Is het geen idee om een puntenbeperking te zetten op interactie tussen barbarendorpen-spelers?
Bv een bb-dorp moeten minimum 100ptn hebben voordat een speler met >10.000ptn aanvallen/ondersteuning/grondstoffen/... naar dat dorp kan versturen.
Hierdoor krijg je meer speler-speler interactie, waaruit je volgens mij ook meer leert als beginnende speler (hier dient deze wereld voor toch?).
Ervaren spelers/PP-abusers worden dan al vroeg in het spel tegen elkaar uitgespeeld ipv dat ze elk aan een andere kant van de wereld alle bb-dorpen wegedelen, niemand in die regio hun kan aanvallen, ze troepenovermacht hebben (bbdorpen stacken/clearen wat ze willen), een overgroot deel van hun troepen zonder problemen op rooftocht kunnen sturen waardoor de voorsprong nog eens uitgebouwd kan worden, tot de limiet uiteindelijk wegvalt en ze na een jaar de kleinere spelers simpel wegspelen doordat ze veel groter zijn (als die uit frustratie nog niet gestopt zijn).
De kleinere spelers kunnen wel nog bb-dorpen edelen, kunnen zo mooi clusteren, farmen, groeien,... tot ook zij gedwongen worden om spelers aan te vallen om verder te kunnen groeien.
Er zijn misschien nog wel nadelen waar ik niet aan denk (degene waar ik wel al aan denk:, wachten tot spelers in range komen, lange looptijden naar spelers in range,...), maar misschien is een wereld op die manier wel fijner dan nog eens een wereld zoals cas10.
Het kan dus uiteindelijk een heel slecht idee blijken, maar ik dacht, ik smijt het toch eens op het forum.
Mvg.
Dé Bescheidene