Zijn topspeler wel echte topspelers?

DeletedUser

Guest
Ik wil hier een discussie gaan beginnen over de topspelers.

Er zijn heel veel spelers die aan het begin een goede start hebben. Meestal stoppen deze spelers zodra ze een tegenslag krijgen.
Dan heb ik het bijv. over: Mike Hawk (Thales van Milete), Je donc pens je suis (Bekeleke).

Dan heb je nog een groep die stoppen zodra ze in de top staan, en zodra ze hun eer hebben gekregen stoppen.
Dan heb ik het bijv. over: Professor Pim, Kriep Kriep.

Zijn dat nu de echte topspelers?

Of zijn dat de spelers die lang spelen en dan in de top komen?
Of misschien zijn dat de spelers die alle skills bevatten?

Geef je mening, discussieer, en overtuig de ander van jou mening ;)

PS: Dit is tevens voor een artikel in het TWw.
 

DeletedUser

Guest
Ik wil hier een discussie gaan beginnen over de topspelers.

Er zijn heel veel spelers die aan het begin een goede start hebben. Meestal stoppen deze spelers zodra ze een tegenslag krijgen.
Dan heb ik het bijv. over: Mike Hawk (Thales van Milete), Je donc pens je suis (Bekeleke).

Dan heb je nog een groep die stoppen zodra ze in de top staan, en zodra ze hun eer hebben gekregen stoppen.
Dan heb ik het bijv. over: Professor Pim, Kriep Kriep.

Zijn dat nu de echte topspelers?

Of zijn dat de spelers die lang spelen en dan in de top komen?
Of misschien zijn dat de spelers die alle skills bevatten?

Geef je mening, discussieer, en overtuig de ander van jou mening ;)

PS: Dit is tevens voor een artikel in het TWw.

Topspelers bewijzen zich IG en zijn aardig tegen iedereen.
Mensen die anderen gaan afzeiken als ze top 5staan zijn zielig en zijn het woord "topspeler" onwaardig ;)
 

DeletedUser

Guest
Topspelers bewijzen zich IG en zijn aardig tegen iedereen.
Mensen die anderen gaan afzeiken als ze top 5staan zijn zielig en zijn het woord "topspeler" onwaardig ;)

En op wat voor manieren bewijzen ze zichzelf? Door veel punten, ODA, ODD oid te krijgen? Of om skills te laten zien, zoals timen, backtimen o.i.d.?
 

DeletedUser

Guest
En op wat voor manieren bewijzen ze zichzelf? Door veel punten, ODA, ODD oid te krijgen? Of om skills te laten zien, zoals timen, backtimen o.i.d.?

Spelers zoals Nippel Mantsje/Dennemen (weet niet welke van de 2 er steeds op prof. pim speelde) kennen dit spel door en door en komen vanzelf in de top doordat hun skills dat toe laat.
Ze timen goed, ze snappen hoe ze hun omgeving kunnen bewerken en dan komt de ODA vanzelf, de ODD is in het begin onbelangrijk, wie zich daar op het begin op richt mag geen topspeler worden genoemd (al is het wel af en toe leuk een full clear dood te zien lopen of je def :p).
Voor timen heb je alleen een goed schema en een goed gevoel nodig om in de juiste 0.1 0.01 of 0.001 te komen.
Sommigen kunnen perfect timen, anderen timen de ene keer goed de andere keer wat minder, helaas is werken via scripts zoals scroll timen niet leuk en voorspelbaar dat je edels er door komen anders zou ik het wel gebruiken.
Backtimen leer je vanzelf maar dit is moeilijker, de ene keer lukt het, de andere keer niet, dit zie je op speeds ook vaak, iedereen kan er wel eens een slippertje maken dus ja, dat heeft ook met skillz maar vaak ook met geluk te maken ;)
 

DeletedUser

Guest
Je hebt topspelers en spelers met veel tijd.
Jammer genoeg zijn de laatste het makelijkste te ontdekken.
 

DeletedUser

Guest
Wat een crap, een topspeler heeft dus echt geen zak te maken met je karakter, daar nobel je echt niet beter door. In mijn opinie is een topspeler een speler die meedraait aan de top en dat goed met zijn echte leven kan combineren, met nolifen word iedereen top-5.
 

DeletedUser

Guest
Wat een crap, een topspeler heeft dus echt geen zak te maken met je karakter, daar nobel je echt niet beter door. In mijn opinie is een topspeler een speler die meedraait aan de top en dat goed met zijn echte leven kan combineren, met nolifen word iedereen top-5.

Als je goed leest heb ik het over mensen die weten dat ze door nolifen top 5 staan en dan een grote mond op gaan zetten het woord "topspeler" niet waard zijn ;)

Je hebt topspelers en spelers met veel tijd.
Jammer genoeg zijn de laatste het makelijkste te ontdekken.

Klopt.
 

DeletedUser

Guest
Mensen die ik dus geen topspelers vind zijn van die gasten die zitten te fuseren en dan ww veranderen (gewoon backstabbers dus :p)
 

DeletedUser

Guest
en als ze het ww niet veranderen? zo zat er op w14 een speler naast me die ongeveer gelijk op liep met mij. onderhand heeft hij 2/3 fusies gedaan en heeft nu het dubbele van mij. maar is hij dan beter?
 

DeletedUser

Guest
De echt topspelers zijn maar beperkt het is een echt klasse appart.
je hebt een grote groep suptoppers maar echt topselers zijn er maar een stuk of 10

ik zie hier zelf nog geen enkele echt topper iets gepost hebben(prof pim vind ik wel een top speler maar hij houd het wel dikwals niet lang vol).
Tussen wie ik een topspeler noemt zit geen enkele vriend en zijn spelers waar ik niet altijd zo goed met overeen kwam

Wat een crap, een topspeler heeft dus echt geen zak te maken met je karakter, daar nobel je echt niet beter door. In mijn opinie is een topspeler een speler die meedraait aan de top en dat goed met zijn echte leven kan combineren, met nolifen word iedereen top-5.

Volgens mij wel je moet het spel kunnen bespelen als een echt hofhouding met de nodige intregges, sluwheid, veraad ... . Je moet ook de juiste mensen op de juiste tijd aan je kant kunnen scharen. Je moet orde stiptheid gedrevenheid inzicht en nog zoveel dingen hebben
Hierbij komt je karakter toch bij zien

zonder opoferringen en aanpassingen in real life komt niemand in de top

Topspelers bewijzen zich IG en zijn aardig tegen iedereen.
Mensen die anderen gaan afzeiken als ze top 5staan zijn zielig en zijn het woord "topspeler" onwaardig ;)

hier ben ik het met eens respect moet je hebben voor iedereen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13688

Guest
Ik denk dat je een kleine selectie kan maken van spelers die 'regelmatig' spelen, maar gewoon precies weten wat te doen.

Laat ik het simpel zeggen: TW is niet zo'n heel erg moeilijk spelletje. Het is een simpele basis en erg repetitief. Iedereen die een beetje weet hoe die moet timen en niet te dom is om vergeten troepen te bouwen in het begin kan bovenaan komen.

De tijd de je erin stopt is alleen nuttig als je niet een gladiool bent die domme investeringen doet in z'n opbouw.

Zo heb ik bijv. met een hoge activiteit als 1e van mijn W8 stam een edeltrein gebouwd, terwijl ik level 6 mijnen had en een-na-laatste stond in mijn stam (40 leden).

Op W12, waar ik kortstondig speelde, speelde ik niet meer dan 30 minuten per dag, omdat ik niet meer tijd had. Maar ik speelde op een manier die ik zelf ontwikkeld heb (bookmark-farming) vanaf het punt dat ik TW serieus begon te nemen. Dat maakte het voor mij mogelijk om eig. ongelooflijk veel te farmen en steeds slechts 3 minuutjes ingelogged te hoeven zijn.

Met het Ocaryx account ben ik op die manier volgens mij nog 2e geweest daar omdat ik vanaf het punt dat ik mijn edeltrein had gebouwd in 1 dag direct 3 3k+ dorpen wist te edelen en daardoor naarboven schoot.

Het is echt niet zozeer een punt van 'kwaliteit' binnen het spelletje, het is simpelweg gewoon een beetje logisch nadenken en met een beetje ervaring weten wat er gebeurt als je iets doet en welke gevolgen dat heeft.

Een paar spelers die hier goed in zijn?

- Gildor Inglorion
- Ferdy81
- Aslan1905
- Amokro
- Lillorigga
- Bonaparte

(dit zonder andere goede spelers en vrienden te kort te doen)
 

DeletedUser

Guest
Op W12, waar ik kortstondig speelde, speelde ik niet meer dan 30 minuten per dag, omdat ik niet meer tijd had. Maar ik speelde op een manier die ik zelf ontwikkeld heb (bookmark-farming) vanaf het punt dat ik TW serieus begon te nemen. Dat maakte het voor mij mogelijk om eig. ongelooflijk veel te farmen en steeds slechts 3 minuutjes ingelogged te hoeven zijn.



- Gildor Inglorion
- Ferdy81
- Aslan1905
- Amokro
- Lillorigga
- Bonaparte


hier zitten toch ook 3 spelers bij die ik echt top noem maar ik post voor iets anders

IK farm ook zeer snel en zeer veel ( zekerst smorgens , middag pauze en nog eens wat later door de beperkte tijd op deze momenten van de dag) voor gepelant en zoveel mogelijk buiten tw laar draaien (want tw is zo traag in het begin), maar Je 3 minuten vind ik toch serieus over dreven. het is ofwel overdereven of slecht gefarmd of weinig troepen
Met 1 dorp zou je minstens 100 dorpen (zijn er meer maar gemakkelijk te tellen) moeten kunnen farmen
3 minuten is 180 seconden. Dus pak dat je 180 /100.
Dus blijft er nog 1.8 seconden over om op de oke knop te drukken (wat doen baar is)
daarmee moet je nog uitrekkenen dat je dorp uitbouw moet doen en troepen uitbouw en nog wat andere dingen (wat al moelijker is no binnen de minute)

Hierbij spreekt men nog maar over 1 dorp

DAN MAG MEN OOK NIET VERGETEN DAT MEN IN DE BEGIN VAN WERELDEN MET SERVERTIJDEN ZITTEN DIE AL EENS OVER DE 3 MINUTEN GAAN

denk dat je toch al snel aan 10 minuten zit (farmen , opbouw , troepen, eventuele controlle, een snelle en vluchtige kijk opbelangrijke gebeurtennis ) en bij meer dorpen al naar 15 zekerst
dus 30 minuten is max een 3op het uiterste al 4 ( dan heb ja al 2 keer een cadeau gehad met de 100 farms en nu nog een extra inlog beurt)keer inloggen en dan heb je nog nooit tijd gehad voor je zonne te contoleren, je farms te programeren, met ook met iemand een mail te versturen of op de stammen forum iets te posten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
hier zitten toch ook 3 spelers bij die ik echt top noem maar ik post voor iets anders

IK farm ook zeer snel en zeer veel ( zekerst smorgens , middag pauze en nog eens wat later door de beperkte tijd op deze momenten van de dag) voor gepelant en zoveel mogelijk buiten tw laar draaien (want tw is zo traag in het begin), maar Je 3 minuten vind ik toch serieus over dreven. het is ofwel overdereven of slecht gefarmd of weinig troepen
Met 1 dorp zou je minstens 100 dorpen (zijn er meer maar gemakkelijk te tellen) moeten kunnen farmen
3 minuten is 180 seconden. Dus pak dat je 180 /100.
Dus blijft er nog 1.8 seconden over om op de oke knop te drukken (wat doen baar is)
daarmee moet je nog uitrekkenen dat je dorp uitbouw moet doen en troepen uitbouw en nog wat andere dingen (wat al moelijker is no binnen de minute)

Hierbij spreekt men nog maar over 1 dorp

DAN MAG MEN OOK NIET VERGETEN DAT MEN IN DE BEGIN VAN WERELDEN MET SERVERTIJDEN ZITTEN DIE AL EENS OVER DE 3 MINUTEN GAAN

denk dat je toch al snel aan 10 minuten zit (farmen , opbouw , troepen, eventuele controlle, een snelle en vluchtige kijk opbelangrijke gebeurtennis ) en bij meer dorpen al naar 15 zekerst
dus 30 minuten is max een 3op het uiterste al 4 ( dan heb ja al 2 keer een cadeau gehad met de 100 farms en nu nog een extra inlog beurt)keer inloggen en dan heb je nog nooit tijd gehad voor je zonne te contoleren, je farms te programeren, met ook met iemand een mail te versturen of op de stammen forum iets te posten

maar dit kan iedereen wel. het is wel een goeie manier.
 

DeletedUser

Guest
Rawberry, het klopt wat je zegt maar je moet ook geluk hebben :)
geluk bv dat in de beginnersbescherming je verlaten dorpjes rond je hebt.
geluk dat er mensen om je heen zijn die hun dorp wel uitbouwen.
dat soort dingetjes zijn ook belangerijk(vooral in het begin)
later gaat het in mijn ogen meer om activiteit, verdedigen kan iedereen, alleen je moet er wel tijd in steken en de motivatie hebben.
 

DeletedUser

Guest
maar dit kan iedereen wel. het is wel een goeie manier.

houden jullie wel rekkeningen met de servertijden die er al zijn in het begin van de werelden van tw (deze maken het al technisch onmogelijk voor alles binne die 3 minuten te doen )
zelfs als geen enkel van de farm runs binnen tw werken , met een script ga je zelf nog trager zijn want dan zit je nog meer in tw en met zijn server tijden (dwaar iedereen met zit, als je een manier gevonden hebt om de server tijden aan te passen laat me maar weten is altijd welkom)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Topspelers zijn spelers die met weinig tijd hoog geranked kunnen staan, en die ook kunnen backtimen en treintjes die heel snel getimed zijn toch kunnen snipen.

Ook moeten ze goed kunnen starten en dus de starttechnieken goed onder de knie hebben en zo al van de eerste dagen op een wereld hun gebied monopoliseren.

Bij een massa-aanval op hun moeten ze ook kunnen standhouden. Als je goed kunt speeden is het in mijn ogen gemakkelijker om een erg goede speler te zijn op een gewone wereld omdat je dan ook sneller leert denken en handelen.

En ben het ook eens met Rawberry, dat de spelers die hij opnoemt erg goede spelers zijn. Alhoewel dat ik vind dat er meer zijn dan die 6. :)
 

DeletedUser

Guest
het is maar net of je je een beetje in het spelletje wil verdiepen. verder natuurlijk ook wat ervaring. topspeler word je als je het wil. het hoeft ook niet veel oefenen te zijn.
 

DeletedUser

Guest
Een topspeler in mijn ogen is een speler:

- met skills
- genoeg activiteit
- weinig internings
- meerdere accounts naar de top heeft bereikt (niet door een account te enteren om te assisteren)

Zo kan ik er enkele wel opnoemen bv: Demo73, The Surgeon, Ferdy81, Science Religion (de oude beheerder), Amokro, ... enz.

Je hebt vaak ook fake-spelers die ook zo'n top-accounts bespelen, maar het account niet zelf heeft grootgebracht.

Ook andere spelers die in het begin al aanwezig waren, maar geen klop doen.
 

DeletedUser

Guest
Een topspeler in mijn ogen is een speler:

- met skills
- genoeg activiteit
- weinig internings
- meerdere accounts naar de top heeft bereikt (niet door een account te enteren om te assisteren)

Zo kan ik er enkele wel opnoemen bv: Demo73, The Surgeon, Ferdy81, Science Religion (de oude beheerder), Amokro, ... enz.

Je hebt vaak ook fake-spelers die ook zo'n top-accounts bespelen, maar het account niet zelf heeft grootgebracht.

Ook andere spelers die in het begin al aanwezig waren, maar geen klop doen.

Co-en is in hoor ;)
Ik heb mij zelf ook schuldig gemaakt aan het enteren van een top account (Mr. Zero) maar weet nu uit ervaring dat je een account in de beginfase hoog kunt houden door :
Farms mogelijkheden (waren beperkt(lees=waren totaal minimaal)).
Clustersamenhang.
De activiteit van je co + wat die uitvoerd op de acca als die er is.
Hoe groot de acca op dat moment is (een acca van 12K valt moeilijk in de top te houden als een acca van 200K+ verschil per speler).
Of je oorlog hebt -> Kun je blijven groeien maar zul je over het algemeen meer verlies van grondstoffen en troops hebben dan normaal.
 
Bovenaan