Verover de schildwapens feedbacktopic

DeletedUser65908

Guest
ik wil en ik dat ook dat andere dat willen dat deze in mijn ogen blunder nu wordt recht(er) gezet want dit is geen fair play of uitdaging, strategie of zelf PP spenderen meer
 

DeletedUser75339

Guest
Aangezien ik maar weinig tot geen reacties van ons team zie zal ik hier zelf maar even reageren.

Ik lees enorm veel reacties, over oneerlijkheid, verslagenheid onbekende formules en nog wat gescheld.

Laat mij openen door te zeggen dat ik jullie allemaal begrijp! Ik vind het vervelend dat het event niet optimaal is uit gebalanceerd, maar dit is ook de eerste keer dat we dit schildwapen event hebben. Zoals met elk product zitten er wat kinderziektes in na de eerste start, dat is hier niet anders. Door jullie feedback en meningen kunnen wij events en daarmee het spel steeds beter maken, dank jullie wel daarvoor.

De reacties hier worden echt wel gelezen, de informatie hier word verzameld en opgestuurd naar Innogames zodat zei de volgende keer wat kunnen aanpassen.

Innogames en het tribalwars team.nl willen jullie erg graag een leuk spel bezorgen en daarmee ook op zijn tijd een event, niet alle events zijn geslaagd voor iedere speler, maar er zijn ook ontzettend veel events geweest die wel goed slaagden voor iedereen!

Wij doen ons best jullie het naar je zin te maken en jullie een leuk spel te bezorgen.

Als er spelers zijn die zich serieus benadeeld voelen door dit event spijt me dat, het event is in volle gang en ik hoop van harte dat jullie er het beste van maken.

Blijf in elk geval feedback geven want dit is erg bruikbaar!

Ik vindt het event wel leuk :)
 
Reactiescore
151

DeletedUser75339

Guest
ja, als ik aan dit tempo schildjes kan blijven verzamelen zit ik tegen het einde van het event in de top 10
 

DeletedUser73657

Guest
Het event is echt overdreven. 9 rondes van dit wordt een hel, je kan niet scouten of ze een bonus hebben of niet, alles wat je doet is dus eigenlijk blind, wie weet zijn die 1000 speertjes en 1000 zwaardjes wel sterker dan de 2000 speertjes en zwaardjes van zijn buurman. Ik hoop echt dat de rondes ingekort worden naar 2/3 want dit is echt totaal ongebalanceerd, het spel heeft op dit moment meer te maken met geluk dan met skills, dat lijkt mij de bedoeling toch niet.
 

DeletedUser72634

Guest
Het event is echt overdreven. 9 rondes van dit wordt een hel, je kan niet scouten of ze een bonus hebben of niet, alles wat je doet is dus eigenlijk blind, wie weet zijn die 1000 speertjes en 1000 zwaardjes wel sterker dan de 2000 speertjes en zwaardjes van zijn buurman. Ik hoop echt dat de rondes ingekort worden naar 2/3 want dit is echt totaal ongebalanceerd, het spel heeft op dit moment meer te maken met geluk dan met skills, dat lijkt mij de bedoeling toch niet.

We hebben het net besproken via skype Benji, dus ik sluit me hier volledig bij aan! :D
 

DeletedUser73900

Guest
Het event is echt overdreven. 9 rondes van dit wordt een hel, je kan niet scouten of ze een bonus hebben of niet, alles wat je doet is dus eigenlijk blind, wie weet zijn die 1000 speertjes en 1000 zwaardjes wel sterker dan de 2000 speertjes en zwaardjes van zijn buurman. Ik hoop echt dat de rondes ingekort worden naar 2/3 want dit is echt totaal ongebalanceerd, het spel heeft op dit moment meer te maken met geluk dan met skills, dat lijkt mij de bedoeling toch niet.

Ik ben het hier compleet mee eens.

buffs 2,5dagen X 9 = de helemaand geen attacks
 

DeletedUser74396

Guest
Het is inderdaad grote onzin dat de buffs stackbaar zijn...
Kan je beter voor 1 bepaalde soort buf gaan en die extreem veel gaan halen, grondstoffen +300% en meer is dus makkelijk haalbaar.
En dit voor zoveel rondes?
 

DeletedUser

Guest
Zou iemand vanuit het team mij kunnen vertellen op basis van wat die looptijden zijn?

Ik loop 1u13 op men buur liggen lopen, terwijl hij vandaag aanvallen heeft gestuurd die eerst 43 min liepen, toen 15 en nu opeens weer 5. Terwijl mijn looptijden constant blijven
 

DeletedUser74515

Guest
Bij Innogames is er alvast door een volwassen team hard gewerkt aan dit schitterend event.

baby-with-pc.jpg
 

DeletedUser75237

Guest
Nog wat extra elementen erbij die enorm storen. Niet enkel zijn de looptijden totaal unfair, waar ik zo meteen nog eens op terugkom, maar lijken de kansen om je schild te behouden niet te kloppen én als klap op de vuurpijl kan je de bonussen die je verdient ook nog eens cumuleren. Goed, de gs-bonus is nog niet zo'n ramp, dan maar wat meer farmen om het bij te houden, idem voor de extra buit. Maar bijvoorbeeld aanvalskracht. Of nog vervelender: verdedigingskracht. Wie weet heeft mijn volgende doelwit wel 50 procent defbonus of zelfs meer! Tel daar een lage moraal bij op en het is feest... En dan hebben we nog maar 1 van de 9 rondes gehad!

Met betrekking tot de looptijden heb ik dit eventjes gescreenshot om een goed beeld te geven, waarom de uitgewerkte formule (centrum van je 'macht' tot dichtstbijzijnde dorp van je tegenstander) een heel slechte en vooral unfaire formule is.

9bdp9i.png

5o6nok.jpg


Deze speler, YatoInda, is zeg maar het prototype van de kleine 'defnoob'. Zoals je ziet heeft ie z'n clustertje gegroepeerd rond 2 van mijn dorpjes. Hij loopt daardoor minder dan 10 minuten (circa 6,5 minuten) op mij in het event. Echter wordt er bij mij berekend vanaf het 'centrum van m'n macht' en dat wilt dus zeggen vanuit het midden van m'n cluster. Dat zorgt dus voor een looptijd van meer dan 5 uur!

Op welke manier is dit te rijmen met fair spel? Hij is ook nog eens enorm actief en stuurt constant op mij. Wat heb ik dan aan m'n 81 procent verdedigingskans, zelfs al zou dat percentage kloppen kan hij toch in die 5 uur meerdere keren iets afpakken in de tijd dat ik bij hem kom. En dat is dan ook nog eens in de veronderstelling dat ik m'n 6 kampioenen thuishoud. Want als ik ze op pad stuur wordt het al helemaal kansloos.

Dit heeft dus niets te maken met 'je moet er maar het beste van maken' want dat is in deze onmogelijk. Deze speler is niet de enige die dit voordeel op mij heeft. Ik hoef maar een eekhoorn te pakken te krijgen of er springen 5 spelers op korte afstand op. Natuurlijk raakt er altijd wel 1 tot zelfs allemaal 'erdoor' en sta ik weer met lege handen.

Ik weet dankzij gesprekken met andere spelers dat ik niet de enige ben die hiermee kampt. Het zou TW.nl dan ook enorm sieren dat hier een grote fout is gemaakt, en dat dit inderdaad nergens op slaat. Ik heb veel respect voor het TW team, zowel de moderators als de communitymanagers, en ik reken het falen van dit evenement dan ook niet aan jullie aan. Wat ik echter jullie wel kwalijk neem is het quasi uitblijven van reactie hier op het AF, maar ook ingame.

Zo moet er duidelijk iets veranderen. Ik zie 2 mogelijkheden:
• Of het evenement wordt na deze ronde afgesloten. De buffs kunnen nog worden uitgedeeld en that's it. ..
• Het evenement wordt aangepast. Dat wilt zeggen
- geen gecumuleerde bonussen
- faire, en dus gelijke looptijden tussen spelers

Met vriendelijke groeten

Tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.490
Beste spelers,

Na de berichten van enkele teamleden hier al ook even kort een reactie vanuit Community-Management.

Bedankt voor al jullie feedback, deze nemen we mee en gooien we op naar de InnoGames ontwikkelaars.

Er zijn in het einde van vorige week al enkele 'tweaks' gedaan aan het event, in de loop van volgende week wordt dit opnieuw bekeken. Indien er relevante wijzigingen zijn zullen we deze aan jullie communiceren.

Tot die tijd is feedback hier altijd welkom. Echter, hou er rekening mee dat zaken niet op een paar uur veranderen en zeker niet in het weekend.

Onze oprechte excuses voor enig ongemak veroorzaakt door dit event.

Met vriendelijke groeten,
Duckje
 

DeletedUser73022

Guest
Ik vind het ook dat het veel te over powered is, iemand kan gewoon 3x sterker zijn als ie is door wat champ's de deur uit te sturen.

Dit soort dingen maakt tw er niet echt leuker op, zo kun je geen strategie uitstippelen omdat je steeds rekening moet gaan houden met zulke onzin.
 
Reactiescore
1.278
Wat een pleuris event mensen met een uitgestrekt cluster zijn hier aardig de dupe van, jammer dat er niet ingegrepen word door het TW team van mij part leggen ze het even stil en hervatten ze het later met een betere looptijd formule. Bijvoorbeeld dat spelers die je aanvallen hetzelfde lopen als jij naar hen zou lopen. De buffs zijn trouwens ook veel te OP
 

DeletedUser

Guest
Ineens staan mijn kampioenen stil!!!

Uitdager: Verdediger Resterende tijd:
Psst peggy1981 bijna klaar
Psst mc lars bijna klaar
Psst Silenzio31 bijna klaar
Psst superjunk007 0:04:52
Psst puntzak 0:04:58
LikeMeOrDie Psst 0:11:30
Dutchlolz Psst 0:20:35
superjunk007 Psst 0:22:35
FireCore Psst 0:30:54


Als ik op bijna klaar klik krijg ik :

Vervallen events

Bouwopdrachten, rekruteringen, aanvallen en ondersteuningen duren langer dan verwacht om uit te voeren. Dit vermoedelijk vanwege technische problemen aan onze kant. We zijn op de hoogte gesteld van dit probleem en werken eraan.

Geen zorgen: Van zodra het spel bijgebeend is zullen bouwopdrachten, rekruteringen, aanvallen en verdedigingen uitgevoerd worden in de correcte volgorde.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Je Tribal Wars Team
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het maar vreemd,ook de helft van de eventbonus is verdwenen??
Ik speel op casual 1 en W42.
 

DeletedUser31132

Guest
Verrek! Inderdaad. De grondstoffenproductie bonus is gehalveerd. De rest is nog hetzelfde.
Maar nu klopt de bonus van de grondstoffen weer. Die was namelijk veel te hoog. Ik had namelijk 5 buffs, dus had de bonus 5x5=25% moeten zijn. En hij stond op 45%. Veel te hoog
 
Bovenaan