@Gautje, je hebt wel een punt, het wordt makkelijker voor de verdediger. Het is maar waar je je voordelen vandaan haalt.
En Maffiosie, ik snap dat uitbouwen jou veel voldoening geeft als je er veel werk insteekt, maar vergis ik me, of staat hier nergens dat jij die tool MOET gebruiken? Op dat gebied begrijp ik Gautjes standpunt dat het voor de tegenstander makkelijker wordt, want je kan niets veranderen aan wat je tegenstander ermee doet. Maar als jij het fijn vindt om je dorpen uitgebreid uit te bouwen en je je niet wil vervelen onder het taggen, dan ga je het toch lekker old skool nalopen? Ik snap daar het probleem eigenlijk niet.
Jij snapt echt de basis van TW niet he?
Als je zo'n grote verandering toe past dan blijft er niks van
het TW over waar ooit old skool spelers mee zijn begonnen.
Akkoord, maar ik denk dat het wat overdreven is. Het is nu niet dat TW zooo veel tijd in beslag neemt he. Als je vind dat het te lang duurt kan je 3 dingen doen:
- Een co nemen
- Meer op TW zitten
- Stoppen met TW
(sorry, maar ben moe en vergeet telkens me argumenten, kan niet meer goed nadenken dus. Vergeef me, morgen zal ik beter kunnen uitleggen)
Sluit ik mij bij aan
Een co nemen kan, maar ik denk niet dat ik een co kan vinden die alleen maar dorpen wil uitbouwen. Meer op tw zitten lost niet het probleem op dat ik het te lang vind duren. Stoppen met tw is denk ik ook niet het doel van Innogames, maar ik zal het in mijn achterhoofd houden
Ik snap nog steeds niet wat nou concreet eigenlijk jullie probleem is. Als je vindt dat dit je spel verpest gebruik je het niet en Gautje, ik bedacht me net trouwens dat jij zoveel bb dorpen moet edelen en dat je daar zo mee zit. Maar je wil wel je tegenstander laten stoppen met kata's? Wat wil je nou, tegenstand of geen tegenstand?
Een co vinden die alleen dorpen wil uitbouwen?
Asjeblieft zeg, lees ik hier nou tussen de regels door dat jij jezelf te goed vind om ook maar een klein gedeelte van je TW tijd in het opbouwen van dorpen wilt stoppen?
En
daar ligt het probleem.
Luiheid moet hier op TW
niet worden gestimuleerd.
Mijn probleem is dat het dan niet meer fair is, en het word dan ook alsmaar simpeler om tw te spelen. Het is nu al jaren zo, en dit idee werd elke keer al afgekeurd, snap niet waarom het hier nu niet afgekeurd is.
Maar ok, om het over de discussie te hebben, dan moet je maar moraalbreker worden ofzo... Of moet je al uitgebouwde dorpen edelen.
Ik snap niet wat jullie probleem nu is met het uitbouwen, eenmaal je boven de 1,5 mio zit, hoef je bijna niet meer uit te bouwen doordat je al uitgebouwde dorpen edelt, waarheid of niet?
Ik ben blij met veranderingen met het spel, maar laat dit echt zoals het is, het duurt nu eenmaal een paar minuutjes voor je dorpen uitgebouwd zijn, en ik weet dat het saai is, maar dat hoort bij het spel. Als je al geen half uurtje over hebt om je dorpen uit te bouwen, dan weet ik echt niet wat je op tw doet, sorry
.
Volledig sluit ik mij hier bij aan
Dit is één van de basisdingen waar TW ooit mee begon.
Als je tw speelt voor het uitbouwen kun je ook beter gaan sim city'en, dus dat vind ik persoonlijk ook geen goed argument
Je hebt een aantal basis dingen van TW :
Aanvallen. (taktiek + Perfectie proberen te krijgen in je aanvalsleger)
Verdedigen. (taktiek + Perfectie proberen te krijgen in je aanvalsleger)
Tijd (hoe deel je het in, wanneer speel je, wanneer speel je niet)
Uitbouwen van dorpen (moet voldoening geven, en dit idee leidt tot luiheid!)
Tools (Ja, iedereen gebruikt ze wel eens, maar het moet niet tool tegen tool worden maar echt een speler tegen een speler, dingen als 'dan gebruik jij het lekker niet' zijn niet fair, met alle respect mensen die het spel spelen waarvoor het bedoelt is zouden dit ook nooit spelen.)
tegen,
dan si het niet leuk maar om ander spelers in puin te schieten
Precies, aanvallen wordt minder leuk
TW is een aanvallend spel hier op .nl als je dit gaat toepassen dan zal de verdediger het en veel saaier krijgen en aanvallen levert vet weinig op.
Dan kun je wel zeggen 'alleen de beste aanvallers zullen dan over blijven', maar heb je het dan over een groepje spelers van 20 personen die noobs ownen of heb je het dan over de hele community?
Dit spel moet leuk blijven voor de aanvaller en niet tot luiheid leiden bij de verdediger en uitbouwen is ergens voor gemaakt anders kun je beter in het begin zeggen 'ja, ik bouw mijn dorpen zo en zo uit, en de server mag alles lekker zelf bouwen' natuurlijk is dit een extreem voorbeeld maar met dit idee gaat het wel zwaar die kant uit.
Dat punt vind ik ook raar. Waarom zou dorpen in puin schieten hier minder leuk door worden? Of het nou van dorp naar dorp gaat of in een massa-overzicht. Snel opgebouwd worden die dorpen toch wel weer.
Bovendien lijkt mij het leuke aan dorpen in puin schieten om te zien dat ze aan puin liggen. Dat heeft niks te maken met of ze via een massa-overzicht uitgebouwd worden (misschien iets sneller) of van dorp naar dorp.
Het verschil tussen in 1 minuutje tot enkele minuutjes (!!!) 50 dorpen laten herbouwen d.m.v. een mooi overzichtje en de verdediger aan het werk houden doordat die per dorp 10 seconden kwijt is houdt leven in het spel, ander kun je beter gaan SIMmen
toch wel hoor
ik weet natuurlijk niet hoe groot jij speelt,
maar als iemand dag in dag uit 100 dorpen 1 voor 1 moet opbouwen, is hij het spel sneller beu, en kun je hem daarna rustig opedelen (dus wachten op genoeg edels en dan 1 voor 1)
maar als hij dag in dag uit met 1 druk op de knop klaar is maakt het hem geen zak uit
Naast een hele planning maken is uitbouwen ook een vervelend dorpje maar als je dan ziet dat je een x aantal dorpen helemaal hebt uitgebouwt dan heb je persoonlijk wat bereikt, als je de tool voor jou laat werken dan heeft de tool alles bereikt en heb jij eigenlijk geen donder gedaan.
Dat geldt misschien voor de kleinere spelers. Maar die kan je ook zonder kata's edelen. De grotere spelers zullen niet zo gauw opgeven, en juist tegen die is de kata tactiek handig.
Ik zie nergens het woord 'kata' in zijn tekst?
Al is katapulteren wel de meest mallotige taktiek tenzij je de marktplaats / werkplaats naar beneden gooit, de rest van de gebouwen gooi je je eigen ruiten mee in
Achter de grens is dat handig maar bij de grens is het zielig maar ik heb het vaak meegemaakt en bijna nooit een dorp moeten afstaan door kata's
En op dat gebied verschillen wij blijkbaar van mening. Ik speel liever een speler met constante tegenstand weg dan dat ik hem zo kan opedelen door een paar keer 100 dorpen te kata'en.
Precies, en mensen die stoppen hebben een zwakke mentaliteit of slechte vv'ers in tijden dat die er zelf niet kan zijn (maar dan moet diegene wel inzet tonen anders kun je er niks mee (valt trouwens ook onder zwakke mentaliteit merk ik).