat ze blijkbaar met Jannes overhoop lagen en publiekelijk door hem werden afgevallen op het AF draaien ze toch meerdere dagen zijn vv om het account overeind te houden.

Bedankt voor de vermelding, zeer fijn om te lezen :) (Robin (Remakez) zal dit vast ook wel vinden :) )

En we hebben wel wat uurtjes op TUF gezeten tijdens de massa terwijl we op hetzelfde moment ook nog bij Casi bezig waren :p
Maar in een kleine stam heb je natuurlijk niet heel veel opties om vv's bij te droppen, dus deden wij gewoon onze plicht. :zwaard:
 
Reactiescore
1.367
:(
 
Reactiescore
3.536
Welke speler was volgens jou de beste stamspeler? Ik weet van meerdere spelers in Vitae en Seau dat ze de lasten veelal verdelen en dat er niet echt iemand bovenuit springt. Bij Seau springt er in mijn ogen 1 iemand bovenuit en dat is Roald, ongekend wat een werk hij in de stam steekt om alles te regelen en de vv's die hij draait wanneer hij kan. In WAO zie ik Triggerbullit veel voorbij komen, ik heb de indruk dat ze de hele massa op TUF gedeft hebben ondanks dat ze blijkbaar met Jannes overhoop lagen en publiekelijk door hem werden afgevallen op het AF draaien ze toch meerdere dagen zijn vv om het account overeind te houden.

Wij wouden al lang eens een acc laten leaven om de reacties daarop te aanschouwen. Triggerbullet was de uitverkorene, hij had zijn award van zoveel dagen in de stam recent behaald dus zag er geen probleem in. We hebben goed gelachen met de reacties dus het was zeker eens de moeite en een leuke aanrader eens te doen, tevens ondervonden dat hij nog goed op de markt lag bij andere stammen die er als de kippetjes bij waren ^^ Dat we beetje trolde op het AF tegen elkaar moet dan ook zeker niet serieus opgevat worden maar als excuus van de leave een ruzie met Jannes aanhalen is natuurlijk het meest logische en dat geloofd meteen iedereen :D

Dat terzijde heeft Triggerbullet de eerste 2 en tevens de 2 zwaarste dagen de gehele dag telkens geweldig gedeft, Robin en Joren hebben elkaar goed afgewisseld en zeker karakter vertoond. Wat ik uiterst kan appreciëren ook hebben hun de laatste 2 stam aanvallen georganiseerd, KP en een kleine aanval op ATL waarbij ik wil zeggen dat ze de laatste tijd wel ontpopt zijn tot geweldige stamspelers, waarbij ze deze nominatie ook waardig zijn!
 

DeletedUser76151

Guest
Bedankt voor de vermelding, zeer fijn om te lezen :) (Robin (Remakez) zal dit vast ook wel vinden :) )

En we hebben wel wat uurtjes op TUF gezeten tijdens de massa terwijl we op hetzelfde moment ook nog bij Casi bezig waren :p
Maar in een kleine stam heb je natuurlijk niet heel veel opties om vv's bij te droppen, dus deden wij gewoon onze plicht. :zwaard:

Zeker :)
Ben weekje skien nu dus als jullie een massa op Tuf willen plannen zou ik dat nu doen ;)
 
Bovenaan