KEYBINDING FARM legaal?

Reactiescore
28
Laat ik het volgende voorop stellen:
scripts op twscripts en het tools en projecten waarop gereageerd is door een mod dat het legaal is zijn legaal. Alle andere scripts dien je te laten keuren door een scriptmod.
Dat geldt dus ook voor prive scripts die je in je stam gebruikt. Er is ALTIJD een risico dat als een stam besluit een stamscript niet te laten keuren dat alle accounts die het script gebruikt hebben een ban krijgen.

Twijfel je over een script? Stuur maar support door, dan kijken we ernaar. Vermeld zoals altijd de broncode in je support (of linkje ernaar) en geef een beschrijving van wat het script zou moeten doen.

WBT specifiek deze discussie moeten jullie mijn vorige antwoorden nog maar eens teruglezen. We hebben het gecontroleerd en dit script is altijd door scriptmods via support afgekeurd en de enige die scriptkeuringen mogen doen zijn scriptmods + CM. Als een andere mod dus iets anders denkt te zeggen, doe je er verstandig aan een scriptmod te vragen (support in te dienen) om dit te controleren.

En wat is de termijn dat een script goedgekeurd is. Oftewel blijft een script wat goedgekeurd wordt altijd legaal?
 

DeletedUser70174

Guest
Idd!

Want daar gaat het mij om.
Ik heb namelijk scripts voor het zetten van vlaggen en dorpnaam geven die naar mijn idee legaal zijn.
Nu lees ik echter dat time-outs illegaal zijn, en met mijn kennis van scripts(zeer beperkt) zou ik zeggen dat die er ook in moeten zitten....
 
Reactiescore
28
Werk gewoon met 1 databank waar alle legale scripts op staan. De rest is illegaal

Voor iedereen duidelijk
 

DeletedUser

Guest
En wat is de termijn dat een script goedgekeurd is. Oftewel blijft een script wat goedgekeurd wordt altijd legaal?
Over het algemeen zijn alle goedgekeurde scripts legaal gebleven. Er zijn hier een aantal uitzonderingen op geweest en die zijn altijd zeer duidelijk gecommuniceerd (zijn ook geen bans op geweest)
Idd!

Want daar gaat het mij om.
Ik heb namelijk scripts voor het zetten van vlaggen en dorpnaam geven die naar mijn idee legaal zijn.
Nu lees ik echter dat time-outs illegaal zijn, en met mijn kennis van scripts(zeer beperkt) zou ik zeggen dat die er ook in moeten zitten....
Als je ze van tools en projecten hebt of twscripts kun je er vanuit gaan dat ze legaal zijn. Anders kun je zekerheid krijgen met een support ticket
 
Reactiescore
976
Geen idee of dit het geval is, want ik speel geen tw meer, maar is er bij het ingeven van scripts een melding dat scripts moeten gecontroleerd worden? Eventueel zelfs een link naar de support? Een duidelijk vetgedrukte waarschuwing in de trant van "Extra scripts worden toegevoegd op eigen risico. Laat ze bij de support testen *link*" zou toch het minste moeten zijn. Indien dit nog niet het geval is faalt Tribalwars zelf deels in zijn banpreventie, wetende dat dit al de 2de keer is dat een dergelijke 'banwave' op de spelers wordt afgestuurd, is het zelfs een regelrechte schande.
 
Reactiescore
976
Iedereen (ook tribalwars zelf) weet dat het merendeel van de spelers de AV's niet leest, en al zeker de grote doelgroep van dit spel niet. Als je als tribalwars zijnde weet dat er een groot probleem is met het illegaal scriptgebruik, dan is het eerste wat je doet toch duidelijke en zichtbare preventie ingame op de plaats waar de illegale scripts worden ingesteld? Het probleem aan de kiem aanpakken heet dat, repressie zoveel mogelijk vermijden.
 
Laatst bewerkt:

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Ten eerste: generalisatie.

Ten tweede: ik vind het bijzonder slecht dat hier mensen de schuld voor extern leggen terwijl het heel simpel voorkomen had kunnen worden. Ja, je krijgt een melding bij de snellijst pagina dat scripts niet goed kunnen zijn en deze melding kun je uitzetten. GM scripts werken echter extern dus hierbij krijg je deze melding niet en is ook niet mogelijk.

Het is gewoon de eigen schuld van mensen die een ban gekregen hebben hoor. Scripts die goedgekeurd zijn op 't AF of in de script databank staan zijn legaal. Rest is eigen verantwoordelijkheid.
 

DeletedUser70174

Guest
Haha, dan wens ik ze nu veel succes met het checken van alle scripts.

Jongens, stuur al je scripts even op, just to be safe...
 
Reactiescore
976
Ten eerste: generalisatie.

Ten tweede: ik vind het bijzonder slecht dat hier mensen de schuld voor extern leggen terwijl het heel simpel voorkomen had kunnen worden. Ja, je krijgt een melding bij de snellijst pagina dat scripts niet goed kunnen zijn en deze melding kun je uitzetten. GM scripts werken echter extern dus hierbij krijg je deze melding niet en is ook niet mogelijk.

Het is gewoon de eigen schuld van mensen die een ban gekregen hebben hoor. Scripts die goedgekeurd zijn op 't AF of in de script databank staan zijn legaal. Rest is eigen verantwoordelijkheid.

All right, in plaats van eerst met een belachelijke foto naar de algemene voorwaarden te verwijzen, kon je meteen zeggen dat er al een dergelijke waarschuwing duidelijk aanwezig is.

Ik heb verder geen flauw idee hoe die GM scripts werken, maar ik weet wel dat er met duidelijke preventie veel kan worden vermeden. Er zullen altijd wel spelers zijn die doelbewust illegale scripts gebruiken, maar met preventie kan je alleszins de echt onwetenden een ban besparen. Aangezien ik al voor de tweede keer een stortvloed aan ongeloof op dit forum te zien krijg, dacht ik dat daar het probleem lag. Blijkbaar is er wel een duidelijke melding ingame, dan ligt het probleem bij de mentaliteit van de spelers. (of er moet een nog duidelijkere waarschuwing komen ;))
 
Reactiescore
746
(of er moet een nog duidelijkere waarschuwing komen ;))

Om hier even op te reageren. Was de vorige banwave geen waarschuwing die van groot formaat genoeg was? letterlijk elk forum had het erover.

Het lijkt me dat we toen een stevig signaal hebben gestuurd dat we het niet accepteren en er zware straffen aanhangen. Als er daarna nog steeds stomkoppen (ja dat ben je als je een illegaal script gebruikt) zijn die alsnog illegale scripts gebruiken dan zullen die ook niet stoppen na een vriendelijke 'aub stop je ermee?' ;)

Wij geloven in de 'ik wist niet dat het illegaal was'-excuusjes, maar het blijft je eigen fout. Wij hebben permanent 2 script mods die in support aanwezig zijn om je te vertellen of een script legaal is of niet, maak er dan ook gewoon gebruik van (de meeste markets hebben niet eens scriptmods die dit doen). Ze keuren liever 10x hetzelfde script dan achteraf te zien dat je banned bent omdat het niet gekeurd was.

Neem simpelweg geen risico. Script toegestuurd door een stamgenoot? Laat het keuren!
Script toegestuurd door een co? Laat het keuren!

Het kan zo gemakkelijk zijn...


//edit, ik realiseer me net dat je doelde op de ingame waarschuwing die er duidelijker bij moet. Mwah,
http://prntscr.com/bb32uz
Die vind ik vrij in het oog springend? :p

De rest van men reactie blijft ofc wel van toepassing dus ik laat hem staan :)
 

Deleted User - 24028

Guest
En wat is nu precies het voordeel van zo'n time out?
In dit geval (voor dit script) zorgt de timeout er voor dat je nooit meer dan 5 aanvallen per seconde kan sturen met de a,b,c-knoppen, meer bepaald zal er tussen elke klik 201ms gezet worden wat er voor zorgt dat als je een sneltoets (c) inhoud hij oneindig (tot de troepen op zijn) farms stuurt zonder ooit een keer de melding "meer dan 5 aanvallen per seconde" te krijgen.

Wanneer die timeout niet in het script zit zal het script ook werken en kan je ook (net zoals bij FA-pack vroeger van SWtools) gewoon een sneltoets inhouden om meerdere aanvallen te versturen via FA. Echter verwijdert tw de regels van de aanvallen die je al verstuurd hebt. Wanneer je in dit geval dus je sneltoets inhoud en hij probeert 15 aanvallen op een seconde te versturen verstuurd hij de eerste 5, waarop er daarna 10 keer de melding "meer dan 5 aanvallen per seconde" komt, maar die 10 lijnen zijn dus wel verwijderd uit je overzicht, waardoor de volgende 5 die je stuurt niet de nrs 5 - 10 zijn maar eigenlijk 15 - 20 in de tabel.

Kortom hebben ze dit verboden om automatisering tegen te gaan, nu moet je als speler een keuze maken tussen:
1. snel sturen en de toets inhouden (dit is gewoon legaal) met als resultaat minder effectief farmen (denk aan filtering op afstand waar een heel aantal dorpen die dichter liggen overgeslagen worden door het hier boven uitgelegde)
2. de toets niet inhouden maar meerdere keren drukken = iets trager maar vaak effectiever

Goed trouwens dat ze dit verboden hebben, want de volgende stap (en ja dit bestaat en wordt wrs zelfs gebruikt) is een script automatisch laten detecteren wanneer de troepen op zijn en op dat moment dezelfde toets (c) ipv op c te laten drukken naar het volgende dorp te laten switchen. Zie je de bot al komen waarbij je iets op je c-toets legt en er voor jou gefarmd wordt tot alles weg is ;)

Timeouts verbieden is veel eenvoudiger en beter controleerbaar dan dat laatste, want dat laatste zou volgens de regels trouwens gewoon legaal zijn ;) Hoop dat het wat duidelijk is nu :D

Ah ok bedankt, wat dus wel legaal is steeds opnieuw op C drukken? Heb dit script nog gebruikt toen ik net opnieuw gestart was met tw ongeveer 2 jaar geleden, werkte wel al snel niet meer dus dan gewoon zonder dat script voor de rest gefarmd. Ik dacht echter dat ik dit toch van het tw forum gehaald heb, zou niet weten van waar anders. Wel verrassend dat dit dan illegaal is
Zoals hierboven ook verklaard is het inhouden van een sneltoets NIET verboden en dus gewoon toegestaan.

Wil je dan alle scripts in de broncode of alleen de namen ervan?
Ik heb denk ik al 10 scripts staan in mn greasemonkey staan, en nog ongeveer net zo veel in snellijst.

Zal ik dan even 20 supportjes openen??
Gewoon opsturen die scripts, is veel werk en dat wil ik Jimmy wel eens zien doen eigenlijk :D
Maar het systeem is hierin niet 100% goed, want als idd iedereen gaat opsturen gaan de scriptsmods ofwel overuren moeten draaien, ofwel er mee scriptmods moeten komen, ofwel spelers een maand op antwoord moeten wachten, ofwel er niet gekeurd zal gaan worden zoals moet (= die scriptnaam dus legaal, of snel een controle door te zoeken op timeout en klaar, maar dus niet de volledige code nakijken) waardoor ervaren scripters kunnen profiteren en illegale scripts kunnen laten goedkeuren...

En wat is de termijn dat een script goedgekeurd is. Oftewel blijft een script wat goedgekeurd wordt altijd legaal?
In principe blijven ze goedgekeurd, tot de scriptregels of regels in het algemeen veranderen. Iets wat niet veel gebeurd, en wanneer het wel gebeurd wordt er wel enigsinds rekening mee gehouden en wordt niet de dag erna iedereen gebanned die nog een script heeft dat niet mag (dat hoop ik allesinds toch hihi). In dat geval zou ik gewoon al je scripts terug laten keuren...

Idd!

Want daar gaat het mij om.
Ik heb namelijk scripts voor het zetten van vlaggen en dorpnaam geven die naar mijn idee legaal zijn.
Nu lees ik echter dat time-outs illegaal zijn, en met mijn kennis van scripts(zeer beperkt) zou ik zeggen dat die er ook in moeten zitten....
Sinds kort gebruiken scripts als deze idd ook timeouts of meer geavanceerde code die gepubliceerd is om hetzelfde te bekomen (= niet meer dan 5 / sec).

Er zijn uitzonderingen voor bepaalde scripts op het gebruik van timeouts (en andere regels). Meestal zijn die voor scripts die geen directe invloed hebben op het spel: dorpen hernoemen, claimen, vlaggen plaatsen,... maar bv niet aanvallen, ondersteunen, farmen, ...

Een uitzondering op een script moet altijd via support bevestigd worden, en als ze moeilijk doen wanneer jij zo iets hebt van allee man gewoon blijven doorzagen ;)

Om hier even op te reageren. Was de vorige banwave geen waarschuwing die van groot formaat genoeg was? letterlijk elk forum had het erover.

Het lijkt me dat we toen een stevig signaal hebben gestuurd dat we het niet accepteren en er zware straffen aanhangen. Als er daarna nog steeds stomkoppen (ja dat ben je als je een illegaal script gebruikt) zijn die alsnog illegale scripts gebruiken dan zullen die ook niet stoppen na een vriendelijke 'aub stop je ermee?' ;)

Wij geloven in de 'ik wist niet dat het illegaal was'-excuusjes, maar het blijft je eigen fout. Wij hebben permanent 2 script mods die in support aanwezig zijn om je te vertellen of een script legaal is of niet, maak er dan ook gewoon gebruik van (de meeste markets hebben niet eens scriptmods die dit doen). Ze keuren liever 10x hetzelfde script dan achteraf te zien dat je banned bent omdat het niet gekeurd was.

Neem simpelweg geen risico. Script toegestuurd door een stamgenoot? Laat het keuren!
Script toegestuurd door een co? Laat het keuren!

Het kan zo gemakkelijk zijn...


//edit, ik realiseer me net dat je doelde op de ingame waarschuwing die er duidelijker bij moet. Mwah,
http://prntscr.com/bb32uz
Die vind ik vrij in het oog springend? :p

De rest van men reactie blijft ofc wel van toepassing dus ik laat hem staan :)

Ben het er volledig mee eens dat het mensen hun eigen fout is, maar ik heb de laatste tijd ook ingezien dat het niet voor iedereen zo eenvoudig is als voor mij bv. Iets wat mij lang verweten is en iets wat ze jullie eigenlijk ook beter zouden verwijten :)

Natuurlijk kunnen jullie ook enkel maar doen wat jullie kunnen, maar de scriptmods zijn op dit moment niet actief genoeg en zeker niet genoeg op de voorgrond, iets wat zeer veel dingen zou kunnen voorkomen. De postst van de mods/scriptsmods in dit topic zijn daar nog maar eens het bewijs van, djesus wat een slechte uitleg en het constant herhalen van "je moet je scripts maar laten keuren". Mijn eerste reactie in deze post is iets dat hier al lang als uitleg had moeten staan van jullie uit...

Melding voor het toevoegen van snellijstscripts zijn duidelijk en goed, het probleem zijn vaak de userscripts. En ja die werken extern, maar het is bij mijn weten nog steeds technisch mogelijk dat ook daar een melding voor komt die even aanhaalt of je wel zeker bent dat het script in orde is (kortom de uitleg die nu bij snellijstscripts gegeven wordt)
 

DeletedUser72576

Guest
verhaaltje warre

Dus je kon gewoon bij dat script continu de c-toets ingedrukt houden? Ik heb gewoon de hele tijd zitten rammen op die c-toets. Ben ik nu geband voor iets dat ik niet eens optimaal gebruikt heb... :D

Iig; bedankt voor de uitleg.
 

Deleted User - 24028

Guest
Met die tool, meer even goed met FA-pack... Met bijna elke FA tool geloof ik :D Maar zoals "mijn verhaaltje" vertelt is dat minder effectief dan jou methode ;)
 
Bovenaan