Make Casual Great (again): Discussietopic

victorious

Chat moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
235
Meer barbs zou helpen, daarnaast zou het misschien wat zijn dat spelers die barb gaan niet altijd rond dezelfde tijd gaan maar random, sommigen overdag, anderen snachts.

grotere spelers weten nu gewoon wnnr ze op moeten letten en pakken zo dat grote barb dorp weg voordat anderen het uberhaupt door hebben.
Spelers die inactief zijn of op delete staan, gaan altijd ergens tussen 00:30 en 04:30 (ongeveer) op delete. Zorgen dat je die tijd online bent dus.
 
Reactiescore
157
Het is ergens in de nacht wanneer de server er zin in heeft. Lijkt me random genoeg.

Dan zal je of snachts wakker moeten blijven of een nachter hebben. Als beginnende speler ben je daar helemaal niet mee bezig.

Dan word je wakker check je de kaart en zie je nieuwe barbs. Tegen de tijd dat jij hebt kunnen handelen heeft je tegenstander er al vanalles instaan of loopt er al op.

Mij maakt het niet uit. Ik ben toch wel wakker rond dat tijdstip
 
Reactiescore
362
liever helemaal geen bb meer.
elk bb tje wordt vol gestackt omdat t kan en vervolgens met tig clears overgenomen en meteen gestackt
helaas moeten we daar helaas ook aan meedoen.
tegen t pp geweld en hun eerdere startdatum van stam Crew leden kan niemand wat aan doen.
stam Crew zou verbannen moeten worden.
vraag me af wat hier in Nederland mis in gegaan.
CAS 10 compleet verneukt
kleintjes maken geen schijn van kans.
zelfs stammen niet tegen t absurde misbruik dan gaande is.
elk bb tje verdwijnt in de pocket van crew
misselijk gewoon.
make casual great again voor crewleden blijkbaar.

triest triest triest. en om misselijk van te worden.

zeer demotiverende ontwikkeling.

mvg Marcel
Wat een gejank weer. (sta je natuurlijk ook bekend om)
Elke stam stacked hun bb dorpen, kan ook zat voorbeelden opnoemen van andere stammen die dit doen. Dat stacken van bb dorpen gebeurt al veel langer dan de casual 10 en het is nou jammer genoeg de enige manier om aan je dorpen te komen blijkbaar. Ben er zelf ook totaal geen fan van.
Maar dat zielige verontwaardigingcomplex van jou is pas iets waar je misselijk van wordt. Doe nou niet alsof jij pas bent gaan stacken omdat andere het doen of dat Crew alles binnenharkt op een sneue manier, dan kan je jouw stamleden net zo goed aanspreken.

Absurde misbruik, haha. Kijk eens naar een aantal leden van jouw stam. Rednex heeft meer pp gebruikt dan wie dan ook. Vindt je dat dan ook absurd misbruik?

Je bent gewoon van een oude stempel, met andere normen en waarden(Waar niets mis mee is), maar wellicht een idee om je eens aan te passen of te accepteren dat zelfs de casual werelden verziekt zijn, want met deze uitlatingen maak je jezelf alleen maar meer belachelijk (en je reputatie is al niet heel best). Volgens Duckje gaat het er ook niet beter op worden aangezien er geen mogelijkheden zijn om instellingen aan te passen zonder goedkeuring van innogames.
 
Reactiescore
20
liever helemaal geen bb meer.
elk bb tje wordt vol gestackt omdat t kan en vervolgens met tig clears overgenomen en meteen gestackt
helaas moeten we daar helaas ook aan meedoen.
tegen t pp geweld en hun eerdere startdatum van stam Crew leden kan niemand wat aan doen.
stam Crew zou verbannen moeten worden.
vraag me af wat hier in Nederland mis in gegaan.
CAS 10 compleet verneukt
kleintjes maken geen schijn van kans.
zelfs stammen niet tegen t absurde misbruik dan gaande is.
elk bb tje verdwijnt in de pocket van crew
misselijk gewoon.
make casual great again voor crewleden blijkbaar.

triest triest triest. en om misselijk van te worden.

zeer demotiverende ontwikkeling.

mvg Marcel

Is Farmville of Hayday niks voor jou? :)
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Spelers gaan elke keer op vaste tijdstippen op barb. Soms gebeurt het al om 00:30/1:00, andere dagen pas om 3:30.
 
Reactiescore
273
Spelers gaan elke keer op vaste tijdstippen op barb. Soms gebeurt het al om 00:30/1:00, andere dagen pas om 3:30.

Misschien ligt het aan mij... Maar je beweerd dat speler elke keer op vaste tijdstippen op BB gaan, maar in de volgende zin zeg je dat het de ene dag een ander tijdstip is dan de ander?

o_O
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
1.957
Misschien ligt het aan mij... Maar je beweerd dat speler elke keer op vaste tijdstippen op BB gaan, maar in de volgende zin zeg je dat het de ene dag een ander tijdstip is dan de ander?

o_O
Denk dat hij bedoelt dat alle spelers die op barb gaan in 1 nacht, allemaal op hetzelfde moment op barb gaan. Maar dat de exacte tijd per nacht kan verschillen.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Misschien ligt het aan mij... Maar je beweerd dat speler elke keer op vaste tijdstippen op BB gaan, maar in de volgende zin zeg je dat het de ene dag een ander tijdstip is dan de ander?

o_O

Wat Combino hierboven zegt inderdaad. Vaste tijdstippen, maar wel elke nacht een ander vast tijdstip
 

victorious

Chat moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
235
1613320898999.png
Die 17k gaat hem niet worden. We zijn in een maand met +-900 dorpen gegroeid en nu ligt het sowieso helemaal vast. Nog geen enkele speler die overgestapt is vanaf W79 sinds het gratis kan. Dit wordt echt een fiasco haha.
 
Reactiescore
54
Die 17k gaat hem niet worden. We zijn in een maand met +-900 dorpen gegroeid en nu ligt het sowieso helemaal vast. Nog geen enkele speler die overgestapt is vanaf W79 sinds het gratis kan. Dit wordt echt een fiasco haha.

Dat komt ook omdat 75 - 80% dat daar speelt al op de casual 10 zit :( maar goed het is inderdaad erg triest, geloof dat ik 2 nieuwe bbs heb gezien in de laatste week.

Het is jammer dat het niet mag, anders had ik 100 accounts gemaakt, op 79 gaan spelen, en alles naar de casual verhuisd ... hadden we in ieder geval iets na 2 weken haha, wat een zooitje dit.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1
Is het geen idee om een puntenbeperking te zetten op interactie tussen barbarendorpen-spelers?

Bv een bb-dorp moeten minimum 100ptn hebben voordat een speler met >10.000ptn aanvallen/ondersteuning/grondstoffen/... naar dat dorp kan versturen.

Hierdoor krijg je meer speler-speler interactie, waaruit je volgens mij ook meer leert als beginnende speler (hier dient deze wereld voor toch?).
Ervaren spelers/PP-abusers worden dan al vroeg in het spel tegen elkaar uitgespeeld ipv dat ze elk aan een andere kant van de wereld alle bb-dorpen wegedelen, niemand in die regio hun kan aanvallen, ze troepenovermacht hebben (bbdorpen stacken/clearen wat ze willen), een overgroot deel van hun troepen zonder problemen op rooftocht kunnen sturen waardoor de voorsprong nog eens uitgebouwd kan worden, tot de limiet uiteindelijk wegvalt en ze na een jaar de kleinere spelers simpel wegspelen doordat ze veel groter zijn (als die uit frustratie nog niet gestopt zijn).

De kleinere spelers kunnen wel nog bb-dorpen edelen, kunnen zo mooi clusteren, farmen, groeien,... tot ook zij gedwongen worden om spelers aan te vallen om verder te kunnen groeien.

Er zijn misschien nog wel nadelen waar ik niet aan denk (degene waar ik wel al aan denk:, wachten tot spelers in range komen, lange looptijden naar spelers in range,...), maar misschien is een wereld op die manier wel fijner dan nog eens een wereld zoals cas10.
Het kan dus uiteindelijk een heel slecht idee blijken, maar ik dacht, ik smijt het toch eens op het forum. :)

Mvg.
Dé Bescheidene
 
Bovenaan