Zijn topspeler wel echte topspelers?

DeletedUser

Guest
Een topspeler is een persoon die het spel kent, de tactieken kent, weet hoe te starten
(een goede start is immers het halve werk) en bovenal heeft goede contacten met andere "goede" spelers.

Tevens is het een kwestie van veel tijd te besteden hebben en/of het hebben van een co.
Zoniet, dan is een top5 positie moeilijk te behouden. (Top 10 lukt nog wel, hangt ook van geluk af en eigen diplomatie)
 

DeletedUser

Guest
Nee dat naar mijn mening geen echte topspelers, of zijn ze het wel?
Ze verdienen het iig niet, altijd maar arrogant
 

DeletedUser

Guest
topspelers mogen arrogant zijn. sterker nog, als ze het niet zijn worden ze minder snel ontdenkt:p
 

DeletedUser35880

Guest
In mijn ogen is een topspeler:
Een speler met een hoog puntenaantal.
Een speler die hoog in de ODA staat.
Een speler die weet wat : Timen, Backtimen, etc. etc. is, en het ook kan!
En die speler mag ook arrogant zijn, en niet een klein terugtrekkent spelertje!
 

DeletedUser

Guest
In mijn ogen is een topspeler:
Een speler met een hoog puntenaantal.
Een speler die hoog in de ODA staat.
Een speler die weet wat : Timen, Backtimen, etc. etc. is, en het ook kan!
En die speler mag ook arrogant zijn, en niet een klein terugtrekkent spelertje!

Ik dus.
 

DeletedUser

Guest
Dit is jouw tekst :
In mijn ogen is een topspeler:
Een speler met een hoog puntenaantal. --> Internen?
Een speler die hoog in de ODA staat. --> Zichzelf aanvallen met clears?/Heel veel clears op 1 dorp gooien is knapper dan iemand die heel makkelijk dorpen cleart die maar half vol staan ;)
Een speler die weet wat : Timen, Backtimen, etc. etc. is, en het ook kan! --> Natuurlijk weet iedereen wat het is en iedereen kan het alleen niet iedereen kan het even goed.
En die speler mag ook arrogant zijn, en niet een klein terugtrekkent spelertje! --> Arrogant = meer zijn dan je bent daarom heb ik liever bescheiden spelers ;)

De eerste 3 punten worden heel vaak misbruikt (helaas) ;)
 

DeletedUser

Guest
Dit is jouw tekst :
In mijn ogen is een topspeler:
Een speler met een hoog puntenaantal. --> Internen?
Een speler die hoog in de ODA staat. --> Zichzelf aanvallen met clears?/Heel veel clears op 1 dorp gooien is knapper dan iemand die heel makkelijk dorpen cleart die maar half vol staan ;)
Een speler die weet wat : Timen, Backtimen, etc. etc. is, en het ook kan! --> Natuurlijk weet iedereen wat het is en iedereen kan het alleen niet iedereen kan het even goed.
En die speler mag ook arrogant zijn, en niet een klein terugtrekkent spelertje! --> Arrogant = meer zijn dan je bent daarom heb ik liever bescheiden spelers ;)

De eerste 3 punten worden heel vaak misbruikt (helaas) ;)


Van jezelf aanvallen krijg je er geen OAD bij.
 

DeletedUser

Guest
Prft, ik edel gewoon iedere keer m'n eigen dorpen zodat ik de titel "grootste interner" kan krijgen.
 

DeletedUser

Guest
Helaas ben jij niet arrogant :p.

Dat wou ik horen!! :D

Neen, -Pluis- is gewoon noob en het is een schande dat ie in mijn stam zit, dus luister niet naar hem en negeer zijn posts :D (hij is 13 jaar :p )

Ly -Pluis-.

Een topspeler, zie vorige pagina, daar zie je een mooie teks van mij :D
 
Reactiescore
581
Wat kenmerkt een topspeler.... goede vraag. Ik denk o.a. de volgende zaken:

- vaardigheden/skills:

Timen, backtimen, snipen etc

- sociaal vaardig:

Dat klinkt vreemd en zelf dicht ik mij deze eigenschap ook niet toe... Maar ik heb spelers aan het werk gezien, die hun tegenstanders als het ware uit hun dorp(en) praten. Alsook doordat ze op vriendschappelijke voet stonden met hun omgeving, zelfs van die spelers dorpen kregen... tijdens een oorlog... van hun vijand...

- tegenslagen kunnen opvangen:

Teveel spelers gooien de handdoek in de ring... als ze een dorpje of meerdere clears verliezen in de beginfase... ik kan dat geen topspelers vinden. Als topspeler zet je, je omgeving in meer of mindere mate naar je hand en vang je de tegenslagen op. Ergo... je houdt er ook van te voren rekening mee.

- de tijdsduur dat je speelt en je ranking na een poosje

Dat vinden een hoop mensen misschien gek. Maar veel te veel spelers... starten op iedere wereld. Maken meestal een fantastische start... gaan alleen voor een plaats bij de beste tien (punten, ODA etc.). En haken vrij vlot af als het niet haalbaar is en/of als er een nieuwe wereld begint, waar ze opnieuw "roem" kunnen vergaren. Hun vorige account wordt dan snel door gegeven of geinternt.

Zijn dat topspelers? Nee... althans dat is mijn mening. Het zijn wel spelers die goed kunnen starten en daar alles op inzetten. Maar het ontbreekt een flink aantal van deze goede starters aan ervaring met alle aspecten van het spel die later pas aan bod komen.

Dus een topspeler... is voor mij een speler die lekker meedraait in het begin en na een jaar nog op dezelfde wereld met een mega account wordt aangetroffen... dat is pas top.
 

DeletedUser35880

Guest
Dat wou ik horen!! :D

Neen, -Pluis- is gewoon noob en het is een schande dat ie in mijn stam zit, dus luister niet naar hem en negeer zijn posts :D (hij is 13 jaar :p )

Ly -Pluis-.

Een topspeler, zie vorige pagina, daar zie je een mooie teks van mij :D

Neen, Blond is gewoon een kikker, en het is een schande dat hij zo ver kan springen. Dus let niet op zijn gekwak, en negeer zijn water:D (hij is 15);)

Maar ik ben het totaal met jou eens Triador!
 

DeletedUser

Guest
- de tijdsduur dat je speelt en je ranking na een poosje

Dat vinden een hoop mensen misschien gek. Maar veel te veel spelers... starten op iedere wereld. Maken meestal een fantastische start... gaan alleen voor een plaats bij de beste tien (punten, ODA etc.). En haken vrij vlot af als het niet haalbaar is en/of als er een nieuwe wereld begint, waar ze opnieuw "roem" kunnen vergaren. Hun vorige account wordt dan snel door gegeven of geinternt.

Zijn dat topspelers? Nee... althans dat is mijn mening. Het zijn wel spelers die goed kunnen starten en daar alles op inzetten. Maar het ontbreekt een flink aantal van deze goede starters aan ervaring met alle aspecten van het spel die later pas aan bod komen.


Óf ze zijn voer voor de zgn. topspelers. Viva la internatie
 

DeletedUser38277

Guest
Dit spel is gewoon een kwestie of je het begrijpt of niet.

En deels doet je internet ook wel een bepalende factor.

Treintjes snipen op enkele miliseconde kan iedereen, edeltreintjes sturen ook. samenwerken lukt ook voor meeste.

Dus je ligging doet er ook veel aan.

Topspelers zijn vooral mensen die het spel dus begrijpen en veel tijd erin kunnen steken.

Maar vele topspelers hebben meerdere accounts op dezelfde wereld en gebruiken het ook om hun hoofdaccount er beter van te maken. Dat zijn allemaal geen topspelers maar valsspelers.
 

DeletedUser

Guest
De tijd de je erin stopt is alleen nuttig als je niet een gladiool bent die domme investeringen doet in z'n opbouw.


Op W12, waar ik kortstondig speelde, speelde ik niet meer dan 30 minuten per dag, omdat ik niet meer tijd had. Maar ik speelde op een manier die ik zelf ontwikkeld heb (bookmark-farming) vanaf het punt dat ik TW serieus begon te nemen. Dat maakte het voor mij mogelijk om eig. ongelooflijk veel te farmen en steeds slechts 3 minuutjes ingelogged te hoeven zijn.

Met het Ocaryx account ben ik op die manier volgens mij nog 2e geweest daar omdat ik vanaf het punt dat ik mijn edeltrein had gebouwd in 1 dag direct 3 3k+ dorpen wist te edelen en daardoor naarboven schoot.
is alleen jammer dat je je account op deleten hebt gezet toen en eigenlijks dus fuck de stam hebt gezegd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13688

Guest
Vito, dat is echt niets persoonlijks, dat is gewoon hoe ik een wereld eindig.

Nog wat opmerkingen over het vorige.. arrogantie enzo..

Ik was eerst eigenlijk helemaal niet arrogant, ondanks dat ik een paar keer gemakkelijk vanaf de start ong. #1 was en men mij daarvoor prees.

Het moment dat je arrogant word is wanneer je het spelletje en de tactiek zo goed doorhebt, dat je je echt kapot irriteert aan lui die voordoen alsof ze ongelooflijk pro zijn op de forums, en iedereen gaan vertellen hoe het zit, terwijl je zelf weet dat het voor geen meter klopt en het veel beter kan - en ze daarop aansluitend een lesje leert. Daar word je arrogant van.

En of ik dan arrogant ben?.. ach een beetje, maar dat hoor ik ook vaak genoeg in 't echte leven, alleen kan ik het dan makkelijker weer verbreken d.m.v. zelfspot he :p

Daarbij, ik vind ook de dingen die iedereen hier opschrijft een beetje 'preaching to the choir'. Ik heb opgeschreven hoe ik vind dat het zit, en ong. 5 anderen schrijven eig. precies hetzelfde op alleen dan net iets anders verwoord, omdat het natuurlijk geen quote mag zijn..

Ik vind dat topspelers vooral spelers zijn die origineel zijn qua posten (ferdy en ik ;)) en spelers die origineel zijn in hun speelstijl.

Over starten: ja het kan soms tegenvallen, maar ik ga nooit zeg maar 're-starten', ondanks dat ik een rottig gebied heb om in te beginnen, dan pas je maar een beetje aan.. pff, als je niet eens meer de moeite neemt om een uitdaging aan te gaan, dan weet je dat het slecht met je gesteld is.

Nog iets, ik speel momenteel W43 op .net (geinteresseert? check het dan ff zou ik zeggen!) en ik speel nu vanaf een Toshiba laptop uit 97, ik heb hier windows 98, en de laptop loopt vast als ik meer dan 2 schermen (dus 3 of meer voor de genieen hier onder ons) open heb staan. Een 3mbit connectie, waar ik dus geen kont mee kan etc. Hoe kan ik dan toch zo hoog staan? Simpel:

Installeer microsoft excell
voer gegevens in van tijden op een 1x speed server (samen met kosten hout/leem/ijzer etc.
kijk bij berekenen als je een volgorde van bouwen in gang zet
kies de volgorde die qua bouwen van mijnen e.d. het beste uitkomt.
voer in kosten voor bijltjes en speertjes
Kijk hoeveel je overhoud als je 7/5/2 hebt, kazerne en 45 speer + 15 bijl bouwt, en kijk dan of je 'financieel' gezien beter uitkomt als je je mijnen lager houd in het begin en meer kan farmen (ga uit van je 7x7 en dan hoeveel barbs je erin hebt, de tijd dat het duurt voordat je er bent vergelijken met de gs. die je krijgt van de mijnen in die tijd en ga uit van een maximale buit).

Je zult al snel erachter komen dat er bepaalde 'bouwwijzen' zijn, waarbij je zelfs met een rottige area met weinig barbs, of extreem veel actieve spelers waardoor je altijd lege barbs hebt (mijn w43 situatie) toch de 1e 5 dagen van de wereld extreem productief kunt zijn.

Je kunt zo'n 'build-up' eigenlijk op elke wereld weer gebruiken. Ik heb mijn lievelings build up, die ik destijds doorgaf aan Child (hoezo ff 14 van de 18 ledern staan in de top 20, waarvan er 8 in de top 10) en die ik eigenlijk altijd gebruik (doch zelf heb gemaakt, dus origineel). 'T is werkelijk de enige reden waarom ik altijd bovenaan kan staan bij tribalwars, simpelweg stuff BEREKENEN. (oh jah, en een goede dosis gezond verstand + wat lef + goede humor)

Nou nu ben ik wel klaar met praten, de laptop begint steeds te haperen vanwege het getyp :p
 
Bovenaan