Error: Resistance Not Found!

DeletedUser75237

Guest
Vind het beetje goedkoop om te lachen met mensen die het spelletje serieus nemen en dus tijd steken in hun posts :p

Ik heb al heel wat bijgeleerd zo door het AF te lezen :D
 

DeletedUser69813

Guest
Ik vind het echt prachtig dat er mensen zijn die het nog zo serieus nemen! Zoals vanouds.
Maar het is ietwat teveel van het goede :D

Nou, ik vind mezelf ook best een diehard TW'er, maar om nou dit soort modellen speciaal voor TW op te zoeken, te leren en toe te passen gaat me dan net weer iets té ver.
 

DeletedUser5071

Guest
Nou, ik vind mezelf ook best een diehard TW'er, maar om nou dit soort modellen speciaal voor TW op te zoeken, te leren en toe te passen gaat me dan net weer iets té ver.

Ik heb ze gewoon ooit geleerd.
En ik zette een andere vergelijking neer, maar die begreep Run niet.
Ze vroegen om dan toch de theorie neer te zetten, dus deed ik dat. Ik wist wat ik zocht, dus was in 2 seconden gebeurt hoor.
 

DeletedUser69813

Guest
Ik heb ze gewoon ooit geleerd.
En ik zette een andere vergelijking neer, maar die begreep Run niet.
Ze vroegen om dan toch de theorie neer te zetten, dus deed ik dat. Ik wist wat ik zocht, dus was in 2 seconden gebeurt hoor.

Ach, ieder z'n hobby's. Ik keur het niet af hoor :p
 

DeletedUser54620

Guest
Ga jij dan een boek lezen over zakelijk en net taal gebruik:rolleyes:
Dit is niet 1960 waar woorden als 'fuck' een taboe zijn. Zakelijk posten op een spelforum is ook echt een must natuurlijk. :rolleyes:


Kenmerken van succesvolle teams

Op basis van een uitgebreid vergelijkend onderzoek (zie literatuuropgave onderaan de pagina) heeft groepsdynamiek.nl een “best-of” lijst samengesteld, met de belangrijkste succesfactoren van teams:

  1. heldere doelstellingen
  2. gezamenlijke verantwoordelijkheid
  3. open communicatie
  4. wederzijds respect
  5. flexibiliteits/ aanpassingsvermogen
  6. initiatief
  7. groepsgrootte
  8. werkwijze
  9. competenties en het opleiden van teamleden
  10. teamstructuur
  11. teamrollen
  12. gedrag van het management
  13. you get what you reward: beoordelings- en beloningssystemen aangepast aan het werken in teams
  14. commitment van het management
  15. participatie
  16. kennis van groepsdynamica
  17. feedback
  18. vertrouwen in elkaar
  19. cohesie (let op valkuil!)


Literatuur

Katzenbach and Smith, The Wisdom of teams
Forsyth, Groupdynamics
Harrington, The teambuilding toolkit
Laudy: groepsbeoordeling de fik erin? 2000
Robbins, The truth about managing people
Wette & Cameron, Groepsvaardigheden

Referentie: http://www.groepsdynamiek.nl/kenmerken_goede_teams.html

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

De ontwikkeling van een groep volgens de theorie van Tuckman

Tuckman onderscheidt 5 fasen of stadia in de ontwikkeling van groepen en teams:

1. Forming ( het vormen/ ontstaan van de groep)
Leden nemen een afwachtende houding aan. Er is nog geen groepsgevoel en de individuele posities en rollen zijn nog niet ingenomen”.

2. Storming (de conflict-fase)
In deze fase proberen de leden hun positie in de groep in te nemen. Dit leidt onvermijdelijk tot een strijd wanneer ideeën van de teamleden met elkaar op gespannen voet staan.

Tussen fase 2 en 3 zit Run, terwijl men in TW iets bereikt vanaf je fase 4 bereikt hebt.

3. Norming (de norm of standaarden-fase)
De regels en methodes van samenwerking worden bepaald. De gemeenschappelijke teamdoelen vastgelegd en gedeeld. De belangrijke en minder belangrijke rollen zijn gedefinieerd. Er kan een start worden gemaakt met samenwerking

4. Performing (prestatie fase)
De groep wordt een team. Teamleden vullen elkaar aan. Er wordt harmonieus gewerkt naar het gemeenschappelijke teamdoel.

5. Adjourning (uit elkaar gaan/ de afscheidsfase)
Het doel is behaald en het team valt uiteen.

Deze stadia worden niet altijd lineair doorlopen. Met name fase 3 en 4 worden cyclisch doorlopen. In de beginfasen hebben sociaal-emotionele taken de overhand, in de laatste fasen de taakgerichte taken.

Checklist analyse en bepaling ontwikkelingsstadium van een groep

Stadium
Kenmerken
1. Forming
- weifelende deelnemers
- beleefde communicatie
- bezorgdheid over de groepsdoelen
- een actieve leider
- meegaande leden

2. Storming
- kritiek op ideeën
- matige aandacht
- vijandigheid
- polarisatie en coalitievorming

3. Norming
- overeenkomen van afspraken
- afname van rolambiguïteit
- toegenomen wij-gevoel

4. Performing
- besluitvormingsgericht
- probleemoplossingsgericht
- wederzijdse samenwerking
- productiegericht

5. Adjourning
- ontbinding
- terugtrekking
- toegenomen onafhankelijkheid

Referentie: http://www.groepsdynamiek.nl/tuckmansstages.html
(Tuckman zijn theorie kreeg ik tijdens mijn lessen Samenwerkingsvaardigheden en is naar mijn mening ook correct)

Heb het doorgelezen, interessant hoor daar niet van. Maar verklaart nog steeds niet waarom je dat IS voorbeeld aanhaalde. Daar was ik eigenlijk wel benieuwd naar. ;)
 

DeletedUser5071

Guest
Heb het doorgelezen, interessant hoor daar niet van. Maar verklaart nog steeds niet waarom je dat IS voorbeeld aanhaalde. Daar was ik eigenlijk wel benieuwd naar. ;)

Omdat IS de meest recente en bekendste groep is die iedereen kent.
Daarom dat ik hen erbij haalde.
Heb al gezegd dat hun mentale acties niet relevant zijn, maar gewoon hun groepsdynamiek.
 

DeletedUser

Guest
Omdat IS de meest recente en bekendste groep is die iedereen kent.
Daarom dat ik hen erbij haalde.
Heb al gezegd dat hun mentale acties niet relevant zijn, maar gewoon hun groepsdynamiek.

Ik vind de logica van Error meer op die van IS lijken dan die van Run :D
 

DeletedUser

Guest
Klopt, wij executeren veel Run! leden, en bekeren iedereen tot het Errordom:rolleyes:
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627

DeletedUser54620

Guest
Klopt, wij executeren veel Run! leden, en bekeren iedereen tot het Errordom:rolleyes:

Jij hebt nog niemand geëxecuteerd dus je spreekt voor je beurt purry. Of tel je nou je interns die je alle dorpies afhandig gemaakt hebt ook mee :p?
 

Deleted User - 487776907

Guest
Jij hebt nog niemand geëxecuteerd dus je spreekt voor je beurt purry. Of tel je nou je interns die je alle dorpies afhandig gemaakt hebt ook mee :p?

Lijkt me dat Kelvin daar reageert op de opmerking van Beati. Beati heeft het over Error en niet over Purr. Waarschijnlijk zal de 'wij' in Kelvins bericht dan óók verwijzen naar heel Error en niet enkel naar Purr:rolleyes:
 

DeletedUser5071

Guest
Jij hebt nog niemand geëxecuteerd dus je spreekt voor je beurt purry. Of tel je nou je interns die je alle dorpies afhandig gemaakt hebt ook mee :p?

Kelvin heeft via VV's zeker al mensen geexecuteerd ja.
Daarnaast was hij sarcastisch denk ik (denk ik he!)
 

DeletedUser

Guest
Jij hebt nog niemand geëxecuteerd dus je spreekt voor je beurt purry. Of tel je nou je interns die je alle dorpies afhandig gemaakt hebt ook mee :p?

Dit is wel écht een stomme opmerking hoor...:p
Ik zei dat we veel Run-leden hebben geëxecuteerd, ik heb geen Run-leden geïnternd en bovendien bedoel ik met we Error.
 
Bovenaan