Katapulten afschaffen

Als je Tribalwars een oorlogsspel noemt, speel je het spel niet lang genoeg of je snapt het niet.

Wat is t volgens jou dan? Volgens mij is het nl een oorlogsspel en is het niet de bedoeling om aan het begin vd wereld afspraken te maken met elkaar..
En ik ken dit spel wss al langer dan jij doet maar goed, ik kom tenminste bij de echte werelden vandaan waar de spelers/stammen geen afspraken maakte aan t begin omdat ze anders gelijk geedelt worden :eek:
Werelden waar een oorlog rustig 2 jaar duurde en echte skills nodig waren, werelden waar je vanalles kon verwachten maar ook werelden die je kansen gaven vanwege de betere instellingen en het feit dat kleinere stammen elkaar konden ondersteunen waardoor je wel wat kon doen tegen grotere spelers.

En PP beurs gejank :D

Komische is dus dat je verder compleet niet reageert op wat ik gister zei omdat je weet dat het gewoon waarheid is..
Dus ipv zulke onnuttige dingen te zeggen kom dan met tegen argumenten waarom ik ongelijk zou hebben, enige is die heb je natuurlijk niet dus daarom ga je maar weer onzin uit kramen :p

Als je nog meer van die appel-kamelen vergelijkingen hebt hoor ik het graag hoor.
 
Reactiescore
1.094
Zeer bijzonder dat het gejank steeds groter word over een mechanisme wat al jaren in het spel zit, kan je er niet tegen dan stop je toch lekker met het spel? :biggrin:

Volgens mij blijft dit een oorlogsspel, geen afspraken spel.
Wat een pussy gedrag zeg..

Zullen we rammen ook maar verbieden dan? Anders geeft het een ongelijkheid met deffen, ik wil namelijk op vol vermogen kunnen deffen in plaats van dat die rammen het elke keer maar weer verpesten..:rolleyes2:

Er zijn echt al biljoenen topics over gemaakt, dus dat het gejank steeds groter wordt is echt complete onzin.

Komische is dus dat je verder compleet niet reageert op wat ik gister zei omdat je weet dat het gewoon waarheid is..
Dus ipv zulke onnuttige dingen te zeggen kom dan met tegen argumenten waarom ik ongelijk zou hebben, enige is die heb je natuurlijk niet dus daarom ga je maar weer onzin uit kramen

Je reageerde zelf ook niet op hem, en dat zijn vind ik vrij sterke punten. Behalve dat mis je denk ik ook de essentie van zijn post; hij denkt dat beiden nooit weggaan en dat verder erover discussieren kansloos is.


En ik ken dit spel wss al langer dan jij doet maar goed, ik kom tenminste bij de echte werelden vandaan waar de spelers/stammen geen afspraken maakte aan t begin omdat ze anders gelijk geedelt worden

:eek:

Ik durf zelfs nog te stellen dat topics van vroeger over kata gezeik nog relevanter waren omdat kata's vooral een stuk vervelender zijn met boederijlimiet, een functie die al behoorlijk lange tijd - op classics na - niet meer in het spel zit.

Ik weet niet of meneer 'ken dit spel wss al langer dan jij' ooit boerderijlimiet werelden heeft gespeeld? Maar daar en op classics is/was het heel gebruikelijk om afspraken (soms tussen spelers alleen onderling) te maken omtrent katagebruik.

En nou zie ik veel oude rotten reageren in dit topic, maar tegen de Sukke zeggen dat je het spel wss langer dan hem speelt/kent is ook zoiets kansloos. Die speelt dit spel misschien wel al 10 jaar +, die kan echt wel een objectieve mening vormen.
 
Reactiescore
152
Zit wel een beetje verschil tussen he, kata's zijn voor iedereen toegankelijk terwijl 1000den euros spenden in een spel niet voor iedereen is weggelegd..
Bovendien als je het echt gaat bekijken is de prem beurs en dat soort dingen 1 van de grootste spel verpesters..
Is niet zolang het maar in mn straatje past, de vergelijking die jij maakt is appels met kamelen vergeleken.
Misschien wat nadenken voor je onzin uitkraamt dan?

Ik gok dat jij nooit eerdere werelden heb gespeeld die veel langer duurden enz gewoon simpel om het feit dat een prem beurs er niet was, meer mensen wilden spelen omdat big spenders geen extreme voordelen haalden.

De rest wat ik daar zei ging bijvoorbeeld meer over het aantal stamleden wat je kan hebben plus het feit dat je geen os kan leveren aan andere stammen dus nooit een goede samenwerking kan opstarten met andere kleine stammen.

Mja uiteindelijk heb jij dus liever dat hetzelfde groepje big spenders graag elke keer 1e worden en de wereld winnen vanwege het gekochte voordeel :biggrin:



Voor jou info btw echt katagebruik ga je pas zien vanaf midgame tot end game, geeft een klein voordeel maar geen extreme dingen en iedereen heeft toegang tot katapulten..
5% heeft mogelijkheid om zich drie slagen in de ronde te laten gaan met spenden vandaar ook dat dat wel een enorm en oneerlijk voordeel oplevert, dit zie je ook terug op elke wereld steeds.
Wat leaving behind ook zei, geen enkel spel is beter geworden van p2w, in vergelijking met 10 jaar terug spelen er enorm weinig spelers.
Dit komt ook voornamelijk door het p2w gedeelte, en dat zal alleen maar verder doorgaan op deze manier zolang er niks gaat gebeuren.

Dus in mijn ogen zeer zeker een topic om over te klagen aangezien daarvan het spel gewoon naar de klote gaat.
Lord-Toms verwoordt netjes hoe en wat. Het zijn simpelweg twee spelelementen die er zijn, de een past je wel en de ander niet. Dat de pp-beurs je niet zint is vervelend, maar dan verwelkomt de Classic je van harte. Er zijn ook zat andere factoren in het spel die meer balans brengen t.o.v. spenders, zoals moraal en de 10/20/30:1-regeling. Daarnaast zijn er genoeg werelden geweest waar spenders werden weggespeeld doordat een groep spelers zich samenpakte. Je hebt ook nog de mogelijkheid om een paar werelden pp te farmen en dan een wereld volle bak te gaan spelen. Dit wordt door veel accounts gedaan namelijk, misschien jezelf eens in verdiepen.

Kata's maken mijns inziens meer dan "een beetje" impact als ze worden gebruikt. Je kan complete accounts lam leggen, al helemaal als ze geen degelijke stam hebben. Dat past in hetzelfde straatje als pp gebruiken aangezien dat ook een flink voordeel geeft. Dus nee, geen appels met peren vergelijken.

En stop met die misplaatste arrogantie van 'ik heb de vroegere werelden gespeeld dus bla bla bla'. Die versterken je mening niet, die doen eerder afbreuk aan hetgeen je probeert te zeggen.

Dit is echt appels met peren vergelijken. Het 'zaniken' in het andere topic ging specifiek over de beurs en dat is, zoals bekend, een spelelement dat Inno kan uitzetten. Voor kata's geldt dat deze altijd al in het spel hebben gezeten.

Ik zeg niet dat ik het eens ben met @The Exotic Fruit Police., maar ik denk dat iemand wel terecht mag klagen over pp-gebruik en ondertussen katagebruik niet afkeurt. Welk spel is er nu ooit meer competitief geworden van P2W :wink:
Net zoals bekend is dat Inno dit element niet uit zal zetten aangezien het geld oplevert en het zo goed als de enige reden is dat de .nl-server nog bestaat. Dus dat is onderhand ook een achterhaalde redenatie om daar nog van uit te gaan, zeker als er gewoon classics zijn om te spelen als de pp-beurs je niet zint.
 
Reactiescore
3
Wat een geween over kata's. Het is basisfunctionaliteit van het spel en als je dat niet leuk vindt dan moet je maar aan Inno / Duckje / ... vragen voor een wereld met spelinstellingen waarbij je ze niet mag gebruiken.

Hetzelfde met CF, als je er voor kiest om je cluster niet dicht te edelen ( voor gelijk welke reden ) en iemand maakt daar dan gebruik van ... ja pech.

Stop aub met wereldafspraken en werk via Inno als je echt een ander spel wilt.
 
Er zijn echt al biljoenen topics over gemaakt, dus dat het gejank steeds groter wordt is echt complete onzin.



Je reageerde zelf ook niet op hem, en dat zijn vind ik vrij sterke punten. Behalve dat mis je denk ik ook de essentie van zijn post; hij denkt dat beiden nooit weggaan en dat verder erover discussieren kansloos is.




Ik durf zelfs nog te stellen dat topics van vroeger over kata gezeik nog relevanter waren omdat kata's vooral een stuk vervelender zijn met boederijlimiet, een functie die al behoorlijk lange tijd - op classics na - niet meer in het spel zit.

Ik weet niet of meneer 'ken dit spel wss al langer dan jij' ooit boerderijlimiet werelden heeft gespeeld? Maar daar en op classics is/was het heel gebruikelijk om afspraken (soms tussen spelers alleen onderling) te maken omtrent katagebruik.

En nou zie ik veel oude rotten reageren in dit topic, maar tegen de Sukke zeggen dat je het spel wss langer dan hem speelt/kent is ook zoiets kansloos. Die speelt dit spel misschien wel al 10 jaar +, die kan echt wel een objectieve mening vormen.

Zal vast zijn dat er enorm veel topics over zijn gemaakt, ik ben deze ook niet gestart hoor..
Ik reageer niet op hem zeg jij, op welke punten volgens jou dan? Volgens mij reageer ik netjes overal op hoor dus kom dan graag met concrete dingen.
Dat het nooit meer weggaat beide is ook maar een aanname waarom zouden er af en toe geen werelden kunnen komen met instellingen van vroeger? De huidige werelden draaien snel, behalve de classic dan en zijn momenteel meer gefocust op de creditcard swipers waarvan Sukke er wss 1 van is, gok ik.
Volgens mij is het heel goed mogelijk om af en toe een wereld te starten die trager draait en waar geen prem beurs is etc.

Daarnaast blijft het ook gewoon een feit dat p2w het spel verpest heeft, aangezien maar 5% dat zich kan veroorloven. En je kan zelf zien dat in vergelijking met de 10-15k spelers die vroeger startte op een wereld en de 2k spelers max op een wereld dat er een enorm veel spelers weggejaagd zijn door het p2w, niet door katapult gebruik dus.

Jij zegt dat topics van vroeger relevanter waren, ik kan je vertellen dat vroeger bij de eerdere werelden er geen gezeik was over kata gebruik en al helemaal geen zielige posts die huilen om te stoppen met kata's te sturen..
Mocht jij die wel weten te vinden hier op het forum dan zie ik graag wat linkjes, aangezien ik na even spitten dit niet terug vind bij vroegere werelden.

Kom ik ook nog op het feit dat katapulten op w94 atm niet enorm relevant zijn, je zou toch aardig stom wezen als je op dit moment je edelvoer gaat slopen. Kata's zijn meer voor midgame/end game om spelers op hun knieën te dwingen, dan heeft iedereen een veel groter account en veel meer mogelijkheden.

Werelden met boerderijlimieten heb ik nooit gespeeld, desondanks mochten daar persoonlijk afspraken gemaakt zijn prima met een paar man..
Maar kom niet aan als een stel topstammen aan het begin vd wereld dat jij denkt het recht te hebben om te bepalen dat er zonder kata's gespeeld word! Net als alle andere rare afspraken dat topstammen elkaar expres laten liggen of afspraken dat er geen vv's gedraaid mogen worden in andere stam etc(wat de kans vd kleiner speler al helemaal klein maakt)

En waarom zou het kansloos zijn als ik zeg dat ik dit speel langer speel/ken dan hem? Gezien de taal die hij uitslaat plus het gehuilebal over een paar katapulten maak ik al uit op dat hij geen vroegere werelden heeft gespeeld, anders had die niet gehuild over die paar spelers die katapulten gebruiken aangezien katapulten in de vroegere werelden in de mid-end game enorm veel gebruikt werden om alles en iedereen te slopen(dorpen helemaal terug tot 126 punten etc)

Is natuurlijk gedeeltelijk een aanname na wat ik kort van hem heb gezien, misschien valt het mee maar om nou te te suggereren dat ik geen objectieve mening erover kan vormen is bizar natuurlijk.



Lord-Toms verwoordt netjes hoe en wat. Het zijn simpelweg twee spelelementen die er zijn, de een past je wel en de ander niet. Dat de pp-beurs je niet zint is vervelend, maar dan verwelkomt de Classic je van harte. Er zijn ook zat andere factoren in het spel die meer balans brengen t.o.v. spenders, zoals moraal en de 10/20/30:1-regeling. Daarnaast zijn er genoeg werelden geweest waar spenders werden weggespeeld doordat een groep spelers zich samenpakte. Je hebt ook nog de mogelijkheid om een paar werelden pp te farmen en dan een wereld volle bak te gaan spelen. Dit wordt door veel accounts gedaan namelijk, misschien jezelf eens in verdiepen.

Kata's maken mijns inziens meer dan "een beetje" impact als ze worden gebruikt. Je kan complete accounts lam leggen, al helemaal als ze geen degelijke stam hebben. Dat past in hetzelfde straatje als pp gebruiken aangezien dat ook een flink voordeel geeft. Dus nee, geen appels met peren vergelijken.

En stop met die misplaatste arrogantie van 'ik heb de vroegere werelden gespeeld dus bla bla bla'. Die versterken je mening niet, die doen eerder afbreuk aan hetgeen je probeert te zeggen.


Net zoals bekend is dat Inno dit element niet uit zal zetten aangezien het geld oplevert en het zo goed als de enige reden is dat de .nl-server nog bestaat. Dus dat is onderhand ook een achterhaalde redenatie om daar nog van uit te gaan, zeker als er gewoon classics zijn om te spelen als de pp-beurs je niet zint.
Het zijn allebei spel elementen ja maar nogmaals het ene element kan 5% zich veroorloven van de spelers en het andere element genaamd katapulten zijn voor iedereen beschikbaar. Daar zit m ook het verschil in beste man...

En die andere factoren die volgens jou balans inbrengen zijn niet voldoende hoor, gezien de creditcard swipers al gauw 10(15/20/25x) zo groot zijn dan jezelf en jij dus minder rescourses, minder troepen, minder dorpen hebt dan helpt dat kleine beetje moraal niet extreem mee hoor. Het scheelt een gedeelte maar is zeker niet genoeg om het verschil eruit te halen. Die regelingen zoals op de classic van nu halen dat verschil ook niet weg, zodra die regeling opgeheven is zit je precies weer met hetzelfde probleem dat de spenders alsnog weer voorstaan..

Classic heb je ook gewoon de prem beurs dus dat gaat ook niet op..

Ja je kan complete accounts lam leggen desondanks gebeurd dat niet in het begin tot mid. Vroegere werelden werden kata's ook pas een grote factor vanaf de mid game tot end game, enorm verschil dus met de creditcard swipers..
Je zou toch wel stom zijn zoals w94 om hele spelers plat te gooien op dit moment met katapulten, dan sloop je je eigen edelvoer. Maar daaruit blijkt dus wel dat jij de essentie en wanneer kata's gebruikt worden misschien niet snapt?
Dan heb jij het ook over accounts die niet in een stam zitten, elke speler weet dat je het in je 1tje nooit gaat redden(tenzij je 10k erin stopt als creditcard swiper..)
Kies je ervoor om alsnog alleen te blijven dan is het toch je eigen keus om weggeedelt te worden?

Misplaatste arrogantie? Het is en blijft gewoon een feit dat vroegere werelden beter waren, interessantere oorlogen, langere oorlogen en de gemiddelde speler had een heleboel skills meer dan de gemiddelde speler van nu.
Zonder prem beurs en alle nieuwe p2w dingen hadden meer spelers meer kansen en werd het spel ook gewoon leuker, dus misplaatste arrogantie is dat niet hoor.
Het feit dat er toen rustig 10-15k spelers starten en nu maar 2k onderbouwt dat gewoon hoor ;)
Ik snap dat ze een spel wat moeten vernieuwen etc na zoveel tijd maar om het zo de grond in te boren is gewoon triest alleen voor die paar creditcard swipers die graag 10k in een wereld stoppen.

Enige reden dat de nl server bestaat hoezo? Als jij een grote spelersbase hebt die allemaal standaard betalen voor premium en een beetje bij events komt dat ook goed hoor..
Dat ze het niet uit gaan zetten is logisch als je het grootste gedeelte van je spelerbase hebt weggepest en je het daarom maar moet doen met de creditcard fanaten..
 
Wat een geween over kata's. Het is basisfunctionaliteit van het spel en als je dat niet leuk vindt dan moet je maar aan Inno / Duckje / ... vragen voor een wereld met spelinstellingen waarbij je ze niet mag gebruiken.

Hetzelfde met CF, als je er voor kiest om je cluster niet dicht te edelen ( voor gelijk welke reden ) en iemand maakt daar dan gebruik van ... ja pech.

Stop aub met wereldafspraken en werk via Inno als je echt een ander spel wilt.
Nou dit dus, een klein clubje wat denkt het recht te hebben om te bepalen voor de rest vd wereld hoe er gespeeld moet worden.
Als iemand niet met kata's wil spelen mij best maar hoe je tegenwoordig persoonlijk aangevallen word vanwege kata gebruik is gewoon te triest voor woorden :tongue:
En die wereldafspraken zijn erg apart..
 
Reactiescore
1.094
Zal vast zijn dat er enorm veel topics over zijn gemaakt, ik ben deze ook niet gestart hoor..

Nee jij zei dat het gejank steeds erger wordt, maar dat is onzin en dom populistisch schreeuwen.

Ik reageer niet op hem zeg jij, op welke punten volgens jou dan? Volgens mij reageer ik netjes overal op hoor dus kom dan graag met concrete dingen.
Dat het nooit meer weggaat beide is ook maar een aanname waarom zouden er af en toe geen werelden kunnen komen met instellingen van vroeger?

Dat je maar cl moet spelen als je zo'n hekel hebt aan premiumbeurs, want de beurs gaat nooit meer weg.
En tuurlijk is dat een aanname van Lord-Toms, er zal ook vast en zeker een speciale wereld zoals ik geloof w50 was een keertje komen zonder premiumbeurs. Maar het lijkt me een redelijk sterke aanname dat de premiumbeurs blijft, het is immers sinds de introductie niet meer weggeweest op die ene uitzondering (en cl) na.

De huidige werelden draaien snel, behalve de classic dan en zijn momenteel meer gefocust op de creditcard swipers waarvan Sukke er wss 1 van is, gok ik.
Volgens mij is het heel goed mogelijk om af en toe een wereld te starten die trager draait en waar geen prem beurs is etc.

Daarnaast blijft het ook gewoon een feit dat p2w het spel verpest heeft, aangezien maar 5% dat zich kan veroorloven. En je kan zelf zien dat in vergelijking met de 10-15k spelers die vroeger startte op een wereld en de 2k spelers max op een wereld dat er een enorm veel spelers weggejaagd zijn door het p2w, niet door katapult gebruik dus.

Jij zegt dat topics van vroeger relevanter waren, ik kan je vertellen dat vroeger bij de eerdere werelden er geen gezeik was over kata gebruik en al helemaal geen zielige posts die huilen om te stoppen met kata's te sturen..
Mocht jij die wel weten te vinden hier op het forum dan zie ik graag wat linkjes, aangezien ik na even spitten dit niet terug vind bij vroegere werelden.

Kom ik ook nog op het feit dat katapulten op w94 atm niet enorm relevant zijn, je zou toch aardig stom wezen als je op dit moment je edelvoer gaat slopen. Kata's zijn meer voor midgame/end game om spelers op hun knieën te dwingen, dan heeft iedereen een veel groter account en veel meer mogelijkheden.

Werelden met boerderijlimieten heb ik nooit gespeeld, desondanks mochten daar persoonlijk afspraken gemaakt zijn prima met een paar man..
Maar kom niet aan als een stel topstammen aan het begin vd wereld dat jij denkt het recht te hebben om te bepalen dat er zonder kata's gespeeld word! Net als alle andere rare afspraken dat topstammen elkaar expres laten liggen of afspraken dat er geen vv's gedraaid mogen worden in andere stam etc(wat de kans vd kleiner speler al helemaal klein maakt)

En waarom zou het kansloos zijn als ik zeg dat ik dit speel langer speel/ken dan hem? Gezien de taal die hij uitslaat plus het gehuilebal over een paar katapulten maak ik al uit op dat hij geen vroegere werelden heeft gespeeld, anders had die niet gehuild over die paar spelers die katapulten gebruiken aangezien katapulten in de vroegere werelden in de mid-end game enorm veel gebruikt werden om alles en iedereen te slopen(dorpen helemaal terug tot 126 punten etc)

Is natuurlijk gedeeltelijk een aanname na wat ik kort van hem heb gezien, misschien valt het mee maar om nou te te suggereren dat ik geen objectieve mening erover kan vormen is bizar natuurlijk.

Voor iemand die pretendeert lang gespeeld te hebben weet je bijzonder weinig gezien je reacties over de Sukke en het feit dat je geen weet hebt van eerdere discussies, en blijkbaar met de illusie rondloopt dat het voor Innogames nog rendabel is om een wereld zonder premiumbeurs te starten.

Ik heb met absolute minimale inzet (want ik krijg zo'n miljoen hits op het woordje kata of katapulten) een paar titels gevonden, maar elke wereld tot een paar jaar geleden (toen het forum doodbloedde) had wel een discussie (niet perse een topic) hierover.


En natuurlijk kunnen we w10 niet vergeten waarbij Sangu massaal op barb ging vanwege de kata's.
Ik kan natuurlijk niet voor elke wereld en elke speler spreken wat betreft afspraken, maar op de classics was de regel vrij duidelijk alleen kata's op muur, ah en vz. En dat is al die 30(+?) classics redelijk goed gegaan.

Classic heb je ook gewoon de prem beurs dus dat gaat ook niet op..

Die wereld die jij bedoelt (Classic2) is een aparte wereld, waarbij expres is gekozen voor nieuwe settings. Er liep tegelijkertijd ook een echte classic (classic1) met zoals gewoonlijk geen (nieuwe) premiumfuncties zoals de premiumbeurs.
 
Nee jij zei dat het gejank steeds erger wordt, maar dat is onzin en dom populistisch schreeuwen.



Dat je maar cl moet spelen als je zo'n hekel hebt aan premiumbeurs, want de beurs gaat nooit meer weg.
En tuurlijk is dat een aanname van Lord-Toms, er zal ook vast en zeker een speciale wereld zoals ik geloof w50 was een keertje komen zonder premiumbeurs. Maar het lijkt me een redelijk sterke aanname dat de premiumbeurs blijft, het is immers sinds de introductie niet meer weggeweest op die ene uitzondering (en cl) na.



Voor iemand die pretendeert lang gespeeld te hebben weet je bijzonder weinig gezien je reacties over de Sukke en het feit dat je geen weet hebt van eerdere discussies, en blijkbaar met de illusie rondloopt dat het voor Innogames nog rendabel is om een wereld zonder premiumbeurs te starten.

Ik heb met absolute minimale inzet (want ik krijg zo'n miljoen hits op het woordje kata of katapulten) een paar titels gevonden, maar elke wereld tot een paar jaar geleden (toen het forum doodbloedde) had wel een discussie (niet perse een topic) hierover.


En natuurlijk kunnen we w10 niet vergeten waarbij Sangu massaal op barb ging vanwege de kata's.
Ik kan natuurlijk niet voor elke wereld en elke speler spreken wat betreft afspraken, maar op de classics was de regel vrij duidelijk alleen kata's op muur, ah en vz. En dat is al die 30(+?) classics redelijk goed gegaan.



Die wereld die jij bedoelt (Classic2) is een aparte wereld, waarbij expres is gekozen voor nieuwe settings. Er liep tegelijkertijd ook een echte classic (classic1) met zoals gewoonlijk geen (nieuwe) premiumfuncties zoals de premiumbeurs.

Nee hoor, voorheen nooit gehad dat spelers pm's gingen sturen om te huilen over kata's. Op het forum valt het wel mee inderdaad^^
Ingame is het gehuil vooral het ergst. Mja populistisch schreeuwen? :biggrin: d8 het niet maar als jij dat vind he

Als je goed heb gelezen heb ik ook nergens betwist dat de prem beurs blijft, ik heb alleen wel gezegd dat p2w het spel verprutst heeft, misschien een brilletje nodig of een lesje begrijpend lezen?
Prem beurs was bij de eerdere wereld niet, en dan praat ik niet over w60 ofzo.. Werkte beter, gwn een feit xd
En nu kunnen ze niet meer zonder omdat zoals ik al zei ze 80% van de eerdere playerbase hebben weggejaagd met p2w, dus dan is het niet onlogisch dat ze het nu zonder prem beurs niet zouden redden. Als ze gewoon niet begonnen waren met p2w dan was die playerbase veel groter geweest en had dat makkelijk gekunnen.


Weinig gezien? Zat gezien btw die kata huil discussies beginnen vanaf w71 daarvoor zoals ik al zei geen discussie hierover afgezien van een opmerking van een enkele speler dan, komt dus allemaal vanaf nieuwere werelden met alle sensitieve huileballen :biggrin:

En w10 tja.. Als jij een beetje kata gebruik niet aan kan en dan massaal op bb gaat dan ben je wel echt een simpele hoor, ik kan je vertellen dat een paar werelden na w10 het kata gebruik een enorm onderdeel uitmaakte van het spel en niemand die op bb ging... Misschien gewoon toch mentaal iets te zwak? Verder heb ik me niet ingelezen in w10 dus als jij dat wel hebt gedaan misschien even kort uit de doeken doen?

Ja en dat is dus 1 wereld.. Volgens mij kan kunnen gewone werelden ook afgewisseld worden en speelbaar gemaakt worden voor de niet p2w player. 1 wel, 1 niet ect..
 
Reactiescore
540
Zal vast zijn dat er enorm veel topics over zijn gemaakt, ik ben deze ook niet gestart hoor..
Ik reageer niet op hem zeg jij, op welke punten volgens jou dan? Volgens mij reageer ik netjes overal op hoor dus kom dan graag met concrete dingen.
Dat het nooit meer weggaat beide is ook maar een aanname waarom zouden er af en toe geen werelden kunnen komen met instellingen van vroeger? De huidige werelden draaien snel, behalve de classic dan en zijn momenteel meer gefocust op de creditcard swipers waarvan Sukke er wss 1 van is, gok ik.
Volgens mij is het heel goed mogelijk om af en toe een wereld te starten die trager draait en waar geen prem beurs is etc.

Ik speel TW nu ongeveer 15 jaar. Classics gespeeld en gewonnen toen ze een ander niveau hadden dan nu. Vroeger ook alle grote werelden gespeeld en inmiddels eigenlijk alles wel gezien op TW. Maar goed dat maakt niet uit. Ik zal je uitleggen waarom TW voor mij geen oorlogsspel is.

TW draait om het scheppen van eenheid oo de wereld, eigenlijk zoals dat ook gaat in het echte leven. Allemaal afzonderlijke spelers verzamelen zich in een stam en proberen zo hun gebied te domineren en uiteindelijk de hele wereld. Nou zijn er, net als in het echte leven, verschillende manieren om deze dominantie te bereiken. Oorlog is daar slechts een manier van. De andere manier, en die is in mijn ogen belangrijker, is de diplomatieke weg. Die weg begint al met het aansluiten bij een stam, vervolgens het sluiten van bondgenootschappen m, maar denk ook aan het gebruiken van een MB. Je kan niet met iedereen oorlog voeren. Dat er op een bepaald moment oorlog komt tussen 2-4 dominerende stammen (tegenwoordig vaak 2) is als de wereld een bepaald stadium nadert onvermijdelijk. Maar dat betekent mijns inziens niet dat het een oorlogspelletje is. Het blijft een diplomatiek spel, waarbij oorlog ingezet wordt als middel om de dominantie te bewerkstelligen, wanneer dit op de mondige diplomatieke manier niet meer werkt.

Inhakend op ander bericht van je, ik citeer even niet. Ik ben geen creditcardswiper. Ik gebruik wel pp, maar die farm ik. Ik koop ook wel eens pp, maar lang niet genoeg om nog mee te kunnen draaien in de top 3.
Die ambitie heb ik ook niet meer, de jaren dat ik daarvoor speelde heb ik wel achter de rug. Daarnaast zou het de zoveelste zijn en dus niet meer zo bijzonder voor mij.
Ik haal mijn plezier nu uit andere elementen in het spel, bijvoorbeeld de wat nieuwe generatie wegwijs maken, en gwn rustig meedraaien in de top 10 op accs met veel te veel man met mensen die ik hier al jaren ken.

Zoals Martijn (Segg) eigenlijk al aangeeft, bijzonder dat je al zolang meedraait, maar mij eigenlijk niet zo goed kent. Ik ben altijd heel actief geweest onder deze naam op het AF, toen het nog levendig was. Maar goed, misschien zijn we elkaar misgelopen, dat kan natuurlijk ook.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.478
Erg lang verhaal om te zeggen dat je niet aan wars doet op tribalwars.
 
Reactiescore
540
Erg lang verhaal om te zeggen dat je niet aan wars doet op tribalwars.
Ik denk dat jij de tekst nog een keer moet lezen, want jij begrijpt het ook niet.
En dat is gek, want jouw naam spookt hier al zeker meerdere jaren rond.
 
Reactiescore
5.701
Komische is dus dat je verder compleet niet reageert op wat ik gister zei omdat je weet dat het gewoon waarheid is..
Jij hebt niet op mij gereageerd noch mij geciteerd, hoe moet ik weten of jij wel of niet op mij hebt gereageerd?

Enige reden dat de nl server bestaat hoezo? Als jij een grote spelersbase hebt die allemaal standaard betalen voor premium en een beetje bij events komt dat ook goed hoor..
Je hebt geen grote playerbase, niet alleen omdat wel of niet bepaalde functies mensen hebben doen laten stoppen, maar omdat dit een specifiek spel is dat in huidige tijd gelijk staat aan snake en Tetris. Verouderd en niet meer relevant.

En je kan zelf zien dat in vergelijking met de 10-15k spelers die vroeger startte op een wereld en de 2k spelers max op een wereld dat er een enorm veel spelers weggejaagd zijn door het p2w, niet door katapult gebruik dus.
Ah ja, p2w heeft iedereen weggejaagd, niet alle tientallen andere grove veranderen die TW heeft ingevoerd over de laatste jaren. Of het feit dat mensen ouder worden en geen tijd meer hebben voor een spel met de graphics uit 1998 dat louter tijd kost.
En tuurlijk is dat een aanname van Lord-Toms, er zal ook vast en zeker een speciale wereld zoals ik geloof w50 was een keertje komen zonder premiumbeurs
Aanname ja, wel een realistische. Zelfs een W50 scenario zie ik niet als waarschijnlijk. W50 was de player base veel groter, je klanten tevreden houden + nieuwe terug winnen was toen een grote reden lijkt me zo.
Als je goed heb gelezen heb ik ook nergens betwist dat de prem beurs blijft, ik heb alleen wel gezegd dat p2w het spel verprutst heeft, misschien een brilletje nodig of een lesje begrijpend lezen?
Jij zegt continu je opinie: “P2W heeft TW verneukt”, je kan het nog 500x zeggen, hoe vaker je het gaat zeggen betekend nog niet dat het waarheid is. De beurs heeft inderdaad invloed gehad, dat hoor je mij niet ontkennen. Het is er nu al jaren en waarschijnlijk de grootste bron van inkomsten, TW is gek om zijn eigen poten af te zagen.
Als ze gewoon niet begonnen waren met p2w dan was die playerbase veel groter geweest en had dat makkelijk gekunnen.
Fijn die glazen bol, doe mij er ook zo een?

In mijn opinie, was TW nu ook zonder PP beurs een spel geweest met een sterk dalende player base.
 
Reactiescore
5.701
Helemaal met je eens, maar met bepaalde moderne marketingstrategieën had er wel wat geprobeerd kunnen worden toch?
Lastig te zeggen. Ongetwijfeld dat er dan wat nieuwe spelers aangetrokken zullen worden, maar in hoeverre die dan blijven? Ik denk dat het gross dat nu speelt allemaal al heel lang spelen, of juist vroeger het spel speelde en weer eens terug zijn begonnen.

Innogames zal ook niet achterlijk zijn denk ik, die hebben vast ook gekeken naar potentieel return on investment voor een marketing campagne en wellicht hun conclusies getrokken. Misschien dat ze nog een soort corona 2.0 de wereld in kunnen helpen, dat zal wel werken ;)
 
Reactiescore
1.478
De huidige werelden draaien snel,

Maar kom niet aan als een stel topstammen aan het begin vd wereld. dat topstammen elkaar expres laten liggen of afspraken dat er geen vv's gedraaid mogen worden in andere stam etc(wat de kans vd kleiner speler al helemaal klein maakt)

En die andere factoren die volgens jou balans inbrengen zijn niet voldoende hoor, gezien de swipers al gauw 10(15/20/25x) zo groot zijn dan jezelf en jij dus minder rescourses, minder troepen, minder dorpen hebt dan helpt dat kleine beetje moraal niet extreem mee hoor. Het scheelt een gedeelte maar is zeker niet genoeg om het verschil eruit te halen.

Dan heb jij het ook over accounts die niet in een stam zitten, elke speler weet dat je het in je 1tje nooit gaat redden
Kies je ervoor om alsnog alleen te blijven dan is het toch je eigen keus om weggeedelt te worden?

Misplaatste arrogantie? Het is en blijft gewoon een feit dat vroegere werelden beter waren, interessantere oorlogen, langere oorlogen en de gemiddelde speler had een heleboel skills meer dan de gemiddelde speler van nu.
Even alles met de credit card, classic en kata's eruitgehaald en ziedaar er zitten wat leuke punten tussen.

Ik speel TW nu ongeveer 15 jaar. Classics gespeeld en gewonnen toen ze een ander niveau hadden dan nu. Vroeger ook alle grote werelden gespeeld en inmiddels eigenlijk alles wel gezien op TW. Maar goed dat maakt niet uit. Ik zal je uitleggen waarom TW voor mij geen oorlogsspel is.

TW draait om het scheppen van eenheid oo de wereld, eigenlijk zoals dat ook gaat in het echte leven. Allemaal afzonderlijke spelers verzamelen zich in een stam en proberen zo hun gebied te domineren en uiteindelijk de hele wereld. De andere manier, en die is in mijn ogen belangrijker, is de diplomatieke weg. Die weg begint al met het aansluiten bij een stam, vervolgens het sluiten van bondgenootschappen m, maar denk ook aan het gebruiken van een MB. Je kan niet met iedereen oorlog voeren. Dat er op een bepaald moment oorlog komt tussen 2-4 dominerende stammen (tegenwoordig vaak 2) is als de wereld een bepaald stadium nadert onvermijdelijk. Maar dat betekent mijns inziens niet dat het een oorlogspelletje is. Het blijft een diplomatiek spel, waarbij oorlog ingezet wordt als middel om de dominantie te bewerkstelligen, wanneer dit op de mondige diplomatieke manier niet meer werkt.
Ik denk dat jij de tekst nog een keer moet lezen, want jij begrijpt het ook niet.
En dat is gek, want jouw naam spookt hier al zeker meerdere jaren rond.
Het was natuurlijk een zielige oneliner van mij.

Iets uitgebreider, je geeft zelf toe dat de werelden kleiner zijn, en dat er 2-4 dominerende stammen zijn. Kijken we bij de top 4 stammen van deze wereld, dan horen de nummer 3 en 4 beide bij jouw stam. (normaal op deze fase, maar dat vind ik al raar genoeg). Ik begrijp dat je uitdaging overrated vindt na je glansrijke CV, klop jezelf maar op de borst dat je 'nieuwe' spelers helpt. Maar met 2/3 MB stammen beginnen terwijl het gros van de wereld wel binnen het ledenlimiet blijft en je endgame maar 6 pixels aan front hebt zou ik niet durven spreken van een oorlogsspel. Je zegt zelf ook letterlijk dat het jouw inziens geen oorlogspelletje is. In vergelijking met de grote werelden die je vroeger gespeeld hebt moet je mijn opmerking snappen toch? Dit is niks persoonlijks verder, maar wat snap ik nu verkeerd?
 
Reactiescore
152
Zal vast zijn dat er enorm veel topics over zijn gemaakt, ik ben deze ook niet gestart hoor..
Ik reageer niet op hem zeg jij, op welke punten volgens jou dan? Volgens mij reageer ik netjes overal op hoor dus kom dan graag met concrete dingen.
Dat het nooit meer weggaat beide is ook maar een aanname waarom zouden er af en toe geen werelden kunnen komen met instellingen van vroeger? De huidige werelden draaien snel, behalve de classic dan en zijn momenteel meer gefocust op de creditcard swipers waarvan Sukke er wss 1 van is, gok ik.
Volgens mij is het heel goed mogelijk om af en toe een wereld te starten die trager draait en waar geen prem beurs is etc.

Daarnaast blijft het ook gewoon een feit dat p2w het spel verpest heeft, aangezien maar 5% dat zich kan veroorloven. En je kan zelf zien dat in vergelijking met de 10-15k spelers die vroeger startte op een wereld en de 2k spelers max op een wereld dat er een enorm veel spelers weggejaagd zijn door het p2w, niet door katapult gebruik dus.

Jij zegt dat topics van vroeger relevanter waren, ik kan je vertellen dat vroeger bij de eerdere werelden er geen gezeik was over kata gebruik en al helemaal geen zielige posts die huilen om te stoppen met kata's te sturen..
Mocht jij die wel weten te vinden hier op het forum dan zie ik graag wat linkjes, aangezien ik na even spitten dit niet terug vind bij vroegere werelden.

Kom ik ook nog op het feit dat katapulten op w94 atm niet enorm relevant zijn, je zou toch aardig stom wezen als je op dit moment je edelvoer gaat slopen. Kata's zijn meer voor midgame/end game om spelers op hun knieën te dwingen, dan heeft iedereen een veel groter account en veel meer mogelijkheden.

Werelden met boerderijlimieten heb ik nooit gespeeld, desondanks mochten daar persoonlijk afspraken gemaakt zijn prima met een paar man..
Maar kom niet aan als een stel topstammen aan het begin vd wereld dat jij denkt het recht te hebben om te bepalen dat er zonder kata's gespeeld word! Net als alle andere rare afspraken dat topstammen elkaar expres laten liggen of afspraken dat er geen vv's gedraaid mogen worden in andere stam etc(wat de kans vd kleiner speler al helemaal klein maakt)

En waarom zou het kansloos zijn als ik zeg dat ik dit speel langer speel/ken dan hem? Gezien de taal die hij uitslaat plus het gehuilebal over een paar katapulten maak ik al uit op dat hij geen vroegere werelden heeft gespeeld, anders had die niet gehuild over die paar spelers die katapulten gebruiken aangezien katapulten in de vroegere werelden in de mid-end game enorm veel gebruikt werden om alles en iedereen te slopen(dorpen helemaal terug tot 126 punten etc)

Is natuurlijk gedeeltelijk een aanname na wat ik kort van hem heb gezien, misschien valt het mee maar om nou te te suggereren dat ik geen objectieve mening erover kan vormen is bizar natuurlijk.




Het zijn allebei spel elementen ja maar nogmaals het ene element kan 5% zich veroorloven van de spelers en het andere element genaamd katapulten zijn voor iedereen beschikbaar. Daar zit m ook het verschil in beste man...

En die andere factoren die volgens jou balans inbrengen zijn niet voldoende hoor, gezien de creditcard swipers al gauw 10(15/20/25x) zo groot zijn dan jezelf en jij dus minder rescourses, minder troepen, minder dorpen hebt dan helpt dat kleine beetje moraal niet extreem mee hoor. Het scheelt een gedeelte maar is zeker niet genoeg om het verschil eruit te halen. Die regelingen zoals op de classic van nu halen dat verschil ook niet weg, zodra die regeling opgeheven is zit je precies weer met hetzelfde probleem dat de spenders alsnog weer voorstaan..

Classic heb je ook gewoon de prem beurs dus dat gaat ook niet op..

Ja je kan complete accounts lam leggen desondanks gebeurd dat niet in het begin tot mid. Vroegere werelden werden kata's ook pas een grote factor vanaf de mid game tot end game, enorm verschil dus met de creditcard swipers..
Je zou toch wel stom zijn zoals w94 om hele spelers plat te gooien op dit moment met katapulten, dan sloop je je eigen edelvoer. Maar daaruit blijkt dus wel dat jij de essentie en wanneer kata's gebruikt worden misschien niet snapt?
Dan heb jij het ook over accounts die niet in een stam zitten, elke speler weet dat je het in je 1tje nooit gaat redden(tenzij je 10k erin stopt als creditcard swiper..)
Kies je ervoor om alsnog alleen te blijven dan is het toch je eigen keus om weggeedelt te worden?

Misplaatste arrogantie? Het is en blijft gewoon een feit dat vroegere werelden beter waren, interessantere oorlogen, langere oorlogen en de gemiddelde speler had een heleboel skills meer dan de gemiddelde speler van nu.
Zonder prem beurs en alle nieuwe p2w dingen hadden meer spelers meer kansen en werd het spel ook gewoon leuker, dus misplaatste arrogantie is dat niet hoor.
Het feit dat er toen rustig 10-15k spelers starten en nu maar 2k onderbouwt dat gewoon hoor ;)
Ik snap dat ze een spel wat moeten vernieuwen etc na zoveel tijd maar om het zo de grond in te boren is gewoon triest alleen voor die paar creditcard swipers die graag 10k in een wereld stoppen.

Enige reden dat de nl server bestaat hoezo? Als jij een grote spelersbase hebt die allemaal standaard betalen voor premium en een beetje bij events komt dat ook goed hoor..
Dat ze het niet uit gaan zetten is logisch als je het grootste gedeelte van je spelerbase hebt weggepest en je het daarom maar moet doen met de creditcard fanaten..
"Beste man", ik zal nog een keer herhalen dat je pp kan farmen. Dus je kan gewoon meekomen als je er wat moeite voor doet. Zowel Lord-Toms als ik hebben al een hoop dingen aangehaald die je beweringen onderuit halen, dus ik raad je aan die nog eens te lezen.

Je berichten stromen over van misplaatste arrogantie, als je dat zelf niet inziet ben jij degene die eens een brilletje moet kopen. Ik weet prima hoe kata's werken, heb werelden gespeeld waar ze ook in de early game tevoorschijn werden getoverd om boosters van de kaart te vegen. Het is niet zo dat jij alleen zogenaamd alle wijsheid in pacht hebt, in tegendeel zelfs. Daarnaast zijn er genoeg werelden te benoemen waar non-spenders een wereld leuk meedoen tot aan de endgame. Dat er uiteindelijk vaak twee kampen overblijven is niet gek gezien er ook een diplomatieke factor is.

Dat vroegere werelden beter waren is jouw mening, geen feit. Hetgeen dat jou niet zint is dat je je moet aanpassen aan de huidige meta om mee te blijven doen in de top van de ranglijst. Dan kan je óf kiezen om te gaan janken zoals je nu doet óf je gaat aan de bak. Het feit dat een spelersbase terugloopt is niet direct te verbinden aan dat werelden vroeger "leuker" waren. Lord-Toms haalde al meerdere factoren aan die daar ook invloed op hebben, zoals dat TW geen spel meer is van deze tijd met alle consoles en games die gewoonweg beter uitzien en/of een betere ervaring verzorgen.
 
"Beste man", ik zal nog een keer herhalen dat je pp kan farmen. Dus je kan gewoon meekomen als je er wat moeite voor doet. Zowel Lord-Toms als ik hebben al een hoop dingen aangehaald die je beweringen onderuit halen, dus ik raad je aan die nog eens te lezen.

Je berichten stromen over van misplaatste arrogantie, als je dat zelf niet inziet ben jij degene die eens een brilletje moet kopen. Ik weet prima hoe kata's werken, heb werelden gespeeld waar ze ook in de early game tevoorschijn werden getoverd om boosters van de kaart te vegen. Het is niet zo dat jij alleen zogenaamd alle wijsheid in pacht hebt, in tegendeel zelfs. Daarnaast zijn er genoeg werelden te benoemen waar non-spenders een wereld leuk meedoen tot aan de endgame. Dat er uiteindelijk vaak twee kampen overblijven is niet gek gezien er ook een diplomatieke factor is.

Dat vroegere werelden beter waren is jouw mening, geen feit. Hetgeen dat jou niet zint is dat je je moet aanpassen aan de huidige meta om mee te blijven doen in de top van de ranglijst. Dan kan je óf kiezen om te gaan janken zoals je nu doet óf je gaat aan de bak. Het feit dat een spelersbase terugloopt is niet direct te verbinden aan dat werelden vroeger "leuker" waren. Lord-Toms haalde al meerdere factoren aan die daar ook invloed op hebben, zoals dat TW geen spel meer is van deze tijd met alle consoles en games die gewoonweg beter uitzien en/of een betere ervaring verzorgen.

Ja je kan pp farmen, desondanks ga jij niet kunnen tippen aan spenders die 10k in een spel stoppen :p dus dan moet je niet gaan lopen beweren dat dat wel zo is..
En jij vind dat jullie mijn beweringen onderuit halen desondanks reageer je nu ook maar op 30% van mn hele bericht. En dan zeggen dat ik de helft niet op reageer :rolleyes2: Sterk verhaal sin!
En dan krijg je dus ook nog die afspraken die topstammen tegenwoordig maken waardoor de kleine speler al helemaal geen kans meer heeft. Heb je ook gewoon niet op gereageerd, de reden ervan zal duidelijk zijn. Wss heb jij meerdere werelden(nieuwe werelden, na w70 ofzo) in de top meegespeeld en zelf ook meegedaan met die onzin.
Of durf je daar geen woorden aan te wijden? Afgezien van het verhaal over p2w en katas etc waar ik t al veel teveel over heb gehad zijn dat ook dingen waarom de gemiddelde speler te weinig kans heeft.

Misplaatste arrogantie is jou mening, geen feit maar een mening. Boeit mij ook echt niks dat jij dat vind, moet je lekker zelf weten. Poehh kata's in de early game, en je bent niet eens op delete gegaan? Of ben je toen gelijk de spelers gaan pmen dat ze geen kata's mochten gebruiken?

Heb nooit beweerd dat ik de enige ben met wijsheid, alleen kan ik t bij jou niet ontdekken hoor..
Desondanks heb ik geen voorbeelden van werelden gezien waar de non spenders zogenaamd zouden hebben gewonnen.
Zou jij deze nog ff aan kunnen duiden? Anders zijn dat ook gewoon loze woorden en pure onzin namelijk.

Ik heb nooit beweerd dat het gek is dat er uiteindelijk 2 kampen overblijven maar toch vaak kun je al zien mede door het spenden dat stammen/spelers gewoon enorm ver voor gaan lopen(dan moet jij 10 werelden pp farmen wil je dat bijtrekken..). En dat is niet in de eindfase, maar voor de midgame nog.
Grappig ook dat jij letterlijk zegt: dat non-spenders leuk mee doen tot de eindgame, dat komt er dus op neer dat ze een beetje geluk hebben dat ze niet weggespeeld worden door de big spenders en een beetje mee kunnen doen in de eindoorlog voor de lol. Dan komt het er uiteindelijk alsnog op neer dat je maar wint als je genoeg erin stopt tenzij jij dus met concrete voorbeelden kan komen van werelden waar dat echt is gebeurd.

Waar heb je mij horen zeggen dat ik me niet wil aanpassen aan de huidige meta? Heb ik nergens benoemd dus dat tover je ook uit je hoge hoed denk ik?
En volgens mij mag er altijd discussie blijven over vanalles, ik gok 1 van de redenen waarom dit niet meer gebeurd is omdat spelers zoals jij alles afkappen ipv open te staan voor discussie ;)
Punt is wel met discussie houd je het forum levendig, wat het nu verder niet is.

En correct daar zitten meer redenen aan waarom een spelerbase terug loopt echter is p2w daar zeker wel een redelijk onderdeel van(dit zie je terug in zoveel spellen), voor de rest helemaal mee eens hoor.

Overige berichten van anderen eerder reageer ik later even op.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan