Over Ragey, De Sukke, |D|, Sepnu, verdriet, katapulten, valsspelers, en slechte verliezers

Reactiescore
510
Ik vind het oprecht jammer dat dit de conclussie is die je trekt uit mijn post. Merk op dat ik het valse spel nooit had kunnen opmerken zonder die eerste aanval met katapulten. Zonder mijn weten waren er dan vier (of nog meer?) accounts geweest in bezit van eenzelfde speler, minstens drie waarvan op steenworp afstand van mij en De Sukke.

Een onbekende aanval op ram-speed ongeblokt laten is een beginnersfout die in dit geval keihard afgestraft is. Het getuigt van hebberigheid; het laten staan van 30 lcav of 50 zwaard is voldoende om dit soort aanvallen volledig onklaar te maken.

De "ongeschreven" regel omtrent katapultgebruik is nooit voorgelegd aan de gehele community en is daarom ongeldig. Er zitten ruim 2000 spelers op de classic, waarvan hoogstens 50 het forum bezoeken. En die mensen die het forum bezoeken, zijn het al oneens. Deze discussie lijkt mij hier niet geheel op zijn plaats, en ik wil deze best met je voeren in het daarvoor bedoelde topic.

Daarnaast heb ik geen geheim gemaakt van mijn mening over katapulten en hun gebruik (click). Een "naam op tw" zoals De Sukke zou hiervan op de hoogte moeten zijn aangezien hij het forum ook bezoekt. Spelers die het forum niet bezoeken hebben nog nooit gehoord van de ongeschreven regels. In beide gevallen is er dus geen probleem als ik met Katapulten op bezoek kom.

Die hulp accounts waren niet onder beheer van de Sukke hoor.
 
Reactiescore
540
Haha, ik had al zoiets verwacht. Ik haal even mn acc van delete af en dan kom ik wel met commentaar :)
 

DeletedUser76153

Guest
Ik vind het wel belachelijk veel toevalligheden in het voordeel van Ragey. Daarbuiten, mooi gespeeld.
Maar ik ga toch je account even reporten.
 
Reactiescore
540
Dag allemaal op het forum. Ik heb een tijdje zitten nadenken of ik dit topic al dan niet zou schrijven. Ik vind het doorgaans niet zo nodig om de mensen die ik ingame versla ook nog eens en publique aan de schandpaal te nagelen. Immers verlies ik ook vaak zat en zou ik het ook niet prettig vinden als dat iedere keer breed uitgemeten wordt. Echter is mij verteld dat er nogal naar over mij geroddeld wordt langs bepaalde kanalen die ik niet bezoek. Daarom heb ik toch maar besloten dit topic te openen. Het is wel een beetje aan de lange kant. Ik hoop dat dit topic wat duidelijkheid biedt, maar bovenal, dat het vermakelijk is om te lezen.

De volgende gebeurtenissen spelen zich af tussen 15 en 17 januari.

Zoals iedere ochtend bestudeer ik de buurt en kom ik erachter dat De Sukke zijn level 3 adelshoeve gebouwd heeft. Een goed moment om even te verkennen. Om ervoor te zorgen dat hij zeker dodged stuur ik Katapulten mee, en wie weet heb ik mazzel?

Report

Oei, wat een beginnersfout maakt De Sukke. (Nog los van zijn dorpsbuild.) Vrijwel direct stuurt De Sukke een IGM, maar eerlijk is eerlijk: Hij is er sportief over en we praten wat aardig over het spel, over de tijd dat we moderator waren, etc. Maar dan opeens slaat de sfeer om. Hij begint een dreigende toon aan te slaan en ik krijg verkenners binnen van een niet nader te noemen speler, die we voor het gemak dan maar "Speler X" noemen.

Ten eerste denk ik niet dat er heel veel mis is aan de dorpsbuild op een no haul classic, gs had misschien leveltje hoger gemogen alsvorens een adelshoeve te bouwen maar goed. Lijkt me verder een prima opbouw om mee te beginnen :p Jouw dorpsopbouw ziet er op je hogere hq naar 22, verder niet heel veel anders uit :p.


De timing is verdacht. Ik probeer te vissen bij De Sukke of hij er meer van weet.


Het zit me toch dwars. Wie maakt er nou zo vroeg al 1500 food aan scouts? Ik besluit een bluf te wagen, en De Sukke trapt er met open ogen in.


Maar zijn dat dan wel echte spelers of zijn dit gewoon VV-slaves in het beheer van |D|? Een build van 750 scouts oogt niet als een speler die zelf serieus speelt. Ook het feit dat De Sukke zelf slechts 25 verkenners gemaakt heeft, en zo heel handig bij hem in de buurt een VV heeft met 750 verkenners, vind ik ronduit verdacht. Ik besluit een ticket in te sturen omtrent speler X, waar ik overigens binnen 2 minuten respons op krijg (chapeau, tw team!). En wat zien we een paar uurtjes later als ik speler X probeer aan te vallen?


Een beetje rondneuzen laat zien dat er nog twee andere accounts bij mij in de buurt opeens niet meer aangevallen kunnen worden. Ook stopt een speler uit De Sukke's stam |D| abrupt met groeien na de melding. Aangezien ik geen namen kan noemen daar het support betreft, nodig ik de lezers uit om de TWStats voor |D| er eens bij te pakken en zomaar wat dorpen links van mijn gebied te proberen aan te vallen.


De dag dat je mijn ah kata'de heb ik daarover natuurlijk wat op ons stammenforum gezet. Was ik me bewust van het feit dat er slaafjes waren in het begin. Nee ook niet. Ik kreeg een berichtje van no pain over een du die wat scouts had staan. Vrij onschuldig toch een DU, moet ik dan gaan denken aan tig andere slaafaccounts? lijkt me niet toch.

40f260c59c97575432f851b1e070b031.png


Meer verkenners had ik wel trouwens, maar er gaat nog wel eens wat dood als je zoekt naar een leuk edeltarget ;) Je trekt helaas de verkeerde conclusie. Kan gebeuren :p


Erg vervelend, maar de valsspeler en zijn 3 (of nog meer?) extra accounts zijn geneutraliseerd en het spel kan verder. De Sukke probeert nogmaals een Adelshoeve te bouwen en neemt zelfs met succes een dorp over. Jammer genoeg voor hem ligt dat dorpje op 1 vakje afstand van mijn dorpje. Ik stuur een nieuwe ronde scouts en mijn vermoeden wordt bevestigd; het wordt voor hem onmogelijk om beide dorpen te verdedigen. En dan gebeurt het ondenkbare:

Report

Denk dat er wel kan worden gesteld na bovenstaand screentje dat ik niks wist van het valsspelen ;) Ga hier verder dus ook niet echt op in. Was inderdaad niet de slimste edelactie van mij, maar dacht laat ik de gok eens wagen. Ik was van plan je immers toch te gaan backtimen wnnr je met edel zou komen, of zou hem recappen waardoor je clear alsnog dood zou zijn. Dat zou me een pakketje kosten maar goed, das het wel waard als vervolgens een tegenstander onschadelijk gemaakt is.

Nu is De Sukke opeens een stuk minder vriendelijk.


In plaats van toe te geven dat hij ofwel te laat was met klikken ofwel een misschatting maakte dat het weer een kleine kata-aanval betrof zoals eerder, slaat hij met wilde en ongegronde beschuldigingen om zich heen. Ook het feit dat het TW team kort daarna een update doorvoert en dat wellicht daarom (click) de server ietwat instabiel was, wordt door hem weggewuifd; de schuld moet en zal bij mij gelegd worden. Merk bovendien op dat het voor een backtime op mij volstond om mij op Bijlsnelheid aan te vallen; immers wist De Sukke mijn dorpsbuild (full off zonder muur), door het oneerlijk verkregen scoutreport van Speler X eerder. Het was dus geheel niet nodig om zijn troepen daar te hebben staan in opwachting van mijn aanval, als hij de intentie had om mij te backtimen.

Ja troepen dood, kon niet dodgen en backtimen, heel fijn :p
Was geen misschatting/klikfout, zulke beginnersfouten maak ik niet meer. Daar start ik te goed voor. Is geen arrogantie, maar gewoon een feit :p Er was helemaal niks aan de hand met mijn pc, maar in de 4 minuten dat ik alle handelingen moest gaan verrichten, deed opeens helemaal het niks het meer. Ik had werkelijk een knipperend scherm. Ik pak snel mijn mobiel erbij, maar is was helaas net te laat. Lijkt me heel logisch dat ik dan denk aan een ddosje toch? in die 10 jaar dat ik hier rondloop op de server heb ik wel het een en ander gezien. Ik weet hoever mensen gaan voor de winst.

Maar ondertussen zit De Sukke niet stil. Hij begint een kruistocht tegen mij en vindt daarin wijlen stam Sepnu (ruste zij in vrede). Zij ruiken bloed nu ik druk bezig ben en Spijkie waagt de eerste poging...


Maar helaas pindakaas, niet mijn voltallige leger was bezig met De Sukke en zo was er nog ruimte voor een backtime:

Report

Maar ook de rest van Sepnu zit niet stil; het lukt art. 1382 BW (In het vervolg: Art) om een zeer strakke backtime te plaatsen op mij, dus ook ik moet eraan geloven:

Report

Terwijl dit alles gaande is verover ik De Sukke's tweede dorp. Blijkbaar heeft De Sukke in zijn woede vergeten door te geven aan Sepnu dat ik bij voorkeur scout met Katapulten, en ook Art moet incasseren:

Report

Art had deze aanval graag willen backtimen (?), maar dat lukte helaas niet. Ik weet niet hoe relevant het is om 8 katapulten te backtimen, maar Art had klaarblijkelijk zijn woordje al klaar voordat hij het report gezien had:


Blijkbaar hebben De Sukke en Art elkaar flink opgehitst, want het lijkt me sterk dat twee spelers apart met zo'n belachelijke verklaring voor hun onkunde komen. Zelfs een forumtopic waarop De Sukke en Art naar hartelust kunnen uithuilen is inmiddels verschenen. Ingame heeft Art geleerd van zijn fouten en helaas staan er in al zijn dorpjes opeens 100 speer. Jammer de bammer, maar ik heb mijn lolletje al gehad. Of toch niet?

Report

Maar nu is Art het spuugzat. Hij pikt het niet meer en plant een backtime. Helaas voor hem zit er wel 5 seconde tussen terugkomst van mijn troepen en de aankomst van zijn backtime.


Als ik zelf geen troepen meer heb om wat te doen, en het idee heb dat ik tegenover een valsspelende kata'er speel, dan hits ik idd mn omgeving een beetje op. Lijkt me ook niks op tegen toch :)
Vind het wel frappant dat ook hij last kreeg met zijn tw op het moment dat hij belangrijke handelingen moest gaan doen.

https://i.gyazo.com/c6208636d8b8698d5fd568d024000868.png
https://i.gyazo.com/ed8d57de47cb4fd6c13b56a04e2d32c4.png
https://i.gyazo.com/d8ebd3559429c20f27ed7e53099a8b68.png

vervolgens dient meneer een supportje in, en krijgt ie dit als antwoord:

https://i.gyazo.com/74b174026a43b681e19067578a661452.png

Dus of wij hebben allebei met de server heel veel pech gehad, of we hebben te maken met een valsspeler :p
Ik vind het allemaal net iets te toevallig, maar goed.


Uiteraard wordt de oorzaak niet gezocht bij de eigen onkunde, maar worden er via Skype of Discord of waar jullie dan ook zitten geruchten verspreid dat ik backtimes van 300ms dodge. De extra tijd van 5 sec, toch ruim voldoende om een muisklik te maken, daar wordt met geen woord over gerept. Een onkritisch publiek is snel tevreden.


De volgende nacht wordt Art overigens genobled door een van zijn persoonlijke bondgenoten.

Niet een door mij verspreid gerucht, val me er dus ook niet mee aan. Stond al op delete :)

===

Afsluitend: De Sukke is erg snel als het erop aankomt om met de vinger naar anderen te wijzen over oneerlijk spel, maar onderhoud zelf contact met een bewezen valsspeler in zijn stam en gebruikt zonder schaamte diens middelen. Daarnaast heeft hij gedurende de "oorlog" met mij geen enkele goede beslissing genomen en is hij werkelijk in elk truukje getrapt. Zelfs met meerdere accounts tot zijn beschikking en zelfs na het ophitsen van een hele stam tegen mij, lukt het hem niet om een account met (toen nog) een enkel dorpje te verslaan.

Bekijk bijlage 10680

De Sukke, "een naam op tw", ik eet lichtgewichten als jou voor ontbijt op TW. Hoeveel accounts je ook meeneemt en hoeveel mensen je ook tegen mij opstookt.

Al met al hebben jij en Art jullie van een nare kant laten zien in persoonlijk opzicht. Tot slot zou ik beide heren ook willen mededelen dat er meer units zijn op TW dan alleen Bijlstrijders, Lichte Cavalerie, en Ram. Bouw eens een zwaardvechter voor de verandering. Wellicht dat je level 3 AH dan langer blijft staan naast je level 10 Kazerne.

Groetjes,
Ragey

Voor de kritische lezer zijn ingame links naar reports op verzoek beschikbaar van al dat hier gepost is.

Muah, in elk trucje getrapt. Ik wist wel dat je mn ah kapot ging maken, had misschien iets meer troepen mee verwacht. 500 bijltjes ofsw en 200 lc, iets wat al snel je hele clear sloopt, maar toch 4 uur later weer opgebouwd is. Neem ik dan het risico om mn hele clear kwijt te raken, nee dat zou dom zijn en getuigen van slecht inzicht. Meerdere accounts tot mn beschikking heb ik ook al ontkracht. Ik was bekend met een DU. Wist ik veel van die overige slaafjes. Wie stelt, moet bewijzen. Dus be my guest.

''Lichtgewichten'' als ontbijt :p Leuke woordkeuze. Het is dat het van jou komt, dat ik het niet serieus neem. Denk dat genoeg mensen wel beter weten wat ik kan dan zo'n kata spelend mannetje als jij :p

Verder hoef je me niet te les te willen lezen over hoe je moet starten hoor, denk dat ik je 9/10 keer er hard uitstart :p Ben ik hier en daar wat slordig geweest en had ik andere dingetjes moeten doen ipv ik gedaan had. Jazeker. Is ook niet zo raar als je een tijdje gestopt bent geweest en vervolgens start op een no haul, een wereld die nou ook niet zo zeer veel voorkomt.

Kazerne stond vol in de up, kan je niet weten natuurlijk. Moest alles weer afbreken omdat een of andere grapjas het leuk vond om mn dorp plat te gooien.

Al met al wil ik jou bedanken, omdat je een typisch voorbeeld bent voor de reden waarom ik gestopt was met tw. Dat ga ik dus nu ook weer doen. Ik zal nog wel even reageren verder op je reacties.

Mazzel!
 

DeletedUser74552

Guest
Walgelijk van de kata's. Doet pijn aan mijn ogen, verder lijkt het me prima gespeeld of de ''hulp'' accounts nou van de sukke waren of niet. En complimenten voor het schrijven, leest goed door.
 
Reactiescore
276
Weet je dat door spelers als jij er mensen zijn die eventueel vrienden fake accountjes laten maken om zich van def te voorzien. Het zijn spelers als jij die met dergelijke acties andere mensen er toe aanzetten om "vals" te gaan spelen.

Om hier nog even kort op terug te komen, vind ik het werkelijk onverteerbaar dat jij dit post. Ik heb mij jaren lang ingezet voor (onder andere) wereld 1 als ingame moderator. Ik heb veel spelers geholpen en veel vals spel opgespoord, allemaal in mijn eigen vrije tijd. Dat werd mij zelden in dank afgenomen; ik ben voor de meest vreselijke dingen uitgemaakt in die tijd. Allemaal zodat spelers zoals jij het maximale spelplezier uit wereld 1 konden halen. Ik was in die tijd nog geen eens 16 jaar oud. Ik vind het onbegrijpelijk dat jij mij nu, na al die inzet ten behoeve van het spel, de schuld geeft van het valse spel van andere spelers die ik niet eens ken. Jij zou als oudgediende beter moeten weten. Werkelijk schandalig. Totdat jij je verschoont van deze vreselijke post, zijn wij uitgepraat.

Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat de Btime tijd klopte. Veel succes nog met je dodgebot.

Het staat je vrij om de reports te posten om mijn ongelijk te bewijzen.

Ten eerste denk ik niet dat er heel veel mis is aan de dorpsbuild op een no haul classic

Dan is dat je eerste fout geweest op deze wereld.

40f260c59c97575432f851b1e070b031.png

(...)

Muah, in elk trucje getrapt. Ik wist wel dat je mn ah kapot ging maken, had misschien iets meer troepen mee verwacht. 500 bijltjes ofsw en 200 lc, iets wat al snel je hele clear sloopt, maar toch 4 uur later weer opgebouwd is. Neem ik dan het risico om mn hele clear kwijt te raken, nee dat zou dom zijn en getuigen van slecht inzicht. Meerdere accounts tot mn beschikking heb ik ook al ontkracht. Ik was bekend met een DU. Wist ik veel van die overige slaafjes. Wie stelt, moet bewijzen. Dus be my guest.

Blijkbaar voorspel je mijn katapulten goed, aangezien je dit 8 minuten voor de aanval post. Het feit dat het lastig is te voorspellen waar de aanval uit bestaat is wat het spel zo spannend maakt, zeker in de beginfase. In dit geval is 500/200 natuurlijk een foute gok aangezien een backtime daarop voor mij veel te duur zou zijn op een Nohaul wereld. Daarentegen was het voor jou helemaal niet duur geweest om van die 500 speer er 100 te laten staan. Ik houd het dus op een speelfout hier.

Meer verkenners had ik wel trouwens, maar er gaat nog wel eens wat dood als je zoekt naar een leuk edeltarget ;) Je trekt helaas de verkeerde conclusie. Kan gebeuren :p

Dit kun je eenvoudig bewijzen door even een reportje uit die tijd op publiek te zetten en de link te delen. We wachten in spanning af.

Denk dat er wel kan worden gesteld na bovenstaand screentje dat ik niks wist van het valsspelen ;) Ga hier verder dus ook niet echt op in. Was inderdaad niet de slimste edelactie van mij, maar dacht laat ik de gok eens wagen. Ik was van plan je immers toch te gaan backtimen wnnr je met edel zou komen, of zou hem recappen waardoor je clear alsnog dood zou zijn. Dat zou me een pakketje kosten maar goed, das het wel waard als vervolgens een tegenstander onschadelijk gemaakt is.

Accounts of mensen die spelen, puur met de intentie om een dorp voor een ander uit te bouwen, zijn in strijd met de geest van het spel. Dit soort creatief misbruik van de spelregels zou keihard aangepakt moeten worden. Ik zou hier als speler wat van zeggen, maar ik ben me er van bewust dat meningen op dit gebied kunnen verschillen. Het tw team was het in ieder geval met mij eens, gezien de bans.

Daarnaast heb je tegen mij gezegd (zie OP) dat je wist dat speler X onder sit was en wist je te vertellen "dat je stam wel meerdere VV's heeft". Zelfs als je niets wist van het valse spel, blijft het feit wel dat jij voordeel en ik nadeel heb ondervonden van de oneerlijke aanwezigheid van speler X.

Ja troepen dood, kon niet dodgen en backtimen, heel fijn :p
Was geen misschatting/klikfout, zulke beginnersfouten maak ik niet meer. Daar start ik te goed voor. Is geen arrogantie, maar gewoon een feit :p Er was helemaal niks aan de hand met mijn pc, maar in de 4 minuten dat ik alle handelingen moest gaan verrichten, deed opeens helemaal het niks het meer. Ik had werkelijk een knipperend scherm. Ik pak snel mijn mobiel erbij, maar is was helaas net te laat. Lijkt me heel logisch dat ik dan denk aan een ddosje toch? in die 10 jaar dat ik hier rondloop op de server heb ik wel het een en ander gezien. Ik weet hoever mensen gaan voor de winst.

Daarover zeg jij zelf:
Wie stelt, moet bewijzen. Dus be my guest.

--

dan hits ik idd mn omgeving een beetje op. Lijkt me ook niks op tegen toch :)
Dit is inderdaad onderdeel van de tactiek. Speltechnisch heb ik er niets op tegen, maar het maakt wel voor goede P&P, en dat is precies waar dit forum over gaat.

Niet een door mij verspreid gerucht, val me er dus ook niet mee aan. Stond al op delete :)
Dat geloof ik ook wel. Voor mij is het gissen waar het vandaan komt, maar dat het de ronde doet was in ieder geval duidelijk, vandaar mijn reactie.

''Lichtgewichten'' als ontbijt :p Leuke woordkeuze. Het is dat het van jou komt, dat ik het niet serieus neem. Denk dat genoeg mensen wel beter weten wat ik kan dan zo'n kata spelend mannetje als jij :p

sukke.png

Laten we er maar vanuit gaan dat deze op de verzamelplaats gericht stonden, dan.

Verder hoef je me niet te les te willen lezen over hoe je moet starten hoor, denk dat ik je 9/10 keer er hard uitstart :p Ben ik hier en daar wat slordig geweest en had ik andere dingetjes moeten doen ipv ik gedaan had. Jazeker. Is ook niet zo raar als je een tijdje gestopt bent geweest en vervolgens start op een no haul, een wereld die nou ook niet zo zeer veel voorkomt.
Dan was dit precies die ene keer dat je mij er niet hard uitstart. Probeer het de volgende keer gewoon nog eens, ik speel tegenwoordig nog maar zelden op de .nl server.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.094
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat de Btime tijd klopte. Veel succes nog met je dodgebot.

Hoelaat heb jij de aankomst dan, of had? Want met de gegevens die ragey geeft zit je inderdaad gewoon 5 sec te laat.
 
Reactiescore
661
Om hier nog even kort op terug te komen, vind ik het werkelijk onverteerbaar dat jij dit post. Ik heb mij jaren lang ingezet voor (onder andere) wereld 1 als ingame moderator. Ik heb veel spelers geholpen en veel vals spel opgespoord, allemaal in mijn eigen vrije tijd. Dat werd mij zelden in dank afgenomen; ik ben voor de meest vreselijke dingen uitgemaakt in die tijd. Allemaal zodat spelers zoals jij het maximale spelplezier uit wereld 1 konden halen. Ik was in die tijd nog geen eens 16 jaar oud. Ik vind het onbegrijpelijk dat jij mij nu, na al die inzet ten behoeve van het spel, de schuld geeft van het valse spel van andere spelers die ik niet eens ken. Jij zou als oudgediende beter moeten weten. Werkelijk schandalig. Totdat jij je verschoont van deze vreselijke post, zijn wij uitgepraat.

Je bent evengoed een oudgediende. Je weet dat het wordt gewaardeerd dat er zonder katapulten wordt gespeeld op de classic.
Elke wereld worden er mensen gekloot in de start door zulke acties. Die mensen zijn dat soms ook kotsbeu en gaan zaken doen die niet mogen om die vreselijke katapulten acties tegen te houden. Het ene lokt het andere voor een stuk uit. Natuurlijk zou het niet mogen maar dat is gewoon zo.
Je hebt een schandalige actie gedaan, je hebt meerdere gerespecteerde classic spelers het hier zien posten. En ja dat vals spel is ook niet ok. Maar ik blijf wel bij mijn standpunt. Het ene lokt het andere uit.

Die gerespecteerde classic spelers hebben al geprobeerd op allerlei manieren om die vervelende acties er uit te laten halen, maar het gaat niet. En ja ...

Dat we elkaars respect nu verloren zijn is toch echt wel begonnen met uw actie. Het zij zo.
 
Bovenaan