[Speeltopic] WVW 357 La casa de papel

Reactiescore
86
WVW 357 La casa de papel

Bella ciao.PNG

De Professor huurt een jonge dievegge en andere criminelen in om de Koninklijke Munt van Spanje te overvallen. Na maanden lang voorbereiden, infiltreren de criminelen zich in de koninklijke munt als gewone burgers. Elk krijgt zijn taak toegewezen om de bank af te sluiten en enkel gijzelaars over te houden. Om niet herkenbaar te zijn, dragen de overvallers een rode overall met een Dali masker. Onder dwang laten ze de gijzelaars ook een rode overall dragen en krijgen ze ook een masker toe, ze nemen alle smartphones en smartwatches af en zorgen dat er geen communicatie is met de buitenwereld. Vanaf nu staan de criminelen er alleen voor en moeten zij onopgemerkt kunnen samenwerken om zonder ontmaskeringen uit de bank te geraken met de nodige buit. Ze hadden alleen niet gerekend op de weerstand van de gijzelaars, die zich met man en macht proberen te weren tegen de overvallers.



Instellingen:
Aantal spelers: Zoveel mogelijk
Klaagmuur: Ja 1 bericht per speler per nacht
Hints: Nee

Cupido: onbekend maar als hij er in zou zitten als bijrol.
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: G/G met goedjes, G/S alleen, S/S met slechtjes

Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: Tigor en .Time
Weerwolven Moord naar: Tigor en .Time
Lynch: Rood en dikgedrukt in topic
Burgemeester: Blauw en dikgedrukt in topic
Netwerk/Claimen: Uit/aan
Extra Instellingen:
- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn. Het maakt niet uit bij welke partij de BM zit.
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.

Dag- en Nachtvolgorde:

Overdag:

Ketter/Priester
Cupido (dag 1)
Drankjes geven

Nacht:
BM-stemming
Lynch
Beschermengel
Slet
Lunch/infectie
Levensdrankje
Welpactie
Doodsdrankje
Alle zieneracties
Welp (na nacht x) groeit op

Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.


Mogelijke rollen

Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Heks:

- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven. Wanneer de DO sterft, zal de bengel zijn krachten kwijt raken.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Wanneer de DO sterft, zal de bengel zijn krachten kwijt raken

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Priester:

- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Slet:
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.


Muizenval:
- Muizenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de muizenval.
- De muizenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.


Klaagmuurtovenaar:
- De Klaagmuurtovenaar kan van één bericht per Klaagmuur opvragen door welke speler OF rol dat bericht is ingestuurd.
- Hij doet dit door een bericht te sturen naar de spelleiding met daarin een quote van het bericht op de Klaagmuur. Daarnaast vermeldt hij of hij de naam van de inzender van het bericht wil weten OF alleen de rol van de speler, die het bericht heeft ingestuurd.
- De Klaagmuurtovenaar kiest iedere dag na de deadline een bericht van de Klaagmuur uit en krijgt dan direct antwoord van spelleiding.


Burger met Zilver Bloed:
Kan niet geïnfecteerd worden. Als ze dat proberen dan vervalt de infectie, de burger met zilver bloed krijgt dat niet te horen. De wolven krijgen ook niet te horen waarom de infectie niet doorgaat. De infectiewolf mag de dag erna wel opnieuw proberen te infecteren.

Zondebok:
Als de lynchstemming op een gelijkspel eindigt zal géén van beide sterven en wordt de zondebok gelyncht.

Vos:
De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet hij één nacht overslaan en daarna mag hij/zij weer een poging doen.

Gebroeders:
De gebroeders kennen elkaar en weten dus van elkaar dat ze goed zijn. Ze mogen niet met elkaar netwerken.

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp tijdens de nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht X een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht X wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!
- De speler krijgt bij het toekennen van de rol welp te horen welke nacht hij/zij opgroeid dit kan nacht 2 zijn maar ook nacht 4,…

Ketterse Wolf:

- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Rattenval:
- De rattenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de rattenval.
- De rattenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.
- Zit aan het begin van het spel niet in de Wolvenchat.
- Wanneer de Rattenval een Slechtje 'zienert', zal hij toetreden tot de Wolvenchat.
- De Rattenval is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.


Slechte Raaf:
- De Slechte raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.
- De extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler sterft door de lynch.
- De Slechte raaf is ene hulpje en telt niet mee voor de slechtjes!
- Mag iedere dag 2 spelersnamen doorgeven. Wanneer tussen deze namen een wolf zit, zal hij door de spelleiding aan het einde van de dag aan de wolvenchat toegevoegd worden.

Verhullende Wolf:
- De verhullende wolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages tijdens de lynch/lunch van een dag verhullen. De rollen worden dan niet bekend gemaakt en blijven voor de rest van de ronde onbekend.
- Geldt alleen voor de lynch/lunch en eventuele andere acties, die tijdens de nacht plaatsvinden, zoals de welpactie/heksendrankje e.d..

Gemaskerde wolf:
De gemaskerde wolf mag eenmaal tijdens het spel een rol van een medespeler wijzigen.
Voor de deadline dient hij aan te geven of het de lynch of de lunch betreft waarvan hij de rol wil wijzigen.
De gemaskerde wolf heeft de keuze uit verschillende rollen.
Voor de lynch: burger, dorpsoudste, overlever of weerwolf.
Voor de lunch: burger, beschermengel tunnelvisionair of welp.

Lieveling:
Een hulpje van de wolven. Word voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven. De lieveling mag geen lunch opsturen. Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is en zijn/haar originele rol.

Mythomaan:
- Deze mag dag 1 één speler door sturen, is deze wolf wordt hij wolf, ziet hij een zienende rol (inbreker, ziener, muizenval etc.), dan neemt hij deze over. In alle andere gevallen wordt de Mythomaan burger.
- Is er voor nacht 1 geen spelersnaam ingestuurd, vervalt zijn kracht en wordt hij burger.


Grafrover:
- Geeft voor de eerste lynch een dag (bijvoorbeeld dag 3/4) op waarop hij zijn actie in wilt zetten (dit mag niet de eerste dag zijn).
- De Grafrover neemt de rol over van de persoon die op de betreffende dag gelyncht wordt.
- Als hij dood gaat, sterft hij als Grafrover.

Burgemeester (afkorting: BM):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
 
Reactiescore
2.193
Spelerlijst

2.Moh
7.CL
14. Candiu
15. Kr33log
17. DE Legende van het Noorden
18. Laila


1.combino -> Inactiviteit -> Burger
3.Xena -> Lynch dag 4 -> Wolf
5.simeco -> Nachtdood -> Welp

9.bappos -> Lunch dag 1 -> Burger
11.cnegers -> Lunch dag 2 -> Muizenval
12. Materlotti -> Jagerschot -> Bengel
16
. LB -> Lynch dag 1 -> Jager

19. CAD -> Liefdesverdriet -> Rattenval
20. Capri -> Lynch dag 3 -> Burger
21. Triforce -> Lynch dag 2 -> Burger
22. KS/wbjimo -> Lunch dag 3 -> Burger en Cupid
6.anthraxxol -> Lynch dag 5 -> Wolf
999. Jokje -> Lunch dag 5 -> Burger
8. Rinske -> Liefdesverdriet -> Burger en cupido
13. Jan -> Lynch dag 6 -> Infectiewolf
4.dash -> Lunch dag 6 -> Heks
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
86
De rollen zijn verdeeld heb je nog geen gehad stuur mij even een berichtje via discord.

Morgenavond 22.00 eerste deadline.
Zowel voor Lynch als BM.

en zoals jullie weten ben ik wat drukker komende week, maar ik probeer zo snel mogelijk te antwoorden.

Veel plezier!!
 
Reactiescore
559
Succes allemaal.
BM stemmen mogen hier naar toe.
 
Reactiescore
1.699
Bm stemmen mogen hier naar toe.
Succes allemaal.
Heb er zin in
Hopelijk wordt het een leuk potje
 
Reactiescore
48
Succes allemaal ben blij dat ik weer eens een spelletje meespeel
 

Kr33log

Teamleden
Tribal Wars Team
Community Manager
Reactiescore
109
Succes iedereen, BM stemmen liefst niet deze kant op. Ik zou geen goede BM zijn vermoed ik :p
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Succes, Bm stemmen mogen uiteraard wel hierheen.

Met vriendelijke goedje
 
Reactiescore
1.014
Succes allemaal! Leuk dat er weer veel mee doen :cool:
 
Bovenaan