Zijn topspeler wel echte topspelers?

DeletedUser

Guest
Vito, dat is echt niets persoonlijks, dat is gewoon hoe ik een wereld eindig.
Ik vind dat topspelers vooral spelers zijn die origineel zijn qua posten (ferdy en ik ;)) en spelers die origineel zijn in hun speelstijl.
Nog iets, ik speel momenteel W43 op .net (geinteresseert? check het dan ff zou ik zeggen!) en ik speel nu vanaf een Toshiba laptop uit 97, ik heb hier windows 98, en de laptop loopt vast als ik meer dan 2 schermen (dus 3 of meer voor de genieen hier onder ons) open heb staan.

tja wat kan ik zeggen, maar je zal mijn lijstje van topspelers niet halen heb namelijk weinig respect voor je wat andersom denk ik ook wel zo het geval zal zijn.
 

DeletedUser13688

Guest
tja wat kan ik zeggen, maar je zal mijn lijstje van topspelers niet halen heb namelijk weinig respect voor je wat andersom denk ik ook wel zo het geval zal zijn.

Oh nee hoor ik heb juist veel respect voor je. Jammer genoeg is het geen wederzijds respect.
 

DeletedUser32994

Guest
Vito, dat is echt niets persoonlijks, dat is gewoon hoe ik een wereld eindig.

Nog wat opmerkingen over het vorige.. arrogantie enzo..

Ik was eerst eigenlijk helemaal niet arrogant, ondanks dat ik een paar keer gemakkelijk vanaf de start ong. #1 was en men mij daarvoor prees.

Het moment dat je arrogant word is wanneer je het spelletje en de tactiek zo goed doorhebt, dat je je echt kapot irriteert aan lui die voordoen alsof ze ongelooflijk pro zijn op de forums, en iedereen gaan vertellen hoe het zit, terwijl je zelf weet dat het voor geen meter klopt en het veel beter kan - en ze daarop aansluitend een lesje leert. Daar word je arrogant van.

En of ik dan arrogant ben?.. ach een beetje, maar dat hoor ik ook vaak genoeg in 't echte leven, alleen kan ik het dan makkelijker weer verbreken d.m.v. zelfspot he :p

Daarbij, ik vind ook de dingen die iedereen hier opschrijft een beetje 'preaching to the choir'. Ik heb opgeschreven hoe ik vind dat het zit, en ong. 5 anderen schrijven eig. precies hetzelfde op alleen dan net iets anders verwoord, omdat het natuurlijk geen quote mag zijn..

Ik vind dat topspelers vooral spelers zijn die origineel zijn qua posten (ferdy en ik ;)) en spelers die origineel zijn in hun speelstijl.

Over starten: ja het kan soms tegenvallen, maar ik ga nooit zeg maar 're-starten', ondanks dat ik een rottig gebied heb om in te beginnen, dan pas je maar een beetje aan.. pff, als je niet eens meer de moeite neemt om een uitdaging aan te gaan, dan weet je dat het slecht met je gesteld is.

Nog iets, ik speel momenteel W43 op .net (geinteresseert? check het dan ff zou ik zeggen!) en ik speel nu vanaf een Toshiba laptop uit 97, ik heb hier windows 98, en de laptop loopt vast als ik meer dan 2 schermen (dus 3 of meer voor de genieen hier onder ons) open heb staan. Een 3mbit connectie, waar ik dus geen kont mee kan etc. Hoe kan ik dan toch zo hoog staan? Simpel:

Installeer microsoft excell
voer gegevens in van tijden op een 1x speed server (samen met kosten hout/leem/ijzer etc.
kijk bij berekenen als je een volgorde van bouwen in gang zet
kies de volgorde die qua bouwen van mijnen e.d. het beste uitkomt.
voer in kosten voor bijltjes en speertjes
Kijk hoeveel je overhoud als je 7/5/2 hebt, kazerne en 45 speer + 15 bijl bouwt, en kijk dan of je 'financieel' gezien beter uitkomt als je je mijnen lager houd in het begin en meer kan farmen (ga uit van je 7x7 en dan hoeveel barbs je erin hebt, de tijd dat het duurt voordat je er bent vergelijken met de gs. die je krijgt van de mijnen in die tijd en ga uit van een maximale buit).

Je zult al snel erachter komen dat er bepaalde 'bouwwijzen' zijn, waarbij je zelfs met een rottige area met weinig barbs, of extreem veel actieve spelers waardoor je altijd lege barbs hebt (mijn w43 situatie) toch de 1e 5 dagen van de wereld extreem productief kunt zijn.

Je kunt zo'n 'build-up' eigenlijk op elke wereld weer gebruiken. Ik heb mijn lievelings build up, die ik destijds doorgaf aan Child (hoezo ff 14 van de 18 ledern staan in de top 20, waarvan er 8 in de top 10) en die ik eigenlijk altijd gebruik (doch zelf heb gemaakt, dus origineel). 'T is werkelijk de enige reden waarom ik altijd bovenaan kan staan bij tribalwars, simpelweg stuff BEREKENEN. (oh jah, en een goede dosis gezond verstand + wat lef + goede humor)

Nou nu ben ik wel klaar met praten, de laptop begint steeds te haperen vanwege het getyp :p

Even een vraag aan u. Ik weet niet of u Detlef aka Thales van Milete kent maar hij vertelde mij dat hij via Mr Zero uw tactiek te weten is gekomen met dat Excel enzo. Hiermee was hij een van de beste spelers van W14 en later op W15 deed hij het ook erg goed, maar vind u hem een topspeler terwijl hij uw tactiek heeft overgenomen maar hem wel goed kon uitvoeren?
 

DeletedUser

Guest
Je kunt zo'n 'build-up' eigenlijk op elke wereld weer gebruiken. Ik heb mijn lievelings build up, die ik destijds doorgaf aan Child (hoezo ff 14 van de 18 ledern staan in de top 20, waarvan er 8 in de top 10) en die ik eigenlijk altijd gebruik (doch zelf heb gemaakt, dus origineel). 'T is werkelijk de enige reden waarom ik altijd bovenaan kan staan bij tribalwars, simpelweg stuff BEREKENEN. (oh jah, en een goede dosis gezond verstand + wat lef + goede humor)

Nou nu ben ik wel klaar met praten, de laptop begint steeds te haperen vanwege het getyp :p

De lijst was toch samen berekend met Purple Predator? Of was het die tweede? :p
 

DeletedUser

Guest
Zoals enkelen al hebben aangehaald is het niet echt heel lastig om in het begin aan de top te komen, juist investeren, de juiste balans tussen mijnen en farmen vinden, juiste strategie betreft dorpen overnemen en boven alles veel geluk hebben (veel goede farmdorpen/edelbare dorpen).

Spelers in jouw omgeving die na 1 verloren aanval gelijk stoppen en barbaar worden is vaak funest voor een snelle start.

De echte topspelers vind je vaak niet in het begin van het spel, een beetje goede speler krijgt het gemakkelijk voor elkaar om ruim 100 dorpen te krijgen zonder zelf ooit echt serieus aangevallen te zijn.
In het begin aan de top mee draaien maakt je geen topspeler, maar laat enkel zien dat je weet hoe het spelletje werkt en dat je geen noob bent.

Kwaliteit is pas in een veel latere fase zichtbaar, als de eerste top in een wereld in contact komt met andere topspelers en de juiste balans tussen aanvallen en verdedigen moet vinden.

Een speler die na het eerste half jaar van een wereld blijvend aan de top mee speelt zonder al te veel internen en elke vorm van tegenstand van zich af kan slaan kun je met recht een topspeler noemen.
vaak bevinden deze spelers zich net buiten de top 3 van een wereld, gezien het feit dat vaak de top 3 een dergelijke positie heeft behaald door een fusie of veel internen.

een topspeler IMO: een speler die gedurende het gehele verloop van een wereld in de top 20 mee draait, zonder internen, zonder moraalbrekers en zonder te fuseren (dus ook alleen spelen zonder co)
 

DeletedUser13688

Guest
De lijst was toch samen berekend met Purple Predator? Of was het die tweede? :p

PP had de farm-build up
Ik had de inactievere pits-build up :p

Aan Boxmeer:

Beter goed gekopieerd dan slecht bedacht zeg ik dan maar.
Zolang je het succesvol kan uitvoeren ben je lekker bezig, maar wat Sir Moshalot zegt is ook erg belangrijk. Ik heb bijv. ook op werelden waar de troepensnelheid hoog was, en de world-speed verder erg laag lange tijd gespeeld en ook lange tijd in de top 3 weten te staan, tuurlijk vecht je dan veel meer en ben je op den duur het ook wel eens zat om steeds maar actief te zijn. Ik heb het toch zonder co-player gedaan (vooral omdat de mijne na een paar dagen in het begin van de wereld er al mee kapte) en heb het vervolgens 9 maanden in mijn eentje gedaan (waarna het teveel gedoe werd en ik mijn account heb afgestaan aan mijn tribe)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik vind het allemaal zo'n bullshit over topspelers enzo.

Het is allemaal een combinatie van. De snelle starters zijn vaak doodlopers. De grote mensen met de grote accounts hebben de ego's. Ik weet zeker dat veel zogenaamde toppers, echt van de kaart geveegd kunnen worden door spelers die niet lopen te stoefen @ AF.

Je kunt wel een topspeler zijn en rank 1 staan, maar als je nooit tijd (lees: zin) heb voor een vv van een acci onder aanval, ben je in mijn ogen een grote noob.

Daarom: er is geen definitie van een topspeler. Tw is easy as hell, als je gewoon weet wat je doet.

Die farm build up en die andere shit allemaal is grote bullshit. 'Topspelers' hoeven niet perse top 20 te staan. Zorgen dat je sociale contacten hebt die je kunnen helpen als je onder vv staat, zorgen dat je zelf tijd hebt als er een mass binnenkomt.

Al die pronkers op het AF. Bah.
 

DeletedUser32994

Guest
Zoals enkelen al hebben aangehaald is het niet echt heel lastig om in het begin aan de top te komen, juist investeren, de juiste balans tussen mijnen en farmen vinden, juiste strategie betreft dorpen overnemen en boven alles veel geluk hebben (veel goede farmdorpen/edelbare dorpen).

Spelers in jouw omgeving die na 1 verloren aanval gelijk stoppen en barbaar worden is vaak funest voor een snelle start.

De echte topspelers vind je vaak niet in het begin van het spel, een beetje goede speler krijgt het gemakkelijk voor elkaar om ruim 100 dorpen te krijgen zonder zelf ooit echt serieus aangevallen te zijn.
In het begin aan de top mee draaien maakt je geen topspeler, maar laat enkel zien dat je weet hoe het spelletje werkt en dat je geen noob bent.

Kwaliteit is pas in een veel latere fase zichtbaar, als de eerste top in een wereld in contact komt met andere topspelers en de juiste balans tussen aanvallen en verdedigen moet vinden.

Een speler die na het eerste half jaar van een wereld blijvend aan de top mee speelt zonder al te veel internen en elke vorm van tegenstand van zich af kan slaan kun je met recht een topspeler noemen.
vaak bevinden deze spelers zich net buiten de top 3 van een wereld, gezien het feit dat vaak de top 3 een dergelijke positie heeft behaald door een fusie of veel internen.

een topspeler IMO: een speler die gedurende het gehele verloop van een wereld in de top 20 mee draait, zonder internen, zonder moraalbrekers en zonder te fuseren (dus ook alleen spelen zonder co)

Alle twee de delen zijn belangrijk. Als je in het begin een klein foutje maakt dan kan dat al meteen fataal zijn voor de rest van de wereld. En later in het spel iedereen kan wel de massa recruit aanzetten even op je stammenforum wat posten en dan ben je alweer klaar tenzij je word aangevallen of je op iemand een aanval doet. Het is maar net hoe je het bekijkt;)
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat iedereen het er over eens is dat je de volgende dingen nodig hebt om topspeler te zijn:

- Activiteit
- Skills
- Geluk
- Een goed co is ook handig.
- Doorzettingvermogen
- Het vermogen te communiceren, wat erg belangrijk is bij een spel zoals Tribalwars.

Wat ik jammer vind aan (sommige) topspelers is de arrogantie van hen. Toen ik op wereld 8 als noobje in stapte werd ik een soort van moraalbreker van 1 topspeler. We hadden zelfs elkaars MSN. Uiteindelijk werd ik daar door een ander verraden. Een paas maandjes later was hij online op MSN en ik ook. Ik begroette hem en vroeg hoe het ging het enige wat hij zei was: ''Wat moet je?''. Ik zei dat ik niks hoefde maar gewoon wou weten hoe het ging en hij antwoordde letterlijk: '' Houd je bek of ik blokkeer je''.

Dit geld overigens niet voor alle topspelers waar ik mee gepraat/gewerkt heb :).
 

DeletedUser

Guest
Volgens mij zijn echte topspelers,

Spelers die 10 miljoen punten halen, en dus lange tijd spelen, en met die 10 miljoen punten dan ook ECHT in de top staan, en niet zo rang 300 terwijlde eerste al 25 miljoen heeft ofzo.

Ook moet je die punten echt verdiend hebben, aangezien je ODA en ODD, en niet puur internen.

En natuurlijk mag hij geen dikke nek zijn en er ook echt tijd in stoppen :D
 

DeletedUser

Guest
Vito, dat is echt niets persoonlijks, dat is gewoon hoe ik een wereld eindig.

Nog wat opmerkingen over het vorige.. arrogantie enzo..

Ik was eerst eigenlijk helemaal niet arrogant, ondanks dat ik een paar keer gemakkelijk vanaf de start ong. #1 was en men mij daarvoor prees.

Het moment dat je arrogant word is wanneer je het spelletje en de tactiek zo goed doorhebt, dat je je echt kapot irriteert aan lui die voordoen alsof ze ongelooflijk pro zijn op de forums, en iedereen gaan vertellen hoe het zit, terwijl je zelf weet dat het voor geen meter klopt en het veel beter kan - en ze daarop aansluitend een lesje leert. Daar word je arrogant van.

En of ik dan arrogant ben?.. ach een beetje, maar dat hoor ik ook vaak genoeg in 't echte leven, alleen kan ik het dan makkelijker weer verbreken d.m.v. zelfspot he :p

Daarbij, ik vind ook de dingen die iedereen hier opschrijft een beetje 'preaching to the choir'. Ik heb opgeschreven hoe ik vind dat het zit, en ong. 5 anderen schrijven eig. precies hetzelfde op alleen dan net iets anders verwoord, omdat het natuurlijk geen quote mag zijn..

Ik vind dat topspelers vooral spelers zijn die origineel zijn qua posten (ferdy en ik ;)) en spelers die origineel zijn in hun speelstijl.

Over starten: ja het kan soms tegenvallen, maar ik ga nooit zeg maar 're-starten', ondanks dat ik een rottig gebied heb om in te beginnen, dan pas je maar een beetje aan.. pff, als je niet eens meer de moeite neemt om een uitdaging aan te gaan, dan weet je dat het slecht met je gesteld is.

Nog iets, ik speel momenteel W43 op .net (geinteresseert? check het dan ff zou ik zeggen!) en ik speel nu vanaf een Toshiba laptop uit 97, ik heb hier windows 98, en de laptop loopt vast als ik meer dan 2 schermen (dus 3 of meer voor de genieen hier onder ons) open heb staan. Een 3mbit connectie, waar ik dus geen kont mee kan etc. Hoe kan ik dan toch zo hoog staan? Simpel:

Installeer microsoft excell
voer gegevens in van tijden op een 1x speed server (samen met kosten hout/leem/ijzer etc.
kijk bij berekenen als je een volgorde van bouwen in gang zet
kies de volgorde die qua bouwen van mijnen e.d. het beste uitkomt.
voer in kosten voor bijltjes en speertjes
Kijk hoeveel je overhoud als je 7/5/2 hebt, kazerne en 45 speer + 15 bijl bouwt, en kijk dan of je 'financieel' gezien beter uitkomt als je je mijnen lager houd in het begin en meer kan farmen (ga uit van je 7x7 en dan hoeveel barbs je erin hebt, de tijd dat het duurt voordat je er bent vergelijken met de gs. die je krijgt van de mijnen in die tijd en ga uit van een maximale buit).

Je zult al snel erachter komen dat er bepaalde 'bouwwijzen' zijn, waarbij je zelfs met een rottige area met weinig barbs, of extreem veel actieve spelers waardoor je altijd lege barbs hebt (mijn w43 situatie) toch de 1e 5 dagen van de wereld extreem productief kunt zijn.

Je kunt zo'n 'build-up' eigenlijk op elke wereld weer gebruiken. Ik heb mijn lievelings build up, die ik destijds doorgaf aan Child (hoezo ff 14 van de 18 ledern staan in de top 20, waarvan er 8 in de top 10) en die ik eigenlijk altijd gebruik (doch zelf heb gemaakt, dus origineel). 'T is werkelijk de enige reden waarom ik altijd bovenaan kan staan bij tribalwars, simpelweg stuff BEREKENEN. (oh jah, en een goede dosis gezond verstand + wat lef + goede humor)

Nou nu ben ik wel klaar met praten, de laptop begint steeds te haperen vanwege het getyp :p

Build-up in het begin en al die zever, in het begin productief zijn etc. Ja je stata dan misschien de eerste maand op één, maar dan delete je je account of word je neergehaald, of stop je. Ja dan vind ik je ook geen topper, als je het niet kunt aanhouden.

Rekenen kan iedere puber, je moet er gewoon de zin in hebben. In het begin is het meer questie een stevige basis aan te leggen, en dan later te stijgen in de ranglijst. Je hoeft helemaal niet van in het begin om één te staan om ook erna hoog te blijven staan.

Jij hebt nu een goeie beginmethode, en iedereen prijst je daar (terrecht) voor, maar ik heb je nog nooit gezien als speler met +50k punten dus in mijn ogen ben je een uiterst goeie starter, maar verder weet ik er niets van, dus een topspeler kan ik je onmogelijk noemen, simpelweg omdat ik je op Ocaryx maar tot 50k hebt zien spelen toen.
 

DeletedUser

Guest
Zoals enkelen al hebben aangehaald is het niet echt heel lastig om in het begin aan de top te komen, juist investeren, de juiste balans tussen mijnen en farmen vinden, juiste strategie betreft dorpen overnemen en boven alles veel geluk hebben (veel goede farmdorpen/edelbare dorpen).

Spelers in jouw omgeving die na 1 verloren aanval gelijk stoppen en barbaar worden is vaak funest voor een snelle start.

De echte topspelers vind je vaak niet in het begin van het spel, een beetje goede speler krijgt het gemakkelijk voor elkaar om ruim 100 dorpen te krijgen zonder zelf ooit echt serieus aangevallen te zijn.
In het begin aan de top mee draaien maakt je geen topspeler, maar laat enkel zien dat je weet hoe het spelletje werkt en dat je geen noob bent.

Kwaliteit is pas in een veel latere fase zichtbaar, als de eerste top in een wereld in contact komt met andere topspelers en de juiste balans tussen aanvallen en verdedigen moet vinden.

Een speler die na het eerste half jaar van een wereld blijvend aan de top mee speelt zonder al te veel internen en elke vorm van tegenstand van zich af kan slaan kun je met recht een topspeler noemen.
vaak bevinden deze spelers zich net buiten de top 3 van een wereld, gezien het feit dat vaak de top 3 een dergelijke positie heeft behaald door een fusie of veel internen.

een topspeler IMO: een speler die gedurende het gehele verloop van een wereld in de top 20 mee draait, zonder internen, zonder moraalbrekers en zonder te fuseren (dus ook alleen spelen zonder co)

Maar wie speeld de dag van vandaag zonder co nog?
Dit zijn zcht niet meer teveel spelers, maar volgens mijn zijn er ook niet veel echte pro's.
Ik ben al vrij laat begonnen met het spelen met co vanaf wereld 11 en dit omdat ik zag dat ik de activiteit niet kon zijn tegen over al die duals
niemand die nog een top account wil behalen kan zonder co of je moet echt veel tijd hebben
 

DeletedUser13688

Guest
Build-up in het begin en al die zever, in het begin productief zijn etc. Ja je stata dan misschien de eerste maand op één, maar dan delete je je account of word je neergehaald, of stop je. Ja dan vind ik je ook geen topper, als je het niet kunt aanhouden.

Rekenen kan iedere puber, je moet er gewoon de zin in hebben. In het begin is het meer questie een stevige basis aan te leggen, en dan later te stijgen in de ranglijst. Je hoeft helemaal niet van in het begin om één te staan om ook erna hoog te blijven staan.

Jij hebt nu een goeie beginmethode, en iedereen prijst je daar (terrecht) voor, maar ik heb je nog nooit gezien als speler met +50k punten dus in mijn ogen ben je een uiterst goeie starter, maar verder weet ik er niets van, dus een topspeler kan ik je onmogelijk noemen, simpelweg omdat ik je op Ocaryx maar tot 50k hebt zien spelen toen.


Lol en dat terwijl ik maar tot 18k heb gespeeld ^^.

Maar eventjes serieus, ik ben wel van plan binnekort gewoon een keer een wereld op .nl te spelen met mn oude vrienden, en die gewoon lang door te gaan trekken :)
 

DeletedUser15937

Guest
hahaha Typisch iets voor Wietse om een zinlose discussie aan te gaan. Iedereen heeft namelijk zijn eigen perceptie wat een topspeler is of zou moeten zijn. Zelf weet ik idd hoe je het spelletje moet spelen en idd ik reken ook alles uit zoals Wietse aka Rawberry ons kleine Narcisje :D doet vertellen. Zelf wordt ik altijd groot door verschillende redenen maar de drang naar perfectie in combenatie met lef en een aanvallende agressieve speelstijl heeft me altijd wel goed geholpen. Zelf vind ik dat een topspeler een speler is die op elke plek en elke wereld een nummer 1-3 positie zou kunnen bereiken en dit keer op keer te kunnen bewijzen. In mijn toptijd stond ik nummer 1 oda en algemeen op w11 in combenatie met nog 2 andere accounts op nummer 1, SveKKKe w7 en ferdy81 W8. Wereld 8 was mijn eerste wereld en hier heb ik door veel te leren mezelf naar de top50>10>3>1 geedeld zonder enige interns in het begin. Op wereld 7 voerden Lieven en ik een perfect verassings aanval op een actieve speler uit. Die speler verloor op de eerste dag 60 dorpen en na 2 dagen +/- 1.5 miljoen punten. Dit was voor mezelf de mooiste aanval ooit uitgevoerd door me. Dit alsmede doordat de aanval 100% puur was. Zonder hulp van stam, de speler was actief en door het velen timen in het begin gewoon met klasse uitgevoerd.

Oeps ik begin nu te beseffen dat mijn tekst ook lichterlijk narcistisch is hihihii. Zou dit misschien kunnen komen omdat alle zogenaamde topspelers goed in teamverband kunnen spelen maar stiekem toch ook wel lichtelijk egocentrisch zijn? Ik zelf creer graag mijn eigen toekomst voordat andere dit doen.

Greetz Ferdy
 

DeletedUser

Guest
iedereen altijd maar dat je geen co bent als je veel internt, ik bedoel, als jij gratis dorpjes aangeboden krijgt, zou je ze dan laten liggen?

echter ken ik wel een speler, die andere vraagt om te fuseren, de dorpjes inneemt en dan ww niet geeft, dat is echt laf, en dan ben je geen co.
die speler hebben we echter ook afgestrafd en die leeft niet meer :p
 

DeletedUser

Guest
de topspelers komen eruit als ze het tijden moeilijk gaat en je flink moet doorzetten om het te halen, dan stoppen er veel.
als je door blijft zetten en blijft doorspelen en je komt uit zo´n dip.
dan ben je top.
 

DeletedUser

Guest
Maar eventjes serieus, ik ben wel van plan binnekort gewoon een keer een wereld op .nl te spelen met mn oude vrienden, en die gewoon lang door te gaan trekken :)

:ram::catapult::zwaar::boog::bijl::zwaard::speer:


(sorry echt nuttig is dit niet maar ik meen mij te herinneren dat er al een topic bestaat als deze; daar staat mijn reactie)
 

DeletedUser

Guest
Zijn topspeler wel echte topspelers?

Neen, de noobs die allemaal 6 weken doen om een dorpje van 1000 puntjes zijn pro, echt waar.

Tuurlijk zijn topspelers topspelers, anders waren het geen topspelers.

Mensen die zich voordoen als topspeler is natuurlijk iets anders
 

DeletedUser16501

Guest
Topspelers zijn spelers met 60 co's op 1 account.
Beat that :cool:
 

DeletedUser

Guest
Maar eventjes serieus, ik ben wel van plan binnekort gewoon een keer een wereld op .nl te spelen met mn oude vrienden, en die gewoon lang door te gaan trekken :)

Oh prima, ik ben benieuwd op welke wereld dat is (PM me als je weet op welke wereld je begint), misschien wil ik dan ook een keer starten :D

Voor definitie topspeler:

ik sluit me eigenlijk aan bij sir moshalots mening. Spelers die de eerste paar weken/maanden aan de top staan... naja, ze hadden misschien gelukt, kunnen goed opbouwen, hebben actief gefarmt, maar dat is voor mij geen topspeler.
Spelers die vanaf 100k of zo in de top 10 of top 20 staan en voor een paar jaar (w1 = 3 jaar) ook in de top 20 of top 10 blijven en die natuurlijk ook ODA top 20 staan. Internen is niks voor topspelers.
Een topspelers mag vind ik wel een Co hebben, zodat ze ook actiever kunnen zijn en iedereen van de 2 ook nog een RL kan hebben :)

Dingen zoals timen, dorp opbouw, diplomatie (stam/speler) etc is natuurlijk ook belangrijk, maar de meeste spelers die top 20 bij punten en ODA staan in een van de oudere werelden, kunnen dat zeker.
 
Bovenaan