Zijn topspeler wel echte topspelers?

DeletedUser

Guest
Tjah, wat maakt een speler nou een topspeler?

Volgens mij gaat het om een combinatie.

Timing is uiteraard iets wat je moet kunnen, maar ik zelf denk dat vooral een tactisch inzicht, en vooruit kunnen kijken, 2 belangrijke factoren zijn.

Een goed ODA is natuurlijk ook meestal veelzeggend.
Niet internen, niet fuseren en dergelijke zou ik er ook bij rekenen, maar dat schijnt bij het spel te horen :rolleyes:

Maar goed, in alles kan je de boel faken, scrolltimen, je ODA vervalsen, net doen of je van de vijand adelt, maar je hebt gewoon via vv lopen kloten.
Etc.

Enige waar mee je eigenlijk niet kan vals spelen, is vooruit kijken ,en een tactisch inzicht.

Dan ken ik maar 1 echte topspeler.

Bonaparte.

Er zullen er vast meer zijn, alleen van deze heb ik het zelf aan den lijve ondervonden.
Heb zelfs ik nog wat van geleerd :p
 

DeletedUser

Guest
hoezo is oda zo belangrijk;)

volgens mij doe je het veel beter als je iemand zijn dorp edelt zonder dat je jouw troepen daarbij verliest, gewoon omdat je een geniaal aanvalsplan bedenkt;)
 

DeletedUser

Guest
hoezo is oda zo belangrijk;)

volgens mij doe je het veel beter als je iemand zijn dorp edelt zonder dat je jouw troepen daarbij verliest, gewoon omdat je een geniaal aanvalsplan bedenkt;)

Spelers kunnen hoog staan in de ranglijst door veel dorpen te internen etc. Spelers die altijd gratis dorpen krijgen en niet voor hun dorpen moeten vechten, zijn voor mij geen topspelers. Daarom vind ik ODA ook zo belangrijk, omdat je daar ziet of ze gevochten hebben of niet.
Een aanvalsplan waar je dorpen steeds gratis krijgt? Hm, kan ik me niet voorstellen. Misschien door valsspelen of moraalbreker, maar dat is dan ook geen topspeler.

Ja Gildor, wachten we op de aankondiging en instellingen van w16 dan beslis ik of ik w16 kan spelen of niet ;)
 

DeletedUser

Guest
Spelers kunnen hoog staan in de ranglijst door veel dorpen te internen etc. Spelers die altijd gratis dorpen krijgen en niet voor hun dorpen moeten vechten, zijn voor mij geen topspelers. Daarom vind ik ODA ook zo belangrijk, omdat je daar ziet of ze gevochten hebben of niet.
Een aanvalsplan waar je dorpen steeds gratis krijgt? Hm, kan ik me niet voorstellen. Misschien door valsspelen of moraalbreker, maar dat is dan ook geen topspeler.

Ja Gildor, wachten we op de aankondiging en instellingen van w16 dan beslis ik of ik w16 kan spelen of niet ;)

Oke Alfred :D Ik denk dat de wereld zo rond Sinterklaas gaat komen...?
 

DeletedUser

Guest
hoezo is oda zo belangrijk;)

volgens mij doe je het veel beter als je iemand zijn dorp edelt zonder dat je jouw troepen daarbij verliest, gewoon omdat je een geniaal aanvalsplan bedenkt;)

Het lukt je twee, max. drie keer, iemand te misleiden en zn troepen bv te bundelen in zijn kleinste dorp met bv boerderij-regel maar daarna heeft die het toch ook wel door hoor.

Of hem vragen z'n troepen in jouw dorp te steken omdat je zogezegd aangevallen word.
Maar wil jij herrinerd worden als de speler die zijn dorpen kwam stelen (want zoiets vind ik diefstal), of als diegene die gewoon beter was dan hem?

Hehe Gildor,
wat heb ik jouw al lang niet meer gezien (ofwel bekijk ik steeds andere fora).
Aan het warmdraaien voor W16???
 

DeletedUser

Guest
Het lukt je twee, max. drie keer, iemand te misleiden en zn troepen bv te bundelen in zijn kleinste dorp met bv boerderij-regel maar daarna heeft die het toch ook wel door hoor.

Of hem vragen z'n troepen in jouw dorp te steken omdat je zogezegd aangevallen word.
Maar wil jij herrinerd worden als de speler die zijn dorpen kwam stelen (want zoiets vind ik diefstal), of als diegene die gewoon beter was dan hem?

Hehe Gildor,
wat heb ik jouw al lang niet meer gezien (ofwel bekijk ik steeds andere fora).
Aan het warmdraaien voor W16???

Habadabadoe! Diokhan :D Ik speel wereld 15 al een tijdje, zie mijn handtekening. Wereld 16..hmm mja wie weet ga ik die wel starten. Doe je ook gezellig mee?
 

DeletedUser

Guest
Zal beetje afhangen van de instellingen...
no classic, no go

Maar we zien nog wel, beetje funnen is ook wel eens leuk :)



on topic:

Een topspeler durft zeggen op welk account ie speelt.
Spelers die starten met een topnaam uit een andere wereld, heb ik veel respect voor
Ik denk hier bv aan Demo73 die in meerdere werelden tegelijk top 20(/10?) speelt en houdt/hield.

Een topspeler is ook in staat op een account te komen (bv. VV), en er meteen mee aan de slag kan.
 

DeletedUser

Guest
Mja dan kom je sowieso terug op: wat is een topspeler uberhaupt? Iedereen heeft daar een andere visie op.

Als iemand door enkel te internen op #1 komt staat hij statisch gezien in de top, wat hem dus een topspeler zou maken. Hoewel velen het daar dan niet mee eens zullen zijn. Aangezien iemand op rang 100 al zijn dorpen vergaard dmv volop aan te vallen. Hij staat dan niet echt in de top maar kan waarschijnlijk 10x beter zijn dan de #1 op dat moment.

Dusja valt niet echt te beoordelen of topspelers wel topspelers zijn imo. Het is idd wel zo dat als iemand keer op keer in de "top" komt te staan (met dezelfde naam) dat ie dan een goede speler is. Maar je weet dan ook niet of diegene misschien wel non stop onder vv staat, misschien krijgt ie GS hulp, OS van zn stam..you never know. Maar het zegt idd wel iets :)
 

DeletedUser

Guest
Ik denk ook dat je 'verschillende' topspelers hebt.

Kijk, je hebt spelers die gewoon heel goed in starten zijn en de eerse paar maanden continu hoog staan in rang en od. Je hebt ook spelers die langzaam starten maar later bijvoorbeeld veel makkelijker hoog blijven staan.

Denk ook dat als je in ene normale wereld hoog staat, dat je dan niet meteen een goede speeder kan/moet zijn. Tussen speed en normaal zit toch een groot verschil, niet alleen de snelheid maar ook andere spelers. Want op een speed zul je bvb niet snel massa's van 5-10k aanvallen zien. En andersom op een gewone wereld heb je veel langer de tijd om jezelf/je dorp op aanvallen voor te berieden.
 
Bovenaan