Eh, dat was niet zijn reply maar de reply die jij maakte over mijn stukje die jij negeert
Dat verschil voor de verdediger (en daarnaast ook de opbouwer) is dat die minder gaat doen doordat de tool een groot gedeelte van het werk van hem overneemt, aanvallen wordt minder leuk, opbouwen wordt geautomatiseerd wat er geen hol meer aan maakt ze op te bouwen als iedereen dat gaat gebruiken
.
Je eerste zin snap ik niet?
Het is geen groot gedeelte van het werk, het is maar 10 minuten tenzij je onder vuur ligt, wat niet vaak het geval is. De meeste mensen zullen nooit een massale kata-aanval krijgen en dus neemt het voor hen niet zoveel tijd weg. Aanvallen wordt leuker, omdat degene die jij aanvalt doorspeelt. En ja, dan geef je slechte verdedigers ook een kans, maar als ik nou toevallig tegen een stuk of 4-5 slechte verdedigers aanlig en die moeten eerst allemaal barbaar worden (+ dat moet ik dan opedelen) voor ik een goede verdediger tegenkom, die wel doorspeelt; Dan neemt dat voor mij het spelplezier weg.
Tja, veel inhoud was er niet dus
Dus je ontkent niet dat er inhoud was? Waarom ging je er dan niet op in?
Dat was juist goed joh, ei.
Dan kon je de goede verdedigers van de slechte verdedigers filteren en hield je uiteindelijk een geoliede stam over.
Nu zul je zien dat de aanvallers nog intensiever moeten aanvallen en zul je zien dat de overnames minder worden.
Verdedigen is meer dan alleen met troepen schuiven en wat gebouwen opbouwen met een tooltje, diegene die doorverdedigt wordt beloont, nu wordt de verdediger beloont zonder ook maar iets te hebben gedaan.
Luiheid wordt versterkt doordat het aanklikken van de bouwtijden verminderd met ruim 80% door deze tool.
Zoals ik hierboven al zei heb ik liever dat de slechte verdedigers ook nog, als ze hun best doen, behoorlijk kunnen verdedigen, zodat ik en anderen niet hoeven te wachten op die ene verdediger die het wel kan, want veel zijn er dat nou ook weer niet. Nu is de enige kwaliteit die een aanvaller nodig heeft een hoop dorpen platbombarderen. Het is een keuze die je maakt, of je filtert de goede verdedigers van de slechte, of je filtert de goede aanvallers van de slechte. Persoonlijk ga ik liever voor het tweede, omdat er daar meer van zijn en omdat het makkelijker te leren is. De verdediger moet nog steeds een hoop doen, alleen is zonder nadenken muren en hoofdgebouwen aanklikken er geen van.
Zoals djosjowa al zei, verbind je in je laatste zin weeral een gevolg aan een oorzaak, zonder redenen te geven.
Ja, ik vind dat ja, en ik ben niet de enige, kijk maar in dit topic.
TW is ontstaan uit bouwen, verdedigen, aanvallen, plannen en nog een aantal belangrijke zaken.
Ik ben voorstander van een tool die een positieve waarde heeft voor het spel, dit is er dus geen één.
Niet alle vooruitgang is goed, hoorde ik ooit een keer.
Als je het aanklikken van gebouwen makkelijker maakt dan zul je zien dat de tijden enorm verminderen en zul je zien dat de strijd saaier wordt doordat de aanvaller snel door zijn trucs heen is doordat die weinig leger houdt omdat de verdediger meer overzicht krijgt.
Dat overzicht maakt juist verschil tussen een topverdediger en een slechte verdediger, de topverdediger houdt altijd overzicht, de slechte verdediger is voor dit idee en vind dat het veel makkelijker moet worden gemaakt voor de verdediger.
De verdediger krijgt een minder zware taak waardoor die meer tijd krijgt voor andere zaken tijdens het verdedigen waardoor de strijd minder intensief wordt omdat de verdediger alle tijd heeft om te schuiven (die krijgt immers meer tijd om te schuiven en andere dingen te doen) waardoor de aanvaller enorm wordt benadeelt.
Snap je het nu?
Ik daag jou uit dit hele stuk te ontkrachten/weerleggen.
Van je medestanders moet je het niet hebben, want op dat gebied zijn er meer die voor mijn kant zijn.
Je moet nog steeds tactisch je dorpen uitbouwen, alleen wordt de lompe, hersenloze arbeid om alles aan te klikken verminderd. Uitbouwen blìjft een element in het spel.
Als een verdediger beter overzicht houdt, wil dat dan meteen zeggen dat de aanvaller minder troepen heeft? Je kunt nog steeds een speler laten stoppen, alleen is het moeilijker. Je kunt nog steeds dorpen pakken, alleen vereist het meer moeite. De moeite die je niet meer in het verdedigen hoeft te steken komt erbij bij de aanval.
En ik heb al gezegd, het is een nadeel voor sommige spelers dat ze niet een paar 1000 kats meer kunnen versturen om vervolgens een homp bb dorpen op te edelen. Dat is zo. Aanvallen wordt lastiger en vereist meer moeite. Dat is zo. Dat vind ik persoonlijk alleen niet zo erg. Ik kan er wel mee leven als ik daar de tijd in moet steken die ik verdien met deze manier van dorpen uitbouwen.
En het derde stuk dan? En die punt? En die....?
De volgende keer zal ik het mooie kleurtjes geven, zodat jij het ook snapt
Ik zeg niet dat je lui wordt, ik zeg dat je minder hoeft te doen en je daardoor minder voor je account hoeft te doen
en dus luier wordt omdat je minder hoeft te doen.
Mensen die hier in dit topic zijn omdat zij een kwartier opbouwen normaal gesproken te veel vinden en dat naar 3-5 minuten willen zetten : WTH zijn die 10-12 minuten nou op een dag? Nou?
Puur luiheid als je dit doorvoerd.
Die klik moet jij nog maken, die klik heb ik al gemaakt
Ik mag dan geen bewijs hebben maar ik heb hier in dit stukje een aantal feiten genoemd die samen weergeven dat dit idee dus indirect
of direct tot luiheid leidt
Je zegt dus dat je lui wordt. Maar ook hier verbindt je weer het gevolg aan een oorzaak waar dat niet per se zo hoeft te zijn. Die 10-12 minuten per dag die ik in mijn vrije tijd (waarin ik leuke dingen wil doen) moet besteden aan dorpen uitbouwen, steek ik liever in aanvallen. Ben ik daarom lui?
En nee, je hebt me nog steeds niet overtuigd.
Of mensen gaan sneller offline doordat zij minder hoeven uit te bouwen als ze niet onder vuur liggen, het lijkt mij namelijk sterk dat ze dan juist langer online zijn terwijl het minder tijd kost?
Maar mensen moeten meer tijd aan aanvallen besteden, toch?
Hé jongens, op maffio na dan, allemaal goed en wel dat discusseren, maar jullie zeiden toch dat jullie geen tijd genoeg hadden om dorpen uit te bouwen?
Wat doen jullie hier dan nog?
Ik ga straks inhoudelijk op de discussie reageren, heb nu effe geen tijd.
Ik heb dat dus nergens gezegd, en als je niet wil dat ik mezelf herhaal zul je toch echt beter moeten gaan lezen. Ik heb de tijd wel, maar steek die liever in dingen die ik leuker vind. En ja, deze discussie vind ik leuker dan dorpen uitbouwen.