Massa-uitbouw scherm?

DeletedUser

Guest
ik ben nog steeds tegen. als ik een speler aanval van mijn eigen grote of groter (+14 mil) edel ik nooit veel omdat ik gewoon een edel tekort heb. hoe kun je zo'n speler toch laten stoppen door zen dorpen met katapulten te gaan slopen. dit kost hem veel tijd en dat is ook de bedoeling anders kun je net zo goed die katapulten uit het spel halen.
 

DeletedUser22812

Guest
Misschien is het dan ook een goed idee om het massa-recruut scherm weer uit het spel te halen. Anders dan zijn je clears nergens goed voor.
 

DeletedUser

Guest
Ligt er aan wat je de essentie van het spel vindt. Als jij het leukste aan tw vindt om de hele tijd je dorpen uit te bouwen, is dit inderdaad een slecht idee. Maar volgens mij is de essentie van tw het aanvallen, verdedigen etc.

Dus ik vind het een goed idee. Hoe minder tijd je aan "saaie" dingen hoeft te besteden hoe beter.

Dus jij vind dat luiheid belangrijker is dan voldoening ;)?
Het doel van TW is niet alleen aanvallen en verdedigen, dat is zo'n achterhaald thema en neem van mij aan dat het dorpen veroveren, taktiek, dorpsopbouw, troepenopbouw en nog veel meer is.
Dorpsopbouw moet jou voldoening geven, 'heey cool, ik heb al 100 uitgebouwde dorpen' i.p.v. 'kut zooi, ik moet van 50 dorpen nog één heel gebouw :eek: uitbouwen'.

Eh, als je een apparte groep maakt met 'gebouwen naf' (gebouwen nog niet af)


nog beter: sorteer je dorpen op weinig punten naar veel punten.

Groepsoverzicht is beter, dan heb je gelijk overzicht, als je alles op puntenaantal zet (heb ik 5 dagen gedaan daarna dacht ik, ja doei) dan moet je bagger veel scrollen en opzoeken wat je nog niet hebt aangezet.
Groepen zijn veel handiger ;)

ik ben nog steeds tegen. als ik een speler aanval van mijn eigen grote of groter (+14 mil) edel ik nooit veel omdat ik gewoon een edel tekort heb. hoe kun je zo'n speler toch laten stoppen door zen dorpen met katapulten te gaan slopen. dit kost hem veel tijd en dat is ook de bedoeling anders kun je net zo goed die katapulten uit het spel halen.

Precies, verdedigen moet ook een kunst blijven ;)

Misschien is het dan ook een goed idee om het massa-recruut scherm weer uit het spel te halen. Anders dan zijn je clears nergens goed voor.

Nee, want een massa recruit scherm scheelt enorm veel tijd en is een totaal andere tool.
Ik heb het dennislp ook al gezegd, (is het echt zo moeilijk op de vorige pagina te kijken:eek:?)
 

DeletedUser22812

Guest
Nee, want een massa recruit scherm scheelt enorm veel tijd en is een totaal andere tool.
Ik heb het dennislp ook al gezegd, (is het echt zo moeilijk op de vorige pagina te kijken:eek:?)

Massa recruit scherm scheelt veel tijd. Dit gaat toch ook veel tijd schelen?
Ik snap je punt niet dat dorpenopbouwen zo enorm verschillend is met troepenopbouwen.
Wat is er tegen dat dorpenuitbouwen simpeler kan? Het tegenargument dat ik hier hoor is dat het dan minder tijd kost. Dat lijkt me juist het argument vóór dit idee :p

Dorpsopbouw moet jou voldoening geven, 'heey cool, ik heb al 100 uitgebouwde dorpen' i.p.v. 'kut zooi, ik moet van 50 dorpen nog één heel gebouw :eek: uitbouwen'.
Volgens mij kan ik goed zelf bepalen wat mij voldoening moet geven ;)
Uitgebouwde dorpen geven mij ook voldoening, maar dan om een andere reden: "daar zijn we vanaf". Jij redeneert vanuit het "feit" dat dorpen uitbouwen een belangrijk element van het spel is. Ik zeg dat dat niet zo is, evenmin als dat je van dorp naar dorp zou moeten gaan om troepen te recruiten.
 

DeletedUser

Guest
Massa recruit scherm scheelt veel tijd. Dit gaat toch ook veel tijd schelen?
Ik snap je punt niet dat dorpenopbouwen zo enorm verschillend is met troepenopbouwen.
Wat is er tegen dat dorpenuitbouwen simpeler kan? Het tegenargument dat ik hier hoor is dat het dan minder tijd kost. Dat lijkt me juist het argument vóór dit idee :p

Ik zeg dat dit ook veel tijd scheelt maar dit een te grote verandering is in het spel en luiheid vergroot waardoor het spel saaier wordt.
Nu heb je nog wat te doen tijdens de aanvallen taggen door, dan loop je je kapot te vervelen, nee, dat is leuk :rolleyes:
Luiheid is het tegenargument, ik hoop dat jij snapt wat dat in houdt ;)?

Volgens mij kan ik goed zelf bepalen wat mij voldoening moet geven ;)
Uitgebouwde dorpen geven mij ook voldoening, maar dan om een andere reden: "daar zijn we vanaf". Jij redeneert vanuit het "feit" dat dorpen uitbouwen een belangrijk element van het spel is. Ik zeg dat dat niet zo is, evenmin als dat je van dorp naar dorp zou moeten gaan om troepen te recruiten.
Prima als jij kunt bepalen wat jou voldoening geeft maar uitbouwen is een heel belangrijk element in dit spel, met dit systeem heb je nog minder aan groepen zult hebben en je luiheid in de kaart speelt.
Mensen die aandacht aan hun account besteden worden hier benadeelt en mensen die bijna geen flikker willen doen voor hun account die worden nu juist beloont?
Ach scheidt toch uit, waar zijn de echt old-skool spelers die voor hun account willen zorgen?
 

DeletedUser22812

Guest
Misschien hadden de echte old-skool spelers dan geen school/werk/sociaal leven. En dus alle tijd om lekker dorpjes uit te gaan bouwen.
 

DeletedUser

Guest
Misschien hadden de echte old-skool spelers dan geen school/werk/sociaal leven. En dus alle tijd om lekker dorpjes uit te gaan bouwen.

Haha, gast, ff sirieus, als je dat al geen leven noemt.
Ok, ik zal het ff voor je berekenen :
Een dorp 'tunen' duurt normaal hoogstens 10 seconden, dus 6 dorpen per minuut met het scroll menu.
Dus als je 60 dorpen hebt duurt dan 10 minuutjes.
Noem jij dat no life?
Als dat nu naar 1 minuut wordt gebracht dan vind ik dat enorm luiheid stimulerend. :rolleyes:
 

DeletedUser33213

Guest
Slecht idee, vind het raar dat dit goedgekeurd is... Dat is nu eenmaal het spel dat uitbouwen...
 

DeletedUser22812

Guest
Haha, gast, ff sirieus, als je dat al geen leven noemt.
Ok, ik zal het ff voor je berekenen :
Een dorp 'tunen' duurt normaal hoogstens 10 seconden, dus 6 dorpen per minuut met het scroll menu.
Dus als je 60 dorpen hebt duurt dan 10 minuutjes.
Noem jij dat no life?
Als dat nu naar 1 minuut wordt gebracht dan vind ik dat enorm luiheid stimulerend. :rolleyes:

10 minuten is relatief veel (ik zou er trouwens 15 minuten over doen). Ik weet niet of jij zo een realistische aanpassing kan noemen die meer dan 10 (15) minuten tijdwinst oplevert.
En verder stel ik voor de discussie bij deze te staken. Duidelijk een verschil van standpunt, waarbij beiden niet van plan zijn dat te veranderen.

Ik ben iig voor dit idee.
 

DeletedUser

Guest
10 minuten is relatief veel (ik zou er trouwens 15 minuten over doen). Ik weet niet of jij zo een realistische aanpassing kan noemen die meer dan 10 (15) minuten tijdwinst oplevert.
En verder stel ik voor de discussie bij deze te staken. Duidelijk een verschil van standpunt, waarbij beiden niet van plan zijn dat te veranderen.

Ik ben iig voor dit idee.

Vind jij 15 minuten veel ?
Gast, ga asjeblieft een ander spel spelen dan, TW is nu eenmaal een spel waarin je tijd moet stoppen en niet door luiheid je account groter moet laten worden want dan lever je geen prestatie :rolleyes:
En met dit plan verklein je de tijd enorm ja.
 

DeletedUser22812

Guest
Je kunt mij van alles noemen, maar niet lui. Je kent mij niet als speler, dus je kan daar geen uitspraken over doen.
Ik begrijp je punt helemaal. Ben het er alleen niet mee eens :)
 

DeletedUser33213

Guest
Je kunt mij van alles noemen, maar niet lui. Je kent mij niet als speler, dus je kan daar geen uitspraken over doen.
Ik begrijp je punt helemaal. Ben het er alleen niet mee eens :)

Als jij zegt 15 min, en wij dat even berekenen heb jij ongv 90 dorpen en dus rond de 900k, wat niet echt veel is ;).

(sorry als ik me in de vurige discussie meng :p)
 

DeletedUser

Guest
Je kunt mij van alles noemen, maar niet lui. Je kent mij niet als speler, dus je kan daar geen uitspraken over doen.
Ik begrijp je punt helemaal. Ben het er alleen niet mee eens :)

Maar waar ben je het dan niet mee eens als je het met mij eens bent :p?

Als jij zegt 15 min, en wij dat even berekenen heb jij ongv 90 dorpen en dus rond de 900k, wat niet echt veel is ;).

(sorry als ik me in de vurige discussie meng :p)

Maakt niets uit, hoor, ieder persoon die zich er bij mengt is mooi meegenomen.
Wel moet ik een kleine correctie toepassen : Het gaat hier in deze discussie over dorpen die nog niet uitgebouwt zijn dus gaat het niet om 90 dorpen totaal maar om 90 dorpen niet uitgebouwt totaal en daar zit een verschil in ;)
 

DeletedUser22812

Guest
Als jij zegt 15 min, en wij dat even berekenen heb jij ongv 90 dorpen en dus rond de 900k, wat niet echt veel is ;).

(sorry als ik me in de vurige discussie meng :p)

Ik had het over de al eerder genoemde 60 dorpjes.

Ik hoop trouwens voor je dat het acount Yevve op w10 niet van jou is, want anders heb je niet het recht te zeggen dat 900k niet veel is. (Maar je zal nog wel ergens anders onder een andere naam spelen.)

Maar waar ben je het dan niet mee eens als je het met mij eens bent :p?
Begrijpen is wat anders dan het er mee eens zijn. Ik snap dat jij vindt dat dorpenopbouwen een belangrijk onderdeel van tw is. Ik vind alleen dat dat niet zo is.
Daar kan je nog heel lang over gaan discussieren (volgens mij zouden we hier nog makkelijk een week zoet mee zijn), maar dat lijkt me vrij zinloos. Want uiteindelijk kom je toch op deze conclusie uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik had het over de al eerder genoemde 60 dorpjes.

Ik hoop trouwens voor je dat het acount Yevve op w10 niet van jou is, want anders heb je niet het recht te zeggen dat 900k niet veel is. (Maar je zal nog wel ergens anders onder een andere naam spelen.)

Hij heeft zijn sporen in de speed verdient ;)
W10 is niet nogal snel hè en het gebied waar je ligt zegt ook veel ;)


Begrijpen is wat anders dan het er mee eens zijn. Ik snap dat jij vindt dat dorpenopbouwen een belangrijk onderdeel van tw is. Ik vind alleen dat dat niet zo is.
Daar kan je nog heel lang over gaan discussieren (volgens mij zouden we hier nog makkelijk een week zoet mee zijn), maar dat lijkt me vrij zinloos. Want uiteindelijk kom je toch op deze conclusie uit.

Nja ok, laten we er maar over ophouden met zijn tweeën, wij begrijpen elkaar en botsen met elkaar maar dit is een principe kwestie ;) ik loop niet met de staart tussen de benen weg omdat ik geen argumenten meer heb *fluit* *fluit*.
 

DeletedUser33213

Guest
Ik had het over de al eerder genoemde 60 dorpjes.

Ik hoop trouwens voor je dat het acount Yevve op w10 niet van jou is, want anders heb je niet het recht te zeggen dat 900k niet veel is. (Maar je zal nog wel ergens anders onder een andere naam spelen.)


Begrijpen is wat anders dan het er mee eens zijn. Ik snap dat jij vindt dat dorpenopbouwen een belangrijk onderdeel van tw is. Ik vind alleen dat dat niet zo is.
Daar kan je nog heel lang over gaan discussieren (volgens mij zouden we hier nog makkelijk een week zoet mee zijn), maar dat lijkt me vrij zinloos. Want uiteindelijk kom je toch op deze conclusie uit.



W10 was een nieuwe uitdaging, dat acc is trouwens ook verwaarloosd... En ik vind het raar dat je ook na een rustpriode op tw niet gewoon op je gemak een klein accje mag runnen, want dan zou je 'geen ervaring' meer hebben... (lees mijn handtekening ook es ;))

En thx Mafio, had die steun niet van je verwacht na de fake tool discussie :p.
 

DeletedUser22812

Guest
Nja ok, laten we er maar over ophouden met zijn tweeën, wij begrijpen elkaar en botsen met elkaar maar dit is een principe kwestie ;) ik loop niet met de staart tussen de benen weg omdat ik geen argumenten meer heb *fluit* *fluit*.
Zijn we het daar iig over eens :)
PS Leuke tekst in het wit (past ook goed bij je afbeelding).
 

DeletedUser

Guest
@Gautje, je hebt wel een punt, het wordt makkelijker voor de verdediger. Het is maar waar je je voordelen vandaan haalt.

En Maffiosie, ik snap dat uitbouwen jou veel voldoening geeft als je er veel werk insteekt, maar vergis ik me, of staat hier nergens dat jij die tool MOET gebruiken? Op dat gebied begrijp ik Gautjes standpunt dat het voor de tegenstander makkelijker wordt, want je kan niets veranderen aan wat je tegenstander ermee doet. Maar als jij het fijn vindt om je dorpen uitgebreid uit te bouwen en je je niet wil vervelen onder het taggen, dan ga je het toch lekker old skool nalopen? Ik snap daar het probleem eigenlijk niet.

Edit; ik vind tw trouwens een spel waar je niet overbodig veel tijd in hoort te steken, zéker 50% is gestart om het spel tussendoor te doen, tijdens het downloaden, op school, of tijdens iets anders. Natuurlijk moet je om top te blijven toch wel wat uur maken op een dag, maar om nou te zeggen dat tw echt ontworpen is om tijd te slurpen: Ik denk het niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser33213

Guest
@Gautje, je hebt wel een punt, het wordt makkelijker voor de verdediger. Het is maar waar je je voordelen vandaan haalt.

En Maffiosie, ik snap dat uitbouwen jou veel voldoening geeft als je er veel werk insteekt, maar vergis ik me, of staat hier nergens dat jij die tool MOET gebruiken? Op dat gebied begrijp ik Gautjes standpunt dat het voor de tegenstander makkelijker wordt, want je kan niets veranderen aan wat je tegenstander ermee doet. Maar als jij het fijn vindt om je dorpen uitgebreid uit te bouwen en je je niet wil vervelen onder het taggen, dan ga je het toch lekker old skool nalopen? Ik snap daar het probleem eigenlijk niet.

Edit; ik vind tw trouwens een spel waar je niet overbodig veel tijd in hoort te steken, zéker 50% is gestart om het spel tussendoor te doen, tijdens het downloaden, op school, of tijdens iets anders. Natuurlijk moet je om top te blijven toch wel wat uur maken op een dag, maar om nou te zeggen dat tw echt ontworpen is om tijd te slurpen: Ik denk het niet.


Akkoord, maar ik denk dat het wat overdreven is. Het is nu niet dat TW zooo veel tijd in beslag neemt he. Als je vind dat het te lang duurt kan je 3 dingen doen:
- Een co nemen
- Meer op TW zitten
- Stoppen met TW

(sorry, maar ben moe en vergeet telkens me argumenten, kan niet meer goed nadenken dus. Vergeef me, morgen zal ik beter kunnen uitleggen)
 

DeletedUser

Guest
Akkoord, maar ik denk dat het wat overdreven is. Het is nu niet dat TW zooo veel tijd in beslag neemt he. Als je vind dat het te lang duurt kan je 3 dingen doen:
- Een co nemen
- Meer op TW zitten
- Stoppen met TW

(sorry, maar ben moe en vergeet telkens me argumenten, kan niet meer goed nadenken dus. Vergeef me, morgen zal ik beter kunnen uitleggen)

Een co nemen kan, maar ik denk niet dat ik een co kan vinden die alleen maar dorpen wil uitbouwen. Meer op tw zitten lost niet het probleem op dat ik het te lang vind duren. Stoppen met tw is denk ik ook niet het doel van Innogames, maar ik zal het in mijn achterhoofd houden :p
Ik snap nog steeds niet wat nou concreet eigenlijk jullie probleem is. Als je vindt dat dit je spel verpest gebruik je het niet en Gautje, ik bedacht me net trouwens dat jij zoveel bb dorpen moet edelen en dat je daar zo mee zit. Maar je wil wel je tegenstander laten stoppen met kata's? Wat wil je nou, tegenstand of geen tegenstand?
 
Bovenaan