Page 5: Het spectrum der uitdaging en slagingskans - leidingguide voor premades V2

Reactiescore
1.893
'T is niet de vraag of je dat kunt, maar of je het wil. Heeft niks uit te staan met debielen die PM's rondsturen.
 
Reactiescore
1.278
Beantwoord dit dan eens concreet met maximaal een paar zinnen per vraag Martijn, mogelijk geeft dat je post wat meer inhoud en maakt het de discussie wat constructiever:

1) Leg eens uit hoe het rekruteren van een paar leden niet strookt met het spectrum der uitdagingen en verwachtingen (=het leidende topic voor het beleid van de premade - zelfs gepost en benoemd als rectificatie van de publieke verwachtingen). Volgens mij strookt het perfect namelijk. Er was voor Amen een grote toename aan uitdaging en een daling van slagingskans wat dus kan leiden tot: een paar rekruten.

Met alle respect, maar na het posten van het spectrum der uitdagingen en verwachtingen heb je dit gepost:
1585843256575.png

De volgende dag komt het uit dat er toch nog vier accounts gerecruteerd worden en dit is exact wat martijn bedoeld met het niet komen van eerdere woorden. Hierboven dat er blijkbaar al een BG was die ook nog is niet strook met een terughoudend diplomatiek beleid.

Terwijl je toch zou zeggen dat de lessen wel geleerd waren van onnodig een te hoge verwachting scheppen. Een verwachting die niet nagekomen kan worden.
 
Reactiescore
17
Goedenavond Heren,

Ik heb ook iets te melden vanuit de andere kant. Het begon er allemaal me dat ik Smash benaderde om een stammetje weg te spelen. Hier waren wij erg succesvol in en heeft gezorgd voor aanhoudend contact tussen beide partijen. Wij (de 4 recruuts) zaten toen in een kleine stam met veel spelers die na weken nog steeds niet 3k punten hadden bereikt, het duurde uren voordater op stam forum post werd gereageerd en het ervarings level was laag. Hierdoor zijn wij na een tijdje tot de beslissing gekomen dat er iets moest gebeuren.

Wij hadden door steeds maar door te vragen langzaam een BG met amen afgesloten omdat we toch ergens bondgenoten nodig hadden en het contact met Smashingone erg positief was.

Nu ga ik even terug naar de samenwerking tussen Smash en een paar leden van onze kleine stam. Ik stuurde een edel en een half uur later pakte een lid van TBS het dorp met precies 3 edels nadat ik het gecleared. Dit zorgde voor een hoop argwaan vanuit onze kant en we gingen ons alle kanten op orienteren.

Ik ben zelf nooit benaderd door Wow who maar daar ben ik ook zeker blij mee. Ik vond zijn manier van benaderingen erg neerbuigend en vreemd geformuleerd. Dit in combinatie met het eerdere incident van het dorp terwijl we al contact met ze hadden en ze 2 van mijn stamgenoten probeerde te recruiten. Nadat we dit niet als optie zagen hebben we voorgesteld dat we of met zijn 4en joinen of niet. Door vreemde verzoeken en het onprofessioneel contact van Wow who, bijvoorbeeld om een 'MB' die gestopt was te clearen terwijl dit zeker niet het geval was, en de goede relatie met Amen deden wij ook een voorstel aan Amen. We wisten van de premade maar zagen toch een beter toekomst door te joinen en een band met ze op te bouwen.

We stelde ze toen voor een moeilijke situatie. Of we joinen TBS of we joinen jullie. Het is dus niet alsof de leiding ergens blaam treft. Wij 4 konden wel enigsinds druk uitoefenen door onze ligging en welke intities Amen ook met ons heeft met ons hebben we niet het gevoel dat we gebruikt worden. We zien het als een investering in de toekomst om deze banden op te bouwen.

Dit was het wel zo een beetje vanuit onze kant denk ik. Zou kunnen dat ik nog wat ben vergeten hier en daar maar zo belangrijk is het nou ook allemaal niet.


Groetjes

Mr. Escobar
 
Reactiescore
614
We stelde ze toen voor een moeilijke situatie. Of we joinen TBS of we joinen jullie. Het is dus niet alsof de leiding ergens blaam treft. Wij 4 konden wel enigsinds druk uitoefenen door onze ligging en welke intities Amen ook met ons heeft met ons hebben we niet het gevoel dat we gebruikt worden. We zien het als een investering in de toekomst om deze banden op te bouwen.

Of er valt ze juist blaam te treffen. Even mijn persoonlijke mening/constatering: blijkbaar vinden ze dus dat ze in een situatie zitten waarin die 4 extra accounts bij een 'vijandige' stam er 4 te veel zijn en ze dus maar opgenomen moeten worden in de eigen stam. Ik zou dit (eerlijk gezegd), ook al begrijp ik jullie beslissing (die van de nieuwe recruits) enigszins, van beide kanten echt niet aanjuichen. Jullie weten dat jullie door de door jezelf beschreven machtssituatie een join af konden dwingen. Hiermee zeg je feitelijk dat je dit in je voordeel hebt gebruikt en zonder dit aanzienlijk minder zeker was geweest van je kans (ik durf zelfs te stellen dat je anders niet was toegelaten). Anderzijds laat een door zichzelf bestempelde 'top groep' zich zo voor het blok zetten? Ik zou wel weten wat ik met die vier accounts had gedaan in de toekomst en dat was niet recruiteren ;)
 
Reactiescore
17
Jullie weten dat jullie door de door jezelf beschreven machtssituatie een join af konden dwingen. Hiermee zeg je feitelijk dat je dit in je voordeel hebt gebruikt en zonder dit aanzienlijk minder zeker was geweest van je kans.

Ja, achteraf gezien is het te merken dat ze in een hoekje gedreven waren. Tijdens de beslissing zelf waren we nog niet op de hoogte van de grootte van de opzet. Ik zelf ben nog nooit op de forums geweest en we waren ons van geen kwaad bewust. We wouden Amen puur uit goodwill door onze eerdere samenwerking wel de kans geven om ons te recruiten omdat wij de TBS leiding onaangename manieren van omgaan hadden en van eisenstellen alsof we MB's waren.

Anderzijds laat een door zichzelf bestempelde 'top groep' zich zo voor het blok zetten? Ik zou wel weten wat ik met die vier accounts had gedaan in de toekomst en dat was niet recruiteren ;)

Jij hebt makkelijk praten als je niet al dagen clears de vloer krijgt. Het zou zeer onverstandig zijn geweest ons niet te laten joinen en hier waren ze zich zeker beweust van. Dit niet doen vanwegen een paar lui die het niet vinden kunnen op het forum zou ik onbegrijpelijk vinden.

Ik zou wel weten wat ik met die vier accounts had gedaan in de toekomst en dat was niet recruiteren ;)
Wat dit betreft kun je wel biggie doen hierzo terwijl je mijlen ver weg ligt.
 
Reactiescore
1.893
Of er valt ze juist blaam te treffen. Even mijn persoonlijke mening/constatering: blijkbaar vinden ze dus dat ze in een situatie zitten waarin die 4 extra accounts bij een 'vijandige' stam er 4 te veel zijn en ze dus maar opgenomen moeten worden in de eigen stam. Ik zou dit (eerlijk gezegd), ook al begrijp ik jullie beslissing (die van de nieuwe recruits) enigszins, van beide kanten echt niet aanjuichen. Jullie weten dat jullie door de door jezelf beschreven machtssituatie een join af konden dwingen. Hiermee zeg je feitelijk dat je dit in je voordeel hebt gebruikt en zonder dit aanzienlijk minder zeker was geweest van je kans (ik durf zelfs te stellen dat je anders niet was toegelaten). Anderzijds laat een door zichzelf bestempelde 'top groep' zich zo voor het blok zetten? Ik zou wel weten wat ik met die vier accounts had gedaan in de toekomst en dat was niet recruiteren ;)
Leuk dat je het wil afdoen als je eigen constatering, maar ieder oplettend lezer heeft al gezien dat dit door premade-leden zelf is aangegeven. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat als de huidige situatie zich niet had voorgedaan deze accounts zeker waren afgewezen ja. Anders waren we gewoon met de huidige groep verder gegaan. De situatie vereiste echter het doen van deze recruits omdat er simpelweg te veel uitdaging op de hals is gehaald, mede door het wegvallen van een account in die regio. Ik ga er maar vanuit dat je met je laatste zin doelt op wegspelen? Dan zal ik je een geheimpje verklappen: wil je dat doen moet je wel accounts hebben waarmee dit gedaan kan worden;). Verder is het natuurlijk makkelijk praten omdat je aan de andere kant van de wereld zit en niet in een soortgelijke situatie, maar dat terzijde.
 
Reactiescore
614
Tuurlijk, jij zou al weggespeeld zijn alvorens je een recruit kon doeno_O.

Persoonlijke aanval uitstekend!

Wat dit betreft kun je wel biggie doen hierzo terwijl je mijlen ver weg ligt.

Potverdikkie, nu heb je me..

Leuk dat je het wil afdoen als je eigen constatering, maar ieder oplettend lezer heeft al gezien dat dit door premade-leden zelf is aangegeven. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat als de huidige situatie zich niet had voorgedaan deze accounts zeker waren afgewezen ja. Anders waren we gewoon met de huidige groep verder gegaan. De situatie vereiste echter het doen van deze recruits omdat er simpelweg te veel uitdaging op de hals is gehaald, mede door het wegvallen van een account in die regio. Ik ga er maar vanuit dat je met je laatste zin doelt op wegspelen? Dan zal ik je een geheimpje verklappen: wil je dat doen moet je wel accounts hebben waarmee dit gedaan kan worden;). Verder is het natuurlijk makkelijk praten omdat je aan de andere kant van de wereld zit en niet in een soortgelijke situatie, maar dat terzijde.

Zal hier dan even op ingaan omdat dit in ieder geval het meest inhoudsvolle en minst persoonlijk aanvallende bericht is:
Mocht dit al aangegeven zijn, dan heb ik dat gemist. Dat maakt het echter geen foute constatering of mening echter wel een herhaalde. In dat geval sorry voor de herhaling, maar gelukkig blijft mijn punt dan wel staan. Tevens maakt het in principe niet uit of ik mij in die situatie bevind. Ja, wellicht kan je vinden dat dat makkelijk praten is, echter mag ik alsnog mijn eigen mening/constatering doen (zelfs als die constatering al eens eerder is gedaan blijkbaar).

Ik hoop de desbetreffende accounts echter wel terug te zien later in de wereld. Zou wat zijn anders hë ;)
 
Reactiescore
1.893
Zal hier dan even op ingaan omdat dit in ieder geval het meest inhoudsvolle en minst persoonlijk aanvallende bericht is:
Mocht dit al aangegeven zijn, dan heb ik dat gemist. Dat maakt het echter geen foute constatering of mening echter wel een herhaalde. In dat geval sorry voor de herhaling, maar gelukkig blijft mijn punt dan wel staan. Tevens maakt het in principe niet uit of ik mij in die situatie bevind. Ja, wellicht kan je vinden dat dat makkelijk praten is, echter mag ik alsnog mijn eigen mening/constatering doen (zelfs als die constatering al eens eerder is gedaan blijkbaar).

Ik hoop de desbetreffende accounts echter wel terug te zien later in de wereld. Zou wat zijn anders hë ;)
Ik beweer ook nergens dat de constatering incorrect is, enkel dat dit al vanuit de premade zelf al is medegedeeld en wij hier dus verantwoordelijkheid voor hebben genomen. Met mijn uitspraak dat jij je niet in dezelfde situatie bevindt gaat er ook niet om of jij je eigen mening er op na mag houden, hier sta jij (en met jou iedereen) volledig vrij in. Het gaat hier echter om de bepalende factoren in het besluitvormingsproces rondom deze recruits. Het is namelijk, dat weet ik uit ervaring, makkelijk om te praten en te oordelen als je hier niet zelf in staat. Een week geleden zou ik dit ook niet voor mogelijk hebben gehouden en kijk eens waar we nu zijn. Of we de betreffende accounts in de huidige hoedanigheid terug gaan zien aan het eind van de wereld is uiteraard maar de vraag, dit kan ik je niet garanderen. Kijk bijvoorbeeld naar Unexplainable Miracle dat volgens plan ook gewoon tot het eind van de wereld zou meespelen. Ik kan in eder geval met zekerheid zeggen dat voor alle spelers van deze accounts gezorgd zal worden, net zoals we dat we voor de spelers in Amen hebben gedaan door middel van de huidige recruits.
 
Reactiescore
614
Ik kan in eder geval met zekerheid zeggen dat voor alle spelers van deze accounts gezorgd zal worden, net zoals we dat we voor de spelers in Amen hebben gedaan door middel van de huidige recruits.

Je formuleert in ieder geval zo dat je nog iedere kant op kan. Ik ben benieuwd wat ermee gaat gebeuren in de toekomst. Overigens ook over die extra recruit van net. Die zal ook wel broodnodig zijn geweest :p

Jullie recruitbeleid is overigens aan jullie. Hoe jullie dat inrichten moet je zelf weten, ik deel enkel mijn mening en die van vele anderen.
 
Reactiescore
467
Laat voorop stellen dat de keuze heus niet in mijn eentje gemaakt is, echter staat buiten kijf dat ik soms split second keuzes maak daar waar anderen soms langer (wat soms ook slimmer is geef ik toe) naar situaties kijken. Echter de situatie waarin de accounts zich bevonden, zag ik (en met mij vele anderen) de noodzaak om meteen te handelen. Ik begrijp de shit die de stam nu over zich heen krijgt volkomen, hell als ik in jullie partij zat zou ik dit ook geniaal vinden. Wat echter heeft bijgedragen aan deze wending, wat overigens in beginsel (en wat de post van Roald) ook benadrukt nooit had gehoeven komt door de spelers (jullie dus) die dit nu lezen.

Het is de kruistocht die jegens de premade opgezet is (lokaal door Who) en mondiaal (vooral door Anton) die ervoor gezorgd heeft deze abrupte keuze te moeten maken. Het feit dat bepaalde spelers bijna een obsessie hadden is wel een dingetje. Een klein voorbeeld van de noodzaak van deze actie is deze middag nog voorgevallen. Nog voordat de recruits daadwerkelijk in de stam zaten, werd door Who de wereldchat al volgespammed en had Anton binnen een paar minuten de post hier op het AF online staan. Dit toont al aan met welk vizier er gekeken worden, het is gewoonweg obsessief. Het vissen naar info op skype en het rondspammen van elke speler in de omgeving, ik heb werkelijkwaar in 13 jaar speeltijd nog nooit zulke spelers meegemaakt die zich kunnen focussen op één ding in het zielige spectrum. Dat je acties onderneemt kan ik mij gerust voorstellen, maar dit was buiten proportie.

Ja, ik en met mij velen, nemen ons verlies. Maar om eerlijk te zijn maak ik me daar niet zo druk om, ik denk juist dat degenen die zich zo obsessief met ons bezig hebben gehouden zich hierdoor hun eigen ruiten hebben ingegooid. Time will tell, ik ben blij met de aanwinsten, topgozers.
Uiteindelijk heb ik meerdere juryleden bijeen gevraagd. De juryleden kennen elkaar niet / konden niet overleggen. Deze juryleden zijn in de meeste gevallen 'niet bepaald mijn vrienden'. De juryleden kwamen bijna altijd best wel overeen en ik heb hun classificaties letterlijk overgenomen, of het gemiddelde daarvan. Alleen iets van de laatste 2-3 aanmeldingen heb ik zelf gedaan omdat ik niet de jury ruim na de start van de wereld nog wilde vragen naar referenties voor die laatkomers. Ik weet niet of er beschuldigingen zijn voor manipulatie, ik ga niet alles teruglezen. Echter kan ik je zeggen dat ik er helemaal geen belang bij heb om specifieke personen 'goed' of 'slecht' in te delen, daarbij was het hele classificeren vooral om (kwalitatief goede) spelers een zetje te geven om zich ook in te schrijven. Immers; als je zoveel oude bekenden, vrienden, toppers, noobs, ziet staan in een lijstje - dan wil je er graag bij horen. = het succes van het topic. Zo een classificatie zegt naar mijn idee niet zo veel. Al denk ik wel dat het prima classificaties zijn en dat als we over een paar maanden kijken we nog altijd accounts met hoge verwachtingen op belangrijke posities zien en dat veel middelmatige accounts al uitgevallen zijn. Maar dat valt te bezien. De enige die dan lof oogsten zijn de juryleden.
194f60dc4061f1802b043f392a18d358.png


b54907313f21e6f895be09fb87021fa5.png


Een start die niemand op deze wereld verwacht had denk ik zo. Gigantische OD-scores. Meestal is het niet iets om trots op te zijn om een dergelijk hoge OD score te behalen als speler of als stam in deze fase, maar toch maakt me dit wel een beetje trots. Met zoveel tegenstand om ons heen staan we nog steeds, ondanks alle kritiek die de premade heeft gehad. Een beetje positief licht mag ook, in de duisternis van dit AF.
Deze leider zag dit topic pas toen iemand die niet op de negeerlijst stond een tag deed. Daarbij heb ik gewoonweg de de tijd amper/niet om dit razend actieve AF bij te houden zoals ik dat zou willen. Voor als je het wilt weten; het verzorgen van online lessen voor mijn klassen kost mij veel meer tijd dan in een normale situatie. Ik schuif het dus niet af op Corona, maar het maakt mijn hoeveelheid vrije tijd wel ietwat kleiner. Daarnaast ben ik veel buiten met dit mooie weer (middels hardlopen en fietsen).

Wil wel een kort statement maken: Zoals ik altijd al heb gezegd zal de premade rationeel handelen. Amen is gescheiden van Swift, de stammen hebben geen reet aan elkaar op defensief of offensief vlak (voorlopig). De premade bestaat (of bestond!) dus uit vijf leden aan de ene kant en 4 aan de andere kant. Met 4 spelers en een defbuffertje opboksen tegen vier stammen van dezelfde grootte is gewoon onzin. Kreeg Triador ook clears en edels op 20-30 uur looptijd ja? Dat is in dit stadium gewoon dikke onzin. Daarbij jut men (terecht) de hele omgeving op tegen beide stammen. Voor Swift nog weinig problemen, hebben een betere ligging misschien. Binnen Amen waren de leden overtuigd dat rekruteren nodig was, niet per sé om de komende dagen door te komen, maar om over een week, of 2, niet in een zeer kansloze positie te komen. Daarbij zoals Global al zei; verandert het rekruteren niet veel tov een bg.

Mijn hoogste prioriteit is simpelweg om de deelnemers van de premade in leven te houden zodat er een mooie partij staat voor de tijden dat we het moeten opnemen tegen grote, gevormde, kwalitatieve partijen die toppers bevatten (zoals TAD, Ruiter of Savior). In Amen leefde het gevoel dat er iets moest gebeuren en er deed zich een prima keuze voor. Amen mocht zichzelf sowieso besturen en hebben mijn zegen gekregen om de rekruten gewoon te doen. Wat Global zegt is dus waar en onwaar: Het rekruteren was niet mijn idee, niet mijn wens. Maar ik zie wel de urgentie en ik vertrouw op de ervaring/kwaliteit van mijn premade accounts. Wie ben ik om bewezen toppers te zeggen dat hun buikgevoel incorrect is, ze dat maar moeten negeren en dat allemaal op basis van ''AF-pressure'' en om zogenaamde hypocrisie te vermijden. Ik heb mijn facts straight, ik speel tribal wars juist om een leuke tijd te hebben met mijn maten waarvan ik er velen heb in de premade - niet om 'goed te lijken' in de ogen van mensen die ik verafschuw.

Beschouw mij als hypocriet, beschouw de premade als hypocriet, beschouw mijn woorden als hol. Daar maal ik echt niet om. Zolang de premade voldoet aan mijn fair play idealisme, geeft dat mij voldoende voldoening. Daarbij ben ik gewoon nog steeds van mening dat ik uiteindelijk gewoon gelijk ga krijgen; dat de premade nog méér dan zat uitdaging gaat krijgen en nog altijd een hoge kans heeft op falen. Tja, premade heeft, 2 leiders een R en een W. Het heeft zo moeten zijn haha :biggrin: Nee geintjes. Vind wat je wilt, stel je verwachtingen maar mooi om laag - dan zal het alleen maar meevallen. Er komt nog genoeg moois aan. Ik kan in ieder geval amper loggen omdat ik binnen enkele minuten vaak al een kick krijg. Aan motivatie zal het niet liggen.
Beantwoord dit dan eens concreet met maximaal een paar zinnen per vraag Martijn, mogelijk geeft dat je post wat meer inhoud en maakt het de discussie wat constructiever:

1) Leg eens uit hoe het rekruteren van een paar leden niet strookt met het spectrum der uitdagingen en verwachtingen (=het leidende topic voor het beleid van de premade - zelfs gepost en benoemd als rectificatie van de publieke verwachtingen). Volgens mij strookt het perfect namelijk. Er was voor Amen een grote toename aan uitdaging en een daling van slagingskans wat dus kan leiden tot: een paar rekruten.

2) Amen legt de schuld van het rekruteren bij zichzelf (de schuld is dus niet bij een ander gelegd) en vervolgens komt er een statement van mij (uit Swift, namens het totaal) dat het rekruteren met ''mijn zegen'' is gedaan. Ik weet niet hoe je ''mijn zegen'' anders kunt interpreteren dan als; we zijn samen verantwoordelijk, dus de schuld ligt niet bij een persoon maar bij de premade als geheel. Dit zijn allebei feiten die te vinden zijn in dit topic (zie eerste post global knowledge en de eerste post van mij in dit topic). Waar baseer je je uitspraak dan op.

Hahahah @Dream Team. (Rutte 2.0)

Ik beweer ook nergens dat de constatering incorrect is, enkel dat dit al vanuit de premade zelf al is medegedeeld en wij hier dus verantwoordelijkheid voor hebben genomen. Met mijn uitspraak dat jij je niet in dezelfde situatie bevindt gaat er ook niet om of jij je eigen mening er op na mag houden, hier sta jij (en met jou iedereen) volledig vrij in. Het gaat hier echter om de bepalende factoren in het besluitvormingsproces rondom deze recruits. Het is namelijk, dat weet ik uit ervaring, makkelijk om te praten en te oordelen als je hier niet zelf in staat. Een week geleden zou ik dit ook niet voor mogelijk hebben gehouden en kijk eens waar we nu zijn. Of we de betreffende accounts in de huidige hoedanigheid terug gaan zien aan het eind van de wereld is uiteraard maar de vraag, dit kan ik je niet garanderen. Kijk bijvoorbeeld naar Unexplainable Miracle dat volgens plan ook gewoon tot het eind van de wereld zou meespelen. Ik kan in eder geval met zekerheid zeggen dat voor alle spelers van deze accounts gezorgd zal worden, net zoals we dat we voor de spelers in Amen hebben gedaan door middel van de huidige recruits.

En een tip aan alle premade bashers, willen we nog een leuke wereld houden moeten we misschien maar een beetje stoppen met de focus op hun te leggen.

rutte.jpeg
 
Reactiescore
1.893
Je formuleert in ieder geval zo dat je nog iedere kant op kan. Ik ben benieuwd wat ermee gaat gebeuren in de toekomst. Overigens ook over die extra recruit van net. Die zal ook wel broodnodig zijn geweest :p

Jullie recruitbeleid is overigens aan jullie. Hoe jullie dat inrichten moet je zelf weten, ik deel enkel mijn mening en die van vele anderen.
De toekomst zal het uitwijzen, ik ben ook benieuwd. Misschien slecht van me, maar ik weet niet op welke recruit je doelt. Heb even de stats bekeken maar zie geen recentelijke join ook. Je mag je mening uiteraard delen, houdt ons scherp.

Hahahah @Dream Team. (Rutte 2.0)



En een tip aan alle premade bashers, willen we nog een leuke wereld houden moeten we misschien maar een beetje stoppen met de focus op hun te leggen.

Bekijk bijlage 18624
Rutte 2.0? Zal dat maar als een compliment beschouwen denk ik? Al pas ik voor het salaris dat erbij komt kijken. :biggrin: Zie alleen niet wat je probeert te zeggen met de gequote berichten. Enlighten me.

Weet niet op wie je met die prent doelt overigens, maar als dat over mij gaat zie ik graag een citaat van opmerkingen van mij die niet zouden kloppen. Ben er vrij zeker van dat je deze niet zult vinden.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.647
Goedenavond Heren,

Ik heb ook iets te melden vanuit de andere kant. Het begon er allemaal me dat ik Smash benaderde om een stammetje weg te spelen. Hier waren wij erg succesvol in en heeft gezorgd voor aanhoudend contact tussen beide partijen. Wij (de 4 recruuts) zaten toen in een kleine stam met veel spelers die na weken nog steeds niet 3k punten hadden bereikt, het duurde uren voordater op stam forum post werd gereageerd en het ervarings level was laag. Hierdoor zijn wij na een tijdje tot de beslissing gekomen dat er iets moest gebeuren.

Wij hadden door steeds maar door te vragen langzaam een BG met amen afgesloten omdat we toch ergens bondgenoten nodig hadden en het contact met Smashingone erg positief was.

Nu ga ik even terug naar de samenwerking tussen Smash en een paar leden van onze kleine stam. Ik stuurde een edel en een half uur later pakte een lid van TBS het dorp met precies 3 edels nadat ik het gecleared. Dit zorgde voor een hoop argwaan vanuit onze kant en we gingen ons alle kanten op orienteren.

Ik ben zelf nooit benaderd door Wow who maar daar ben ik ook zeker blij mee. Ik vond zijn manier van benaderingen erg neerbuigend en vreemd geformuleerd. Dit in combinatie met het eerdere incident van het dorp terwijl we al contact met ze hadden en ze 2 van mijn stamgenoten probeerde te recruiten. Nadat we dit niet als optie zagen hebben we voorgesteld dat we of met zijn 4en joinen of niet. Door vreemde verzoeken en het onprofessioneel contact van Wow who, bijvoorbeeld om een 'MB' die gestopt was te clearen terwijl dit zeker niet het geval was, en de goede relatie met Amen deden wij ook een voorstel aan Amen. We wisten van de premade maar zagen toch een beter toekomst door te joinen en een band met ze op te bouwen.

We stelde ze toen voor een moeilijke situatie. Of we joinen TBS of we joinen jullie. Het is dus niet alsof de leiding ergens blaam treft. Wij 4 konden wel enigsinds druk uitoefenen door onze ligging en welke intities Amen ook met ons heeft met ons hebben we niet het gevoel dat we gebruikt worden. We zien het als een investering in de toekomst om deze banden op te bouwen.

Dit was het wel zo een beetje vanuit onze kant denk ik. Zou kunnen dat ik nog wat ben vergeten hier en daar maar zo belangrijk is het nou ook allemaal niet.


Groetjes

Mr. Escobar

Benieuwd naar voorbeelden van neerbuigende toon? Had erg goed contact met Frequenz, Winch en Trivi. Zij zeiden dat jij intern account was/werd waardoor ik jouw nooit benaderd heb.

Benieuwd naar de screens waarin er neerbuigend werd gedaan alsof jullie MB waren? Ook benieuwd over welk dorp je hebt met screens, want makkelijk dit soort uitspraken doen maar zonder bewijs raakt het kant nog wal. Of waarom je stamgenoten zeiden mee aan te willen vallen op Amen als deze verhouding zo was met Amen?
 
Reactiescore
17
Benieuwd naar voorbeelden van neerbuigende toon? Had erg goed contact met Frequenz, Winch en Trivi. Zij zeiden dat jij intern account was/werd waardoor ik jouw nooit benaderd heb.

Benieuwd naar de screens waarin er neerbuigend werd gedaan alsof jullie MB waren? Ook benieuwd over welk dorp je hebt met screens, want makkelijk dit soort uitspraken doen maar zonder bewijs raakt het kant nog wal. Of waarom je stamgenoten zeiden mee aan te willen vallen op Amen als deze verhouding zo was met Amen?

Sorry je hebt gelijk, ik zal blijven dobberen in het oeverloze water.
 
Reactiescore
255
Met alle respect, maar na het posten van het spectrum der uitdagingen en verwachtingen heb je dit gepost:
Bekijk bijlage 18621

De volgende dag komt het uit dat er toch nog vier accounts gerecruteerd worden en dit is exact wat martijn bedoeld met het niet komen van eerdere woorden. Hierboven dat er blijkbaar al een BG was die ook nog is niet strook met een terughoudend diplomatiek beleid.

Terwijl je toch zou zeggen dat de lessen wel geleerd waren van onnodig een te hoge verwachting scheppen. Een verwachting die niet nagekomen kan worden.

Soms heb je van te voren bepaalde verwachtingen en/of doelstellingen die Roald in dit geval dus uitgesproken heeft, waar je later (hoe spijtig misschien ook) op terug moet komen. Dit is hier naar mijn idee het geval geweest, accountje kwijtgeraakt en door nog andere omstandigheden ineens een stuk zwakker in de desbetreffende regio. Dan is het vervolgens ook volkomen logisch dat hierop geanticipeerd wordt, in dit geval dus met de recruits die binnen zijn gehaald, die bij de groep passen, de benodigde kwaliteiten hebben en de stam weer een sterkere positie geeft.

Snap aan de andere kant best alle reacties van de personen die roepen dat het krom is. Maar ik persoonlijk zou in dit geval liever gezien worden als iemand die terug moet komen op z'n eerdere uitspraken (betreffende recruits/BG's(?)) dan dat ik de stam in een zwakke(re) positie laat komen om uitspraken/ideeën die ik ge-uit heb door te drukken.


Met dit alles hebben jullie er als collectief voor gezorgd dat jullie de te kloppen tegenstander zijn voor de gehele wereld en dat het een De wereld vs het collectief wordt in plaats van een strijd tussen verschillende kampen. Wijzelf als .:VD:. zullen dat nog wel voor ogen hebben, maar alsnog hebben jullie jezelf in de positie gemanouvreerd dat jullie een gedeelde favoriete tegenstander zijn geworden wat alleen maar meer gaat leiden tot een uitdaging.

Als ik overigens deze post mag geloven ^. Dan zit het qua uitdaging nog altijd goed, sterker nog, volgens UT alleen maar meer.
 
Reactiescore
3.584
Ja, ik en met mij velen, nemen ons verlies. Maar om eerlijk te zijn maak ik me daar niet zo druk om, ik denk juist dat degenen die zich zo obsessief met ons bezig hebben gehouden zich hierdoor hun eigen ruiten hebben ingegooid. Time will tell, ik ben blij met de aanwinsten, topgozers.

Om eerlijk te zijn maken jij en je stamgenoten zich hier onsterfelijk hard druk om, dat ontkennen is vrij zinloos. En dat mensen een obsessie hebben wegens de pre-made komt misschien omdat er zo mee gestoeft werd op het AF. Roald zijn topic heeft nooit de intentie gehad om te streven naar een uitdaging maar om uit te pakken met zijn pre-made. Zoals hij zelf gezegd heeft is het de eerste keer dat een pre-made (wat niet klopt overigens) hier een topic over start. Voor mij was het vanaf het lezen daarvan al duidelijk om hier mee uit te pakken en dan word er een jasje over gegoten dat we streven naar een uitdaging.


Als we vervolgens Global Knowledge zijn verdediging op de nieuwe bijkomende recruits horen 'ik wil gewoon winnen' 'ik heb schijt aan wat andere daarvan vinden' wek je allerminst de illusie dat de pre-made opzoek is naar een uitdaging. Dat zijn letterlijk Roald zijn woorden geweest vanaf het begin van de wereld (nogmaals als excuus om gewoon uit te pakken met de stam) maar nu word er wel heel fel geluld om zulke uitspraken nog staande te houden. Uitspraken als 'we zullen nog genoeg tegenstand hebben' 'we zijn echt niet nu al gewonnen' en dergelijke onzin.

Ja newsfact, elke wereld hoe goed je er ook voorstaat moet alsnog gespeeld worden en zal je alsnog de gewoonlijke obstakels meemaken die elke stam meemaakt, keer ban krijgen op een acc, x acc die leaved, keer zware verliezen van een massa. Je kan je daarom hoe goed je er ook voorstaat altijd verschuilen achter dat er uitdaging is.

Maar als je expliciet in een zelfgemaakt topic om uitdaging schreeuwt en je herhaalt de afgelopen maanden op het AF dat je elke wereld als leider al gewonnen hebt en dat je zulke goeie spelers hebt mogen we verwachten dat die lat veel hoger gezet word dan deze nu klaarblijkelijk staat. Eigenlijk streeft de premade dus niet naar een echte uitdaging maar naar een standaard gemiddelde wereld met standaard gemiddelde obstakels.


Ik had de woorden van uitdaging enigszins nog geloofd zonder de recente recruits maar het is echt puur inhoudsloos geweest. Je kan hier jezelf nog in vele bochten gaan wringen, sla je enkel een mal figuur door. Als je van het gezeik af wilt zijn erken je als stam gewoon het allemaal slap gelul was en je bent er vanaf, zolang je blijft ontkennen en uitdaging gaat roepen neemt niemand je nog serieus en zal het gezeik blijven omdat het nu eenmaal gemakkelijk is om erop te bashen. Ik zou 10, 10K tekens posten kunnen maken puur aan reacties op alle uitspraken die gemaakt zijn geweest, zo easy is het.


Dan naar Steven nog, je zegt dat Wow Who bang is doordat hij iedereen tegen jullie opzet, blijkbaar zijn jullie dan ook bang voor hem/zijn plan er maatregelingen genomen worden om dit tegen te gaan waardoor wederom naar zekerheid gezocht word en niet risicovol play.


En sorry aan Steven dat ik toch weer de behoefte had men mening te geven! Trouwens is het account van mij, Howlin en Krepox nog altijd solo bezig, lijken wel de enige op de wereld die daadwerkelijk opzoek zijn naar een uitdaging.
 
Reactiescore
984
Om eerlijk te zijn maken jij en je stamgenoten zich hier onsterfelijk hard druk om, dat ontkennen is vrij zinloos. En dat mensen een obsessie hebben wegens de pre-made komt misschien omdat er zo mee gestoeft werd op het AF. Roald zijn topic heeft nooit de intentie gehad om te streven naar een uitdaging maar om uit te pakken met zijn pre-made. Zoals hij zelf gezegd heeft is het de eerste keer dat een pre-made (wat niet klopt overigens) hier een topic over start. Voor mij was het vanaf het lezen daarvan al duidelijk om hier mee uit te pakken en dan word er een jasje over gegoten dat we streven naar een uitdaging.

Ach Jannes, die post van hierboven klopt van geen kant.

Ik zit op de telefoon dus ik heb totaal geen zin om alles te weerleggen, echter is er een simpel ding in het begin van je post al dat niet klopt.

"Jordi/Jannes deden het al eens eerder, zesentwintig werelden geleden, toen ter tijd met succes. Onder het mom; beter goed gestolen dan slecht bedacht, dit topic." - aldus Roald, in het begin van zijn wereld post.o_O
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Ach Jannes, die post van hierboven klopt van geen kant.

Ik zit op de telefoon dus ik heb totaal geen zin om alles te weerleggen, echter is er een simpel ding in het begin van je post al dat niet klopt.

"Jordi/Jannes deden het al eens eerder, zesentwintig werelden geleden, toen ter tijd met succes. Onder het mom; beter goed gestolen dan slecht bedacht, dit topic." - aldus Roald, in het begin van zijn wereld post.o_O

Dus als iemand dit wel schuld was, zijn het Jannes en ik! Maar vooral Jannes natuurlijk, met Howlin en Krepox durven te starten. Waar is de uitdaging dan nog gebleven? Beetje gecarry'd worden, tjonge.
 
Bovenaan