Clustercontest W44: De Uitslag!!!

DeletedUser71618

Guest
Jij geeft nu prachtig het collectieve voordeel neer van twee fronten, maar deze clustercontest draait om het cluster van een enkel account. Inderdaad schets je nu heel mooi het edel voordeel, maar er zijn ook grote nadelen aan clusters. Tijdens het beoordelen ben ik er vanuit gegaan dat iedereen een topper is, ik kijk niet naar de skills van de persoon zelf of je buren.

Er zitten vele negatieve kanten aan het hebben van twee clusters. Stel je buren werken samen, wat een mogelijkheid zou kunnen zijn, hebben hun ook het dubbele aantal edels + edelclears om op jou te gooien. Dit betekend dat een account sneller gebroken is, omdat er meer gebruik van edels en edelclears kan worden gemaakt. Stel je hebt 2 buren met 90 edelclears, als dat deel dicht is, kunnen er maar 90 edelclears op je dak komen. Als dat deel open is, kunnen er 180 edelclears op je dak komen.

Verder kijkend naar het breken van een account. Stel het account breekt, zal het sneller weggeedeld kunnen worden, waardoor er een eiland in de gehele stam zal ontstaan. Het sneller wegedelen komt door de feiten dat er van twee kanten geedeld kan worden, het gat ontstaat door het front aan twee kanten. Dit betekend dat de stam ook in moeilijkheden komt!

Tuurlijk, er zijn verschrikkelijk veel manieren om deze twee dingen te voorkomen. Alleen we kijken hier slechts naar het cluster van het account en niet de kwaliteiten en tactieken van de stam. Ik snap je punt, maar de individuele nadelen wegen zwaarder mee dan de voordelen.

Je zou ook niet naar 'skills' moeten kijken nee. Maar stamclusters worden met een reden bij de kaartjes gezet van de clustercontest. Als jij er vanuit gaat dat iedereen gelijk is, dan zijn de voordelen, het collectieve voordeel zoals jij het samenvat, dus duidelijk aanwezig. Ik sprak namelijk ook vanuit een 'ideologie' of ideaaltype, om het zo te noemen. Een dergelijk account met twee kleine fronten aan weerszijden geeft vanuit dat ideaaltype, met de ligging van de stam in het achterhoofd, extra pluspunten, juist als je er van uit gaat dat iedereen een topper is. Dat zou namelijk betekenen dat je, als je als gelijkwaardigen speelt (ik neem namelijk aan dat je dat wil stellen met je 'iedereen is...' idee) op het vlak van kwantiteit winst moet en kan pakken. En die kwantiteit kan je met dergelijke clusters bereiken (als stam zijnde).

Puur individueel heeft het voordelen en nadelen, maar als je het dan toch puur individueel bekijkt moet je de stam daarmee ook buiten beschouwing laten. Want de nadelen die jij noemt zijn accountgericht maar wel direct verbonden aan het feit dat er een stam is, die bepaalde gebieden 'safe' maakt voor je. Als je de clusters op die manier wil beoordelen zou je de volledige safe/front verhouding buiten beschouwing moeten laten; het is op deze manier extreem oppervlakkig.

Die "stel" situaties zijn natuurlijk ook niks waard. Dan ga je weer vanuit een collectief vlak kijken, waartegenover je heel simpel de "stel dat de stam ook meehelpt te deffen" kan zetten. Een dergelijk uitgestrekt cluster twee kanten op zorgt er juist voor dat er enorme afstanden afgelegd moeten worden tijdens het edelen, waardoor het breken van accounts veel minder waarde heeft. Die accounts kunnen namelijk eenvoudig een paar linies daarna weer gered worden. Als je dan toch vanuit het 'iedereen is een topper/gelijk' idee wil speculeren, dan kom je uiteindelijk op dit uit.

Als je puur accountgericht kijkt is twee fronten hebben natuurlijk alleen maar een probleem dat er voor zorgt dat je kwantiteit over twee kanten moet verdelen. Maar stellen dat het hebben van twee fronten nadelig is en het daardoor een rukcluster is blijft gewoon kortzichtig, vooral als je op de kaartjes kan zien dat en hoe de stam erbij ligt.
 

DeletedUser74396

Guest
Je kan van een noob die al problemen heeft met troepen recruiten, niet verwachten dat ze enige kennis hebben over een cluster.
Dit was ook de reden dat voor de contest begonnen was gezegd werd dat Mike geen jury mocht zijn.

Als ik mijn 10jarig zusje dat nog nooit tw heeft gespeeld vraag om de mooiste bolletjes aan te duiden en daar iets moois bij te verzinnen zal ze volgens mij ongeveer dezelfde mening hebben als mike. Niet echt iets om mee te stoefen als je het over een clustercontest hebt aangezien mijn zus niet eens door zou hebben dat het om een cluster gaat ipv bolletjes...
 

DeletedUser34772

Guest
Goed dat je dat laatste erbij zegt, ik dacht even dat het een compliment was.
 

DeletedUser74005

Guest
Yup klopt, kan het ook niet ontkennen. Had erop gerekend dat ik de week na de inschrijfperiode de resultaten zou kunnen posten. Die week had ik veel tijd, nu heb ik het nogal druk :p
 

DeletedUser74005

Guest
Ga toch geen tijd kunnen vinden... Komt iets tussendoor.
 

DeletedUser75413

Guest
Komt er nog een keer een uitslag? Duurt wel erg lang he ;)
 

Deleted User - 2242732

Guest
rekende het net uit, hoeven jullie dus niet meer te doen
deceiver won, gooi die pp maar over :boer:
 
Reactiescore
154
Dat je niet kan uitrekenen wie gewonnen is, niet alle juryleden zijn immers al geweest.
 

Deleted User - 2242732

Guest
ja dat weet ik wel :p
met 'ik volg het niet' bedoel ik dat ik niet wist of er nog extra beoordelingen moesten komen of niet, bij deze weet ik het :)
 
Bovenaan