Massa-uitbouw scherm?

DeletedUser33213

Guest
Een co nemen kan, maar ik denk niet dat ik een co kan vinden die alleen maar dorpen wil uitbouwen. Meer op tw zitten lost niet het probleem op dat ik het te lang vind duren. Stoppen met tw is denk ik ook niet het doel van Innogames, maar ik zal het in mijn achterhoofd houden :p
Ik snap nog steeds niet wat nou concreet eigenlijk jullie probleem is. Als je vindt dat dit je spel verpest gebruik je het niet en Gautje, ik bedacht me net trouwens dat jij zoveel bb dorpen moet edelen en dat je daar zo mee zit. Maar je wil wel je tegenstander laten stoppen met kata's? Wat wil je nou, tegenstand of geen tegenstand?

Mijn probleem is dat het dan niet meer fair is, en het word dan ook alsmaar simpeler om tw te spelen. Het is nu al jaren zo, en dit idee werd elke keer al afgekeurd, snap niet waarom het hier nu niet afgekeurd is.
Maar ok, om het over de discussie te hebben, dan moet je maar moraalbreker worden ofzo... Of moet je al uitgebouwde dorpen edelen.
Ik snap niet wat jullie probleem nu is met het uitbouwen, eenmaal je boven de 1,5 mio zit, hoef je bijna niet meer uit te bouwen doordat je al uitgebouwde dorpen edelt, waarheid of niet?
Ik ben blij met veranderingen met het spel, maar laat dit echt zoals het is, het duurt nu eenmaal een paar minuutjes voor je dorpen uitgebouwd zijn, en ik weet dat het saai is, maar dat hoort bij het spel. Als je al geen half uurtje over hebt om je dorpen uit te bouwen, dan weet ik echt niet wat je op tw doet, sorry :(.
 

DeletedUser

Guest
Als je tw speelt voor het uitbouwen kun je ook beter gaan sim city'en, dus dat vind ik persoonlijk ook geen goed argument :p
 

DeletedUser

Guest
tegen,
dan si het niet leuk maar om ander spelers in puin te schieten :D
 

DeletedUser22812

Guest
Dat punt vind ik ook raar. Waarom zou dorpen in puin schieten hier minder leuk door worden? Of het nou van dorp naar dorp gaat of in een massa-overzicht. Snel opgebouwd worden die dorpen toch wel weer.
Bovendien lijkt mij het leuke aan dorpen in puin schieten om te zien dat ze aan puin liggen. Dat heeft niks te maken met of ze via een massa-overzicht uitgebouwd worden (misschien iets sneller) of van dorp naar dorp.
 

DeletedUser

Guest
toch wel hoor ;)
ik weet natuurlijk niet hoe groot jij speelt,
maar als iemand dag in dag uit 100 dorpen 1 voor 1 moet opbouwen, is hij het spel sneller beu, en kun je hem daarna rustig opedelen (dus wachten op genoeg edels en dan 1 voor 1) ;)
maar als hij dag in dag uit met 1 druk op de knop klaar is maakt het hem geen zak uit ;)
 

DeletedUser22812

Guest
Dat geldt misschien voor de kleinere spelers. Maar die kan je ook zonder kata's edelen. De grotere spelers zullen niet zo gauw opgeven, en juist tegen die is de kata tactiek handig.
 

DeletedUser

Guest
Dat geldt misschien voor de kleinere spelers. Maar die kan je ook zonder kata's edelen. De grotere spelers zullen niet zo gauw opgeven, en juist tegen die is de kata tactiek handig.

wel als je ze een paar weken plat bombardeert met clears en de dorpen afbreekt die ze dan 1 voor 1 moet opbouwen (DUS NIET MET 1 KLIK)
dat gaat vervelen en teveel tijd kosten, dus stoppen ze dan ;)
 

DeletedUser

Guest
en kun je hem daarna rustig opedelen (dus wachten op genoeg edels en dan 1 voor 1) ;)

En op dat gebied verschillen wij blijkbaar van mening. Ik speel liever een speler met constante tegenstand weg dan dat ik hem zo kan opedelen door een paar keer 100 dorpen te kata'en.

wel als je ze een paar weken plat bombardeert met clears en de dorpen afbreekt die ze dan 1 voor 1 moet opbouwen (DUS NIET MET 1 KLIK)
dat gaat vervelen en teveel tijd kosten, dus stoppen ze dan ;)

Dit gaat ook niet met 1 klik? En nogmaals, ik zie hun stoppen niet als voordeel.
 

DeletedUser

Guest
@Gautje, je hebt wel een punt, het wordt makkelijker voor de verdediger. Het is maar waar je je voordelen vandaan haalt.

En Maffiosie, ik snap dat uitbouwen jou veel voldoening geeft als je er veel werk insteekt, maar vergis ik me, of staat hier nergens dat jij die tool MOET gebruiken? Op dat gebied begrijp ik Gautjes standpunt dat het voor de tegenstander makkelijker wordt, want je kan niets veranderen aan wat je tegenstander ermee doet. Maar als jij het fijn vindt om je dorpen uitgebreid uit te bouwen en je je niet wil vervelen onder het taggen, dan ga je het toch lekker old skool nalopen? Ik snap daar het probleem eigenlijk niet.

Jij snapt echt de basis van TW niet he?
Als je zo'n grote verandering toe past dan blijft er niks van het TW over waar ooit old skool spelers mee zijn begonnen.

Akkoord, maar ik denk dat het wat overdreven is. Het is nu niet dat TW zooo veel tijd in beslag neemt he. Als je vind dat het te lang duurt kan je 3 dingen doen:
- Een co nemen
- Meer op TW zitten
- Stoppen met TW

(sorry, maar ben moe en vergeet telkens me argumenten, kan niet meer goed nadenken dus. Vergeef me, morgen zal ik beter kunnen uitleggen)

Sluit ik mij bij aan :)

Een co nemen kan, maar ik denk niet dat ik een co kan vinden die alleen maar dorpen wil uitbouwen. Meer op tw zitten lost niet het probleem op dat ik het te lang vind duren. Stoppen met tw is denk ik ook niet het doel van Innogames, maar ik zal het in mijn achterhoofd houden :p
Ik snap nog steeds niet wat nou concreet eigenlijk jullie probleem is. Als je vindt dat dit je spel verpest gebruik je het niet en Gautje, ik bedacht me net trouwens dat jij zoveel bb dorpen moet edelen en dat je daar zo mee zit. Maar je wil wel je tegenstander laten stoppen met kata's? Wat wil je nou, tegenstand of geen tegenstand?

Een co vinden die alleen dorpen wil uitbouwen?
Asjeblieft zeg, lees ik hier nou tussen de regels door dat jij jezelf te goed vind om ook maar een klein gedeelte van je TW tijd in het opbouwen van dorpen wilt stoppen?
En daar ligt het probleem.
Luiheid moet hier op TW niet worden gestimuleerd.

Mijn probleem is dat het dan niet meer fair is, en het word dan ook alsmaar simpeler om tw te spelen. Het is nu al jaren zo, en dit idee werd elke keer al afgekeurd, snap niet waarom het hier nu niet afgekeurd is.
Maar ok, om het over de discussie te hebben, dan moet je maar moraalbreker worden ofzo... Of moet je al uitgebouwde dorpen edelen.
Ik snap niet wat jullie probleem nu is met het uitbouwen, eenmaal je boven de 1,5 mio zit, hoef je bijna niet meer uit te bouwen doordat je al uitgebouwde dorpen edelt, waarheid of niet?
Ik ben blij met veranderingen met het spel, maar laat dit echt zoals het is, het duurt nu eenmaal een paar minuutjes voor je dorpen uitgebouwd zijn, en ik weet dat het saai is, maar dat hoort bij het spel. Als je al geen half uurtje over hebt om je dorpen uit te bouwen, dan weet ik echt niet wat je op tw doet, sorry :(.

Volledig sluit ik mij hier bij aan :)
Dit is één van de basisdingen waar TW ooit mee begon.

Als je tw speelt voor het uitbouwen kun je ook beter gaan sim city'en, dus dat vind ik persoonlijk ook geen goed argument :p

Je hebt een aantal basis dingen van TW :
Aanvallen. (taktiek + Perfectie proberen te krijgen in je aanvalsleger)
Verdedigen. (taktiek + Perfectie proberen te krijgen in je aanvalsleger)
Tijd (hoe deel je het in, wanneer speel je, wanneer speel je niet)
Uitbouwen van dorpen (moet voldoening geven, en dit idee leidt tot luiheid!)
Tools (Ja, iedereen gebruikt ze wel eens, maar het moet niet tool tegen tool worden maar echt een speler tegen een speler, dingen als 'dan gebruik jij het lekker niet' zijn niet fair, met alle respect mensen die het spel spelen waarvoor het bedoelt is zouden dit ook nooit spelen.)

tegen,
dan si het niet leuk maar om ander spelers in puin te schieten :D

Precies, aanvallen wordt minder leuk ;)
TW is een aanvallend spel hier op .nl als je dit gaat toepassen dan zal de verdediger het en veel saaier krijgen en aanvallen levert vet weinig op.
Dan kun je wel zeggen 'alleen de beste aanvallers zullen dan over blijven', maar heb je het dan over een groepje spelers van 20 personen die noobs ownen of heb je het dan over de hele community?
Dit spel moet leuk blijven voor de aanvaller en niet tot luiheid leiden bij de verdediger en uitbouwen is ergens voor gemaakt anders kun je beter in het begin zeggen 'ja, ik bouw mijn dorpen zo en zo uit, en de server mag alles lekker zelf bouwen' natuurlijk is dit een extreem voorbeeld maar met dit idee gaat het wel zwaar die kant uit.

Dat punt vind ik ook raar. Waarom zou dorpen in puin schieten hier minder leuk door worden? Of het nou van dorp naar dorp gaat of in een massa-overzicht. Snel opgebouwd worden die dorpen toch wel weer.
Bovendien lijkt mij het leuke aan dorpen in puin schieten om te zien dat ze aan puin liggen. Dat heeft niks te maken met of ze via een massa-overzicht uitgebouwd worden (misschien iets sneller) of van dorp naar dorp.

Het verschil tussen in 1 minuutje tot enkele minuutjes (!!!) 50 dorpen laten herbouwen d.m.v. een mooi overzichtje en de verdediger aan het werk houden doordat die per dorp 10 seconden kwijt is houdt leven in het spel, ander kun je beter gaan SIMmen ;)

toch wel hoor ;)
ik weet natuurlijk niet hoe groot jij speelt,
maar als iemand dag in dag uit 100 dorpen 1 voor 1 moet opbouwen, is hij het spel sneller beu, en kun je hem daarna rustig opedelen (dus wachten op genoeg edels en dan 1 voor 1) ;)
maar als hij dag in dag uit met 1 druk op de knop klaar is maakt het hem geen zak uit ;)

Naast een hele planning maken is uitbouwen ook een vervelend dorpje maar als je dan ziet dat je een x aantal dorpen helemaal hebt uitgebouwt dan heb je persoonlijk wat bereikt, als je de tool voor jou laat werken dan heeft de tool alles bereikt en heb jij eigenlijk geen donder gedaan.

Dat geldt misschien voor de kleinere spelers. Maar die kan je ook zonder kata's edelen. De grotere spelers zullen niet zo gauw opgeven, en juist tegen die is de kata tactiek handig.

Ik zie nergens het woord 'kata' in zijn tekst?
Al is katapulteren wel de meest mallotige taktiek tenzij je de marktplaats / werkplaats naar beneden gooit, de rest van de gebouwen gooi je je eigen ruiten mee in :rolleyes:
Achter de grens is dat handig maar bij de grens is het zielig maar ik heb het vaak meegemaakt en bijna nooit een dorp moeten afstaan door kata's :rolleyes:

En op dat gebied verschillen wij blijkbaar van mening. Ik speel liever een speler met constante tegenstand weg dan dat ik hem zo kan opedelen door een paar keer 100 dorpen te kata'en.

Precies, en mensen die stoppen hebben een zwakke mentaliteit of slechte vv'ers in tijden dat die er zelf niet kan zijn (maar dan moet diegene wel inzet tonen anders kun je er niks mee (valt trouwens ook onder zwakke mentaliteit merk ik).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22812

Guest
Ik ga niet meer inhoudelijk op je reageren. Ik laat het er bij dat ik het er nog steeds niet mee eens ben :)
 

DeletedUser

Guest
Ik ga niet meer inhoudelijk op je reageren. Ik laat het er bij dat ik het er nog steeds niet mee eens ben :)

Als je de discussie uit de weg gaat kun je dit topic in het vervolg beter mijden. ;)

Let op : Dit was een tip, je doet er maar mee wat je denkt er mee te doen. ;)

Nogmaals : Luiheid mag niet gestimuleerd worden ;)
 

DeletedUser

Guest
Jij snapt echt de basis van TW niet he?
Als je zo'n grote verandering toe past dan blijft er niks van het TW over waar ooit old skool spelers mee zijn begonnen.

Wel waar, alleen is er iets aan toegevoegd, nogmaals, je hoeft het niet te gebruiken. Als je het niet gebruikt is tw nog precies hetzelfde.

Een co vinden die alleen dorpen wil uitbouwen?
Asjeblieft zeg, lees ik hier nou tussen de regels door dat jij jezelf te goed vind om ook maar een klein gedeelte van je TW tijd in het opbouwen van dorpen wilt stoppen?
En daar ligt het probleem.
Luiheid moet hier op TW niet worden gestimuleerd.

Ik voel me niet te goed, ik vind dorpen uitbouwen alleen niet het leuke gedeelte van tw. Als het vergemakkelijkt kan worden voor de mensen die het niet willen, terwijl het beschikbaar blijft voor de mensen die het wel willen, waarom zou je dat dan niet doen? Daarnaast heeft het niets met luiheid te maken, want aan de ene kant willen jullie dat je tegenstander stopt door een paar keer kats langs te laten gaan waardoor je vervolgens geen moeite meer hoeft te doen om dorpen op te edleen, aan de andere kant vinden jullie mìj lui omdat ik die 10 minuten niet wil opbrengen, omdat ik het zo saai vind? 't Zal wel.

Je hebt een aantal basis dingen van TW :
Aanvallen. (taktiek + Perfectie proberen te krijgen in je aanvalsleger)
Verdedigen. (taktiek + Perfectie proberen te krijgen in je aanvalsleger)
Tijd (hoe deel je het in, wanneer speel je, wanneer speel je niet)
Uitbouwen van dorpen (moet voldoening geven, en dit idee leidt tot luiheid!)
Tools (Ja, iedereen gebruikt ze wel eens, maar het moet niet tool tegen tool worden maar echt een speler tegen een speler, dingen als 'dan gebruik jij het lekker niet' zijn niet fair, met alle respect mensen die het spel spelen waarvoor het bedoelt is zouden dit ook nooit spelen.)

Het geeft mij geen voldoening. Het is een aspect dat iedereen beheerst, het is zo simpel, vereist zo weinig denkwerk en is zo saai dat ik het vaak na 100 dorpen niet meer kan opbrengen nee. Waarom mij dan verplichten het wel te doen? Omdat jij het leuk vindt? Maar jij kan het blijven doen.

Precies, aanvallen wordt minder leuk ;)
TW is een aanvallend spel hier op .nl als je dit gaat toepassen dan zal de verdediger het en veel saaier krijgen en aanvallen levert vet weinig op.
Dan kun je wel zeggen 'alleen de beste aanvallers zullen dan over blijven', maar heb je het dan over een groepje spelers van 20 personen die noobs ownen of heb je het dan over de hele community?
Dit spel moet leuk blijven voor de aanvaller en niet tot luiheid leiden bij de verdediger en uitbouwen is ergens voor gemaakt anders kun je beter in het begin zeggen 'ja, ik bouw mijn dorpen zo en zo uit, en de server mag alles lekker zelf bouwen' natuurlijk is dit een extreem voorbeeld maar met dit idee gaat het wel zwaar die kant uit.

Dat is inderdaad een overdreven en irreëel voorbeeld, weet ook niet waarom je het aanhaalt. Aanvallen wordt leuker, snap dat dan! Ik hoor hier niets anders dan dat je een speler wegkata'd met weinig edels dus weinig timewerk/moeite. En hem dan simpel opedelt. En jij beweert dat dat aanvallen LEUKER maakt?
Al is jouw enige argument geloof ik de voldoening die het geeft. Tsja, daar heb ik niets tegen te zeggen, ik zie dan alleen nog niet hoe het aanvallen leuker maakt.

Naast een hele planning maken is uitbouwen ook een vervelend dorpje maar als je dan ziet dat je een x aantal dorpen helemaal hebt uitgebouwt dan heb je persoonlijk wat bereikt, als je de tool voor jou laat werken dan heeft de tool alles bereikt en heb jij eigenlijk geen donder gedaan.

Sorry, maar ik voel geen voldoening als ik mijn dorpen uitbouw. En ook niet als ik bb dorpen edel.

Ik zie nergens het woord 'kata' in zijn tekst?
Al is katapulteren wel de meest mallotige taktiek tenzij je de marktplaats / werkplaats naar beneden gooit, de rest van de gebouwen gooi je je eigen ruiten mee in :rolleyes:
Achter de grens is dat handig maar bij de grens is het zielig maar ik heb het vaak meegemaakt en bijna nooit een dorp moeten afstaan door kata's :rolleyes:

O ja, hij breekt dorpen af zonder kata's.
 

DeletedUser22812

Guest
Als je de discussie uit de weg gaat kun je dit topic in het vervolg beter mijden. ;)

Let op : Dit was een tip, je doet er maar mee wat je denkt er mee te doen. ;)

Nogmaals : Luiheid mag niet gestimuleerd worden ;)

Kan het toch niet laten:
Jij gaat bij je argumentatie de hele tijd uit van 2 zaken: dorpen uitbouwen geeft je voldoening en een massa uitbouwpagina stimuleert luiheid.
Jij presenteert dit alsof het feiten zijn, terwijl het meningen zijn.
Ook
suggereer je de hele tijd dat iedereen die zo'n massa uitbouw pagina zou gebruiken lui is. Dat zindt mij niet, want (in mijn geval) is dat simpelweg niet zo.

Verder wordt er hier gemeten met twee maten.
Aan de ene kant wordt er gezegd: dat uitbouwen dorp voor dorp is een werkje van niks. En aan de andere kant wordt er gezegd: als je spelers platkatat worden ze inactief omdat zemoe van het opbouwen worden.
 

DeletedUser33213

Guest
Dat punt vind ik ook raar. Waarom zou dorpen in puin schieten hier minder leuk door worden? Of het nou van dorp naar dorp gaat of in een massa-overzicht. Snel opgebouwd worden die dorpen toch wel weer.
Bovendien lijkt mij het leuke aan dorpen in puin schieten om te zien dat ze aan puin liggen. Dat heeft niks te maken met of ze via een massa-overzicht uitgebouwd worden (misschien iets sneller) of van dorp naar dorp.

Dat word moeilijk voor de makers, dan moeten ze op 1 of andere manier het spel kunnen maken zodat het vanzelf weet of het is gekatapulteerd/geramd.

Wel waar, alleen is er iets aan toegevoegd, nogmaals, je hoeft het niet te gebruiken. Als je het niet gebruikt is tw nog precies hetzelfde.

Als de ene het niet gebruikt en de andere wel, dan vind jij dat nog fair?


Ik voel me niet te goed, ik vind dorpen uitbouwen alleen niet het leuke gedeelte van tw. Als het vergemakkelijkt kan worden voor de mensen die het niet willen, terwijl het beschikbaar blijft voor de mensen die het wel willen, waarom zou je dat dan niet doen? Daarnaast heeft het niets met luiheid te maken, want aan de ene kant willen jullie dat je tegenstander stopt door een paar keer kats langs te laten gaan waardoor je vervolgens geen moeite meer hoeft te doen om dorpen op te edleen, aan de andere kant vinden jullie mìj lui omdat ik die 10 minuten niet wil opbrengen, omdat ik het zo saai vind? 't Zal wel.

Ik snap je zinsbouw niet goed, maar wat ik er uithaal is dat je het gemakkelijker vind voor de verdediger? Dat is het hem juist, verdedigen word anders ook veel te simpel, en als je aangevallen word, zit je toch sowieso meer op TW om te kunnen uitbouwen/deffen?


Het geeft mij geen voldoening. Het is een aspect dat iedereen beheerst, het is zo simpel, vereist zo weinig denkwerk en is zo saai dat ik het vaak na 100 dorpen niet meer kan opbrengen nee. Waarom mij dan verplichten het wel te doen? Omdat jij het leuk vindt? Maar jij kan het blijven doen.

Moet ik hierop reageren? :rolleyes:

Dat is inderdaad een overdreven en irreëel voorbeeld, weet ook niet waarom je het aanhaalt. Aanvallen wordt leuker, snap dat dan! Ik hoor hier niets anders dan dat je een speler wegkata'd met weinig edels dus weinig timewerk/moeite. En hem dan simpel opedelt. En jij beweert dat dat aanvallen LEUKER maakt?
Al is jouw enige argument geloof ik de voldoening die het geeft. Tsja, daar heb ik niets tegen te zeggen, ik zie dan alleen nog niet hoe het aanvallen leuker maakt.

Komaan, dan kunnen ze er direct de kata's uit het spel doen he. En als je het beu bent om te verdedigen moet je, als er een bericht van een aanval binnen is en je een rapport hebt, het rapport bekijken wat er gekatapulteerd is of geramd gewoon terug uitbouwen.


Sorry, maar ik voel geen voldoening als ik mijn dorpen uitbouw. En ook niet als ik bb dorpen edel.

Dus jij zit 5 minuutjes op tw per dag, om een jaar later 4mio te hebben met een tool en jij bent daar blij mee? We zullen eens zien moest de tool er komen. (not)

O ja, hij breekt dorpen af zonder kata's.

grapjas, wat is het nut van dorpen af te breken?

Lees de rode zinnen ertussen.



Kan het toch niet laten:
Jij gaat bij je argumentatie de hele tijd uit van 2 zaken: dorpen uitbouwen geeft je voldoening en een massa uitbouwpagina stimuleert luiheid.
Jij presenteert dit alsof het feiten zijn, terwijl het meningen zijn.
Ook
suggereer je de hele tijd dat iedereen die zo'n massa uitbouw pagina zou gebruiken lui is. Dat zindt mij niet, want (in mijn geval) is dat simpelweg niet zo.

Verder wordt er hier gemeten met twee maten.
Aan de ene kant wordt er gezegd: dat uitbouwen dorp voor dorp is een werkje van niks. En aan de andere kant wordt er gezegd: als je spelers platkatat worden ze inactief omdat zemoe van het opbouwen worden.

Het zijn ook feiten, als de tool er is, wie gaat dan nog zijn dorpen zo uitbreiden? Op zo'n manier zal TW nog zo'n spel worden van '2 minuutjes kijken en wer weg'.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Wel waar, alleen is er iets aan toegevoegd, nogmaals, je hoeft het niet te gebruiken. Als je het niet gebruikt is tw nog precies hetzelfde.

Als de ene het niet gebruikt en de andere wel, dan vind jij dat nog fair?

Zoals jullie zeiden, het kost niet zoveel tijd. Je verliest 10 minuten per dag als je het wel wil + het geeft voldoening. Zoveel achterstand loop je niet op.

Ik voel me niet te goed, ik vind dorpen uitbouwen alleen niet het leuke gedeelte van tw. Als het vergemakkelijkt kan worden voor de mensen die het niet willen, terwijl het beschikbaar blijft voor de mensen die het wel willen, waarom zou je dat dan niet doen? Daarnaast heeft het niets met luiheid te maken, want aan de ene kant willen jullie dat je tegenstander stopt door een paar keer kats langs te laten gaan waardoor je vervolgens geen moeite meer hoeft te doen om dorpen op te edleen, aan de andere kant vinden jullie mìj lui omdat ik die 10 minuten niet wil opbrengen, omdat ik het zo saai vind? 't Zal wel.

Ik snap je zinsbouw niet goed, maar wat ik er uithaal is dat je het gemakkelijker vind voor de verdediger? Dat is het hem juist, verdedigen word anders ook veel te simpel, en als je aangevallen word, zit je toch sowieso meer op TW om te kunnen uitbouwen/deffen?

Nee, verdedigen wordt niet simpeler, het wordt minder werk. Je kunt sneller opbouwen. Maar, en dat schijn jij niet te snappen, je moet nog steeds die dorpen uitbouwen, dus als je farm op 1 staat kost het je nog steeds weet ik veel hoeveel uur voor hij er weer staat. Het levert een verdediger 10-20 minuten voordeel op per dag, en daarom heb jij het idee dat het aanvallen onmogelijk maakt?
De enige reden dat het aanvallen moeilijker maakt, is dat de verdediger anders stopt. Maar wil je dat wel? Ik niet, ik heb liever dat hij doorverdedigt, maar wel met zijn farm op 10.

Het geeft mij geen voldoening. Het is een aspect dat iedereen beheerst, het is zo simpel, vereist zo weinig denkwerk en is zo saai dat ik het vaak na 100 dorpen niet meer kan opbrengen nee. Waarom mij dan verplichten het wel te doen? Omdat jij het leuk vindt? Maar jij kan het blijven doen.

Moet ik hierop reageren?

Van mij moet je niets, maar ik zou niet weten waarom je niet zou reageren als je op de rest wel reageert.

Dat is inderdaad een overdreven en irreëel voorbeeld, weet ook niet waarom je het aanhaalt. Aanvallen wordt leuker, snap dat dan! Ik hoor hier niets anders dan dat je een speler wegkata'd met weinig edels dus weinig timewerk/moeite. En hem dan simpel opedelt. En jij beweert dat dat aanvallen LEUKER maakt?
Al is jouw enige argument geloof ik de voldoening die het geeft. Tsja, daar heb ik niets tegen te zeggen, ik zie dan alleen nog niet hoe het aanvallen leuker maakt.

Komaan, dan kunnen ze er direct de kata's uit het spel doen he. En als je het beu bent om te verdedigen moet je, als er een bericht van een aanval binnen is en je een rapport hebt, het rapport bekijken wat er gekatapulteerd is of geramd gewoon terug uitbouwen.

Waarom heb jij het idee dat katapulteren waardeloos wordt? Om 100 dorpen uit te bouwen ben je nu ook maar 20 minuten bezig. Katapulteren is in principe alleen maar effectief, omdat je gebouwen neerhaalt die de verdediger op dat moment nodig heeft. Maar die gebouwen duren nog steeds even lang om te bouwen. Het doel dat jij beoogd met katapulteren is een doel dat ik niet met je wil delen; je tegenstander laten stoppen. Als je zo dus weer met die crap komt, ga ik er niet meer op in, omdat we dan te sterk van principes verschillen.

Sorry, maar ik voel geen voldoening als ik mijn dorpen uitbouw. En ook niet als ik bb dorpen edel.

Dus jij zit 5 minuutjes op tw per dag, om een jaar later 4mio te hebben met een tool en jij bent daar blij mee? We zullen eens zien moest de tool er komen. (not)

Waar heb je het in gòdsnaam over? Jullie minimaliseren het uitbouwen van dorpen, maar met deze handigheid erbij ben ik opeens maar 5 minuten per dag met tw bezig? Dus nu ben ik een kwartier per dag bezig? Want het kost maar 10 minuten volgens jullie.

O ja, hij breekt dorpen af zonder kata's.

grapjas, wat is het nut van dorpen af te breken?

Nogmaals, het doel van katapulteren: Gebouwen neerhalen die de verdediger op dat moment nodig heeft en NIET je tegenstander laten stoppen.


Ik krijg het idee dat jij alleen maar je dorpen uitbouwt op tw en verder niets, vooral door dit soort opmerkingen;

Op zo'n manier zal TW nog zo'n spel worden van '2 minuutjes kijken en wer weg'.

Daarmee suggereer je dus dat je nu even je dorpen uitbouwt, 2 minuutjes kijkt en weer weg bent?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser33213

Guest
Zoals jullie zeiden, het kost niet zoveel tijd. Je verliest 10 minuten per dag als je het wel wil + het geeft voldoening. Zoveel achterstand loop je niet op.

praat jij nu in het voordeel van mij of was je er even met je gedachten niet bij?




Nee, verdedigen wordt niet simpeler, het wordt minder werk. Je kunt sneller opbouwen. Maar, en dat schijn jij niet te snappen, je moet nog steeds die dorpen uitbouwen, dus als je farm op 1 staat kost het je nog steeds weet ik veel hoeveel uur voor hij er weer staat. Het levert een verdediger 10-20 minuten voordeel op per dag, en daarom heb jij het idee dat het aanvallen onmogelijk maakt?
De enige reden dat het aanvallen moeilijker maakt, is dat de verdediger anders stopt. Maar wil je dat wel? Ik niet, ik heb liever dat hij doorverdedigt, maar wel met zijn farm op 10.
Het word niet simpeler voor de verdediger, maar de verdediger krijgt toch 10 min de tijd om alles weer op orde te stellen?




Van mij moet je niets, maar ik zou niet weten waarom je niet zou reageren als je op de rest wel reageert.
je spreekt jezelf weer tegen, er is al zoveel gezegt dat dorpen uitbouwen een aspect is van TW.




Waarom heb jij het idee dat katapulteren waardeloos wordt? Om 100 dorpen uit te bouwen ben je nu ook maar 20 minuten bezig. Katapulteren is in principe alleen maar effectief, omdat je gebouwen neerhaalt die de verdediger op dat moment nodig heeft. Maar die gebouwen duren nog steeds even lang om te bouwen. Het doel dat jij beoogd met katapulteren is een doel dat ik niet met je wil delen; je tegenstander laten stoppen. Als je zo dus weer met die crap komt, ga ik er niet meer op in, omdat we dan te sterk van principes verschillen.

Je spreekt jezelf tegen, zie rood gemarkeerde tekst. + aspect v TW en luiheid als je eens wil deffen. De aanvaller moet uren op TW zitten om alle aanvallen te versturen en de kata's mee te sturen, terwijl de verdediger dan weer maar op 1 knopje moet drukken om alle gebouwen uit te bouwen.



Waar heb je het in gòdsnaam over? Jullie minimaliseren het uitbouwen van dorpen, maar met deze handigheid erbij ben ik opeens maar 5 minuten per dag met tw bezig? Dus nu ben ik een kwartier per dag bezig? Want het kost maar 10 minuten volgens jullie.

en dan, moest het 20 min zijn, wat is het probleem?

Nogmaals, het doel van katapulteren: Gebouwen neerhalen die de verdediger op dat moment nodig heeft en NIET je tegenstander laten stoppen.
Aanvallen met rammen heeft dan nog veel nut, dan zou je een dorp bijna om het uur moeten aanvallen omdat de muren/gebouwen weer te hoog staan...



Ik krijg het idee dat jij alleen maar je dorpen uitbouwt op tw en verder niets, vooral door dit soort opmerkingen;



Daarmee suggereer je dus dat je nu even je dorpen uitbouwt, 2 minuutjes kijkt en weer weg bent?
het bovenste is pas een goed argument zeg -_-... Daarmee suggereer JIJ dat jij je nooit eens verveelt, alsof jij niet genoeg tijd hebt om op TW te zitten en 100 dorpjes uit te bouwen. Stop dan met TW gast.


Zie rode zinnen.
 

DeletedUser

Guest
Kan het toch niet laten:
Jij gaat bij je argumentatie de hele tijd uit van 2 zaken: dorpen uitbouwen geeft je voldoening en een massa uitbouwpagina stimuleert luiheid.
Jij presenteert dit alsof het feiten zijn, terwijl het meningen zijn.
Ook
suggereer je de hele tijd dat iedereen die zo'n massa uitbouw pagina zou gebruiken lui is. Dat zindt mij niet, want (in mijn geval) is dat simpelweg niet zo.

Verder wordt er hier gemeten met twee maten.
Aan de ene kant wordt er gezegd: dat uitbouwen dorp voor dorp is een werkje van niks. En aan de andere kant wordt er gezegd: als je spelers platkatat worden ze inactief omdat zemoe van het opbouwen worden.

Integendeel, dit zijn feiten, en als ik jou was zou ik ze niet ontkennen :p

Zie rode zinnen.

Jij zegt wat ik denk, ;)
De woorden die jij gebruikt kloppen met de feiten ;)

Nu mijn preek ter aanvulling op jouw stuk ^^
Nogmaals : Luiheid mag niet gestimuleert worden.
Oh ja, nog iets : de tijd die een aantal hier aan één post besteden hadden ze kunnen gebruiken om de dorpen te regroupen/uit te bouwen ;)
10-15 minuten (afhankelijk van aantal dorpen in die groep) is al vrijwel niks, gewoon klikken tot je een bepaald level hebt, als je dat kunt instellen dan ben je binnen 2 minuten door je dorp heen.
Waar is dan de lol van het spel heen?
Denkt het merendeel echt dat tw alleen maar aanvallen en verdedigen is?
Of is de nieuwe generatie lui?
Dat moet vermeden worden en dat kan alleen door ouderwets doorzettingsvermogen.
 

DeletedUser22812

Guest
Integendeel, dit zijn feiten, en als ik jou was zou ik ze niet ontkennen :p

Laten we de defenitie van een feit er eens bij pakken:
Wikipedia zei:
Een `feit` is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, ofwel zintuiglijk kan worden waargenomen hetzij instrumenteel gemeten
Hiervan staat de werkelijkheid zeker niet vast. Je kan het hoogstens een bewering/aannemelijke verwachting noemen, maar zeker geen feit. Wat het al onderuit haalt is dat het bij mij niet klopt. Dorpenuitbouwen geeft mij geen voldoening --> geldt dus niet voor iedereen --> is geen feit.

Als je er toch bij blijft dat die basispunten van jou feiten zijn, begrijp je volgens mij niet wat een feit is.
 

DeletedUser

Guest
Laten we de defenitie van een feit er eens bij pakken:

Hiervan staat de werkelijkheid zeker niet vast. Je kan het hoogstens een bewering/aannemelijke verwachting noemen, maar zeker geen feit. Wat het al onderuit haalt is dat het bij mij niet klopt. Dorpenuitbouwen geeft mij geen voldoening --> geldt dus niet voor iedereen --> is geen feit.

Als je er toch bij blijft dat die basispunten van jou feiten zijn, begrijp je volgens mij niet wat een feit is.

Integendeel, de werkelijkheid staat vast omdat niet de persoon maar de tool/het systeem de dorpen sneller opbouwt waardoor luiheid wordt gestimuleert.
Dus wel degelijk een feit, hoor.
 

DeletedUser

Guest
Zoals jullie zeiden, het kost niet zoveel tijd. Je verliest 10 minuten per dag als je het wel wil + het geeft voldoening. Zoveel achterstand loop je niet op.

praat jij nu in het voordeel van mij of was je er even met je gedachten niet bij?

Nee, genie, als je nou eerst eens kijkt waar ik op reageer: Jij denkt dat je achterstand oploopt. Ik gebruik jullie eigen woorden om dat argument onderuit te halen, om aan te geven dat jij jezelf tegenspreekt.

Nee, verdedigen wordt niet simpeler, het wordt minder werk. Je kunt sneller opbouwen. Maar, en dat schijn jij niet te snappen, je moet nog steeds die dorpen uitbouwen, dus als je farm op 1 staat kost het je nog steeds weet ik veel hoeveel uur voor hij er weer staat. Het levert een verdediger 10-20 minuten voordeel op per dag, en daarom heb jij het idee dat het aanvallen onmogelijk maakt?
De enige reden dat het aanvallen moeilijker maakt, is dat de verdediger anders stopt. Maar wil je dat wel? Ik niet, ik heb liever dat hij doorverdedigt, maar wel met zijn farm op 10.

Het word niet simpeler voor de verdediger, maar de verdediger krijgt toch 10 min de tijd om alles weer op orde te stellen?

Hij krijgt 10 minuten extra per dag, ik weet niet of je wel eens een mass verdedigt, ik neem aan van wel, maar dan is dat bar weinig.

Van mij moet je niets, maar ik zou niet weten waarom je niet zou reageren als je op de rest wel reageert.
je spreekt jezelf weer tegen, er is al zoveel gezegt dat dorpen uitbouwen een aspect is van TW.

Ik spreek me niet tegen? Waar heb je het over?

Waarom heb jij het idee dat katapulteren waardeloos wordt? Om 100 dorpen uit te bouwen ben je nu ook maar 20 minuten bezig. Katapulteren is in principe alleen maar effectief, omdat je gebouwen neerhaalt die de verdediger op dat moment nodig heeft. Maar die gebouwen duren nog steeds even lang om te bouwen. Het doel dat jij beoogd met katapulteren is een doel dat ik niet met je wil delen; je tegenstander laten stoppen. Als je zo dus weer met die crap komt, ga ik er niet meer op in, omdat we dan te sterk van principes verschillen.

Je spreekt jezelf tegen, zie rood gemarkeerde tekst. + aspect v TW en luiheid als je eens wil deffen. De aanvaller moet uren op TW zitten om alle aanvallen te versturen en de kata's mee te sturen, terwijl de verdediger dan weer maar op 1 knopje moet drukken om alle gebouwen uit te bouwen.

Je versimpelt de feiten in je voordeel. Het is niet 1 druk op de knop. Je moet nog steeds 5x klikken om op te bouwen, je klikt alleen niet meer op het knopje naar volgend dorp. Het is vooral heel overzichtelijk. Daarnaast is de verdienste die de verdediger levert vooral taggen, tenzij je echt alleen maar kats stuurt, maar dan ben je best wel lame.

Waar heb je het in gòdsnaam over? Jullie minimaliseren het uitbouwen van dorpen, maar met deze handigheid erbij ben ik opeens maar 5 minuten per dag met tw bezig? Dus nu ben ik een kwartier per dag bezig? Want het kost maar 10 minuten volgens jullie.

en dan, moest het 20 min zijn, wat is het probleem?

Dat ik volgens jou alleen dorpen uitbouw, 5 minuten iets doe waarvan ik niet weet wat jij daarin verwacht dat ik doe, en dan weer uitlog. Dat is niet de realiteit.

Nogmaals, het doel van katapulteren: Gebouwen neerhalen die de verdediger op dat moment nodig heeft en NIET je tegenstander laten stoppen.
Aanvallen met rammen heeft dan nog veel nut, dan zou je een dorp bijna om het uur moeten aanvallen omdat de muren/gebouwen weer te hoog staan...

Je snapt het echt niet hè? De bouwtijden veranderen niet. De gebouwen staan er 10 minuten eerder dan anders doordat je ze iets sneller aanzet en dan moet je meteen bijna om het uur langs?

Ik krijg het idee dat jij alleen maar je dorpen uitbouwt op tw en verder niets, vooral door dit soort opmerkingen;



Daarmee suggereer je dus dat je nu even je dorpen uitbouwt, 2 minuutjes kijkt en weer weg bent?
het bovenste is pas een goed argument zeg -_-... Daarmee suggereer JIJ dat jij je nooit eens verveelt, alsof jij niet genoeg tijd hebt om op TW te zitten en 100 dorpjes uit te bouwen. Stop dan met TW gast.

Ik zeg niet dat ik de tijd niet heb, ik zeg gewoon dat ik dorpen uitbouwen niet leuk vind. Anders zou ik deze discussie toch ook niet kunnen voeren? En als ik me verveel ga ik liever op het AF posten dan dorpen uitbouwen. Ik doe tw voor mijn ontspanning, waarom dan iets doen wat ik niet leuk vind? En voor je zegt: Dan doe je het toch niet? Als jij het wel leuk vindt kun je het toch blijven doen, terwijl het je geen nadeel tegenover je tegenstander oplevert? Waarom zou ik dan niet de keuze mogen krijgen om het minder uitgebreid te doen?

Integendeel, dit zijn feiten, en als ik jou was zou ik ze niet ontkennen :p



Jij zegt wat ik denk, ;)
De woorden die jij gebruikt kloppen met de feiten ;)

Nu mijn preek ter aanvulling op jouw stuk ^^
Nogmaals : Luiheid mag niet gestimuleert worden.
Oh ja, nog iets : de tijd die een aantal hier aan één post besteden hadden ze kunnen gebruiken om de dorpen te regroupen/uit te bouwen ;)
10-15 minuten (afhankelijk van aantal dorpen in die groep) is al vrijwel niks, gewoon klikken tot je een bepaald level hebt, als je dat kunt instellen dan ben je binnen 2 minuten door je dorp heen.
Waar is dan de lol van het spel heen?
Denkt het merendeel echt dat tw alleen maar aanvallen en verdedigen is?
Of is de nieuwe generatie lui?
Dat moet vermeden worden en dat kan alleen door ouderwets doorzettingsvermogen.

Ik hàd mijn dorpen kunnen uitbouwen ja (heb momenteel trouwens geen groot account onder mijn hoede, maar is een kwestie van tijd), maar als ik dit nou leuker vind, waarom zou ik me in mijn vrije tijd dan niet hiermee bezig houden? En als ik aanvallen en verdedigen leuker vind, waarom zou ik dan nog dorpen uitgebreid moeten uitbouwen terwijl het veel simpeler kan?
En hoe vaak moet ik het nog zeggen; de lol van het spel zit 'm NIET in het dorpen uitbouwen.
Op je luiheid ga ik niet eens meer in, dat is toch ononderbouwde crap.
 
Bovenaan