New gen tactics

Reactiescore
438
Ik heb nog 0PP in dit event gestoken. Echter toch ook al een VB in de inventaris en zo'n 140% aan GS pakketen. Beetje opsparen en juist inzetten.

Nice!
Op welk account speel je?

Niet echt mee eens, de ppers hebben dmv pp talloze gs pakketen in combinatie met vb gekregen. Kun je nog zo goed farmen dat haal je niet in/hou je niet bij.

Dit event is absurd duur. Het kostte gemiddeld zoon 1.5 a 2k pp per booster, zeker als je een beetje ongeluk had.

Een enkele vlaggenbooster zal al genoeg zijn om je account te boosten. Pakketten krijg je vanzelf uit dagelijkse login bonussen.
 
Reactiescore
94
Of je farmt en rooft gewoon consistent (iets wat heel zeldzaam is) en zet vaak vlagboost op. Events lichtjes abusen kan je niet onder uit maar hoeft niet zo zwaar te zijn
Ik wou eerst vragen of je wat concreter kon zijn met je 'licht abusen'.
Ik snap trouwens dat 3k voor jou licht abusen kan zijn, maar ik kan daar gewoon 7 maand van spelen als ik gek doe en AM, en FA ook heel de tijd op zet.
Licht is dus zeer relatief. Maar goed, ik neem je het niet kwalijk. Je gebruikt de opties die tribalwars aanbied. Ik ben ook niet persé anti abuser al vind ik het jammer dat zoveel spelers daardoor denken dat ze goed spelen en ik zal het zelf nooit doen.

Om maar een voorbeeld te geven van toen het halveren net bestond:
Een gozer was enorm trots dat zijn stacks een massa konden overleven en wij waren vrij verbaasd dat onze massa niet was gelukt.
Tot dat bleek dat er op 1 dag tijd meerdere duizenden premiumpunten in het halveren van muren waren gestoken.

Is deze speler een goede deffer die terecht trots mag zijn? Ik vraag me dat echt af. Hij heeft inderdaad wel een massa gedeft met een goed eindresultaat.
Maar als ik voor dat aantal premiumpunten gewoon gratis cleartjes of edels kon kopen om die voorsprong te compenseren, dan zou hij het absoluut niet hebben overleefd en dat gaf hij ook zelf toe. Maar volgens zijn redenering zijn premiumpunten (in die tijd zelfs nog gewoon echt geld want de beurs bestond nog niet) ook 1 van de kwaliteiten van het account.

Zoals ik zei, clown. Ken eerst je feiten en ga dan met modder gooien. Als je niet zo scheel gekeken had dan had je wellicht gezien dat ik ook binnen team QQEEZZ speel. Hedendaags spendeert ieder top 10/15 account gwn aardig PP aan events, is gewoon een feit en daar is tegenwoordig niks raars meer aan. Als je het niet doet ga je gwn tekort komen. Als je dat niet weet heb je juist onder een steen geleefd.

En ik heb tegen en met dit team gespeeld dus ik weet echt wel wat ze kunnen en wat ze in huis hebben. Als je dat zelf niet weet moet je er ook gewoon niet over oordelen.
Kan jij even aanhalen wat voor jou aardig wat premiumpunten zijn?
Waarom spreekt iedereen in zo'n vage taal als ze proberen hun argument te vormen...

En als je het niet doet ga je tekort komen -> Dat is al zo vanaf de start.
Je had nooit genoeg troepen, edels, grondstoffen en tijd beschikbaar dus moest je zo efficiënt mogelijk spelen. Als jouw buur die hetzelfde deed, efficiënter om ging met al deze zaken dan jou, dan liep je achterstand op en moest je meer je best doen.
Het enige dat verandert is, is dat er nu een extra optie is om deze achterstand te compenseren. In plaats van beter te leren spelen kan je tegenwoordig ook gewoon (ingame) geld uitgeven.
Farmt je buur beter? koop wat extra grondstoffen
Troepen tekort? koop wat kazerne/stal/werkplaats boosters terwijl je ze snel opbouwt door te halveren
Edels te kort? Steek wat geld in die events en je hebt enorm veel gratis munten en edels die niet eens een wachttijd hebben om te produceren, top voor spelers die niet het inzicht hadden om een recap op de juiste plaats te zetten.
Tijd tekort of een snipe poging gemist? Koop wat boosters die de looptijd naar je dorpen verkorten zodat je gewoon nog meer pogingen hebt.

Ben ik de enige die het dan niet raar vind dat de kwaliteit van de spelers achteruit gaat?
Fouten worden niet meer afgestraft als je het geld maar hebt. Waarom zou je dan je best moeten doen
 
Reactiescore
1.585
Kan jij even aanhalen wat voor jou aardig wat premiumpunten zijn?
Waarom spreekt iedereen in zo'n vage taal als ze proberen hun argument te vormen...

En als je het niet doet ga je tekort komen -> Dat is al zo vanaf de start.
Je had nooit genoeg troepen, edels, grondstoffen en tijd beschikbaar dus moest je zo efficiënt mogelijk spelen. Als jouw buur die hetzelfde deed, efficiënter om ging met al deze zaken dan jou, dan liep je achterstand op en moest je meer je best doen.
Het enige dat verandert is, is dat er nu een extra optie is om deze achterstand te compenseren. In plaats van beter te leren spelen kan je tegenwoordig ook gewoon (ingame) geld uitgeven.
Farmt je buur beter? koop wat extra grondstoffen
Troepen tekort? koop wat kazerne/stal/werkplaats boosters terwijl je ze snel opbouwt door te halveren
Edels te kort? Steek wat geld in die events en je hebt enorm veel gratis munten en edels die niet eens een wachttijd hebben om te produceren, top voor spelers die niet het inzicht hadden om een recap op de juiste plaats te zetten.
Tijd tekort of een snipe poging gemist? Koop wat boosters die de looptijd naar je dorpen verkorten zodat je gewoon nog meer pogingen hebt.

Ben ik de enige die het dan niet raar vind dat de kwaliteit van de spelers achteruit gaat?
Fouten worden niet meer afgestraft als je het geld maar hebt. Waarom zou je dan je best moeten doen

Ik kan niet spreken voor ieder random account. Stel je account heeft 50k pp staan, dan is 3k pp ofc. niet veel om te investeren, maar heb je ongeveer 10k te besteden dan wordt het al een stuk lastiger om het in een evenement te pompen en dan gaat het een stuk harder. Het is maar net hoeveel je hebt op je account.. Ik persoonlijk vind meer dan 3k per event wel veel worden, maar dat ligt er puur aan welk soort event het is en hoe hard je ermee kan boosten.

Ik vind de kwaliteit van de spelers de laatste tijd juist wel meevallen, ik merk persoonlijk dat de community steeds beter wordt qua algemeen niveau. Het is wel jammer dat het boosten zo'n belangrijk aspect is geworden, zou van mij part wel wat minder mogen maarja, ik ontken niet dat ik het zelf niet doe als de mogelijkheid zich voordoet.
 
Reactiescore
68
De mensen die vooral haten op het PP gebruik van andere nemen zelf niet de moeite om PP te farmen, als je een beetje je best doet op een wereld hark je zo 20K pp binnen. Daarmee kan je echt wel een tijdje doen, helemaal omdat er om de 2 maanden een nieuwe wereld start waar je dus weer 20k kan halen met een beetje inzet.
 
Reactiescore
94
Ik denk dat je een beetje teveel uit gaat van de extreme gevallen :p
Het is natuurlijk gemakkelijker om extrema's aan te halen zodat het duidelijk is waar je op doelt zonder al die excuses te krijgen dat het wel mee valt.
Ik wil een reactie op het principe en geen reactie die zegt dat anderen het erger doen.

Het probleem is trouwens dat de zaken die in onze tijd extreem waren nu blijkbaar 'minimale uitgaven' worden genoemd.
Hoe langer de beurs bestaat, hoe meer spelers over grote hoeveelheden PP beschikken en hoe groter het aantal PP wordt.
Rond mijn hoogtepunt had je als hoogstaand account +- 500PP op je account staan. Paar jaar later begon het abusen en werden de 1e abusers enorm scheef aangekeken omdat ze wel 1000PP durfden te spenderen die ze door de beurs hadden verdiend.
Nu is 3k PP per event blijkbaar het minimum om nog te kunnen concurreren volgens sommigen... Ik was in het verleden bang voor de toekomst van tribalwars, maar ik vrees dat het alleen nog erger kan worden. Wereld 100 abuse je enkel als je dagelijks 1mil PP erdoor jaagt anders ben je gemiddeld?

Heel lang geleden was maandje PA 2 premiumpunten, kon je je dat nog voorstellen? Uiteraard zijn die niet evenveel waard als de PP van nu.
 

DeletedUser79704

Guest
spelen met PP is nog steeds niet verplicht tho, speel het spel hoe jij het wilt en laat anderen soelen hoe zij willen, simpel toch
 
Reactiescore
94
spelen met PP is nog steeds niet verplicht tho, speel het spel hoe jij het wilt en laat anderen spelen hoe zij willen, simpel toch
Gelukkig is het (nog?) niet verplicht.

Zoals ik al eerder aanhaal: Ik snap dat anderen pp abusen aangezien het in het spel zit, net zoals ik snap dat sommigen graag willen kata'en.
Wat mij betreft horen ze echter wel in dezelfde categorie thuis en dat is er eentje waar ik geen deel van wil uitmaken.
Maar dat is een andere discussie die we beter niet voeren op dit forum vrees ik.

Mensen vragen me waarom ik vind dat het niveau daalt. En de PP zijn toch wel mijn hoofdreden om dit te denken.
 

DeletedUser79704

Guest
Gelukkig is het (nog?) niet verplicht.

Zoals ik al eerder aanhaal: Ik snap dat anderen pp abusen aangezien het in het spel zit, net zoals ik snap dat sommigen graag willen kata'en.
Wat mij betreft horen ze echter wel in dezelfde categorie thuis en dat is er eentje waar ik geen deel van wil uitmaken.
Maar dat is een andere discussie die we beter niet voeren op dit forum vrees ik.

Mensen vragen me waarom ik vind dat het niveau daalt. En de PP zijn toch wel mijn hoofdreden om dit te denken.
ik denk dat je vooral nastolgisch denkt. ik ken zat account die vroeger aan de top speelden en nu gewoon niets voor elkaar krijgen
 
Reactiescore
228
Gelukkig is het (nog?) niet verplicht.

Zoals ik al eerder aanhaal: Ik snap dat anderen pp abusen aangezien het in het spel zit, net zoals ik snap dat sommigen graag willen kata'en.
Wat mij betreft horen ze echter wel in dezelfde categorie thuis en dat is er eentje waar ik geen deel van wil uitmaken.
Maar dat is een andere discussie die we beter niet voeren op dit forum vrees ik.

Mensen vragen me waarom ik vind dat het niveau daalt. En de PP zijn toch wel mijn hoofdreden om dit te denken.
wat is uw probleem met katas? adds another level. niemand vind het leuk om zonder boer of smederij te zitten maar part of the game, ik heb het al meer tegen me gehad dan dat ik het gebruik maar ik gebruik het alleen niet omdat iedereen dan opeens begint te roepen

inb4 jullie zeggen ga naar .net: daar speel ik al x
 
Reactiescore
94
Waarom staat PP gelijk aan daling van het niveau? Want die link heb ik nog even niet kunnen leggen. En daarbij nogmaals mijn vraag, wat beschouw jij als "kwaliteit"?
Ik zal mezelf maar even quoten om te antwoorden op jou vraag. PP compenseert fouten.
Ik beschouw dat niet als kwalitatief.

Farmt je buur beter? koop wat extra grondstoffen
Troepen tekort? koop wat kazerne/stal/werkplaats boosters terwijl je ze snel opbouwt door te halveren
Edels te kort? Steek wat geld in die events en je hebt enorm veel gratis munten en edels die niet eens een wachttijd hebben om te produceren, top voor spelers die niet het inzicht hadden om een recap op de juiste plaats te zetten.
Tijd tekort of een snipe poging gemist? Koop wat boosters die de looptijd naar je dorpen verkorten zodat je gewoon nog meer pogingen hebt.

Ben ik de enige die het dan niet raar vind dat de kwaliteit van de spelers achteruit gaat?
Fouten worden niet meer afgestraft als je het geld maar hebt. Waarom zou je dan je best moeten doen


Maar dat is natuurlijk subjectief. Want diezelfde spelers zullen mij op termijn waarschijnlijk gewoon weg spelen door overmacht dat het niet mooi is.
De kans is groot dat zelfs al zou ik eens de lotto winnen en met premiumpunten willen smijten, ik het helemaal niet zo goed doe als de huidige hoog gerankte spelers. Zoals ik al aanhaal heb ik geen flauw idee hoe ze het doen of hoe ze daar plezier uit kunnen halen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
76
wat is uw probleem met katas? adds another level. niemand vind het leuk om zonder boer of smederij te zitten maar part of the game, ik heb het al meer tegen me gehad dan dat ik het gebruik maar ik gebruik het alleen niet omdat iedereen dan opeens begint te roepen

inb4 jullie zeggen ga naar .net: daar speel ik al x


Eens, zovan, ik snap dat katas niet leuk zijn, en heb met het community gevoel mee ook al in geen jaren meer katas gebruikt. Maar als je even bij stil staat; wat de fuck zijn we eigenlijk allemaal aan het huulen over regels in een oorlogsspel, is gevoelsmatig alleen maar nieuwe regeltjes aanhalen om ervoor te zorgen dat mensen zo lang mogelijk door kunnen spelen zonder bij moeders te moeten gaan huilen omdat hun smederij neer is.

En katas bevechten met p&p? Prima, goed waard om je oorlog te winnen op basis van het zwartmaken van andermans tactiek, goede zet zelfs!
Maar ben wel van mening dat door de ontwikkeling van "newgen" en het verwijdert worden/verlaten van de oldschool playerbase het voelt alsof we in een wereld leven waarin we ons moreel moeten afleggen tegenover dingen zoals kata gebruik.
Yay oorlog!
 
Reactiescore
94
wat is uw probleem met katas?
Ik zou het niet leuk vinden om na een massa die je niet volledig kan stacken, allemaal dorpjes over te houden van 2k punten.
Ik ga het dus ook niet bij anderen doen omdat dit hypocriet zou zijn.

Verder geen enkel probleem met mensen die het doen.
Krijg ik kata's stuur ik die persoon er met liefde terug. Ik zou zelfs durven overdrijven :D

Waar zijn die kata clears zonder rammen :D
 
Reactiescore
1.226
Ik zal mezelf maar even quoten om te antwoorden op jou vraag. PP compenseert fouten.

Dan ga je er al gelijk van uit dat er fouten gemaakt worden door spelers die veel PP gebruiken, vanwaar deze aanname? Is het ergens op gebaseerd? PP hoeft helemaal niet per definitie fouten te compenseren dat is maar net hoe je met je PP omgaat, het kan ook een aanvulling zijn op een goed/actief account.

Dus omdat PP fouten kan compenseren, is iemand die PP gebruikt gelijk kwalitatief minder?
Hoe vind je dan iemand die fouten maakt, en deze niet zal compenseren omdat hij/zij tegen PP is? Kwalitatief beter?

Je hebt aangegeven wat je niet als kwalitatief beschouwt. 3x is scheepsrecht dus mijn laatste poging, wat vind jij kwaliteit?
 
Bovenaan