Ik weet dat Lyran (lang TW-team geweest en die met de tijger in haar profielfoto) een hele tijd geleden een vrij uitgebreide en duidelijke guide heeft geschreven.
Al is er over P&P geen guide te schrijven, enkel een lijst met punten waar je eventueel rekening mee kan houden
P&P is géén wetenschap, P&P is kunst.
Ik vind de post van Raphgo dan ook zeer nuttig.
P&P is inderdaad niet evenredig met het aantal gebruikte/aangeboden farmmogelijkheden.
Maar als het TW-team nou eens regelmatig een guide doorstuurt via mededelingen ea
of die info bij de botbescherming steken... spelers kunnen er dan echt niet onderuit het te lezen.
Of dat het TW-team eens zélf de denkoefening maakt over wat en hoe een Wereldforum er zou moeten/kunnen uitzien; desnoods in samenwerking met de CV.
Al is het grootste gevaar hiermee dat je de lepel in de mond van de benodigden steekt en zij op deze manier helemaal niet zelfstandig/onafhankelijk proberen te werken (verder in de post ga ik er dieper op in)
No haul is alleszins geen oplossing voor het P&P-gebrek, P&P begint ook pas echt nadat er toch al een beetje gebeurd is in de wereld.
Farmen gebeurd op het eigen account en er is dus geen reden om er over te op te scheppen vind ik.
P&P gaan over verwezelijkingen van jezelf/je stam/ een groep spelers; niet over scripts die het werk voor je doen in combinatie met het nodige geluk.
Maar het grootste probleem is gewoon de maatschappij.
Kinderen worden vanaf 1.5 jaar al achter een computerscherm gezet en leren zo nooit meer te schrijven en/of deftig na te lezen. Alles moet sneller, korter en harder want alleen zo "lijkt" het duidelijk.
Terwijl de huidige twintigers en ouder (eigelijk +25) toch nog geleerd heeft een balpen, vulpen en andere schrijfmaterialen te gebruiken. Wij zijn niet opgegroeid op een van wereldse omvang groot web, maar in een woonwijk waarvan de oppervlakte 5voetbalvelden beslaat.
De huidige tieners en volgende hebben nooit de tijd leren nemen om er zélf iets van te maken.
Speeltuinen die volledig als bos ingericht worden omdat het kind moet spelen in een bos want 'DAT BLIJKT GEZOND TE ZIJN
'... met alle respect, maar het bespaart je als staat honderdduizenden euro's als je de kinderen gewoon in een écht bos steekt ipv speeltuigen te ontwikkelen die op een boom lijken. En dat is er ook gebeurd op Tribalwars.
Véél te veel situaties die de TWspeler van een jaar of +5 geleden zelf moest ontdekken/inlopen zijn nu kunstmatig gecreeërd zodat alle eigen initiatief overbodig wordt.
En het ergste van al is, is dat de oplossingen voor de kunstmatige situaties dan ook nog eens worden aangereikt.
Alsof je binnenkort langs de snelweg met je auto op de pechstrook komt te staan en je zonder bellen Touring oid langkrijgt om je platte band te vervangen. Wie geen hindernissen creeërt, creeërt dwazen en idioten.
(Eens ik wakker ben, zal ik hier hoogstwsl nog wat aan toevoegen)