Speler van het Jaar | 2015

DeletedUser

Guest
SPELERS
Wie was de beste speler van 2015? Zijn er echt een stuk of vier die in aanmerking komen. Als we naar de statistieken kijken dan bestaat de top 3 waarschijnlijk uit Ithyphallophobia, Sjondeertrekker en San Holo. In het begin heeft Ithy een enorme voorsprong gehad. Ook nu nog presteert het account echt enorm goed. Hetzelfde geldt voor de andere twee natuurlijk. San Holo had het op het begin enorm lastig maar heeft zich toen al weten te herpakken, nu hij boekt bij iedere massa winsten. Het is lastig om er één te kiezen maar voor mij is het Ithyphallophobia, vanwege de winsten aan zijn fronten, clustervorming op het begin, voorsprong, ... Ik kan nog wel even doorgaan, maar het is duidelijk lijkt me. Door 2015 heen heeft dit account zich op alle mogelijke punten bewezen. Het is in mijn ogen dan ook het beste all round account dat deze wereld heeft.

Wie was de meest tactische speler/leider van 2015?
Echt een enorm lastige award eigenlijk. De meeste spelers die ik ken weten wel wat tactiek is. Hoe dan ook is er niet echt eentje die er nou enorm bovenuit springt. Behalve ikzelf dan. Misschien is het mijn ego, misschien ook niet. Maar ik ben vanaf het oprichten van Finity diplomatisch erg sterk geweest en we hebben daardoor enorme aanwinsten binnengehaald, maar ook stammen en spelers uitgeschakeld, in een aantal gevallen met weinig moeite. Hoewel onze vijanden het nooit toegeven, heeft de propaganda daar ook mee te maken gehad.

Wie was de beste aanvaller van 2015?
San Holoooooo! Echt een genot om hetzelfde front als hij te hebben :) Heeft waarschijnlijk niet veel toelichting nodig, kijk een keer naar de statistieken. Boekt altijd winst en verliest amper. Zulke spelers wil je aan je fronten hebben, en gelukkig heeft Finity die nogal wat.

Wie was de beste verdediger van 2015?
Weer een lastige omdat er twee kanshebbers zijn... Sjeinen kreeg eerst enorm veel klappen maar heeft zich goed herpakt. Dat is zeker wat complimenten waard. Maar aan de andere kant is er natuurlijk ook Deceived by the Devil. Ook dat account heeft dorpen verloren, ook al weten we allemaal hoe. Echter vind ik dat Sjeinen het toch net iets beter gedaan heeft dan Deceived.

Welke speler heeft jou in 2015 het meest verrast?
Ik denk Mikey/Squirtle, van het kneusje in Klepto, naar een straatvechter in de ghetto. Op het algemeen forum kwam en komt hij over als een mongool, maar in de stam heeft hij zich enorm goed ingezet. Net zoals op zijn eigen account eigenlijk. Ik ben van mening dat hij ook één van de grotere aanwinsten is die we hebben, ook al zit hij niet meer in de chat, wat wel jammer is.

Welke speler was volgens jou de beste stamspeler?
In het begin deed Jim enorm veel, maar ja motivatie gaat uiteindelijk ook meespelen. De laatste weken is Jessey echt een baasje aan het worden. Nog een keer Ithyphallophobia dus.

Wie was je favoriete forumposter dit jaar?
W43 heeft altijd al een relatief laag niveau gehad jammer genoeg, maar ik denk dat dat Manu is geweest. De spelers van Sjondeertrekker waren ook altijd hilarisch, maar helaas posten ze niet zoveel meer.

Wie heeft de beste P&P gevoerd in 2015?
Ik, geen discussie nodig

Wie was de beste leider van 2015?
Manu en ik. Ik wil alweer zeggen dat er geen discussie nodig is, maar ach. Laat ik onszelf even ophemelen. Vanaf het begin waren we een enorm sterk team en ik betwijfel of er betere leidersteams zijn geweest op tw.nl. We hebben alles op een slimme, tactische, maar bovenal eervolle wijze opgelost en kijk eens waar we zijn. Zomaar het stokje van een absolute topstam in de handen kunnen duwen van Jeremy en Jan :D kusjes! :D

Welke speler gaf je de meeste motivatie?
Ik wil eigenlijk zeggen Manu maar toen bedacht ik me opeens iemand... Iedereen kan zich de discussies wel herinneren. De man die iedereen constant voorloog, manipuleerde, stabbers toeliet, enzovoorts. Gaat er al een belletje rinkelen? Het gaat om Roboro natuurlijk. Door hem kreeg ik echt zin in deze wereld, en wilde ik er ook enorm veel tijd in steken. Nadat hij weg was is mijn motivatie steeds wat verder gaan zakken.

Wie was dé flopspeler van 2015?
Calvin.b, eerst ons katapulteren en constant een grote mond hebben, doen alsof hij het wel even zou gaan fixen voor Cruise/BaBe... Hij stelde echt geen kloot voor en is een lachwekkende speler. Jammer dat ik er bij het wegspelen niet meer bij was, ook al heb ik wel meegedaan aan de eerste massa waarbij we ook al redelijk wat wisten te veroveren.

Welke gestopte spelers zou jij terugwillen?
Op het begin hadden we Auke/Karsten/Jeroen in de stam, die mogen van mij best terugkomen. En Thomas (Blond) van San Holo, dat was ook een baasje.

Van welke speler verwacht je het meeste in 2016?
Geen idee, ik denk dat Defying Gravity nog wel wat leuks kan gaan uithalen. Na al deze tijd zijn er eigenlijk nog maar weinig spelers die je niet correct kan inschatten. Je weet van iedereen wel ongeveer wat hij kan en wat niet.

Stammen
Wat was dé topstam van 2015?
Finity... Oudste stam, meest presterende, wat hebben we niet? Zo'n beetje iedere stam is ondertussen bezweken, ik zou echt niet weten wie ik hier anders neer zou moeten zetten.

Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
Ze zijn er niet lang geweest maar ik was wel onder de indruk van Cracy. Zo'n klein stammetje wat grotendeels bestond uit noobs, maar toch wisten ze af en toe flinke klappen uit te delen. Ik weet eigenlijk vrijwel zeker dat er in de topstammen beter samen gewerkt werd, maar daar viel het echt op vanwege het lage niveau van individuele spelers.

Welke stam was aanvallend het beste?
Finity.

Welke stam was defensief het beste?
Eerst vond ik BaBe het wel redelijk doen... Maar het is gebleken dat het hack/stabgroepje van een aantal massa's op de hoogte was. Dan is het niet moeilijk om succesvol te deffen. Vandaar gewoon weer Finity.

Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2015?
BBK hehe. We hebben geen andere bondgenoten gehad op BaBe na, maar tot effectief samenwerken en aanvallen coordineren kwam het niet echt. En de samenwerking tussen BaBe en Cruise was volgens mij ook niet bepaald om over naar huis te schrijven.

Welke stam is dé flopstam van 2015?
MTG... Hebben enorm lang bovenaan kunnen staan, maar viel uiteindelijk als een kaartenhuis ineen. De spelers waren eigenlijk puur edelvoer, en het enige wat ze deden was barbarendorpen edelen.

Welke stam was dé vijand van 2015?
E. was wel een leuke vijand. De oorlog was interessant en uitdagend, ook al was het vanaf het wel duidelijk dat ze niet echt een kans maakten, ook al bleef Roboro beweren van wel :D We hebben nog MTG, BaBe, Cruise en dergelijke als vijanden gehad, maar die maken totaal geen kans op deze award. BaBe was een stam die het voor iedereen wilde verkloten, Cruise kon er niet zoveel van en katapulteerde alleen maar, en MTG was edelvoer. Maar tegen E., dat was plezier hebben :)

Van welke stam verwacht je het meeste in 2016?
Finity, want 2016 is het jaar dat we de wereld winnen.

Ik sloeg mezelf hier echt hard tegen mijn voorhoofd waarna ik lachend over de grond heen rolde. Vervolgens trok ik een pilsje open om het nog een keer door te lezen. De clown van het jaar heeft zichzelf geopenbaard mensen :').
 

DeletedUser54299

Guest
Ach, zelfophemeling en tegenstanders door de modder halen... ben het inmiddels wel gewent.

Ben wel benieuwd naar een lijstje van jou.
 

DeletedUser63354

Guest
Ik ben gestopt met lezen toen hij zichzelf als meest tactische speler & leider neerzette. Heb het nu uitgelezen en moet toch wel redelijk braken ja. Iemand die een aspirientje heeft?
 
Reactiescore
372
Wie op deze wereld (leiding) wilde je daar dan neerzetten als we spreken over het grootste deel van 2015? Juist ja. Is geen zelfophemeling, er komt niemand in de buurt van Manu en ik en ook iedereen die vanaf het begin op deze wereld was weet dit.
 

DeletedUser72857

Guest
Wie op deze wereld (leiding) wilde je daar dan neerzetten als we spreken over het grootste deel van 2015? Juist ja. Is geen zelfophemeling, er komt niemand in de buurt van Manu en ik en ook iedereen die vanaf het begin op deze wereld was weet dit.


Ieder zijn stijl natuurlijk, maar als ik niemand zou kunnen verzinnen buiten mezelf dan zou ik gewoon niets zeggen.
Is geen verwijt, maar ik begrijp waarom je er commentaar op krijgt.

Niemand heeft graag mensen die heel de tijd roepen van zichzelf dat ze geweldig zijn.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Wie op deze wereld (leiding) wilde je daar dan neerzetten als we spreken over het grootste deel van 2015? Juist ja. Is geen zelfophemeling, er komt niemand in de buurt van Manu en ik en ook iedereen die vanaf het begin op deze wereld was weet dit.

Ten eerste gaat het over "tactische" en daar zijn veel meer leiders te bedenken dan alleen jij en Manu en ten tweede is de vraag wie de meest tactische speler óf leider is en hoef je niet persé een leider (en dus in jouw gedachtegang, jezelf) te kiezen.

Maarja, jezelf de beste/tactische vinden is ook een mening.:rolleyes:
 

DeletedUser63354

Guest
Wie op deze wereld (leiding) wilde je daar dan neerzetten als we spreken over het grootste deel van 2015? Juist ja. Is geen zelfophemeling, er komt niemand in de buurt van Manu en ik en ook iedereen die vanaf het begin op deze wereld was weet dit.

Het was typerend dat jij jezelf neerzette ja. Toen nam ik de post al niet serieus meer, hoe goed jouw tactische ideeën ook mochten zijn.
 
Reactiescore
372
Nogmaals, wie wilde je daar neerzetten dan? We kunnen deze discussie topicgerelateerd houden, ipv dat jullie mij hier kansloos af lopen te zeiken omdat de argumenten op zijn.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Azijnpisser ben je ook zeg
 
Reactiescore
372
Lees de posts op deze pagina eens, alles gaat hier over mij als persoon... Ga dan op z'n minst de discussie aan, of zeg gewoon niets ;)
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Dat doe je toch zelf of niet? En Maick is geen account toch of wel?
 

Deleted User - 487776907

Guest
Nogmaals, wie wilde je daar neerzetten dan? We kunnen deze discussie topicgerelateerd houden, ipv dat jullie mij hier kansloos af lopen te zeiken omdat de argumenten op zijn.

Willem was heel tactisch bezig in 2015. Heeft allerlei tactieken toegepast om BaBe te helpen. Totdat hij te ver ging met z'n stab.
Twan is heel tactisch bezig met Daap en was dit in het begin ook met BaBe.
Manu is ook zeer tactisch.
Zelfs Roboro verdient imo hier een plekje.

Sorry, maar ik heb jou nog geen tactische dingen zien doen. Je leidt Finity goed, daar is niks op te zeggen, maar tactisch ben je tot nu toe in mijn ogen niet heel erg geweest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72857

Guest
Nogmaals, wie wilde je daar neerzetten dan? We kunnen deze discussie topicgerelateerd houden, ipv dat jullie mij hier kansloos af lopen te zeiken omdat de argumenten op zijn.

Ik beweer ook niet dat je het niet bent, enkel dat het niet mijn stijl is om jezelf zo de hemel in te prijzen.

En qua argumenten zou je kunnen zeggen dat je stamgenoten je dan maar massaal moeten benoemen als beste leider (wat ook niet echt massaal gebeurt denk ik hier?).

Ik begrijp ook de zoektocht naar erkenning voor jezelf op het AF meestal niet.
 

DeletedUser19832

Guest
Wie op deze wereld (leiding) wilde je daar dan neerzetten als we spreken over het grootste deel van 2015? Juist ja. Is geen zelfophemeling, er komt niemand in de buurt van Manu en ik en ook iedereen die vanaf het begin op deze wereld was weet dit.

Je beantwoord je eigen vraag al, Manu zou ik dan neerzetten (zoals iedereen aan de reacties te zien:p)

Prima dat je jezelf goed vind, zelfvertrouwen moet je hebben.. Arrogant kan ook nog door de beugel als je het waarmaakt, maar je lijstje (en je hele AF-gebeuren) neigt naar narcisme en dat staat mensen tegen;)
 

DeletedUser75798

Guest
Maick, je hebt een mooi lijstje gemaakt. Het is typerend in jouw stijl, maar dat went na een tijdje wel. Kan me echter wel vinden in sommige van je standpunten. ;)
 
Reactiescore
372
Willem was heel tactisch bezig in 2015. Heeft allerlei tactieken toegepast om BaBe te helpen. Totdat hij te ver ging met z'n stab.
Twan is heel tactisch bezig met Daap en was dit in het begin ook met BaBe.
Manu is ook zeer tactisch.
Zelfs Roboro verdient imo hier een plekje.

Sorry, maar ik heb jou nog geen tactische dingen zien doen. Je leidt Finity goed, daar is niks op te zeggen, maar tactisch ben je tot nu toe in mijn ogen niet heel erg geweest.

Willem heb ik op W39 gezien, hij is echt enorm goed in het kapot maken van een stam. Dat heeft hij hier ook weer laten zien. Bravo voor Willem dan maar, ware het niet dat al zijn werk compleet in het niet is gevallen door die ene actie waardoor hij die award totaal niet verdient. Twan is heel tactisch bezig met Daap, een stam die nog geen maand bestaat. Met alle respect maar wat is er nou tactisch aan Daap? De wereld staat al, het is niet alsof hij zich diplomatisch door bochten heeft moeten wringen en enorm veel inzicht nodig heeft gehad om dit voor elkaar te krijgen. Begrijp me niet verkeerd, ik respecteer hem omdat hij uberhaupt probeert er iets van te maken en momenteel lukt dat nog aardig, maar hem daarvoor de award meest tactische speler/leider geven voor iets van de afgelopen weken? Nee, daar is geen sprake van. Ook Roboro hoort die award absoluut niet te krijgen, wat heeft hij nou helemaal gedaan behalve Klepto achterlaten om vervolgens een nieuwe stam op te richten die niet alleen op diplomatisch vlak buitenspel werd gezet door Finity en BaBe, maar ook op skillniveau volledig faalde tegen Finity? Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat je dit zelfs nog durft te zeggen, waar haal je het in hemelsnaam vandaan? Op wat voor manier is hij tactisch geweest?

Als je denkt dat ik niet tactisch ben geweest moet je wellicht even terugkijken naar de manier waarop Finity zich vanaf het begin omhoog gewerkt heeft. Diplomatisch gezien waren Manu en ik enorm sterk en als je kijkt wat we neergezet hebben kun je niet anders dan toegeven dat het ongeevenaard is op deze wereld. De rest van de stammen is kapot gegaan, bij vrijwel iedere stam dankzij het falen van hun leiding, niet door de spelers. Ik snap dat je mij arrogant vind en het zal best enorm storend zijn voor jullie, indien dit het geval is dan mijn excuses. Maar feit is en blijft dat er hier niet echt een persoon rond loopt die op ons niveau is, onder andere omdat de wereld nu al in een fase zit waarbij je de daden van een enkeling niet echt op zullen vallen.

Daarnaast ben ik geen leider meer van Finity.

Ik beweer ook niet dat je het niet bent, enkel dat het niet mijn stijl is om jezelf zo de hemel in te prijzen.

En qua argumenten zou je kunnen zeggen dat je stamgenoten je dan maar massaal moeten benoemen als beste leider (wat ook niet echt massaal gebeurt denk ik hier?).

Ik begrijp ook de zoektocht naar erkenning voor jezelf op het AF meestal niet.

Het is geen zoektocht naar erkenning, al snap ik dat het zo over kan komen. Maar ik ben het type dat altijd en overal de waarheid zal uitspreken en ik hou me daar niet bij in. Als ik vind dat wij ongeevenaard zijn, dan zeg ik dat. Dat heeft niets met zoeken naar erkenning te maken. De mening van anderen interesseert me namelijk vrij weinig. Of iemand het nu met mij eens is of niet, daar lig ik absoluut niet wakker van. Waar ik mij wel aan stoor is dat men credits geeft aan personen die dat niet verdienen, of spelers die kleppen voor hun ogen hebben omdat hun emoties hen in de weg zitten, waardoor zij niet meer neutraal naar iets kunnen kijken.


Je beantwoord je eigen vraag al, Manu zou ik dan neerzetten (zoals iedereen aan de reacties te zien:p)

Prima dat je jezelf goed vind, zelfvertrouwen moet je hebben.. Arrogant kan ook nog door de beugel als je het waarmaakt, maar je lijstje (en je hele AF-gebeuren) neigt naar narcisme en dat staat mensen tegen;)

Ik snap dat Manu genoemd wordt en dat zou mijn keus wellicht ook zijn indien ik een normaal golden awards lijstje zou maken van de afgelopen periode, echter heb ik hier gekeken naar heel 2015 en niet slechts de laatste maand. Manu en ik hebben deze stam zo opgebouwd. Ik kan eigenlijk met een simpel argument heel deze discussie beeindigen, als al die andere leiders zo goed waren, waar zijn die stammen heen dan?

Maick, je hebt een mooi lijstje gemaakt. Het is typerend in jouw stijl, maar dat went na een tijdje wel. Kan me echter wel vinden in sommige van je standpunten. ;)

Excuses dat ik niet iemand ben die veren in iemand zijn reet steekt die daar absoluut niet voor in aanmerking komt. Als je iets niet 110% verdiend hebt, dan krijg je het ook niet.

Indien iemand het nou echt oneens is met een award in mijn lijst laat dat dan op een normale manier blijken en ga op een normale manier met mij in discussie waarom je van mening bent dat ik het niet bij het rechte eind hebt. Kom met argumenten en feiten aan, misschien zelfs wat linkjes om je mening te staven. Dan ga ik met alle plezier met je in discussie, en als ik vind dat je gelijk hebt zal ik dat oprecht laten blijken en wellicht zelfs mijn post aanpassen. Maar dit kansloze gezeik over mij als persoon zal enkel en alleen bestreden worden met nog harder gezeik.

Mvg
Maick
 

DeletedUser75798

Guest
Ik heb nochtans geen gezeik over je gemaakt? Daarnaast was ik ook niet sarcastisch, ik vond je lijstje al bij al goed en kan daar jammer genoeg niets op zeggen? Jullie hebben die lijst inderdaad verdient, dus ga ik er niet op tegenin.
 
Reactiescore
372
Ik heb nochtans geen gezeik over je gemaakt? Daarnaast was ik ook niet sarcastisch, ik vond je lijstje al bij al goed en kan daar jammer genoeg niets op zeggen? Jullie hebben die lijst inderdaad verdient, dus ga ik er niet op tegenin.

Bedankt denk ik, maar de laatste alinea was in het algemeen, niet specifiek naar jou ;)
 

DeletedUser73082

Guest
Zelf ben ik iets te nuchter voor zelfophemeling, anderen moeten maar bepalen wie ze de beste leider etc. vinden. Toch voel ik me genoodzaakt om hier voor Maick in de bres te springen. Bij weet ik veel niet hoeveel lijstjes in golden award is maick benoemd tot beste leider, meeste inzicht etc. Het was echt een voorrecht om met Maick finity te hebben opgezet, daar waar het naast leuk ook erg leerzaam was. Genoeg billenlikkerij verder, maar bedenk zelf of je objectief echt vind dat Maick in zijn beslissingen nauwelijks heeft bijgedragen aan het succes van Finity of dat je dit gewoon zegt omdat je het niet vind kunnen dat hij zichzelf benoemd. Inhoudelijke argumenten graag.
 
Bovenaan