- Reactiescore
- 1.014
Strijd om Zweinstein
Er heerst verdeeldheid op Zweinstein. Wie moet de macht krijgen over de elite toverschool? Zijn dat de dooddoeners die Zwarte Magie weer als kernvak in het rooster willen hebben? Of toch de Leerlingen die genieten van een bezemvlucht door het bos met de magische dieren, terwijl ze een snoepje van Zacharinus Snoepwinkel eten. Hoe zoetsappig dat ook allemaal klinkt….er is een strijd los gebarsten.
De slechtjes zullen niet zomaar opzij stappen voor de lieve goedjes, maar ook Hermelien, Ron en Harry laten zich niet zomaar wegjagen…al wordt het hun dood!
Harry Potter neemt de leiding in deze strijd! Wie volgt en wie zal sneuvelen….
------------------------------------------
Instellingen:
Deadline: 21:00uur ( Woensdag 4 nov BM-stemming, Donderdag 5 nov eerste Lynch/Lunch)
Netwerken: Nee
Claimen: Ja
Klaagmuur: Ja! Iedereen mag één bericht per nacht sturen naar de spelleiding om berichten op de klaagmuur te zetten.
BMstem: Blauw, dikgedrukt in topic
Lynch: Rood, dikgedrukt in topic
Burgermeester: Ja, stemt telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend.
Cupido: Nee
Rollen:
Goedjes:
Leerling:
Je doet je netjes je huiswerk, let goed op, maar verder kan je niet zoveel (Burgers)
Sybilla Zwamdrift:
Kijkt te vaak in lege theekopjes, maar ziet wel degelijk iets… (Ziener)
Dobby:
Is te lief en schattig voor woorden en beschermt 1 persoon per nacht tegen een spreuk van de dooddoeners. Dobby zal helaas zijn krachten verliezen als Albus Perkamentus Zweinstein heeft moeten verlaten. Dobby mag ook aan zichzelf denken. (Beschermengel)
Albus Perkamentus:
Oude wijze man, maar is nog sterk genoeg om één aanval van een dooddoener te overleven. (Dorpsoudste)
Hagrid:
De knuffelbeer van Zweinstein, maar is zeer alert en zorgt er voor dat zijn kruisboog altijd gespannen staat. (Jager)
Pluisje:
Dit beestje heeft kennis van zijn 3 persoonlijkheden, maar kan er niet mee communiceren. ( Gebroeders)
Ron Wemel:
Bang voor spinnen, maar hij handelt in angst het beste! ( Beul)
Hermelien Griffel:
Deze studiebol wil graag haar kennis uiten via haar klasgenoten en zal haar info dan ook altijd doorspelen, zonder gezien te worden door Sneep. (Orakel)
Slechtjes:
Dooddoeners: Jagen iedere nacht iemand de dood in, tenzij Lucius de baas wilt spelen. ( Wolf)
Lucius Malfidus:
Kan alleen op een oneven nacht iemand tot zijn orde infecteren. De dooddoeners staan dan op inactief. (Infectiewolf)
Mevrouw Norks:
Deze kater is ontsnapt uit Zweinstein, maar wil graag terug naar baasje Vilder. Dit gebeurt sowieso in nacht 3! Als Mevr. Norks een speler bij zijn rol weet te noemen, die nog geen DAGactie heeft gebruikt, mag ze eerder naar haar baasje terug. De speler gaat dood en Mevr. Norks zal als Dooddoener toetreden tot de chat. (Welp)
Draco Malfidus:
Een vies, eigenaardig en leugenachtig ventje, die achter de rug van anderen om zijn Lynch stem 3 maal mag veranderen via de spelleiding. Dit is niet zichtbaar op het forum, alleen voor de oplettende spelers….(Leugenwolf)
Voldemort:
Kijkt dwars door je heen of je het nou wilt of niet. Voldemort kiest 3x een tijd ( 1 moment per dag) en de eerste speler die daarna stemt is zichtbaar voor Voldemort. Voldemort kan over het tijdstip alleen maar zwijgen.(Rattenval)
Argus Vilder:
Je kent geen genade en struint over de gangen op zoek naar erkenning. Je roept elke nacht 2 namen door de gangen in de hoop dat de dooddoeners je horen en je je mag aansluiten tot hun clubje. (Slechte beul)
Neutraaltjes/Extra rollen:
-Harry Potter: Neemt de taak op zich om Zweinstein de juiste kant op te laten gaan. Wordt gekozen door ieder op Dag 0 en zal vanaf Dag 1 nuttig de strijd aan kunnen gaan. (Burgemeester)
Dag/Nacht volgorde:
Overdag kunnen willekeurige acties plaatsvinden: (Slechte) Beul, Rattenval, Leugenwolf
Nacht:
(Leugenwolf)
Lynch
Beschermengel
Infectiewolf ( nacht 1,3,5..)
Lunch
Welpactie
Orakel/Ziener
Klaagmuur
Jagers actie: alleen bij doodgaan
Overige informatie:
-Slechtjes winnen bij gelijkspel.
Als er na de nachtacties nog 2 goedjes en 2 slechtjes overblijven winnen de wolven.
Als er na de nachtacties nog 3 goedjes en 2 slechtjes overblijven, gaat er een nieuwe dag in.
-De goedjes winnen als alle slechtjes er uit zijn.
-Rollen kunnen er meerdere keren inzitten.
-Bij één keer geen lynchstem, 1e waarschuwing, Bij twee keer geen lynchstem, 2e waarschuwing en Bij drie keer geen lynchstem, inactiviteitsdood.
Er heerst verdeeldheid op Zweinstein. Wie moet de macht krijgen over de elite toverschool? Zijn dat de dooddoeners die Zwarte Magie weer als kernvak in het rooster willen hebben? Of toch de Leerlingen die genieten van een bezemvlucht door het bos met de magische dieren, terwijl ze een snoepje van Zacharinus Snoepwinkel eten. Hoe zoetsappig dat ook allemaal klinkt….er is een strijd los gebarsten.
De slechtjes zullen niet zomaar opzij stappen voor de lieve goedjes, maar ook Hermelien, Ron en Harry laten zich niet zomaar wegjagen…al wordt het hun dood!
Harry Potter neemt de leiding in deze strijd! Wie volgt en wie zal sneuvelen….
------------------------------------------
Instellingen:
Deadline: 21:00uur ( Woensdag 4 nov BM-stemming, Donderdag 5 nov eerste Lynch/Lunch)
Netwerken: Nee
Claimen: Ja
Klaagmuur: Ja! Iedereen mag één bericht per nacht sturen naar de spelleiding om berichten op de klaagmuur te zetten.
BMstem: Blauw, dikgedrukt in topic
Lynch: Rood, dikgedrukt in topic
Burgermeester: Ja, stemt telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend.
Cupido: Nee
Rollen:
Goedjes:
Leerling:
Je doet je netjes je huiswerk, let goed op, maar verder kan je niet zoveel (Burgers)
Sybilla Zwamdrift:
Kijkt te vaak in lege theekopjes, maar ziet wel degelijk iets… (Ziener)
Dobby:
Is te lief en schattig voor woorden en beschermt 1 persoon per nacht tegen een spreuk van de dooddoeners. Dobby zal helaas zijn krachten verliezen als Albus Perkamentus Zweinstein heeft moeten verlaten. Dobby mag ook aan zichzelf denken. (Beschermengel)
Albus Perkamentus:
Oude wijze man, maar is nog sterk genoeg om één aanval van een dooddoener te overleven. (Dorpsoudste)
Hagrid:
De knuffelbeer van Zweinstein, maar is zeer alert en zorgt er voor dat zijn kruisboog altijd gespannen staat. (Jager)
Pluisje:
Dit beestje heeft kennis van zijn 3 persoonlijkheden, maar kan er niet mee communiceren. ( Gebroeders)
Ron Wemel:
Bang voor spinnen, maar hij handelt in angst het beste! ( Beul)
Hermelien Griffel:
Deze studiebol wil graag haar kennis uiten via haar klasgenoten en zal haar info dan ook altijd doorspelen, zonder gezien te worden door Sneep. (Orakel)
Slechtjes:
Dooddoeners: Jagen iedere nacht iemand de dood in, tenzij Lucius de baas wilt spelen. ( Wolf)
Lucius Malfidus:
Kan alleen op een oneven nacht iemand tot zijn orde infecteren. De dooddoeners staan dan op inactief. (Infectiewolf)
Mevrouw Norks:
Deze kater is ontsnapt uit Zweinstein, maar wil graag terug naar baasje Vilder. Dit gebeurt sowieso in nacht 3! Als Mevr. Norks een speler bij zijn rol weet te noemen, die nog geen DAGactie heeft gebruikt, mag ze eerder naar haar baasje terug. De speler gaat dood en Mevr. Norks zal als Dooddoener toetreden tot de chat. (Welp)
Draco Malfidus:
Een vies, eigenaardig en leugenachtig ventje, die achter de rug van anderen om zijn Lynch stem 3 maal mag veranderen via de spelleiding. Dit is niet zichtbaar op het forum, alleen voor de oplettende spelers….(Leugenwolf)
Voldemort:
Kijkt dwars door je heen of je het nou wilt of niet. Voldemort kiest 3x een tijd ( 1 moment per dag) en de eerste speler die daarna stemt is zichtbaar voor Voldemort. Voldemort kan over het tijdstip alleen maar zwijgen.(Rattenval)
Argus Vilder:
Je kent geen genade en struint over de gangen op zoek naar erkenning. Je roept elke nacht 2 namen door de gangen in de hoop dat de dooddoeners je horen en je je mag aansluiten tot hun clubje. (Slechte beul)
Neutraaltjes/Extra rollen:
-Harry Potter: Neemt de taak op zich om Zweinstein de juiste kant op te laten gaan. Wordt gekozen door ieder op Dag 0 en zal vanaf Dag 1 nuttig de strijd aan kunnen gaan. (Burgemeester)
Dag/Nacht volgorde:
Overdag kunnen willekeurige acties plaatsvinden: (Slechte) Beul, Rattenval, Leugenwolf
Nacht:
(Leugenwolf)
Lynch
Beschermengel
Infectiewolf ( nacht 1,3,5..)
Lunch
Welpactie
Orakel/Ziener
Klaagmuur
Jagers actie: alleen bij doodgaan
Overige informatie:
-Slechtjes winnen bij gelijkspel.
Als er na de nachtacties nog 2 goedjes en 2 slechtjes overblijven winnen de wolven.
Als er na de nachtacties nog 3 goedjes en 2 slechtjes overblijven, gaat er een nieuwe dag in.
-De goedjes winnen als alle slechtjes er uit zijn.
-Rollen kunnen er meerdere keren inzitten.
-Bij één keer geen lynchstem, 1e waarschuwing, Bij twee keer geen lynchstem, 2e waarschuwing en Bij drie keer geen lynchstem, inactiviteitsdood.
Laatst bewerkt: