Verover de schildwapens feedbacktopic

DeletedUser73358

Guest
Ik vind de looptijden niet fair, de bonussen lopen hierdoor gewoon te hoog op, dat voor zo'n lange periode is gewoon belachelijk. Het vastzetten van je schilden werkt gewoon niet, kan je nagaan dat je al jaren TW speelt op een server en dat dan zo'n event je een negatieve massa geeft met het gevolg dat je tegenstander +200% bijlsterkte heeft, BELACHELIJK.

Cancelen dit event ASAP.
 
Reactiescore
151
Beste spelers,

Na de berichten van enkele teamleden hier al ook even kort een reactie vanuit Community-Management.

Bedankt voor al jullie feedback, deze nemen we mee en gooien we op naar de InnoGames ontwikkelaars.

Er zijn in het einde van vorige week al enkele 'tweaks' gedaan aan het event, in de loop van volgende week wordt dit opnieuw bekeken. Indien er relevante wijzigingen zijn zullen we deze aan jullie communiceren.

Tot die tijd is feedback hier altijd welkom. Echter, hou er rekening mee dat zaken niet op een paar uur veranderen en zeker niet in het weekend.

Onze oprechte excuses voor enig ongemak veroorzaakt door dit event.

Met vriendelijke groeten,
Duckje

Duckje, het ligt niet aan jou, maar ga het alsjeblieft ook niet verdedigen.

De post van nyade, als ik in dit tempo schildjes kan doorverzamelen sta ik straks top 10 zegt genoeg toch?
Het feit dat er tweaks zijn gedaan en het event nog steeds belachelijk is zegt me nog meer, innogames is echt elk verstand van game balance kwijt.

Stuur ze de volgende tip maar door bij de feedback dan:

Evenementen moeten leuk zijn. Als beloning kan iets leuks zitten, een speciale award, of iets anders waarmee je kan laten zien dat je aan het event meedeed (valentijnsevent = top :)).

Wat niet leuk is is het verplichten van het event voor eenieder die mee wilt blijven doen. Belachelijke hoge bonussen zorgen ervoor dat het hele 'fair play' gehalte weg is. Dan verplicht je mensen om nolife die dingen te farmen of hun hoge ranking maar in te leveren ...

Het is ook niet goed om terwijl een wereld gaande is grote veranderingen te brengen. Ik ga als we een potje schaken toch ook niet halverwege de regel bedenken dat als een pion iets slaat, je dat stuk zelf krijgt in plaats van dat het alleen weg is? Dan wordt je toch uitgelachen, omdat je echt totaal van lotje getikt bent? :confused:

Toen de update kwam van boog en ridder is dat toch niet op w1 ingevoerd? Toen er bonusdorpen kwamen werden die toch niet ineens in werelden gedropt die dat niet hadden?

Toen innogames naar het marktmodel van andere free-to-play games ging kijken en opeens 'extra pp opties' (betaal voor een betere kans ver te komen) ging aanbieden werden die toch ook niet op eerdere werelden ingevoerd?

Opeens het halve spelletje omgooien op werelden die al gaande zijn is echt not done, en op deze manier wordt dat wel gedaan.
 
Reactiescore
2.489
Bedankt voor je feedback,

Je moet echter altijd 2 zaken apart bekijken. Je praat hoer over globale spelupdatea zoals de boog/ridder enz, deze komen altijd enkel op nieuwe werelden.

Je praat over globale ingame events: winter-event, 1 april, hoeden verzamelen & schildwapen event. Dit zijn extra in game evenementen om spelers op alle werelden een extra-Tje te geven. Hieraan kan iedereen meedoen en wat bonussen/awards verzamelen. Vandaag en de komende dagen wordt er intern InnoGames gesproken over dit evenement en de eerder aangehaalde zaken zoals stapelbare buffs en looptijden. We zullen jullie daar zo snel mogelijk over inlichten.

Een laatste iets waar je het over hebt Zijn de community events (Valentijn, reis naar inno hq, hoe zwaar weegt de pompoen). Dit zijn lokale events die uitgaan vanuit het lokale team (die maken we zelf dus). Deze events zijn trouwens niet altijd voor iedereen toegankelijk. Zo hadden kleine spelers geen kans in het valentijnsevenement.

Goed, het hebben van globale ingame events is naar mijn inziens zeker nuttig en leuk voor de community. Natuurlijk moeten we echter wel de afweging maken tussen leuk, minimale spel beïnvloeding, maximale benutting. Dat is een moeilijke afweging.

Zoals ik al zei hou ik jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Met vriendelijke groeten,
Duckje
 

DeletedUser61042

Guest
Word er ook aan gedacht dat sommige spelers niet mee willen doen?
 

DeletedUser73022

Guest
Zonder jaloers te zijn zie ik bij mensen gewoon het rekruteren zo hard gaan dat hij niet eens genoeg gs in zn dorp krijgt, zelfs niet van stamgenoten. Dit is gewoon overdreven. Gelukkig een stamgenootje maar het is echt heel erg overdreven. ;)

Zo kun je zonder te overdrijven in enkele dagen een volledige clear bouwen op wereld 42. :O
 

DeletedUser

Guest
+35% rekruteringssnelheid
Speer: +140% verdedigingskracht
Speer: +140% aanvalskracht

Het is inderdaad redelijk bizar, en de speertjes zijn ook wel 'iets' sterker dan normaal. Ik dacht dat het event was om de kleinere spelers een kans te geven om in te halen/bij te blijven, maar dit is gewoonweg bizar.
 

DeletedUser73022

Guest
+35% rekruteringssnelheid
Speer: +140% verdedigingskracht
Speer: +140% aanvalskracht

Het is inderdaad redelijk bizar, en de speertjes zijn ook wel 'iets' sterker dan normaal. Ik dacht dat het event was om de kleinere spelers een kans te geven om in te halen/bij te blijven, maar dit is gewoonweg bizar.

Dat is vergeleken met een stamgenootje nog heel erg weinig, en toch ook alweer zoveel. :eek:
 
Reactiescore
151
Bedankt voor je feedback,

Je moet echter altijd 2 zaken apart bekijken. Je praat hoer over globale spelupdatea zoals de boog/ridder enz, deze komen altijd enkel op nieuwe werelden.

Het gaat me er hier om dat het dingen zijn die echt grote invloed hebben op hoe een wereld loopt. Of dit nu via een globale spelupdate is (waar de keuze inderdaad correct gemaakt wordt deze alleen op nieuwe werelden in te voeren) of een event met heel veel effect.

Je praat over globale ingame events: winter-event, 1 april, hoeden verzamelen & schildwapen event. Dit zijn extra in game evenementen om spelers op alle werelden een extra-Tje te geven. Hieraan kan iedereen meedoen en wat bonussen/awards verzamelen. Vandaag en de komende dagen wordt er intern InnoGames gesproken over dit evenement en de eerder aangehaalde zaken zoals stapelbare buffs en looptijden. We zullen jullie daar zo snel mogelijk over inlichten.

Een laatste iets waar je het over hebt Zijn de community events (Valentijn, reis naar inno hq, hoe zwaar weegt de pompoen). Dit zijn lokale events die uitgaan vanuit het lokale team (die maken we zelf dus). Deze events zijn trouwens niet altijd voor iedereen toegankelijk. Zo hadden kleine spelers geen kans in het valentijnsevenement.


Goed, het hebben van globale ingame events is naar mijn inziens zeker nuttig en leuk voor de community. Natuurlijk moeten we echter wel de afweging maken tussen leuk, minimale spel beïnvloeding, maximale benutting. Dat is een moeilijke afweging.

Zoals ik al zei hou ik jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Met vriendelijke groeten,
Duckje

Ik vind persoonlijk events met awards prima, ook als het ingame voordeel opleverd. Maar dan moet het alleen wel binnen de perken blijven. Extratjes (nadruk op tjes :p) kunnen een event zeker wel leuker maken. Maar het moet niet het hele spel omgooien, dus ik zou zeggen dat in dit event de balans tussen leuk en minimale spel beinvloeding heel ver omgeslagen is, zelfs zo dat er veel spelers zich frustreren om het event, wat niet de bedoeling kan zijn. Verder zie je dat er slechts enkele spelers echt heel veel bonussen kunnen pakken, want er is maar een beperkte hoeveelheid schilden beschikbaar. Dan heb je dus dat een event enkelen heel blij maakt en veel spelers frustreert.

Dat een event niet altijd maximaal bereikbaar is voor alle spelers is jammer, maar niet altijd veel aan te doen. Voor spelers met meer dorpen was het valentijnseffect, als spelers met maar 1 of enkele dorpen nu voordeel hebben met dit event is dit niet erg wat mij betreft. Alleen blijkt dat het gigantische bonussen zijn en dat er lui opeens hele clears gesloopt gaan zien door weinig verdediging, of er totaal uit gegroeid worden door spelers die er eerder veel slechter aan toe waren, omdat ze niet konden voorzien dat ze hun dorpjes heel dichtbij elkaar hadden moeten edelen vanwege dit event... Wat mij betreft is het niet eens erg dat er spelers veel korter op ons lopen, en dat wij als grote spelers het moeilijker hebben in het event. Geef ze een extratje, maar geef ze geen wereldverandere voordelen ;)

Ik denk dat dit event te repareren is met slechts de verandering dat buffs niet meer stapelbaar zijn, dan zijn de looptijden ook niet meer frustrerend. +5% gs, +20% buit, iets sterkere legers is allemaal een leuke bonus. Daar zal ik zeker voor pogen schildjes te farmen, maar dan ben ik niet meteen chagrijnig als ik m'n schildjes weer verlies. En dan gaan er ook geen dreigpms richting kleine spelers die ons aanvallen met het event, omdat ik het ze in dat geval wel kan gunnen. ;)

In ieder geval goed te horen dat er over gesproken wordt binnen Innogames. De veranderingen waar over gepraat worden (met name stapelbaarheid van buffs) lijken me correcte keuzes om dit event gewoon leuk te maken. Nu is het voor de meeste spelers niet leuk.

En goed dat je hier ook reageert, geeft me weer hoop dat Innogames niet alle game designers dronken laat werken.
 
Reactiescore
2.489
Er komen vandaag veranderingen aan, stay tuned. (ik hoop ze zsm te kunnen aankondigen.)
 

DeletedUser75339

Guest
Er komen vandaag veranderingen aan, stay tuned. (ik hoop ze zsm te kunnen aankondigen.)

Dat zou ik jammer vinden :(

Ik vind het event heel leuk

en hoop dat de veranderingen niet al te drastisch zijn
 
Reactiescore
2.489
Dat zou ik jammer vinden :(

Ik vind het event heel leuk

en hoop dat de veranderingen niet al te drastisch zijn

Alles gerelateerd aan de eerder gegeven feedback hier in het topic.
 
Reactiescore
151
Dat zou ik jammer vinden :(

Ik vind het event heel leuk

en hoop dat de veranderingen niet al te drastisch zijn

Ah, kom op man, enige reden dat jij het leuk vindt is dat je ff super snel de top 10 in wou gaan zonder teveel moeite ;)
 

DeletedUser75339

Guest
Ah, kom op man, enige reden dat jij het leuk vindt is dat je ff super snel de top 10 in wou gaan zonder teveel moeite ;)
Top 10 was wat overdreven , daar duurt het event niet lang genoeg voor
Ik doe er wel iets voor ;)

Verzamel de schildwapens: Uitdager
Win een uitdaging tegen 30 spelers.
Totaal: 181

Voor mij moet er eigenlijk niets veranderd worden : looptijden heb ik geen last van en als je een grote speler bent zal je sowieso gefocusd worden in een event als dit .
Het enige wat ik misschien zou veranderen zou die 20% sterkere zwaard/bijl/speer naar 10% te halen zijn omdat je anders te snel hoog stackt.
Ik vind het ook niet juist dat er veranderingen zouden worden doorgevoerd op basis van het forum.
Het forum representeerd voornamelijk de grotere spelers , de kleinere spelers houden zich hier niet mee bezig en hebben dus ook geen stem in de veranderingen.
Ik stel me voor dat die duizenden kleine spelers dit event wel leuk vinden en die paar honderd "hoge spelers" die niet genoeg schildjes kunnen verzamelen , houden er dan niet zo van. Alleen deze laatste zijn meer vocaal op het forum en daar wordt dan ook naar geluisterd wat mijn inziens niet juist is.
 
Reactiescore
151
Top 10 was wat overdreven , daar duurt het event niet lang genoeg voor
Ik doe er wel iets voor ;)

Verzamel de schildwapens: Uitdager
Win een uitdaging tegen 30 spelers.
Totaal: 181

Voor mij moet er eigenlijk niets veranderd worden : looptijden heb ik geen last van en als je een grote speler bent zal je sowieso gefocusd worden in een event als dit .
Het enige wat ik misschien zou veranderen zou die 20% sterkere zwaard/bijl/speer naar 10% te halen zijn omdat je anders te snel hoog stackt.
Ik vind het ook niet juist dat er veranderingen zouden worden doorgevoerd op basis van het forum.
Het forum representeerd voornamelijk de grotere spelers , de kleinere spelers houden zich hier niet mee bezig en hebben dus ook geen stem in de veranderingen.
Ik stel me voor dat die duizenden kleine spelers dit event wel leuk vinden en die paar honderd "hoge spelers" die niet genoeg schildjes kunnen verzamelen , houden er dan niet zo van. Alleen deze laatste zijn meer vocaal op het forum en daar wordt dan ook naar geluisterd wat mijn inziens niet juist is.

Logisch gezien zijn er geen duizenden spelers die misbruik maken van het event door de hele tijd 80+ schildjes te farmen. Er is maar een beperkte hoeveelheid beschikbaar. Zoveel zullen het er dus niet zijn die er echt heel veel uit halen, dat heb je gewoon verzonnen :p Als het event wat meer gebalanceerd wordt is het voor de meeste spelers helemaal geen nadeel.

Verder zijn topspelers vaak die ook al heel lang spelen en al veel langer klant zijn van Inno, dus dat zijn ook spelers die ze niet kwijt willen raken.

Ik gun het je trouwens best om hoog te staan, maar op deze manier is voor een hele zooi spelers nogal frustrerend.

P.S. Wij hebben ook iets van 150 schilden, en moeten nog redelijk vaak ridders thuis laten staan om te verdedigen, aan inzet heeft het niet gelegen hoor :p En we hebben er 2 in kunnen leveren..
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser75339

Guest
Logisch gezien zijn er geen duizenden spelers die misbruik maken van het event door de hele tijd 80+ schildjes te farmen. Er is maar een beperkte hoeveelheid beschikbaar. Zoveel zullen het er dus niet zijn die er echt heel veel uit halen, dat heb je gewoon verzonnen :p Als het event wat meer gebalanceerd wordt is het voor de meeste spelers helemaal geen nadeel.

Verder zijn topspelers vaak die ook al heel lang spelen en al veel langer klant zijn van Inno, dus dat zijn ook spelers die ze niet kwijt willen raken.

Ik gun het je trouwens best om hoog te staan, maar op deze manier is voor een hele zooi spelers nogal frustrerend.

P.S. Wij hebben ook iets van 150 schilden, en moeten nog redelijk vaak ridders thuis laten staan om te verdedigen, aan inzet heeft het niet gelegen hoor :p En we hebben er 2 in kunnen leveren..
Voor de meeste spelers is het geen nadeel
Ik zeg niet dat ze er allen gigantisch veel schilden zullen halen.

Ik zal een voorbeeld geven van een kleine speler :

edwi 15.03.15 21:59
Ik zie dit echter als een spel in een spel, en ik vind het leuk hieraan mee te doen! ;)

Dit is een kleine speler die niet zo actief is en een looptijd heeft op mij van 5 minuten .
Hij daagde mij zo'n 2 of 3 keer per dag uit en had op het einde van de eerste 2 rondes altijd wel enkele schildjes.
Hij vindt het leuk om op die grote speler naast hem te klikken en die uit te dagen.

Omdat de kleinere spelers 15 dagen wat extra voordelen kunnen halen , geloof ik niet dat de "veteranen" daarvoor gaan afhaken.

Hoe hebben jullie er maar 2 in kunnen leveren , je kunt toch gewoon je ridders timen juist voor de ronde eindigt als je er maar enkele hebt ?
 

DeletedUser3104

Guest
Voor de meeste spelers is het geen nadeel
Ik zeg niet dat ze er allen gigantisch veel schilden zullen halen.

Ik zal een voorbeeld geven van een kleine speler :

edwi 15.03.15 21:59
Ik zie dit echter als een spel in een spel, en ik vind het leuk hieraan mee te doen! ;)

Dit is een kleine speler die niet zo actief is en een looptijd heeft op mij van 5 minuten .
Hij daagde mij zo'n 2 of 3 keer per dag uit en had op het einde van de eerste 2 rondes altijd wel enkele schildjes.
Hij vindt het leuk om op die grote speler naast hem te klikken en die uit te dagen.

Omdat de kleinere spelers 15 dagen wat extra voordelen kunnen halen , geloof ik niet dat de "veteranen" daarvoor gaan afhaken.

Hoe hebben jullie er maar 2 in kunnen leveren , je kunt toch gewoon je ridders timen juist voor de ronde eindigt als je er maar enkele hebt ?


Ik vind het ook niet erg dat kleine spelers veel schilden halen, wat ik wel erg vind is dat grote spelers zo'n GIGANTISCH voordeel kunnen verdienen door wél schilden te hebben. En dat er manieren zijn hoe andere gewoon aan 0 schilden komen. Het is gewoon een groot lot in de loterij, als je dat graag wilt ga dan roulette of wat dan ook spelen. Ik dacht dat tribalwars toch wel een groot gedeelte met skill te maken had.
 
Reactiescore
151
Voor de meeste spelers is het geen nadeel
Ik zeg niet dat ze er allen gigantisch veel schilden zullen halen.

Ik zal een voorbeeld geven van een kleine speler :

edwi 15.03.15 21:59
Ik zie dit echter als een spel in een spel, en ik vind het leuk hieraan mee te doen! ;)

Dit is een kleine speler die niet zo actief is en een looptijd heeft op mij van 5 minuten .
Hij daagde mij zo'n 2 of 3 keer per dag uit en had op het einde van de eerste 2 rondes altijd wel enkele schildjes.
Hij vindt het leuk om op die grote speler naast hem te klikken en die uit te dagen.

Omdat de kleinere spelers 15 dagen wat extra voordelen kunnen halen , geloof ik niet dat de "veteranen" daarvoor gaan afhaken.

Hoe hebben jullie er maar 2 in kunnen leveren , je kunt toch gewoon je ridders timen juist voor de ronde eindigt als je er maar enkele hebt ?

Ahja dat timen net voor eindtijd hebben we niet gedaan, maar zelfs dan hadden we maar een paar schilden steeds hoor :D

En die niet heel actieve kleine spelers die dit event leuk vinden, die zullen als de stackbaarheid van bonussen weggehaald wordt het niet eens merken denk ik ;) Die halen met geen mogelijkheid de echt absurde bonussen op.
 

DeletedUser75339

Guest
Ahja dat timen net voor eindtijd hebben we niet gedaan, maar zelfs dan hadden we maar een paar schilden steeds hoor :D

En die niet heel actieve kleine spelers die dit event leuk vinden, die zullen als de stackbaarheid van bonussen weggehaald wordt het niet eens merken denk ik ;) Die halen met geen mogelijkheid de echt absurde bonussen op.
Het is ook de bedoeling van het event dat iedereen maar een paar schilden heeft.
Absurde bonussen niet nee , maar 60% buit extra of 20% maakt ook voor hen best wel een groot verschil , als je maar een klein aantal troepen hebt om dorpen mee te plunderen. Ik zou dan eerder -5 % rekruteersnelheid en -5% bouwsnelheid verwijderen aangezien de kleine spelers daar toch weinig aan hebben .
 
Bovenaan