Clustercontest W44: De Uitslag!!!

DeletedUser74404

Guest
Ik heb in ieder geval m'n best gedaan om zoveel mogelijk objectief te zijn... Ik ga ervanuit dat de rest dat ook probeert :)

Ik maakte een grapje :eek:

Dit hele contest doe ik niet eens aan mee xD heb wss het slechtste cluster, en nul safe :p. Ook zit ik zonder stam dusja
 

DeletedUser71618

Guest
7. Zaeres:

Wat had je zelf verwacht hierzo? Je hebt een leuk farmgebiedje, maar ik heb het gevoel dat .P jou volstackt, waardoor je dit overleefd. Als U.A. je kent, dan zouden ze toch massaal op jou gaan?

Denk dat ze me niet kennen nee! Plus de dorpen bij UA heb ik pas net, denk dat je het over het clustertje tussen hen in hebt namelijk? Denk dat ze atm hun handen al vol hebben aan P, ik heb iig nog niet eens een scout gezien ^^

Mijn eigen stammetje is overigens niet aangegeven op dat oude kaartje. Ik lig toch nog wel iets veiliger dan het lijkt.

13. Deceiver of the Nine:

Jij hebt sowieso al de meeste aandacht gestoken en moest wel even lachen om de originaliteit. Je hebt inderdaad wel een mooi cluster, wat je zelf al zegt. Alleen er zijn een paar dingen die me toch wel ernstig irriteren. Je hebt een dubbelfront en veel kleine spelers in je cluster liggen. Ik zou hier toch wel hard aan werken, want je ligt heerlijk tussen je stamleden in. Tja ik kan wel veel dingen zeggen over allemaal dingen, maar ik ben eigenlijk wel uitgepraat. Jij weet zelf ook wel dat je niet het beste cluster hebt, maar één van de leukste.

Een dubbelfront is totaal geen probleem. Het maakt ook totaal niet uit welke speler op welke plek zijn deff mobiel moet houden, uiteindelijk doe je het als stamgeheel qua cluster en deff en niet als speler. Als een andere speler het andere uiteinde voor zich neemt zal deze speler daar zijn deff mobiel moeten houden als ik jouw optiek volg, wat dus niet het gevolg heeft dat er meer deff vrijkomt maar dat één bepaald account zijn eigen deff meer kan gebruiken terwijl een ander account de mobiele deff voor haar rekening neemt.

De enige oplossing daar, als ik jouw redenatie moet volgen, is het recruiten van een nieuwe speler of diplomatieke afspraken maken zodat je meer safezone hebt en het geen front meer is. Want iemand anders er laten edelen zorgt natuurlijk voor meer safezone omdat je daar meer dorpen erachter hebt, echter geldt dat alle kanten op (paar linies op front opschuiven zorgt ook voor een grotere safezone achter het front, enz enz) en dan zou hij dat tevens zelf kunnen doen. Je bereikt pas echt safezone als stam aan de rimzijde als je aan de letterlijke rand van de wereld zit, daarvoor zal je als stam zijnde toch rekening moeten houden met 'vijandig gebied'.

Het grootste voordeel van het kunnen groeien naar twee kanten, wat P met meerdere accounts heeft als ik jouw beschrijvingen doorneem, is dat je als stam zijnde aan alle kanten zoveel mogelijk / het grootste aantal edels beschikbaar hebt en dus op korte termijn overal een grote slag kan slaan ipv dat individuele spelers op één front / op één gebied moeten rammen. Wat dus ook een enorm voordeel van de phalanx-formatie is, zoals jij die ook graag aan schijnt te halen. Echter zal je dit met een kleiner aantal accounts in een stam dus op een andere manier moeten oplossen ipv dat je specifiek rim en corespelers gebruikt. Dat is een keuze als stam, niet een fout van een cluster.

Daarnaast een kort puntje: er is volgens mij genoeg in de beschrijving van Deceiver te lezen over de spelersdorpen in dat cluster, dus al met al een vrij onterechte rating.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser75413

Guest
Re: Clustercontest W44 (Overzicht Inschrijvingen)

2. TasmanianDevil:

Je cluster is nou niet echt compact te noemen, het is erg langwerpig en heeft geen mooie vorm. Je ligt wel goed tussen je stam in, maar hebt 2 fronten. Ik denk dat je zelf een keuze moet maken tussen front met de vijand of front richting de safe zone. Aan je ligging te zien zou ik voor het front gaan, aangezien dit ook altijd leuker is. Jij noemt het zelf Phalanx cluster, dan heb je nog niet echt het idee van een goed Phalanx cluster. Aangezien je dus nog twee fronten hebt en dit erg dom is. Hierdoor moet je zowat al je deff mobiel houden, waardoor je niks kan stacken. Al wil je dus echt wat leuks kunnen doen in de toekomst, zeker tegen de stam .P, zal je echt je safe moeten inleveren aan je stamgenoten. Verder heb je wel een lekkere farmruimte, want je cluster is uitgestrekt met veel BB dorpen. Het is geen slecht account, maar het kan veel beter met de mogelijkheden die jij hebt.[/FONT]

@Mike3333
Wat is er dom aan dat je richting core en rim kan? Je kan safe maken in de rim en je kan core front maken. Je kan de rim niet als 'front' beschouwen maarja ieder zijn mening.. Dit is wel degelijk een phalanx cluster, maar iedereen is aan het groeien en hier en daar moet er nog wat geedeld worden. Je kan pas in een later stadium zeggen of mijn phalanx goed is ja of de nee.

Wat is volgens jou een goede phalanx cluster? Tevens ben ik wel benieuwd naar je ervaring(en) :rolleyes:
Classic liep ook lekker hoorde ik?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73224

Guest
wat john zegt , enkel die laatste 2 zinnen zijn niet nodig he johnnyboy ...
 

DeletedUser

Guest
Mooie lange toelichting! Het jammere van een lange toelichting is dat er veel woorden zijn die verkeerd kunnen vallen en waarop te zagen is. Ik ben het wel redelijk met je eens mike! ltdarky heeft idd een mooi cluster als je 2 fronten niet als positief ziet! ;)

@Mike3333
Wat is volgens jou een goede phalanx cluster? Tevens ben ik wel benieuwd naar je ervaring(en) :rolleyes:
Classic liep ook lekker hoorde ik?

Waar slaat dit op? Laat eerst je eigen ervaringen eens zien. Mike bewijst al een lange tijd dat hij goed mee kan op w42 en dat is één van de best bespeelde werelden.
Dat hij op classic gekata'd wordt is niet omdat hij kwalitatief slecht is ofzo.

Ps. Nog wel dit: de 8.5 van alexandria tov. mijn 8 voor farmruimte klopt niet! :mad:
 

DeletedUser75413

Guest
Is normale reactie als je beoordeling kijkt. Beoordeling klopt niet maarja..
2 fronten waarvan 1 front je geen front kan noemen en je hebt rim en core groeirichting. Wat is daar negatief aan? P. Heeft hetzelfde en die looft die dusja... Beetje kromme beoordeling
 
Reactiescore
154
Nogmaals; Moet er rekening gehouden worden met het feit dat wij van ua1 naar Snow zijn gegaan?
 

DeletedUser73696

Guest
Een dubbelfront is totaal geen probleem. Het maakt ook totaal niet uit welke speler op welke plek zijn deff mobiel moet houden, uiteindelijk doe je het als stamgeheel qua cluster en deff en niet als speler. Als een andere speler het andere uiteinde voor zich neemt zal deze speler daar zijn deff mobiel moeten houden als ik jouw optiek volg, wat dus niet het gevolg heeft dat er meer deff vrijkomt maar dat één bepaald account zijn eigen deff meer kan gebruiken terwijl een ander account de mobiele deff voor haar rekening neemt.

De enige oplossing daar, als ik jouw redenatie moet volgen, is het recruiten van een nieuwe speler of diplomatieke afspraken maken zodat je meer safezone hebt en het geen front meer is. Want iemand anders er laten edelen zorgt natuurlijk voor meer safezone omdat je daar meer dorpen erachter hebt, echter geldt dat alle kanten op (paar linies op front opschuiven zorgt ook voor een grotere safezone achter het front, enz enz) en dan zou hij dat tevens zelf kunnen doen. Je bereikt pas echt safezone als stam aan de rimzijde als je aan de letterlijke rand van de wereld zit, daarvoor zal je als stam zijnde toch rekening moeten houden met 'vijandig gebied'.

Het grootste voordeel van het kunnen groeien naar twee kanten, wat P met meerdere accounts heeft als ik jouw beschrijvingen doorneem, is dat je als stam zijnde aan alle kanten zoveel mogelijk / het grootste aantal edels beschikbaar hebt en dus op korte termijn overal een grote slag kan slaan ipv dat individuele spelers op één front / op één gebied moeten rammen. Wat dus ook een enorm voordeel van de phalanx-formatie is, zoals jij die ook graag aan schijnt te halen. Echter zal je dit met een kleiner aantal accounts in een stam dus op een andere manier moeten oplossen ipv dat je specifiek rim en corespelers gebruikt. Dat is een keuze als stam, niet een fout van een cluster.

Daarnaast een kort puntje: er is volgens mij genoeg in de beschrijving van Deceiver te lezen over de spelersdorpen in dat cluster, dus al met al een vrij onterechte rating.

Jij geeft nu prachtig het collectieve voordeel neer van twee fronten, maar deze clustercontest draait om het cluster van een enkel account. Inderdaad schets je nu heel mooi het edel voordeel, maar er zijn ook grote nadelen aan clusters. Tijdens het beoordelen ben ik er vanuit gegaan dat iedereen een topper is, ik kijk niet naar de skills van de persoon zelf of je buren.

Er zitten vele negatieve kanten aan het hebben van twee clusters. Stel je buren werken samen, wat een mogelijkheid zou kunnen zijn, hebben hun ook het dubbele aantal edels + edelclears om op jou te gooien. Dit betekend dat een account sneller gebroken is, omdat er meer gebruik van edels en edelclears kan worden gemaakt. Stel je hebt 2 buren met 90 edelclears, als dat deel dicht is, kunnen er maar 90 edelclears op je dak komen. Als dat deel open is, kunnen er 180 edelclears op je dak komen.

Verder kijkend naar het breken van een account. Stel het account breekt, zal het sneller weggeedeld kunnen worden, waardoor er een eiland in de gehele stam zal ontstaan. Het sneller wegedelen komt door de feiten dat er van twee kanten geedeld kan worden, het gat ontstaat door het front aan twee kanten. Dit betekend dat de stam ook in moeilijkheden komt!

Tuurlijk, er zijn verschrikkelijk veel manieren om deze twee dingen te voorkomen. Alleen we kijken hier slechts naar het cluster van het account en niet de kwaliteiten en tactieken van de stam. Ik snap je punt, maar de individuele nadelen wegen zwaarder mee dan de voordelen.

@Mike3333
Wat is er dom aan dat je richting core en rim kan? Je kan safe maken in de rim en je kan core front maken. Je kan de rim niet als 'front' beschouwen maarja ieder zijn mening.. Dit is wel degelijk een phalanx cluster, maar iedereen is aan het groeien en hier en daar moet er nog wat geedeld worden. Je kan pas in een later stadium zeggen of mijn phalanx goed is ja of de nee.

Wat is volgens jou een goede phalanx cluster? Tevens ben ik wel benieuwd naar je ervaring(en) :rolleyes:
Classic liep ook lekker hoorde ik?

Kijk, dit is dus puur onderschatten van de rim. Om maar een paar kleine voorbeeldjes te noemen, Bjarne & Detlef liggen in de rim. Dan kan jij zo groot account hebben als je wilt, maar naar verhalen over Detlef en ervaringen met Bjarne, ga jij die echt niet weg spelen. Jij bent een spelertje waar ik nog nooit van hebt gehoord, dus nog niet veel grote dingen uitgehaald zal hebben. Verder is dit wel degelijk geen phalanx cluster. Zoek even op en bekijk wat echte phalanx clusters, misschien dat je dan hetzelfde zegt. Verder doen mijn ervaringen er niet toe, om mijn mening te tonen. En misschien moet je je classic mening even herzien over een maandje ;)

Ps. Nog wel dit: de 8.5 van alexandria tov. mijn 8 voor farmruimte klopt niet! :mad:

Haha, sorry soms zal alles niet precies kloppen. Ik heb echt me best gedaan om zo eerlijk mogelijk te oordelen. Ik kende bijna niemand, dus heb zo objectief mogelijk kunnen oordelen. Er zijn zoveel factoren waar je rekening mee moet houden, waardoor het echt niet eerlijk is. De een heeft 300 dorpen en de ander 20. De ene heeft een stam, de ander niet. De ene ligt in de core, de ander niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan