feedback casual 5 & toekomst casuals

Deleted User - 24028

Guest
Ik vind casual zoiso een rare wereld. Ik snap wel het doel er van, spelers in een rustige omgeving iets kunnen leren, maar door de wijzigingen (aanvals beperkingen) zijn er bepaalde aspecten die verkeerd aangeleerd worden.

Zoals de belangrijkheid van account en stam clusters. Er zijn amper casual accounts die maar 1 cluster hebben. Meer en meer merk ik op gewone werelden ook dat mensen clustering minder belangrijk vinden, door elkaar edelen (zelfs als stamgenoten) dat is nu de normaalste zaak van de wereld precies.

Daar bovenop zorgen die verschillende clusters en slechte stamclusters (ontstaan vaak door de aanvals beperking) voor een rare eindstrijd wanneer eindelijk de wereld overgaat in een normale wereld.

De casual kan leuk zijn om nog eens een grote wereld en grote accies te hebben om mee te klooien. Maar het echte spel leren zoals het op de gewone werelden gespeeld wordt doe je daar volgens mij niet hoor...
 
Reactiescore
92
Mijn waardering voor de duidelijkheid en dank voor de munthalvering in casual 1, was niet overbodig na 4.5 jaar op minder dan halverwege de dominantie te zitten. :D
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Feedback & de community zijn nog veel te vaak geen vriendjes helaas, wordt echt veel te weinig mee gedaan. Idiote werelden zoals casual 2 hadden voorkomen kunnen worden als de feedback uit de denktank voor casual 2 gebruikt werd. Casual 1 had al veel langer munthalvering moeten hebben maar ook nu wordt er weer gewacht tot een punt waarop munten halveren ineens een gigantische inpact zal hebben ipv een geleidelijke aanpassing.

Ach de spelers moeten alles maar ondergaan hé :p
 

DeletedUser70174

Guest
Feedback & de community zijn nog veel te vaak geen vriendjes helaas, wordt echt veel te weinig mee gedaan. Idiote werelden zoals casual 2 hadden voorkomen kunnen worden als de feedback uit de denktank voor casual 2 gebruikt werd. Casual 1 had al veel langer munthalvering moeten hebben maar ook nu wordt er weer gewacht tot een punt waarop munten halveren ineens een gigantische inpact zal hebben ipv een geleidelijke aanpassing.

Ach de spelers moeten alles maar ondergaan hé :p

Ik weet niks van een denktank, maar ik denk dat je wel een punt hebt. Het zou goed zijn als dingen besproken worden met bijvoorbeeld een geselecteerd aantal spelers op een wereld. Vanuit het management is het soms lastig om te zien wat voor gevolgen een verandering kunnen hebben. Spelers op een wereld hebben hier vaak meer zicht op. Gooi de voorstellen in de groep en kijk naar de reacties. Analyseer dat en leer daarvan. Daarmee krijg je denk ik een betrokken groep spelers aangezien het spel gevormd wordt naar hun wensen en ze gaan zien dat er concreet wat wordt gedaan met hun feedback.

Wel goed dat direct actie wordt ondernomen op onze feedback, in dit geval :)
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik weet niks van een denktank,

Er was was een topic paar jaar terug om feedback te geven omtrent de casual, dat was in de tijd dat het AF nog niet volledig dood was er er dus vrij veel respons op kwam. Heel veel casual 1 spelers hadden hun feedback gegeven en zowat in elke post vond je terug dat edellimieten meepakken wegmoest. Helaas nooit iets zien veranderen aan de instellingen waardoor casual 2 een enorm geflopte wereld is. To be honest snap ik niet eens vanwaar dat idee van edellimiet meepakken kwam, met een beetje spelinzicht weet je toch direct dat dat niet ging werken.

Maargoed we zijn nu aan casual 5 en de casual is nog steeds geen leerwereld, dus ik heb de hoop al opgegeven :)
 
Reactiescore
205
Toch wel grappig. Hele inbox wordt steeds ondergespamd met zooi over events, maar een belangrijke IGM over het uitstellen van het wegvallen van de aanvalsrange naar volgende week wordt niet gestuurd omdat dat mogelijk als spam ervaren wordt. Ik kan me voorstellen dat de overige 90% die hier niet kijkt ook wel graag wilt weten dat de aanvalsrange volgende week pas wegvalt i.p.v. vandaag :p Maar goed, verder niet mijn probleem.
 

DeletedUser66604

Guest
lol dat dit zo snel gebeurt er zijn spelers hier met 10k edels dat betekend als je 2 mil bent dat je gewoon nicks te zegen hebt op die wereld.

misschien hard gezegd maar vind dat de laste jaren de support erg achteruit is gegaan en het spel ook ik speel dit spel toen wereld 1 2 en 3 er alleen nog maar waren
misschien mag ik het wel niet zegen wat ik er van vind maar ik zeg het toch even dit is mijn mening.

ik heb altijd met plezier gespeeld maar zo gaat de plezier wel snel weg o_O
die is na wereld 13 al even goed weg geweest.
 

DeletedUser68562

Guest
We zouden inderdaad met een groepje, bijvoorbeeld 1 stamleider/speler die per stam alle opmerkingen of ideeën verzamelt en dit op een daarvoor bestemd topic gooit. Zo kan de community zien wat er ons bezig houdt. Er kan dan per wereld 1 mod aangesteld worden om de belangrijkste opmerkingen/ideeën te bundelen en dit in het tw team verder te bespreken.

Zo krijgen de spelers ook een stem en wordt er misschien eens iets gedaan met wat er gezegd wordt. Aan de ene kant begrijp ik waarom spelers geen zin meer hebben om nog langer tw te blijven spelen. Maar het is zo tof om zo veel nieuwe mensen te leren kennen en samen iets op te bouwen, namelijk een stam, en hier samen voor te vechten.

Ik heb ook af en toe al eens getwijfeld om nog te blijven spelen, zeker op casual 2 omdat er idd bepaalde spelers zijn met een belachelijk hoog aantal edels.
Ik speel persoonlijk veel liever op cas 1 (is altijd al zo geweest) dan op cas 2. Maar net als op cas 1 blijf ik mijn best doen op cas 2 om de wereld tot een goed eind te proberen brengen samen met mijn stamgenoten.
 
Reactiescore
746

Ik geloof dat dat al ergens beantwoord was... :D
Maar iig, die verdwijnt ook. De casual wereld gaat volledig over naar een gewone wereld; Elke setting die niet bestaat op een gewone wereld zal je dus ook niet vinden op de casual waarvan aanvalsblokkades zijn weggehaald.
 

DeletedUser71298

Guest
c380aa2782.png

7 dagen.
Zo snel mogelijk de wereld sluiten? :p
 

DeletedUser71298

Guest
Dat moet dan wel zeer recent zijn.
Casual 1 kreeg 6 maanden terug nog 30 dagen :eek:
 

Deleted User - 24028

Guest
W46 had ook nog 90 dagen. Geloof mij, max 14 is meer dan genoeg. In de redt van die periode zie je alleen maar inactiviteit en mensen die voor punten gaan op de meest belachelijke wijzes.
 

DeletedUser70174

Guest
Hahaha, dat past toch goed bij deze wereld ;) Belachelijke wereld, belachelijke eindstrijd... ;)
 

DeletedUser70435

Guest
Wanneer kunnen we nu de volgende verandering verwachten? Is dat dan 1 juni of 17 juni? En dan dus 1 juli of 17 juli, etc.
 

DeletedUser71298

Guest
W46 had ook nog 90 dagen. Geloof mij, max 14 is meer dan genoeg. In de redt van die periode zie je alleen maar inactiviteit en mensen die voor punten gaan op de meest belachelijke wijzes.
90 dagen is wel erg lang inderdaad
 
Bovenaan