feedback casual 5 & toekomst casuals

Reactiescore
1
Gaat je lukken, ben ik van overtuigd. Zet hem op.

Haha, dank voor het vertrouwen ;) We gaan het zien in de komende weken/maanden hoe het gaat uitpakken allemaal :)

Heel even realistisch @MagicLegend
Casual 2 staat nu al op 180%. Zoveel veranderd er niet doordat die wegvalt, eerder was je ook al onder groot risico door spelers bijna 2x je eigen grootte. Als je def structuur niet voldoende is om 'geen blokkade' tegen te houden betwijfel ik dat die voldoende is om 2x je grootte tegen te houden.

Daarentegen had je wel degelijk tijd genoeg voor je voor te bereiden. Er werd bij de vorige stemming vermeld dat de volgende verbreding in 2-3 maanden zou plaatsvinden. (2 maanden is in 4 dagen ;) )
Dus je hebt tijd genoeg gehad om je op deze allernieuwste verbreding voor te bereiden. Je hebt er gewoon geen gebruik van gemaakt ;)

Klopt, maar ik had niet verwacht dat het met twee maanden weg zou vallen. En laten we even realistisch zijn. Ik sta met mijn +- 3.3M punten in de top 200 van de wereld. Maar, de nummer 1 van de wereld heeft momenteel 60M punten, gevolgd door 53M, 39M en 30M om vervolgens bij de nummer 25 bij bijna 13M te eindigen. Heel leuk, maar daar kan ik met mijn 3.3M punten natuurlijk nooit tegenop :) Als ik full-def had gespeeld had ik er nog wat van kunnen maken, maar, zoals jij ook weet werkt het spel (voor de meesten) niet zo.

En dat ik er geen gebruik van heb gemaakt is niet waar; maar ik liep al snel tegen de limieten weer aan. Misschien eerst er voor zorgen dat je zelf op de wereld speelt voor je met dat soort uitspraken gaat gooien. Ik vind het jammer dat er niet wordt geluisterd en gekeken naar de daadwerkelijke situatie op de wereld. Ik snap dat het als buitenstaander lastig is, maar met zo veel spelers zijn we niet meer. Er had best even gevraagd kunnen worden dmv nog een stemming wat wij graag willen...

EDIT:
Daar wil ik nog wel even de kanttekening bij plaatsen dat de spelers die nu 6.6M zijn natuurlijk ook een probleem gaan krijgen, maar ik ben bang dat we zo een sneeuwbaleffect gaan krijgen, waarbij de echt grote spelers zo snel aan nieuwe dorpen kunnen komen dat er geen houden meer aan is voor anderen.

~ML
 
Reactiescore
746
Volgend op jullie feedback, waarmee we volgens @bloemkool4life helemaal niets mee doen zoals hij kleurrijk vermelde, hebben we besloten de aanpassingen een week uit te stellen (woensdag 17 mei) om jullie voorbereidingstijd te geven.

Veel succes.
 

DeletedUser70435

Guest
Volgend op jullie feedback, waarmee we volgens @bloemkool4life helemaal niets mee doen zoals hij kleurrijk vermelde, hebben we besloten de aanpassingen een week uit te stellen (woensdag 17 mei) om jullie voorbereidingstijd te geven.

Veel succes.
Extra IGM? :)
 

DeletedUser71298

Guest
Ik denk dat je de situatie overschat ;)

iig, bedankt voor de feedback. We houden er rekening mee voor mogelijke volgende situaties.
No offence maar ik denk dat jij juist de situatie onderschat.
Casual 2 is al even geen eerlijke wereld meer door edelgiganten.
Zelf heb ik ook zo'n 6k edels maar onze vijand heeft meerdere leden met 10k+ edels.
Door het wegvallen van het limiet, om even een voorbeeld te noemen, kan een speler van 60m nu alle 5m spelers overnemen en uitgroeien naar 150m en dan spreek nog maar over 1 speler.
Er zijn geloof ik 5-6 van dit soort spelers op casual 2 en als we zouden willen kunnen we met een paar dagen geheel casual 2 verkleinen naar alleen deze 6 spelers.
Nou snap ik dat er ooit een einde moet komen aan de aanvalsrange maar vinden jullie nou zelf ook niet dat dit een beetje slecht wordt aangepakt?
 

DeletedUser70174

Guest
Haha, dat rekensommetje heb ik al eens voor ze gemaakt toen die hele edels werden toegelaten, maar dat was grote bullshit volgens hun.

Op het moment zijn er 391 spelers, 37 stammen en 195,965 dorpen. 1 speler zou al meer dan 11% van deze dorpen over kunnen nemen :) De overige spelers hebben helaas maar tussen de 10-11k edels, dus 6 spelers halen we net niet, maar met een stuk of 18 moet het wel lukken :)
 

DeletedUser71298

Guest
Haha, dat rekensommetje heb ik al eens voor ze gemaakt toen die hele edels werden toegelaten, maar dat was grote bullshit volgens hun.

Op het moment zijn er 391 spelers, 37 stammen en 195,965 dorpen. 1 speler zou al meer dan 11% van deze dorpen over kunnen nemen :) De overige spelers hebben helaas maar tussen de 10-11k edels, dus 6 spelers halen we net niet, maar met een stuk of 18 moet het wel lukken :)
De precieze aantallen weet ik niet maar als dit mijn mogelijkheid is en je dan nog na gaat dat ik 1 van de "kleinste" giganten ben, dan houd ik me hart vast voor de toekomst van casual 2:
6a0c33bb80.png
 

DeletedUser70174

Guest
Ik weet van de meeste de precieze aantallen wel en ik kan je vertellen dat je maar een klein ventje bent :p
Owja, net nog even nagerekend. Van die 195.965 dorpen zijn er al 41,875 dorpen in het bezit van de top 20 van Sagra. Daarnaast bezitten de overige stammen nog 6,719 dorpen in de top20.
Dat betekend dat als al die dorpen, 1 dorp veroveren, we al bijna 50% dominantie hebben. Daarna veroverd elk dorp, nog 1 dorp en hebben we 100% dominantie. We kunnen de wereld wel sluiten denk ik :)


Rest mij trouwens nog wel een vraagje, waarop worden die overwinningsvoorwaarden gebaseerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser71298

Guest
Ik weet van de meeste de precieze aantallen wel en ik kan je vertellen dat je maar een klein ventje bent :p
Owja, net nog even nagerekend. Van die 195.965 dorpen zijn er al 41,875 dorpen in het bezit van de top 20 van Sagra. Daarnaast bezitten de overige stammen nog 6,719 dorpen in de top20.
Dat betekend dat als al die dorpen, 1 dorp veroveren, we al bijna 50% dominantie hebben. Daarna veroverd elk dorp, nog 1 dorp en hebben we 100% dominantie. We kunnen de wereld wel sluiten denk ik :)


Rest mij trouwens nog wel een vraagje, waarop worden die overwinningsvoorwaarden gebaseerd?
waarschijnlijk 60% dominantie dus alvast gefeliciteerd met de overwinning
 
Reactiescore
2.489
In elk geval, juist door het onoplosbare muntenprobleem op deze wereld behoud je dit probleem of je de wijziging nu, volgende week, binnen 4 weken of binnen 6 maanden doorvoert..

Helaas lost deze wijziging niet het essentiële probleem op van Casual 2 ;)
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Een 5e casual manmanman, alsof het niveau nog niet genoeg gedaalt is, nu worden de werelden waar je 26 punten barbaren dorpjes moet edelen gepromoot :D Good luck with that!

Het AF gedeelte 'overige werelden' komt nu wel drukker en drukker, is het mogelijks de casuals apart te zetten van de classic en de speed? Of is dit een onnodige ingreep?
 
Reactiescore
746
Een 5e casual manmanman, alsof het niveau nog niet genoeg gedaalt is, nu worden de werelden waar je 26 punten barbaren dorpjes moet edelen gepromoot :D Good luck with that!

Het AF gedeelte 'overige werelden' komt nu wel drukker en drukker, is het mogelijks de casuals apart te zetten van de classic en de speed? Of is dit een onnodige ingreep?

Is inderdaad iets wat we overwegen ;)
 

DeletedUser77743

Guest
Ik ben wel blij dat er duidelijkheid komt over de casuals. Met een duidelijk doel in zicht blijft de motivatie op casual4 hoog!
 

DeletedUser71298

Guest
In elk geval, juist door het onoplosbare muntenprobleem op deze wereld behoud je dit probleem of je de wijziging nu, volgende week, binnen 4 weken of binnen 6 maanden doorvoert..

Helaas lost deze wijziging niet het essentiële probleem op van Casual 2 ;)
Daar moet ik je gelijk in geven
 
Bovenaan