NL vs DE

DeletedUser53985

Guest
Dit is nou echt een leuk idee, .nl vs .net lijkt me leuker though. Alleen hoe bepaal je wie bij welke server moet? Aangezien er ook nederlanders zijn die nog nooit op .nl hebben gespeeld, maar wel op .net.
 

DeletedUser

Guest
Dit is nou echt een leuk idee, .nl vs .net lijkt me leuker though. Alleen hoe bepaal je wie bij welke server moet? Aangezien er ook nederlanders zijn die nog nooit op .nl hebben gespeeld, maar wel op .net.

Lijkt me dat je dan door de timezone vooral een strijd krijgt wie kan er 24/7 on zijn, als "wij" slapen zitten hun aan te vallen en andersom.
Niet echt een graadmeter van klasse.

Opzich goed bedacht maar,
1) de stammen worden dan veeeeeeel te groot
2)Bij sommige topaccounts spelen die mensen er nog maar even op dus wie zegt dat ze beter zijn als iemand met 3m die het zelf voor elkaar heeft gekregen?

Och, grote stammen kan prima, je moet wel bedenken dat je nu niet de random 40% newb's hebt in je massa stam, met een goede leiding is elk aantal spelers te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik denk dat wij ontzettend in de pan worden gehakt door die .net spelers. Heb er geen verklaring voor maar iets in me zegt dat het niveau daar stukken hoger ligt.
 

DeletedUser

Guest
Lijkt me dat je dan door de timezone vooral een strijd krijgt wie kan er 24/7 on zijn, als "wij" slapen zitten hun aan te vallen en andersom.
Niet echt een graadmeter van klasse.



Och, grote stammen kan prima, je moet wel bedenken dat je nu niet de random 40% newb's hebt in je massa stam, met een goede leiding is elk aantal spelers te doen.

Gewoon een mute-knop uitvinden, dan kunnen ze meelezen maar niet posten. :D
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat wij ontzettend in de pan worden gehakt door die .net spelers. Heb er geen verklaring voor maar iets in me zegt dat het niveau daar stukken hoger ligt.

Als jij mee doet maakt .nl geen schijn van kans idd :D
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.280
Als alle toppers die nl ooit heeft gehad weer meedoet is nl onverslaanbaar
 
Reactiescore
76
Dit is nou echt een leuk idee, .nl vs .net lijkt me leuker though. Alleen hoe bepaal je wie bij welke server moet? Aangezien er ook nederlanders zijn die nog nooit op .nl hebben gespeeld, maar wel op .net.

Ik stel voor iedereen die op .nl inlogd bij ''.nl kamp'' zit en wie op .net inlogd bij het ''.net kamp'' zit :D

Maar ik zou niet de toppers van de wereld nemen hoor gewoon een paar voorrondes maken ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik stel voor iedereen die op .nl inlogd bij ''.nl kamp'' zit en wie op .net inlogd bij het ''.net kamp'' zit :D

Maar ik zou niet de toppers van de wereld nemen hoor gewoon een paar voorrondes maken ;)

+1, jij weet hoe het moet! :D Oké.. Gewoon een goed idee. :)

Richard // Videre Videnda
 

DeletedUser

Guest
Ja, maar dan kunnen .net of .de spelers zich aanmelden voor de Nederlandse en dan krijg je weer een hele spionnen kwestie.. Dus mij lijkt het meest logische van te voren een aantal wedstrijden houden in de vorm van een kleine wereld en daar een aantal spelers uit aanwijzen die op tegen de buitenlanders mogen spelen.
 

DeletedUser

Guest
toppers --> meedoeNNNNNN

Och, dat krijg je sowieso nooit voor elkaar, na 23 werelden hebben er wel een aantal mensen rekeningen open staan bij elkaar, die gaan echt niet voor het zogenaamde .nl/.be idee wel samen functioneren in 1 stam.

Aan de andere kant heeft het natuurlijk iets mega cools, 50 mensen bij elkaar die meer kunnen dan hun nachtco laten farmen en internen.
 
Reactiescore
38
Het zou denk ik makkelijker gaan als het een strijd tussen alle servers van tw zou zijn.
Je zit dan namelijk niet gebonden aan de hoge concentratie van landgenoten in je buurt en kan je tenminste nog normaal farmen.
Ik zou dan in dit geval een aanvalsbeperking doen op degene van je eigen land.
Je kan die spelers dan niet aanvallen en dus ook niet internen, fuseren,...
Zo blijft het veel eerlijker.
Met 2 landen zit je bij een aanvalsbeperking met het probleem dat je amper farmruimte hebt.
Als je dan geen aanvalsbeperking hebt, riskeer je dat er massaal aan internen en fuseren wordt gedaan.

Of gewoon NL vs DE op een no haul wereld lijkt me ook leuk.
 

DeletedUser26555

Guest
Lijkt me wel fun.

Als er zo iets komt kun je mij ook meerekenen ;)

Ik wil wel meedoen maar ik ben geen snelle starter ik ben meer iemand die als co fungeert :p

Ben een trage groeier vooral in punten in oda en odd ben ik snelle groeier :s
 

DeletedUser

Guest
Moest het er van komen doen wij zeker mee :)

Vind het trouwens een leuk iniatief.

+1. Dit moet nu verwezenlijkt worden!
Het lijkt me best dat er een inschrijving gebeurt. Een beperkt aantal spelers. Want het zou zonde zijn moest Nederland en uiteraard niet te vergeten België vertegenwoordigd worden door groentjes.

Met vriendelijke groeten
Sebastien - .Situation
 
Reactiescore
38
Dat vind ik dan ook weer geen goede vertegenwoordiging.
Je kan moeilijk enkel de toplaag nemen om een volledig land te vertegenwoordigen.
Ik zou het dus beter vinden als de wereld geopend wordt zoals een andere wereld en dat er dan bv. de eerste 15 000 nl'ers en de eerste 15 000 de'ers mogen deelnemen. (Het zal dus in mijn ogen een gewone wereld worden met 100 continenten)
Als er meerdere landen deelnemen wordt het aantal verminderd.

Stel dat er 100 continenten zijn en er zich ongeveer 3250 dorpen per continent bevinden... (Gebaseerd op continent 55 van wereld 23)
Dat maakt een totaal van 325 000 dorpen.
Er zijn ook 33 servers. (.net niet meegerekend omdat iederéén daar op kan en dus een overwicht heeft t.o.v. de andere landen die geografisch beperkt zijn)
Als we dus 330 000 dorpen nemen per wereld (om goed te kunnen delen) gedeeld door 33 landen.
Dat maakt ongeveer 10 000 spelers per server.
Omdat de wereld dan misschien overvol kan raken nemen we dan ongeveer 7500 spelers per land.
Dat zou dan een ideale verdeling zijn tussen de verschillende servers.
Dit kan natuurlijk nog wat lager zijn omdat sommige servers, vrees ik, niet genoeg spelers hebben om dit aantal te behalen.

Maar in principe is dit de ideale verhouding om elk land met evenveel spelers te laten deelnemen waarbij er toch genoeg spelers zijn om de gehele server te kunnen vertegenwoordigen.
De snelste die inlogt, krijgt de plaats op de wereld.
Dit zal het eerlijkst zijn en zo zullen er wat minder actieve spelers tussen zitten en ook wat actievere spelers.

*Dit is eigenlijk gewoon om het topic wat meer leven in te blazen, dus zo veel is er niet over nagedacht :D*
 

DeletedUser26555

Guest
Dat vind ik dan ook weer geen goede vertegenwoordiging.
Je kan moeilijk enkel de toplaag nemen om een volledig land te vertegenwoordigen.
Ik zou het dus beter vinden als de wereld geopend wordt zoals een andere wereld en dat er dan bv. de eerste 15 000 nl'ers en de eerste 15 000 de'ers mogen deelnemen. (Het zal dus in mijn ogen een gewone wereld worden met 100 continenten)
Als er meerdere landen deelnemen wordt het aantal verminderd.

Stel dat er 100 continenten zijn en er zich ongeveer 3250 dorpen per continent bevinden... (Gebaseerd op continent 55 van wereld 23)
Dat maakt een totaal van 325 000 dorpen.
Er zijn ook 33 servers. (.net niet meegerekend omdat iederéén daar op kan en dus een overwicht heeft t.o.v. de andere landen die geografisch beperkt zijn)
Als we dus 330 000 dorpen nemen per wereld (om goed te kunnen delen) gedeeld door 33 landen.
Dat maakt ongeveer 10 000 spelers per server.
Omdat de wereld dan misschien overvol kan raken nemen we dan ongeveer 7500 spelers per land.
Dat zou dan een ideale verdeling zijn tussen de verschillende servers.
Dit kan natuurlijk nog wat lager zijn omdat sommige servers, vrees ik, niet genoeg spelers hebben om dit aantal te behalen.

Maar in principe is dit de ideale verhouding om elk land met evenveel spelers te laten deelnemen waarbij er toch genoeg spelers zijn om de gehele server te kunnen vertegenwoordigen.
De snelste die inlogt, krijgt de plaats op de wereld.
Dit zal het eerlijkst zijn en zo zullen er wat minder actieve spelers tussen zitten en ook wat actievere spelers.

*Dit is eigenlijk gewoon om het topic wat meer leven in te blazen, dus zo veel is er niet over nagedacht :D*


ja sommige servers hebben maar 1500 leden
 

DeletedUser

Guest
Dat vind ik dan ook weer geen goede vertegenwoordiging.
Je kan moeilijk enkel de toplaag nemen om een volledig land te vertegenwoordigen.
Ik zou het dus beter vinden als de wereld geopend wordt zoals een andere wereld en dat er dan bv. de eerste 15 000 nl'ers en de eerste 15 000 de'ers mogen deelnemen. (Het zal dus in mijn ogen een gewone wereld worden met 100 continenten)
Als er meerdere landen deelnemen wordt het aantal verminderd.

Stel dat er 100 continenten zijn en er zich ongeveer 3250 dorpen per continent bevinden... (Gebaseerd op continent 55 van wereld 23)
Dat maakt een totaal van 325 000 dorpen.
Er zijn ook 33 servers. (.net niet meegerekend omdat iederéén daar op kan en dus een overwicht heeft t.o.v. de andere landen die geografisch beperkt zijn)
Als we dus 330 000 dorpen nemen per wereld (om goed te kunnen delen) gedeeld door 33 landen.
Dat maakt ongeveer 10 000 spelers per server.
Omdat de wereld dan misschien overvol kan raken nemen we dan ongeveer 7500 spelers per land.
Dat zou dan een ideale verdeling zijn tussen de verschillende servers.
Dit kan natuurlijk nog wat lager zijn omdat sommige servers, vrees ik, niet genoeg spelers hebben om dit aantal te behalen.

Maar in principe is dit de ideale verhouding om elk land met evenveel spelers te laten deelnemen waarbij er toch genoeg spelers zijn om de gehele server te kunnen vertegenwoordigen.
De snelste die inlogt, krijgt de plaats op de wereld.
Dit zal het eerlijkst zijn en zo zullen er wat minder actieve spelers tussen zitten en ook wat actievere spelers.

*Dit is eigenlijk gewoon om het topic wat meer leven in te blazen, dus zo veel is er niet over nagedacht :D*

Ik heb nog nooit van een kampioenschap geweten -noch een game WK, noch een sport of ander WK- waar niet enkel de top meedoet...
 

Deleted User - 44652

Guest
mij lijkt het een leuk idee :D

maar wat ik dan niet helemaal snap:

kunnen nl spelers andere nl spelers overnemen??

mij lijkt het wel leuker om de nl en de de spelers dan wel door elkaar te mixen, met de dorpen enzo, dan moet je namelijk ook nog wel een voor je dorp vechten, en ook nog vechten voor een stamcluster...

WEL meerdere stammen, een stam met 15.000 leden word zo onoverzichtelik denk ik ;)
 
Bovenaan