Clustercontest W44: De Uitslag!!!

DeletedUser74005

Guest
Clustercontest W44!!!

Beste W44-forumlezers,

In een poging hier wat meer activiteit op het forum te kunnen bereiken, presenteer ik jullie hierbij het W44-Clustercontest! Wie heeft het mooiste en best functionerende cluster van W44? Over een kleine 2 weken zullen we het weten!

Hoe kun je inschrijven?

Voor een succesvolle deelname dien je een kaartje te maken waarop jouw cluster goed zichtbaar is. Dit kaartje moet aan enkele eisen voldoen;

- Het moet gemaakt worden via deze site.
- Op het kaartje moet je alleen je eigen cluster (in het geel) en het cluster van je eigen stam (in het blauw) weergeven. Het markeren van andere spelers/stammen is toegestaan, maar niet verplicht!
- Je dient het 'inzoom niveau' op 400% te zetten en daarbij moet je ervoor zorgen dat je eigen cluster in zijn geheel zichtbaar is.
- Je dient de optie 'Alleen gemarkeerde' aan te vinken en de daarbij horende achtergrondkleur op zwart te houden.

Wanneer je dit kaartje gemaakt hebt, dien je deze in het topic te posten. Het is altijd leuk om hierbij een toelichting te geven bij je cluster (waar je je cluster op vindt lijken, of je tevreden bent over je cluster, enzovoort...), maar dit is niet verplicht. Al wordt originaliteit natuurlijk wel beloond! :)

De Prijzen

De prijzen zullen voorlopig als volgt zijn:

- 1e prijs: 500 premium punten!
- 2e prijs: 300 premium punten!
- 3e prijs: 200 premium punten!

- 4e prijs: 100 premium punten!
- 5e prijs: 100 premium punten!
- 6e prijs: 50 premium punten!
- 7e prijs: 50 premium punten!
- 8e prijs: 50 premium punten!

- Originaliteitsprijs:

1e prijs: 350 premium punten!
2e prijs: 200 premium punten!
3e prijs: 50 premium punten!

- Beste Farmcluster: 100 premium punten!
- Troostprijs: 100 premium punten!

De Jury

De jury zal bestaan uit circa 5 spelers, die niet actief zijn op W44. Lees je dit nu toevallig en ben je geen W44-speler, maar vind je het wel leuk om iets bij te dragen aan dit concept? Stuur dan even een PM naar mij (DemocratischeZwijmelaars) en dan kun je toetreden tot de jury. Het lijkt mij het leukste als alle juryleden ook een kort stukje tekst schrijven over de clusters van de deelnemers bij de beoordeling. Het jureren zal dus niet alleen bestaan uit het geven van een aantal cijfers, maar je dient als jurylid ook een kort (enkele zinnen) stukje tekst over de clusters van de deelnemers te schrijven. (HIER een voorbeeld over hoe dat er ongeveer uit zal gaan zien. Er gaat dus wel wat tijd in zitten!)

Sponsoring

Vind je dit een leuk initiatief en wil je graag ook jouw steentje bijdragen? Dan kun je dit doen in de vorm van een donatie! Je kunt een zelfgekozen aantal premium punten overmaken naar het account HaveYouEverBeenMellow? (mijn account, waarmee ik uiteindelijk de prijzen uit zal reiken) en dan zal ik daarmee de prijzen verhogen.

Ik hoop dat er ook deze keer weer veel gedoneerd wordt!

Huidige sponsoren:

HaveYouEverBeenMellow? - 400 premiumpunten
Generaal. - 50 premiumpunten
Poo. - 500 premiumpunten
Teveron - 100 premiumpunten
Marwolaeth - 1000 premiumpunten
The Bickymeister 100 premiumpunten

Totale prijzenpot: 2150 premiumpunten!!

Bedankt voor jullie donaties! :)

Uiterlijke Inzendingsdatum: Maandag 16 november!!
Uitslagen volgen daarna zo spoedig mogelijk.


Tot Slot

Ik hoop dat er voldoende animo is hiervoor. Niet iedereen leest dit topic en ik zou jullie daarom ook willen verzoeken om jullie stamgenoten, die niet aanwezig zijn op het AF, in te lichten over deze wedstrijd. Zo schrijven zich meer mensen in en blijft van die groep mensen misschien ook wel weer een aantal hangen, waardoor het hier weer wat actiever wordt.

Alvast bedankt voor jullie deelname en succes met het winnen van deze wedstrijd!



 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Re: Clustercontest W44 (Inschrijvingen)

Deelnemers:

1. Generaal.

Alexandria Morgan;

Wij van Alexandria Morgan presenteren hierbij ons cluster. Wanneer ons cluster wordt bekeken met de ligging van P. in het achterhoofd, valt op dat wij het meest oostelijk liggen van de stam. Grenzende aan Deceiver liggen wij precies in de voorheen drukke core wat ons compacte en ronde cluster verklaart. Op het moment van schrijven hebben wij precies 150 dorpen.

Ons cluster;

Cluster_Alex.png


Wanneer we ons (stam)cluster bekijken kunnen we concluderen dat het lijkt op de kop van een Boxerhond met gecoupeerde oren;

Cluster_Alexvorm.png


Met dank aan Jeroens Paintskills, nogmeer honden (bal op de neus);

ss_2015_11_09_at_12_29_05.jpg


Leuk initiatief Gijs, vandaar dat ik met mijn persoonlijke account 50 pp heb gedoneerd.

Bring it on!

Namens team Alex,
Max

2. fringster

Cluster: TasmanianDevil

40578_large

TasmanianDevil (Snow)
nl44


Zeer tevreden over onze phalanx cluster in goed farmgebied =>
1dfr7JL.png
en doorgroei mogelijk richting rim (safe) en core (front met P.) .

als je stamcluster verticaal spiegelt kan je er wel italie in zien vind ik :p

2goqUQV.png

3. benny24

Hierbij het cluster van ltdarky:
attachment.php


Flink wat farmruimte en weinig andere keuze om over een tijdje snow lastig te vallen :bijl::licht::ram::edelman:

4. blaq

Cluster: blaq

hey peeps,

bij deze mijn cluster.
ben een latestarter met een behoorlijke stijgende lijn.
bovenste gedeelte is erbij gekomen na fusie met sebastian valmont.
en beneden ga ik atm dwars door bizar heen.

greetz
blaq

nl44

5. The Weirdness of Talent.

Bij deze voor de fun mijn cluster. Denk eraan dat we hier een cluster bespreken, dus ik ga niets zeggen over de grootte.
In tegenstelling tot andere spelers met volle stam heb ik een stam die tot nu toe de stabielste van w44 is. Weinig verrassing daar aangezien het om de zeer gezellige solo stam gaat met 1 beheerder per account. Om die reden is het waarschijnlijk niet erg verstandig om mezelf al te veel bloot te stellen, maar ach deze wereld is toch al niet serieus te noemen voor mij.

Bij deze mijn Cluster:
b18f428532.png


En om niet iedereen te laten zoeken naar een speld in een hooiberg mijn cluster nog even vergroot zonder anderen:
b8f02437e8.png


Het tot stand komen: zoals sommigen wel nog zullen herrinneren was ik deze wereld oorspronkelijk begonnen om een sp/zc guide te maken zodat niet elke noob brainless lc rushte. Helaas kwam ik na 3dagen al tot het besef dat dit niet mogelijk was vanwege het gebrek aan concurrentie in de early fase, waardoor ik maar inactief eens om de zoveel dagen begon te loggen.

Doordat ik inactief was, en dus een redelijke achterstand had op mijn omgeving had ik in tegenstelling tot veel andere topfarmers/topspelers een heel duidelijk beeld van hoe ervaren en sterk elke speler was in mijn omgeving. Net dit beeld gaf mij het voordeel om dorp per dorp te kunnen plannen hoe ik mijn cluster zou opbouwen. Het cluster dat je nu ziet, ziet er dus praktisch hetzelfde uit als mijn oorspronkelijke bedoeling.

1 ->
2cc5f0ce5a.png

2 ->
e8c150b793.png

3 ->
4992cd94d6.jpg
Huidig (kijk maar naar hierboven, verkeerde link :s )
4 -> bedenk dat zelf maar, niet zo moeilijk vrees ik.

Tevredenheid: 8.5/10 Hoewel ik zo goed als alles heb gepland, zijn er een paar spelers die te snel groot geworden zijn. Hierdoor heb ik een paar dorpjes van mijn oorspronkelijk bedoelt cluster helaas (nog?) niet kunnen edelen zonder teveel ervoor te moeten opofferen.
Verder kan ik niet klagen natuurlijk. Mijn cluster is relatief compact maar heeft ook de nodige ruimte om deftig preventief defbaar te zijn.
Ik heb bovendien hoewel ik niet farm een zeer mooi farmgebied denk ik (al weet ik niet of er mee farmers zijn, ik spreek dus enkel over de mogelijkheden tot).

voordelen:
- makkelijk verdedigbaar
- farmen mogelijk indien gewenst
- een goede groeiruimte (mits activiteit)
- die zoek je zelf maar, ik ga niet heel mijn account vrijgeven vandaag

Creativiteit: Ik noem het 'kunst' bij gebrek aan woorden.
114e73f2d1.png

Anderen kunnen het helaas gebrek aan inspiratie en creativiteit noemen. ieder zijn ding natuurlijk

6. yeronimo

OwhPUS, een rim-account van momenteel 20 dorpen sterk wil zich bij deze inschrijven. Ik zit héél dicht tegen de rand van de wereld aan waardoor het lastig is om goed uit te breiden.

nl44


In mijn cluster is duidelijk een '7' op te merken. Dit ter ere omdat ik op deze wereld nu precies 77 dagen speel!

rh7zaqdxml6.jpeg

7. Zaeres

Laat ik maar een inzending doen, om maar zo dicht mogelijk bij de 50 te komen :eek:

Zaeres, 19 dorpjes groot, prachtig allemaal zou je zeggen!

Ter indicatie waar ik lig heb ik er maar even UA. en P. bijgezet.
nl44

Of zonder hen;

nl44

8. fearcrads

attachment.php


Ziehier mijn cluster (FearCrads). Het is een enorm groot farmgebied dat voor een deel in de rim ligt en dus veel farmgelegenheid heeft. Verder sluit het mooi aan aan het stamcluster.

Wat betreft originaliteit vind ik m'n cluster een beetje op Zuid-Amerika lijken, verder lijkt het ook wel wat op een schoen zoals Bobby1 al aangaf. Bedankt daarvoor :)
 

DeletedUser74005

Guest
Re: Clustercontest W44 (Inschrijvingen)

9. -Ab Vetkwab-

Hierbij het cluster van 4 Farmers On A Train, kom maar op met die pp! :D

5amvgvuqqvl.png


Ons cluster is tot stand gekomen door het edelen van andere dorpen. ^^ Het begon rustig met de uitbreiding rond ons hoofddorp toen we nog in de stammen Truth/REL zaten. We konden goed doorgroeien en hebben daarom iedereen uit ons cluster weg kunnen werken. Op dit moment ligt er dan ook niemand anders in ons cluster behalve onze mb's. Er zijn genoeg barb dorpen, die voor een groot deel al geshaped zijn. Zie ook de hoge rover award, die we begin deze maand haalde:
Plunder de meeste grondstoffen in deze wereld.
Beste resultaat: op 02.11.2015 (41.554.082 grondstoffen)


De ligging van ons cluster ten opzichte van de stam is super, we kunnen als we eventueel vast komen te liggen met de oorlog tegen snow (waar we offcourse niet vanuit gaan) altijd nog wat dorpen in de rim edelen en toch hebben we een goed front. Daarom denk ik dat er weinig op ons cluster is aan te merken.

En tot slot een klein beetje creativiteit:
najcsqkyf7e.png


Mvg,
Arian + Team 4FOAT

10. Bobby1

Ik doe mee om zoveel mogelijk deelnemers te krijgen voor de extra pp voor de winnaar.

Kan niet veel anders maken als een mislukte hond

attachment.php

11. .endymion

8c4311158e.png


Geel: Aurum Sanguinis
Blauw: Snow
Rood: P.
Groen: UA

Hoe je het plaatje ook bekijkt, er zal waarschijnlijk geen duidelijk plaatje uitkomen. Misschien valt het onder hedendaagse kunst?

12. heavy braveheart

8qjMebi.png


Naam: Jelle86
Stamloos, dus een leeg plaatje.

Dit is natuurlijk overduidelijk een eend die lekker in het water zwemt!

qwyiAtc.png

13. Dutchgangster

Geacht gespuis van w44, hieronder zal ik de geschiedenis van het immer imponerende Deceiver account beschrijven.

In het begin der tijden toen ons nobele acc nog de vrij absurde naam Artificial Intelligent droeg, hadden wij ons nog niet tot de gelederen gevoegd van een stam die onze edelruimte beperkte en hadden wij dan ook één simpel plan: in de rondte de mooiste dorpen edelen. Zo rond de tijd van de join bij Ordo veranderde hier vrijwel niets aan aangezien ons enige medelid in de buurt (alexandria) zich toch nog op een redelijke afstand van ons bevond. Echter lagen er in onze buurt nog 3 andere grote spelers: Vervelend Mannetje, PennyPackers en Breakdown Rebuild. Penny had op dat moment al de reputatie gekregen een geducht stabber te zijn, maar behalve een paar spelers helpen deffen tegen hem (om zo wat groeiachterstand te helpen veroorzaken) konden wij door de afstand nog niet doen.

De eerste uit deze 3 om weggevaagd te worden was VM. Dit acc lag pal tussen ons en Alexandria in en had dan ook een hoge prioriteit om opgeruimd te worden voor safe en aansluiting tussen onze accs. Vervolgens kwam Breakdown, een account van de rang 1 stam Omen. Tot onze teleurstelling was ook deze speler met samenwerking van 4 Farmers binnen 2 dagen opgeruimd.

Als laatste was eindelijk, na wat extra dorpen tussen ons in te hebben geedelt, Pennypackers aan de beurt. Ons eerste target na de oprichting van de enige echte topstam van w44, ons kindje, Preau. In al onze wijsheid besloten wij onze van ordo meegenomen stammie Argwhan in onze oorlogsplannen te betrekken. Een aangenaam lucratieve onderneming zo bleek, daar wij op 20 september de aanval openden en op 22 september wij dan eindelijk onze welverdiende beloning kregen: de immer gewilde rang 1. Sindsdien nog steeds een felbegeerde plek maar voor velen ver buiten het bereik aangezien wij niet meer op een lagere voorsprong dan 120k zijn geweest van de nr2. :cool:

Na wat aan het cluster gewerkt te hebben met het edelen van Ali Baba (noordoost) en Henri (west) werd het tijd voor Vatos Locos. Dit account hebben wij in het prille begin expres links laten liggen (ook al lag het rechts) omdat Robin 1 van de spelers goed kende. Deze speler stopte later omdat hij vond dat de eigenaar te veel bb's edelde en niet de goede keuzes nam. De verliezen op Vatos waren van onze kant vrij groot door het ge'vv en de def van Snow die bij dit account gezet was, maar na een tijdje brak het account. Up next: Royboyz, een account dat bij de oprichting van Preau een sollicitatie had gestuurd maar te licht werd bevonden aangezien er erg veel werd geinternd en we het gevoel hadden dat de mentaliteit niet op de onze aansloot. Niet gek veel later kwamen wij erachter dat deze bevindingen terecht waren, toen Roy als reactie op wat fakes het account 4 Farmers aanviel met kata's op naar onze mening niet te tolereren gebouwen. Het begin van de aanval op Royboyz verliep vrij moeizaam: Jobe was vergeten gedeelde internetverbinding met een stamgenoot die Roy ondersteunde te verbreken en vanuit 1 van de accounts was per ongeluk door miscommunicatie een aantal aanvallen te vroeg gestuurd. Het gevolg was dat de vv vanaf in ieder geval de eerste nacht bij Snow heeft gelegen en een nabijgelegen defstam de dorpen vol had gezet. Een boel Preau clears sneuvelden de volgende dagen, maar uiteindelijk zijn ongeveer alle dorpen nu veroverd, wat heeft geleid tot dit cluster.

nl44

Qua farmen zit het zoals je hieronder kunt zien ook prima, op onze mb's na zijn de meeste spelersdorpen in ons cluster ook gewoon spelersfarms. Kwestie van wachten tot ze op bb gaan dus.

nl44

Wat betreft de creativiteit kun je meteen alle Preau leden naast ons afschrijven, aangezien ze maar te houden hebben aan door ons opgelegde edellijn en dus helemaal recht van spreken in hun clusters hebben gehad.
Sun_emoticon.gif

Uiteraard hebben wij wel onze eigen edelrichting perfect aangepast om er daadwerkelijk als een wolf (verdorie Arian!!) uit te laten zien!

01c13cd2cc66c18d77fed7a395a4fdba.png

Ps: kortere post dan ik van plan was eigenlijk, toen ik klaar was met de tekst kreeg ik wit scherm bij het invoegen van de kaartjes. :( Doordat ik ondertussen ook op andere fora postte was het niet opgeslagen en moest ik bijna alles dus herschrijven. :p

14. Blacklight48

Bij deze de inschrijving van The Night Pharmacy.

Ons cluster:
attachment.php


Zoals te zien is liggen we het meeste noordelijk van P., dit heeft als grote voordeel dat slechts 3/4 van ons cluster actieve meefarmers heeft. Ook liggen er geen bb edelaars meer in ons cluster, alleen nog maar onze moraalbrekers. Hierdoor hebben we ook deze mooie rover weten binnen te halen:
attachment.php


Ook is in ons cluster een herkenbaar personage te vinden:
attachment.php


 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Re: Clustercontest W44 (Inschrijvingen)

15. Flaviuz

c01b0cb78f27d9c0092782fed98451d4.png


U ziet hier het prachtige cluster van het beste team op spelwereld 44.

U weet uiteraard al over wie dit gaat, maar voor hen die, door een mentale achterstand of door een eventueel oogletsel, het account in al zijn glorie nog niet hebben opgemerkt; De naam is Orochimaru.

Dat sloeg al in als een bom, inderdaad. De naam straalt enorme klasse uit, en superioriteit in de overtreffende trap. En terecht.
Op dit account spelen Thomas, de noob, Zlot, de sloot/slot/..., Lee, de man die houdt van farmen, en nog een eerbiedwaardig ex-lid van ons ex-MB account (evenals Lee overigens, vandaar dat we nog niet eens in de top 1 staan :(), maar die houden we anoniem, omdat het kan.
Gelukkig boeit dat niemand.

U ziet ook een cluster. Zoals u al kon raden, of eventueel niet indien u toch een verstandelijke beperking heeft, is het cluster hierboven, het cluster van Orochimaru.
U ziet groeimogelijkheden.
U ziet safe.
U ziet farmmogelijkheden, waarvan we nog niet genoeg gebruik van gemaakt hebben.
U ziet, met andere woorden, het beste cluster van wereld 44.

Nu is het cluster niet het grootste van deze wereld. (Dat komt nog wel!) Dit komt dan weer doordat we zo dom zijn geweest onze baasjes op ons ex-MB account pas zo laat naar ons account over te zetten. Dat is nu gebeurd, en dra zullen we dan ook het grootste cluster hebben.

Jammer genoeg is dat er nu, tijdelijk, nog niet. We moeten dus ons kleine cluster compenseren met creativiteit. Hieronder ziet u een echt Zlotto.

1798a916cb2be63f7bda80fecc637306.png


De gangsta-heid druipt ervan af, evenals het dotje het hipstereffect versterkt. De gele vierkantjes, ons cluster, kan u beschouwen als een substantie die wel eens uit uw maag en uiteindelijk uit uw mond komt gevlogen. Dit gebeurt te pas en te onpas, en drankgebruik werkt deze gebeurtenis in de hand.

Zo wereld 44, dit was het cluster van Orochimaru.

Vragen? Aarzel niet om deze te stellen, wij bijten niet, ondanks de ongelooflijke arrogantie in deze post.
Diezelfde arrogantie kwam dan ook veelvuldig aan bod in de hierboven geschreven tekst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Re: Clustercontest W44 (Inschrijvingen)

De Uitslag!!!

Maar deze keer doen we het anders dan anders! Fringster kwam met het geweldige idee om elke dag het oordeel van een jurylid hier te plaatsen. Daarnaast zal er iedere dag een tussenstand komen met de stand van zaken. Zo komen iedere dag een stukje dichterbij de uitslag! Voel je vrij om een reactie te geven op het oordeel van de jury en wie weet ontstaat er daardoor hier nog eens een interessante discussie!

Deze editie heb ik aan 8 verschillende andere spelers gevraagd om mij te helpen met het jureren voor deze wedstrijd. Allen reageerden ze enthousiast en deden dan ook allemaal mee. Laat ik beginnen met het bekend maken van deze jury, die de afgelopen dagen er veel tijd in heeft gestoken om jullie clusters uiteindelijk te kunnen beoordelen.

Ik stel u allen hierbij de jury van deze eerste editie van het Clustercontest van W44 voor:

1. McAwesome - Deze nieuweling in het Tribalwars Team en daarnaast mede-beheerder van de Tribalwars Blog is een fanatieke tw-er en is onder andere actief op wereld 39 en wereld 42. Hij is nog niet zo gek lang acitief op het Algemeen Forum. Desalniettemin heeft hij toch al een zekere bekendheid weten te ontwikkelen en wordt hij daarbij vooral gezien als een hulpvaardige en aangename bezoeker van het forum, die zich daarnaast regelmatig inzet voor de community. Wat betreft het jureren? Hij is de moeilijkste niet: zijn mening is zeker doorgrond, maar als het aankomt op de becijfering van de clusters is hij toch zeker niet onredelijk, laat staan streng.

2. Sander14 - Het tweede jurylid van deze editie heeft al behoorlijk wat ervaring in het vellen van een oordeel. Zo was hij onder andere jurylid tijdens de tweede editie van het succesvolle Wereld 42-Clustercontest en heeft hij ook in wereld 37 zeer frequent zijn mening laten horen. Sander is zeker geen mild jurylid; zijn beoordelingen zijn redelijk kritisch en heeft er geen moeite mee om diepe onvoldoendes uit te delen. Hij is kritisch doch rechtvaardig en zal dat zeker deze editie opnieuw laten zien.

3. Poo. - Het derde jurylid is zeker niet de minste. Met zijn functie als Community Manager van Tribalwars.nl en mod op Twmasters.net is hij een bekend figuur in de wereld van Tribalwars. Het zal de meeste dan ook niet verbazen, dat hij al meermaals gejureerd heeft bij andere wedstrijden op het Algemeen Forum en daarbij ook bij andere clustercontests, zoals die van wereld 39. Poo. heeft ook deze editie weer flink zijn best gedaan om een goed oordeel te vellen.

4. Timtim589 - Een speler die na zijn lange afwezigheid sinds wereld 5 toch een mooie comeback heeft gemaakt op w39. Hij voerde sterke propaganda en het oorlogstopic, dat hij had aangemaakt op het Politiek & Propaganda-forum van wereld 39, betekende toch zeker het begin van een bloeiperiode van het w39-forum, een van de actiefste wereldfora van de afgelopen jaren. Kortom: iemand die zeker een kritisch oordeel zal vellen.

5. Teveron - Deze speler is toch wel een stille kracht binnen het Tribalwars.nl-Team. Als gamemoderator houdt hij goed in de gaten wat jullie allemaal uitspoken. Ondanks dat is hij toch niet de moeilijkste; hij is vrij mild wat betreft het jureren en ook zijn cijfers zijn relatief hoog.

6. Mikeeeeeee3 - Hij staat bekend als een persoon die zijn mond niet dicht kan houden op het Algemeen Forum en maar al te graag mensen de grond in boort, wanneer hij vindt dat hun argumentatie onjuist is. Hij voert veel propaganda op onder andere het wereld 42- P&P forum en daarbij blijft niemand gespaard. Ook in het jureren zie je dit terug; Mike is verreweg het strengste jurylid en deinst er zeker niet voor terug om kritiek te leveren. Wanneer hij zijn mening deelt, gaan alle remmen los!

7. Serenity - Zij is ons enige vrouwelijke jurylid. Ze is tegenwoordig vooral te vinden in de nachttopics van het AF en ze spamt daar op los. Daarnaast is ze vooral actief op wereld 42 en weet ze haar mannetje wel te staan tussen al het mannelijke testosteron. Ze is zeker aardig, maar wanneer ze iets niks vindt, zal ze daar zeker ook wat over zeggen. Wie weet zie je dit ook wel terug in haar beoordeling ;)

8. Alex Lannon.- Waar hij vroeger bekend stond als een propagandakanon ten tijde van wereld 22, wordt hij tegenwoordig vooral gezien als een spammer. Hij is overigens zeker geen verkeerd juryild; ook al typt hij geen ellenlange teksten meer, hij is nog altijd even kritisch.

9. DemocratischeZwijmelaars - Dit ben ik zelf, ik kan alleen maar zeggen dat ik er flink wat tijd in zal steken om er een leuke wedstrijd van te maken ;)

Het Concept

Op het voorstel van Fringster, zullen we niet in één keer de uitslag bekend maken. Iedere dag zal ik één of meerdere beoordelingen plaatsen en daarbij zal ik ook de tussenstand bijhouden. Ik streef ernaar om eind deze week de definitieve uitslag te plaatsen. Voor die tijd zullen iedere avond juryoordelen in dit topic geplaatst worden. Voel jullie vrij om erover te discussiëren; deze wedstrijd is er immers voor om de activiteit op dit wereldforum flink omhoog te gooien!

Huidige Klassement (algemeen):
(t/m de beoordeling van jurylid 1)

49cf724b1d77676e47c183d924608625.png


Huidige Klassement (originaliteit):
(t/m de beoordeling van jurylid 4)

c77cb8945b5beb72a1b624d8bc30bbdf.png


 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Re: Clustercontest W44 (Inschrijvingen)

Juryoordeel

Jurylid 1: McAwesome

1. Alexandria Morgan:

Deze cluster sluit mooi aan bij het stamcluster van Preau, maar heeft tegelijk een uitgebreid front, of zeker front in wording, met Snow. Het cluster is een mooi compact bolletje wat ik persoonlijk een groot voordeel vindt bij zowel aanvallen als verdedigen, gezien de veel kortere looptijden dan bij een lang uitgerekt cluster. Idealiter heb je misschien best iets meer safe-ruimte, maar dit kan opgevangen worden door de stam, lijkt me. Ik dénk wel dat het lastig is om veel te farmen met deze cluster, vooral omwille van de compactheid waardoor je wellicht veel concurrentie hebt op farmgebied. De tekening vind ik overigens ook echt tof, ik zou er zelf niet meteen opkomen maar volledig random is het ook niet. Goede paintskills!

2. TasmanianDevil:

Dit vind ik nou een mooi cluster, al ben ik zelf wel fan van Phalanx dus zulk cluster heeft ook m’n voorkeur. Mooie uitbreidingsmogelijkheden, goede front/safe verdeling. Wel een account van groot belang gezien de phalanx-structuur. Een account dat wat minder compact ligt ook, waardoor farmen makkelijker wordt. Bedankt voor het plaatsen van P. Bij op het kaartje overigens. Ik vraag me alleen af wat die bol met kleinere bollen onder ‘de laars’ moet voorstellen. Eigenaardig.

3. ltdarky:

Een mooi uitgebreide cluster met veel potentieel maar ook met nog veel werk aan de winkel (zitten namelijk nog grote gaten in). Snow ligt echter nog wel eventjes verder weg dus tijd genoeg om daar nog iets aan te doen. Voorts een mooi farmcluster natuurlijk door die uitgestrekte ligging. Ik ben niet zo’n farmslet dus ik ben er niet zo’n groot fan (eerlijk :p) maar qua safe/front is dit natuurlijk een ideale situatie. Wel lastig te quoteren al gezien er nog geen front is met de voornaamste vijandelijke stam. Punt valt wat lager uit gezien de gaten die nog in het cluster zitten die ook voor ‘gevaar’ kunnen zorgen. Wel potentieel één van de mooiere clusters van w44 denk ik.

4. blaq:

Lastig te beoordelen deze cluster dus ben het zelf nog eens gaan ingeven in de kaarttool. Daarna begreep ik wat beter de ligging van deze cluster. Het is een rimcluster, wat dus per definitie zorgt voor grote farminkomsten. Voorts kun je lastig spreken van safe/front verhoudingen gezien deze cluster volledig losstaat van Preau. Ik ga er vanuit dat de tegenstand in de rim niet zo heel groot, maar ik geef een neutraal punt omdat ik geen idee heb van je omgeving. Rimclusters hebben wel altijd het meeste potentieel om nog de core-spelers in te halen en dit account timmert duidelijk hard aan de weg en krijgt steeds meer vorm. Vandaar m’n punten die dus wat in het ‘midden’ hangen.

5. The Weirdness of Talent:

Lastig te beoordelen cluster, want zoals je zelf zegt doet grootte niet echt ter zake, echter is het wel belangrijk voor de meeste criteria van dit contest. Het is een redelijk compact cluster met genoeg farmmogelijkheden. Ik weet niet welke spelers dat oranje precies is, gezien jij alleen in een stam zit, maar als zij ook vijandig naar je toe staan dan heb je amper saferuimte waardoor de safe/front verhouding heel lastig in te schatten is. Zonder stam in de rug lijkt me dit een account dat de eindmeet niet gaat halen, eerlijk gezegd. Hier geldt echter ook dat ik de situatie niet ken, dus als Snow of het oranje op de kaart positief tegenover jouw account staat is de siuatie meteen helemaal anders. Ik dacht eerst dat dat je stam was maar dat blijkt dus niet te kloppen aldus TW stats.

6. OwhPUS:

Lekker rimaccountje. Genoeg te farmen dus ook vermoed ik. Je ligging ten opzichte van je stam word ik minder vrolijk van, je ben echt volledig op de rim gericht, en dat lijkt me niet zo leuk om het interessant te houden. Vooral omdat je al vlak tegen

de rand van de wereld aanzit. Eigenlijk front dus. Iedereen kan voor zichzelf bepalen of dat een voor of nadeel is uiteraard. Verder zie ik de 7 ook wel in je cluster zitten dus gelukkig niet totaal uit de lucht gegrepen haha.

7. Zaeres:

Ook een rimaccountje, met een iets betere ligging dan de vorige in de lijst. Ook hier geldt het voordeel van het makkelijker kunnen farmen. Verder vind ik het een prima clustertje voor een cluster met slechts 25 dorpjes. Veel meer kan ik er denk ik niet over zeggen.

8. FearCrads:

Nog een mooie cluster, aan het uiteinde van het stamcluster. Genoeg farmmogelijkheden gezien je ook al naar rim neigt. Ik zie er ook een schoen in, echter niet echt Zuid-Amerika, dan eerder met wat fantasie, Groenland, eerlijk gezegd! Wel alweer een cluster die in de phalanx structuur zit, echter kan deze wel nog een stuk mooier en dichter aansluiten op de stam naar mijn mening. Maar dat is uiteraard een werkje op lange termijn.

9. 4 Farmers On A Train:

Dit is géén compacte cluster, maar verder echt een ideale cluster volgens mij. Veel ruimte, goed beschermd door stamgenoten maar nog steeds veel ruimte voor het kweken van een mooi frontje. Genoeg plaats om te farmen. Ideaal! Leuk om wat meer te lezen over de totstandkoming van het cluster. Tot slot moet ik zeggen dat ik de wolf origineel vind. Vergezocht, dat wel! :p.

10. bobby1:

Fijn dat je meedoet met het contest. Jouw cluster is nog één van de betere van je stam want die ligt er ver verspreid. Dappere poging tot het tekenen van een paintje moet ik zeggen! Farmruimte zul je genoeg hebben maar je ligging kan imo nog een stuk beter. Nog tijd genoeg om dat te verbeteren uiteraard.

11. Aurum Sanguinis:

Een deel van de cluster vind ik heel geslaagd, bovenaan zitten nog heel grote gaten. Voorts weet ik ook niet hoe de relatie is tussen UA en Snow. Indien vijandelijk heb je een wel stevig frontje moet ik zeggen. Wel een uitdaging natuurlijk. Ook qua farmmogelijkheden is een uitgestrektere cluster een groot voordeel. Ik moet helaas heel wat zaken dus in het midden laten hier, bijvoorbeeld safe/front verdeling, vandaar ook een 7 op dat deel.

12. Jelle86:

Leuke cluster. Kudos voor de eend uiteraard. Buiten het uitsteeksel (de eendenkop) een mooi compact cluster. Lastig te beoordelen verder zo zonder stam, zonder aangeduide vijanden enzovoort, helaas. Mits het vinden van een goede stam lijkt dit wel een account met potentieel.

13. Deceiver of the Nine:

Zeer mooi cluster, uitstekende ligging en de ‘wolf’ maakt het uiteraard helemaal af. Ik ben benieuwd hoe alles gaat verlopen als deze wolf’ het opneemt tegen Snow, met toch een mooi frontje wat daar gekweekt wordt, met echter meer dan genoeg saferuimte en plaats om ook extra safe te edelen. Op elk vlak een zeer goede cluster dus.

14. The Night Pharmacy:

Mooi cluster, wat uitstekend aansluit op de stamcluster. Zoals je zelf aangeeft is er meer dan genoeg farmruimte. Voorts is er ook een groot ‘front’, maar ik vermoed dat dit niet zo heel veel voorstelt. Ook hier een goede poging om met

iets origineels te komen, kan ik sowieso wel waarderen (Paint!). Een cluster waar ik zelf ook zeker mee zou willen spelen.

15. Orochimaru:

De best gelukte painttekening van de wedstrijd wat mij betreft. Niet zo voor de hand liggend maar wel heel goed uitgevoerd. Voorts een mooi cluster natuurlijk, lekker compact, genoeg uitbreidingsmogelijkheden. Zit zeker potentieel in. Gezien de inleiding geloven deze spelers alleszins zeker in zichzelf, en dat is al een mooi begin.

Cijfers:

24ad5575a9203a56036856f446b5a460.png


Top 3 Originaliteit:

3 punten voor Deceiver of the Nine
2 punten voor jelle 86
1 punt voor Orichimaru


 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Re: Clustercontest W44 (Inschrijvingen)

Jurylid 2: Sander14

1. Alexandria Morgan:

Een compact cluster met een enorm front. Met een 180 graden front lijkt dit een redelijk zwaar account, maar niet een onmogelijk account. Om staande te blijven is de farmruimte ingewisseld in een compact cluster .

2. TasmanianDevil:

Zoals al aangegeven door hem zelf is het een account met een bazen farmcluster. Wat ik vooral waardeer is dat het account alleen aan het front compact is en rest van het account verspreid. Ook de verhouding tussen safe/vijand is een pluspunt. Originaliteit vind ik zwak, is niet eens zijn eigen cluster!

3. ltdarky:

Dit is een account met nog geen echt front, vooral barbarendorpen of kleinere spelers blokkeren nog front met de stam Snow. Maar in de toekomst kan dit een interessant account zijn. Er zitten een enorm kloof tussen het westen en oosten van het account, waardoor het cluster niet veel scoort op compactheid.

4. blaq:

Altijd leuk om te zien dat latestarters het nog proberen, jammer genoeg is het niveau hier niet altijd even hoog. Een voordeel is hiervan is dat de 360 graden front die het account kent ook niet heel erg is. De cluster is zoals iedere beginnend rim account voorzien van veel farm-mogelijkheden, wat het account verplicht om niet compact te blijven zeker als het geen tegenslagen/gevaar kent.

5. The Weirdness of Talent:

Wat een origineel verhaal, mooi om te zien. Helaas is het account niet zo mooi, het kent een enorm front als Rémy-account. Waar het account in het westen compact is, is het oosten vooral bedoelt om te farmen.

6. OwhPUS:

Weer een kleine rimspeler met natuurlijk farmruimte. Helaas geen compact cluster en is de ligging zoals hij zelf ook aangaf in de rim niet ideaal. Voor originaliteit krijgt hij dezelfde punt als de vorm van zijn cluster.

7. Zaeres:

Ook weer een rim-account die eigenlijk te klein is om te beoordelen maar goed. Het account is stabiel, moet zich nog eigenlijk ontwikkelen, kent wel een lekkere farmruimte

8. FearCrads:

Zuid-Amerika wtf? Wat heb jij in jouw cake gedaan? Hoe dan ook lijkt me het een leuk rim accountje met enorm veel farm mogelijkheden, maar wel met een groot front. Daarentegen wel in de rim dus niveau zal niet zo hoog zijn!

9. 4 Farmers On A Train:

Dit is voor mij het absolute top account, veel farm mogelijkheden en ook een groot safe gebied aangezien het account midden in het cluster ligt is het niet echt een ideale massa-target voor de tegenstander. Het account kent nog niet front met de directe vijand, maar dat zal in de toekomst veranderen en tot die tijd zal het account er goed voor staan.

10. bobby1:

Ik vaag me af wat de verhoudingen zijn met UA. Indien de stam een vijand stam is zal dit account veel def kosten en ook moeilijk te verdedigen. Zeker als de stam ten oosten van hem ook besluit om hem mee in te sluiten. Zijn niet compacte farmcluster zal hem daar ook niet bij helpen.

11. Aurum Sanguinis:

Ik vaag me af wat de verhoudingen zijn met UA. Indien de stam een vijand stam is zal dit account veel def kosten en ook moeilijk te verdedigen. Zeker als de stam ten oosten van hem ook besluit om hem mee in te sluiten. Zijn niet compacte farmcluster zal hem daar ook niet bij helpen.

12. Jelle86:

Het account is momenteel stamloos en kent dus een enorm gevaarlijke ligging. De compactheid van zijn cluster met veel dorpjes verspreid in het noorden helpt ook niet. Wel kent het een redelijk goed farmcluster

13. Deceiver of the Nine:

Een leuk account voor op de tweede plek. Het is ongeveer een zelfde soort account als Ab Vetkwab. Kent vooral veel safe en een lekker farmbaar cluster. Zodra het front kent met de andere grote stam zal het account ook veel actie kennen met een goede verhouding safe/vijand.

14. The Night Pharmacy:

Het account kent een totaal niet compact cluster voor zo'n front en zal dus best makkelijk breken bij een massa (indien het niet goed gestacked staat). Het verhouding safe/vijand is dus te veel. Qua farmruimte is het account wel enorm interessant

15. Orochimaru:

Het account is enorm compact voor deze fase, wat eigenlijk redelijk logisch is gezien haar front. Normaal gesproken waardeer ik clusters zonder bb's niet, maar hier wordt goed geanticipeerd op de situatie. Hierdoor levert het account wel in op farmruimte.


Cijfers:

7c057da5fc4298e121fab973e0729d1b.png


Top 3 Originaliteit:

3 punten voor The Weirdness of Talent
2 punten voor Orichimaru
1 punt voor Deceiver of the Nine

 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Re: Clustercontest W44 (Inschrijvingen)

Jurylid 3: Poo.

1. Alexandria Morgan:

Het grote voorbeeld van compactheid en vorm. Een mooie cirkel wat looptijden een hoop vergemakkelijkt. Het ontbreken van een vijand is niet zo leuk natuurlijk, maar hij heeft genoeg rugdekking om dit aan te kunnen. Farmruimte lijkt me optimaal.

2. TasmanianDevil:

Net zoals bij Benny een mooi compacte cluster. Niet onderbroken, perfecte verhouding tov de vijand en een iets kleinere farmruimte.

3. ltdarky:

Hele mooie cluster. Er zit een 'gat' in het midden wat ik een beetje vreemd vind, duidt mogelijk op niet echte compactheid door een speler er middenin. Farmruimte is er voldoende. Uitbreiding geeft hem een perfecte positie tegenover de vijand.

4. blaq:

Mooi beginnende cluster, mag imo iets compacter, allies is maar klein dus kan ik weinig over zeggen, farmruimte is perfect voor deze grootte.

5. The Weirdness of Talent:

Mooi cluster, begin van wat moois. Geplet tussen allies en vijanden. Dit kan moeilijk worden bij een goed georganiseerde massa.

6. OwhPUS:

Aardig beginnende cluster. Ziet er in dit stadium goed uit, mooie aansluiting bij de stam, alles is mogelijk. Farmruimte lijkt me ook geen probleem.

7. Zaeres:

Kleine cluster, begint wel al vorm aan te nemen. Uitbeidingsmogelijkheden zijn er zeker, maar jammer genoeg compleet afgesneden van zijn vijand. Dit is een account die niet veel actie zal zien? Farmruimte is reletief gezien mooi, en kan nog veel verbeteren.

8. FearCrads:

Niet echt een compacte cluster, lijkt een beetje op hier en daar geedeld. Een vraagteken beschrijft de cluster goed? :D Alsnog goede en veel uitbreidingsmogelijkheden, geen vijanden wat het een ebetje saaier maakt. En een aardige farmruimte. Hier kan wat moois van gemaakt worden

9. 4 Farmers On A Train:

Mooie cluster, niet echt compact maar kan ermee door. Uitbreidingsmogelijkheden richting de vijand is er genoeg mits hij niet wordt afgesloten door stamgenoten. Verhouding safe/front zou perfect zijn. Mooie farmruimte op het eerste zicht, dit account heeft potentieel.

10. bobby1:

Hele mooie mislukte hond ;) uitbreidingsmogelijkheden zijn er zeker. Dit is zeker één van mijn favorieten voor beginnende clusters.

11. Aurum Sanguinis:

Mocht iets compacter zijn, alsnog mooie cluster, wel afgesneden van het front door zijn medestam waardoor hij waarschijnlijk weinig actie ziet. Uitbreiding is dus beperkt. Farmruimte relatief goed.

12. Jelle86:

Weinig gegeven in het kaartje, avarage vorm, mocht iets compacter. Uitbreiding mogelijk in alle richtingen en farmruimte ziet er goed uit

13. Deceiver of the Nine:

Ingesloten door de stam wat ik zelf een klein minpuntje vind,uitbreiding is hierdoor beperkt. Wel mooi compact en een mooie farmruimte

14. The Night Pharmacy:

Compacte cluster, echter is er een 'inham' in waarvan we niet weten wat het is. Uitbreiding is goed mogelijk, een vijand ertegen zou het spel leuk maken en heeft goed 'back' door zijn stamgenoten. Een mooie farmruimte lijkt me mogelijk

15. Orochimaru:

Compacte cluster, uitbreiding is mogelijk in veel richtingen zonder teveel belet te zijn door de stam.

Cijfers:

ee2f4ee4013dfd49208fde107bc55ffa.png


Top 3 Originaliteit:

3 punten voor Jelle86
2 punten voor Bobby1
1 punt voor The Night Pharmacy


 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Re: Clustercontest W44 (Inschrijvingen)

Jurylid 4: TimTim589

1. Alexandria Morgan:

In mijn ogen hebben jullie misschien wel hét ideale cluster, of jullie zitten er in ieder geval dichtbij. Een groot, compact cluster met lekker veel front zodat jullie je nooit hoeven te vervelen. Er is helaas ook een donkere zijde van de medaille, farmen zit er namelijk niet in met jullie cluster. Jullie hebben ook de pech in de core te liggen, dus jullie groei mogelijkheden zijn redelijk beperkt. Een vijandelijke stam wegedelen is toch net wat lastiger dan eventjes de rim op stelten zetten. Al met al een pracht cluster, maar toch wel wat beperkingen voor in de toekomst.

2. TasmanianDevil:

Jullie hebben echt een heerlijk cluster. Een mooie ligging in een relatief rechte falanx (geen uitlopers), een lekkere doorgang naar de rim en meer dan genoeg farm ruimte. Door de falanx en de omvang van jullie cluster hebben jullie meer dan genoeg safe. Toch is jullie cluster nog compact genoeg om relatief snel actie aan het front te kunnen ondernemen. Eigenlijk een cluster zonder enige nadelen, prachtig!

3. ltdarky:

Jullie hebben een cluster met een prachtige falanx ligging. Helaas zitten er nog flink wat kleinere spelers in je cluster (kunnen DU's zijn, ik weet ook niet alles) en is het vrij uitgestrekt. Even snel kunnen blitzen met clears uit je achterland zit er niet in. Hiervoor compenseer je echter met je heerlijke falanx ligging en farmgebied. Je hebt ook nog wat "makkelijke" edelruimte, want het duurt nog even voor je grenst met de vijand.

4. blaq:

Een account met een deftige grote voor een late-starter. Je ligt dominant in de rim, groeiruimte zal voor jou dus absoluut geen probleem zijn. Ook farmen zou je makkelijk af moeten gaan. Hier betaal je echter wel een prijs voor, want je grenst niet eens aan je stam. Normaal zou ik zo'n account geen al te hoge overlevingskans geven, maar het feit dat je in de rim ligt geeft je nog wel een flinke kans. Je cluster is ook flink verdeelt en in theorie dus lastiger te verdedigen. Ik kijk er naar uit om te zien of je de gehele rim onder controle kan krijgen!

5. The Weirdness of Talent:

Je ligt een half continentje van de core af en lekker compact, zeker in het westen. Je hebt alle kansen om te groeien, al lijkt het me nog een hele taak worden om uit te breiden, gezien je een solo speler bent. Je verhouding safe/vijand is dan ook niet al te goed. Je hebt wat farm ruimte, maar verder geen bijzonder gebied. Ik ben erg nieuwsgierig om te zien hoe lang je het solo gaat volhouden, of dat je gerekruteerd gaat worden door een van de andere stammen.

6. OwhPUS:

Groeiruimte. Dat lijkt me jou grootste zorg voor in de toekomst, maar daar houd het ook bij op. De rest van je cluster heb je namelijk prima op orde. Je ligt redelijk compact in een vrij schoon cluster, je ligt erg safe (gezien de rim niet bijzonder uitdagend is over het algemeen) en aan farmruimte heb je ook geen gebrek. Ik ben vooral benieuwd of je door Zaeres heen gaat of een jump moet maken naar het front. Beide lijken me uitdagende opties en jij gaat je zeker niet hoeven te vervelen!

7. Zaeres:

De buurman van OwhPUS met een vergelijkbaar cluster. Het grootste verschil hier zijn de stammen. Jij kan nog alle kanten op en hebt daardoor veel meer groei mogelijkheden, maar hiervoor betaal je de prijs in safe gebied, je hebt namelijk genoeg front met her en der wat clusterfucks. Farmen zou op zich goed moeten lukken, alhoewel de overige spelers in jou cluster er waarschijnlijk wat van meepikken. Ik gok dat we nog een best leuke strijd te zien kunnen krijgen in het noorden, afhankelijk van wat jij gaat doen.

8. FearCrads:

Jullie hebben een lekker groot, uitgestrekt cluster met meer dan genoeg groeimogelijkheden. Jullie cluster is erg schoon en jullie hebben zat farm gebied. Het schoentje knelt echter wel bij jullie safe/vijand verhouding. Het grootste gedeelte van jullie front is rim en zou (relatief) simpel moeten zijn. Nou wil ik niet over de hoge schoenen lopen, maar als de rim zich gaat organiseren zouden jullie nog wel eens een probleem kunnen krijgen met zoveel front. Jullie jumpclustert naar ua1 maakt helaas ook van jullie mast een schoenpin en kan nog lastig te behouden zijn. Echter compenseren jullie meer dan genoeg met farm gebied voor de mogelijke dreigingen.

(Schoen spreekwoorden omdat jullie cluster op een schoen lijkt, mocht het nog niet duidelijk zijn :p )

9. 4 Farmers On A Train:

Het eerste wat me opviel bij jullie cluster, groeiruimte hebben jullie zat! Jullie liggen lekker in een dubbelzijdige falanx en hebben front met zowel snow als ua1, groei ruimte genoeg dus. Door het grote middenstuk van jullie cluster hebben jullie zat safe en farm gebied. Echter hebben jullie aan het front bij au1 een flinke versmalling in jullie cluster, waardoor je een flessenhals front krijgt. Dit is natuurlijk makkelijk te verdedigen (vol stacken) maar maakt uitbreiding daar ook een stuk lastiger. Ook is jullie cluster niet compact, het ligt verspreid over meer als een kwart continent, wat grote loopafstanden tot gevolg heeft. Al met al een mooi cluster met flink wat groei potentieel, maar wel stevige tegenstanders.

10. bobby1:

Je cluster groeit vanaf het centrum van je stam naar het zuidoosten. Hierdoor creëer je toch wat safe en farmruimte waar je anders veel front zou hebben. Want front heb je in ieder geval genoeg, met een groot 180 graden front.

11. Aurum Sanguinis:

Jullie cluster is het noordelijkste puntje van snow, wat zowel grote voordelen als nadelen met zich mee brengt. Jullie zouden in staat moeten zijn een flink stuk van de rim te kunnen domineren en gaan dus zeker niet zonder achterland komen te zitten. Ook hebben jullie een deftig front met UA. waar vast en zeker genoeg actie te beleven zal zijn. Helaas ligt jullie cluster onwijs verspreid, vooral jullie meest noordelijkste dorpen liggen ver afgesneden van het vaste cluster. Ook safe gebied is ver te zoeken, mar UA. in het westen en de rim in het noorden en oosten.

12. Jelle86:

Allereerst lijkt je cluster inderdaad prachtig op een eend! Je cluster is lekker compact, maar mist daardoor toch wat farmgebied. Je ligging is helaas ook niet bepaald prettig, als solo speler tussen snow in zul je al snel een doelwit worden. Je safe/vijand verhouding is dan ook erg slecht, maar dat kan ook niet anders bij solo spelers. Ik ben erg benieuwd naar wat je in de toekomst gaat doen en hoe snow reageert op zo'n grote speler in "hun" gebied.

13. Deceiver of the Nine:

Een interessant cluster met die leuke uitdagende dubbele falanx ligging. Hierdoor ben je verzekerd van groeimogelijkheden. Je cluster is centraal veel groter, wat je een redelijk grote safe geeft en ook lekker wat farmgebied. Je oostelijke front is erg compact, je westelijke kan nog wat beter. Ook heb je de pech dat je zuidelijke buur niet geheel mee lijkt te komen in de falanx richting het oosten, waardoor je net wat meer front hebt dan gewenst is in een falanx.

14. The Night Pharmacy:

Jullie cluster heeft een lekkere farm ruimte, een redelijk compacte bouw en erg veel groeimogelijkheden. Helaas (of juist gelukkig, hangt af van je instelling) brengt veel groeimogelijkheid veel front met zich mee. Jullie hebben misschien ietsjes teveel front dan goed voor jullie is, aangezien er niet te spreken is van een falanx in jullie gedeelte. Een 180 graden front met UA. en Snow die langzaam maar zeker dichterbij komt. Dit cluster zal moeten vechten voor uitbreiding, maar het belooft een mooie strijd te worden.

15. Orochimaru:

Lid van ua1 en gelegen in het oosten van de stam vinden we Orochimaru. Jullie cluster is lekker compact aan het front en heeft toch genoeg farmruimte in het westen. Safe zone hebben jullie echter wat minder, aangezien jullie front meer als 180 graden is. Voorlopig hebben jullie nog een buffertje tegen P. en Snow, maar wanneer de stammen naar elkaar toe zijn gegroeid krijgen jullie een pittig front. Op het moment lijkt het echter een goed te behouden front. Als dit account niet in een falanx komt te liggen voordat Snow en P. aan jullie grenzen vrees ik voor het ergste.

Cijfers:

0af9c360e2a1e9a0af925f4997887482.png


Top 3 Originaliteit:

3 punten voor jelle86
2 punten voor Deceiver of the Nine
1 punt voor Fearcrads

 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Re: Clustercontest W44 (Overzicht Inschrijvingen)

Jurylid 5: Teveron

1. Alexandria Morgan:

Een gedroomde ligging voor elke speler die houdt van een speerpunt van z'n stam te zijn, gezien de huidige omstandigheden. Jammer dat er geen kaart met de vijand erop toegevoegd was. Persoonlijk zie ik Alexandria Morgan ook erg graag bezig!

2. TasmanianDevil:

Een mooi cluster op vlak van het verdelen van de druk op je stam. De speler heeft een prima verhouding qua safe & vijandelijk gebied. Op zich kan je er zelfs een tornado in zien, iets typerend aan de enige echte Tasmanian "Taz" Devil!

3. ltdarky:

Vrij veilig account, waar niets mis mee is overigens. Opvallend gat tussen voorlinie en achterhoede.

4. blaq:

Mooi accountje aan de rand.

5. The Weirdness of Talent:

Een speler die mij persoonlijk al vaak is opgevallen. Cluster is op zich prima.

6. OwhPUS:

Aan de rand van de wereld met de potentie om een erg veilige zone te creëren gezien er aan de ene kant geen vijanden kunnen liggen.

7. Zaeres:

Redelijk uitgerekt cluster, wat gunstig is voor het farmen. Het is wel een nadeel dat hij stamloos is, daardoor heeft hij waarschijnlijk een heel groot front.

8. FearCrads:

Lucratief cluster en een prima ligging.

9. 4 Farmers On A Train:

Mooi cluster op zich. Alleen is het front aan twee kanten niet ideaal.

10. bobby1:

Een cluster waar je veel mee kan, ik zou er persoonlijk tevreden over zijn. Is het de gebruikersnaam waard? Dat net niet.

11. Aurum Sanguinis:

Het cluster is totaal niet compact en dat is in dit geval erg nadelig. Voor de rest is dat wel gunstig voor het farmen.

12. Jelle86:

Mooi cluster, zie echt de eend erin terug!

13. Deceiver of the Nine:

Puik cluster met veel groeimogelijkheden en safe zone in meerdere richtingen.

14. The Night Pharmacy:

Vrij mooi cluster met een goede ligging indien je graag hard gaat. Het trekt een beetje op een noordelijke (poort) toegang tot P., al zal TNP dat vast niet laten gebeuren.

15. Orochimaru:

Gezien "De gangsta-heid" van de speler ga ik, om m'n eigen hachje te vrijwaren, geen nare uitspraken doen over het account!

Cijfers:

f1d7dbb5f361ed151e7018d46809b9ed.png


Top 3 Originaliteit:

3 punten voor
2 punten voor
1 punt voor

Jurylid 6: Mikeeeeeee3

1. Alexandria Morgan:

Één van de beste clusters en ook de moeilijkste, van buitenaf gezien. Jij hebt een core ligging, waardoor het zeker moeilijker is in sommige opzichten, maar ook makkelijker. Je compactheid is natuurlijk het beste van alle cluster, waardoor je hier een 8,5 voor kreeg bij mij! Nu zal je meteen denken, waarom geen 10? Dat komt omdat ik toch nog wat spelers in je cluster zie. Vooral met deze compactheid, kan dat meer schade toe richten dan je denkt. Farmruimte is voor jou natuurlijk niet super, maar dat is niet anders in de core. Verder vind ik dat jij ver uitloopt op je stam, waardoor je veel front hebt. Ik ken je niet als speler, waardoor ik geen idee heb of je dat wel aan kunt. Het is een uitdagende en spannende ligging, waar je lekker veel mee kan nachtblitzen! Ik zou je wel adviseren je stam wat meer aan je flanken te laten edelen, zodat jij minder front hebt. Qua originaliteit kon ik wel lachen, waardoor je de 2e plek bij mij verdient!

2. TasmanianDevil:

Je cluster is nou niet echt compact te noemen, het is erg langwerpig en heeft geen mooie vorm. Je ligt wel goed tussen je stam in, maar hebt 2 fronten. Ik denk dat je zelf een keuze moet maken tussen front met de vijand of front richting de safe zone. Aan je ligging te zien zou ik voor het front gaan, aangezien dit ook altijd leuker is. Jij noemt het zelf Phalanx cluster, dan heb je nog niet echt het idee van een goed Phalanx cluster. Aangezien je dus nog twee fronten hebt en dit erg dom is. Hierdoor moet je zowat al je deff mobiel houden, waardoor je niks kan stacken. Al wil je dus echt wat leuks kunnen doen in de toekomst, zeker tegen de stam .P, zal je echt je safe moeten inleveren aan je stamgenoten. Verder heb je wel een lekkere farmruimte, want je cluster is uitgestrekt met veel BB dorpen. Het is geen slecht account, maar het kan veel beter met de mogelijkheden die jij hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Re: Clustercontest W44 (Inschrijvingen)

3. ltdarky:

tjaa, geen idee wie je bent, maar je hebt echt een mooi account! Je ligt heerlijk ingedekt door je eigen stam en hebt een groot & mooi front. Jij kan je eigen front stacken, maar ook de helft van je dorpen nog mobiel houden om te snipen etc. De safe verhouding is in mijn ogen alleen nog niet optimaal. Je hebt in je cluster nog spelers liggen, waar je gewoon vanaf moet. Ik weet hoe schijt irritant het is, als die spelertjes van 1 dorp opeens 5 dorpen hebben. Jij met je moraal zit dan alleen maar te kutten op deze spelers. Ook kan er gebruik van worden gemaakt door tegenstanders, door de spelers te stacken en random treinen te spammen in de nacht. Je cluster heb ik verder niks op een te merken, lekker farmen en dooredelen zou ik zeggen!

4. blaq:

Leuk dat Detlef weer is gaat spelen. Ik heb het gevoel dat jij je later bij de stam .P zal gaan voegen in de eindstrijd. Verder vind ik het nog wat moeilijk om over jou cluster een eerlijk oordeel te vellen, ten opzichte van andere spelers. Jij bent namelijk later begonnen en voor het gezicht heb jij geen connecties. Je compactheid is nog slecht, maar je farmruimte is heerlijk. Verhouding Safe/Vijand is voor mij ook nog onvoldoende, omdat je omringd ligt door tegenstanders. Het voordeel is dat je nog wel gelegen ligt in de rim, waardoor deze tegenstanders nog geen grote topstammen zijn. Verder heb ik nog niet veel te zeggen over je account, succes in de rim!

5. The Weirdness of Talent:

Tja, wat valt er nou voor goeds te zeggen over jou account. Je verhaal slaat echt nergens op, dat je alle dorpen pakt met perfectie blabla en je cluster is gewoon dom. Ik heb gewoon het gevoel dat niemand je wilt hebben en je omringd bent door grote stammen en vijanden. Je kan heel veel zeggen over je account, maar het is gewoon een kut account. Meer heb ik er eigenlijk niet echt over te zeggen. Je kan er niks mee en het is een kwestie van tijd voordat je wordt weggeedeld.

6. OwhPUS:

Moeilijk uit te breiden in de rim? Het kan aan mij liggen, maar de rim is juist de makkelijkste positie om uit te breiden, zeker met een stam achter je. Je bent relatief groter dan iedereen in je omgeving, dus het is gewoon wegbashen en edelen. Het feit dat je stam jou dicht edelt kan jou wel in de weg gaan zitten, maar dat ligt 100% aan jezelf en niet aan de rim. Verder kon ik niet echt lachen om je grap met de 7, was eerder beetje huilen. Terug naar het account, je ligt opzich wel vrij safe achter je stam en in de rim. Je compactheid is nog niet echt lekker, maar daar zal je wel aan gaan werken in de toekomst. Verder heb je voor jou account wel een lekker farmgebiedje! Door je safe ligging heb je ook wel een mooi verhouding, maar ik denk dat jij je na een tijdje hard gaat vervelen daar. Alleen dat is mijn mening over rim accountjes!

7. Zaeres:

Wat had je zelf verwacht hierzo? Je hebt een leuk farmgebiedje, maar ik heb het gevoel dat .P jou volstackt, waardoor je dit overleefd. Als U.A. je kent, dan zouden ze toch massaal op jou gaan? Naja, de andere cijfers kan ik wel allemaal uitgebreid uitleggen, maar jij snapt ze zelf ook wel. Ik hebt het gevoel dat jij het rimaccountje van .P zal worden. Zou voor beide een slimme zet zijn, .P een topper erbij, jij een mooie stam en hulp. Succes in de rim en ik hoop dat je het overleefd.

8. FearCrads:

Qua originaliteit moet je toch wat beter grappen verzinnen of een brilletje kopen, want het lijkt op alles behalve Zuid-Amerika. Verder ben je inderdaad het rim accountje van je stam, maar je hebt nog veel vijandig gebied om je heen. Je hebt ook een soort van uitstekend account, wat niet aansluit tot de rest van je stam of cluster. Je cijfer is niet laag, omdat ik redelijk tevreden was over je account. Alleen dat uitstekende cluster is toch een doorn in het oog, probeer daar aan te werken. Het is voor de vijand vrij eenvoudig om jou weg te spelen. Je hebt misschien wat geluk dat je in de rim ligt, dus verre weg de grootste speler bent. Alleen jij hoort een safe account te zijn, waar nu veel deff mobiel moet blijven.

9. 4 Farmers On A Train:

Mooi clustertje, gelegen in de stam. Helaas zit er één nadeel aan je cluster, je hebt “twee fronten”. Probeert dat achterste deel van je cluster lekker te laten dichtedelen door je stamgenoten, zodat je niet alle deff mobiel moet houden aan allebei de kanten. Verder heb je echt een super leuk farmcluster, omdat je vrij uitgerekt ligt. Probeer er nog wat aan te werken en je hebt bijna een perfect cluster, waarmee je heerlijk de oorlog mee in kan gaan!

10. bobby1:

Dit vind ik niet zo mooi! Je cluster bestaat uit 3 clustertjes die nergens op slaan. Ik vind het maar een raar account, wat erg laag in de rating valt. Ik ken je niet echt en weet niet wat voor speler je bent, maar neem aan dat dit account niet heel serieus is. Anders moet je echt nog aan een hoop dingen werken. Maak het compacter, maak het één geheel. Zorg met je stam dat je safe zone ontvangt en goed kan gaan edelen. Het is nog een vrij jong accountje, dus er zal nog wel wat potentie zijn. Succes in de toekomst en hopelijk overleef je het, momenteel schat ik je kans nihil dat je de eindfase bereikt.

11. Aurum Sanguinis:

Ik neem aan dat groen je BG is, hiervan uitgaande heb je alsnog niet een bijzonder cluster. Stel de BG gaat weg, word je finaal weggespeeld. Heb je hier ook rekening mee gehouden met het vormen van je cluster? Je gaat me niet vertellen dat jullie een BG voor het leven zijn gestart. Verder is je cluster erg uitgestrekt met hier en daar een dorpje, ga nou niet als een dwaas edelen en concentreer je op het feit dat je en goed en lopend cluster heb. Dadelijk zit je met een account vol clusterfucks en in de oorlog ben je zo weggeedeld.

12. Jelle86:

Nou, jou eend mag je toch wel wat meer vorm gaan geven. Voorlopig zie ik er nog weinig eend in, alleen de gele kleur is misschien hetzelfde als me badeendje. Verder is het sowieso al klote dat je geen stam hebt, daar schiet je echt geen flikker mee op. Verder is het wel een leuk cluster, alleen ik zou toch wat aan de vorm werken. Vooral nu je solo speelt zonder stam, werk wat aan de compactheid, op deze manier kan je je tegenstander maanden lang bezighouden. Verder toch even wat vriendjes maken en je bij een stam voegen, dat gaat je in de toekomst zeker helpen.

13. Deceiver of the Nine:

Jij hebt sowieso al de meeste aandacht gestoken en moest wel even lachen om de originaliteit. Je hebt inderdaad wel een mooi cluster, wat je zelf al zegt. Alleen er zijn een paar dingen die me toch wel ernstig irriteren. Je hebt een dubbelfront en veel kleine spelers in je cluster liggen. Ik zou hier toch wel hard aan werken, want je ligt heerlijk tussen je stamleden in. Tja ik kan wel veel dingen zeggen over allemaal dingen, maar ik ben eigenlijk wel uitgepraat. Jij weet zelf ook wel dat je niet het beste cluster hebt, maar één van de leukste.

14. The Night Pharmacy:

Gewoon een degelijk account. Zit wel een V in je cluster, wat best voordeling kan zijn als je je tegenstander aan twee kanten in sluit. Verder qua originaliteit heb ik niks te vertellen. Of mijn humor is heel slecht, maar wederom heeft het geen lach op mijn gezicht weten te toveren. Hoe je hier pluto in ziet, is gewoonweg knap. Verder heb je een redelijk compact cluster wat zich mooi aansluit aan de stam. Zorg wel dat de V niet te groot wordt, want dan gaat het hele grote nadelen opleveren in de toekomst en word je heel snel weggespeeld.

15. Orochimaru:

Vond je account niet bijzonder, vond opzich je tekening wel origineel. Hierdoor heb ik gekozen voor de derde plek van originaliteit. Verder is je cluster redelijk compact, maar de ligging is gewoon klote, laten we eerlijk blijven. Je ligt omringd door de vijand en kan eigenlijk geen safe zone ontwikkelen, want moet veel te veel stacken. Je moet hier echt aan gaan werken en naar je stam toe edelen en hun naast je late liggen. Ik denk dat je in de toekomst een mooi account kan hebben!

Cijfers:

5fec533459fd4465b868888ed1360d2c.png


Top 3 Originaliteit:

3 punten voor Deceiver of the Nine
2 punten voor Alexandria Morgan
1 punt voor Orochimaru
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Re: Clustercontest W44 (Inschrijvingen)

En nog 1tje..!

Anders kom ik straks weer niet uit met het aantal tekens ;x
 

DeletedUser74005

Guest
Dit topic is geopend! Voel je vrij om hier verder te discussiëren.
 

DeletedUser73224

Guest
bedankt voor de hoge score !

Ik vraag me alleen af wat die bol met kleinere bollen onder ‘de laars’ moet voorstellen. Eigenaardig

een voetbal waar de laars (italie) tegen knalt :s
 

DeletedUser63918

Guest
En hiervoor reclame maken in de chat DZ? Vind het maar een mager postje.
Wel netjes al wat berichten gereserveerd, daarvoor krijg je pluspunten.
 
Bovenaan