Wereldenfora | Nog wel echt P&P?

DeletedUser

Guest
Feit is dat een tijdje terug op dit forum nog werd opgekeken tegen bepaalde gezaghebbende personen, en als die je een hint gaven dat je te ver ging, dan hield je op. Tegenwoordig zijn die gezaghebbende posters er nog wel, maar trekt niemand zich meer echt iets van hen aan, omdat de 'nieuwere generatie' (en dat zeg ik als 20-jarige, zo snel gaat het...) nu eenmaal minder tegen 'oud gezag' opkijkt.

Wanneer is dat 'tijdje geleden' ? Minstens vier jaar terug, zeker...
 

DeletedUser58575

Guest
Hmm, ja klopt. 4-5 jaar nu ik er over nadenk. Het voelt veel korter...
 

DeletedUser

Guest
Vroeger keek je op naar Spelers als ferdy81, Dragoncrusher, pokerface86 ect

En toen ferdy81 weer eens op het fora kwam werd hij door mindere goden afgeblaft alsof hij een noobje was.
Terwijl hij menig speler hier van het veld veegt.

Ik heb nog steeds respect voor de grotere goden.
De ''noobjes'' mensen die denken dat ze kunnen spelen , maar bij een tegenslag al de handoek in de ring gooien.
Komen met een grote smoel naar iemand die hun van de kaart veegt...

Vroegere fora's werd er echt meer met respect naar elkaar gepraat dan nu.

Nu is het spam.
Kijk hoeveel ik gefarmd heb...>.<
Vroeger bouwde je gewoon je dorpje uit en farmen deed je af en toe, maar niet in de stijl die nu heerst.
Zoveel mogelijk in zon kort mogelijke tijd binnen te halen...

Maar goed 4/5 jaar geleden was het fora inderdaad veel leuker.
meer echte toppers speelden toen.

w16 was bezaaid met toppers.
echt goede oldskool spelers.


Nu zijn de farmboys heel tof op de nieuwere werelden.
Spelers die vaak gefaald zijn op de wereld ervoor.
ja ik heb jullie onthouden.
Eerst een grote mond en dan maar quitten en de volgende wereld:rolleyes:

Tw duurt geen 5jaar meeer.
 

DeletedUser

Guest
IK vind dit eerlijk gezegd een nutteloze discussie. Als je kijkt naar het spelverloop intern, waneer p&p daadwerkelijk belangrijk is, is dat meestal de eertje eerste twee jaren. Dan willen leiders van stammen zichzelf een identiteit geven, zichzelf promoten. Ze proberendan de goede spelers en accounts over te halen naar hen te komen en goodwill te kweken. Ze proberen over te laten komen dat ze geen volslagen idioten zijn en langer meegaan dan een half jaar. Op den duur komt er blokvorming, ontstaan er 4 topstammen in elke hoek van de wereld één, en heeft p&p geen zin meer. De spelers die in het stamcluster liggen gaan of op den duur ten onder, of integreren in de stam. Er ontstaan dan geen grote verschuivingen meer. Op dat moment wordt het meestal op fora ook rustiger. De meeste activiteit komt door praattopics of gespam. Iedereen accepteert dat zwijgend, en gaat over tot de orde van de dag. Niemand zal dan ook snel een nieuw inhoudelijk topic openen. Iedereen is tevreden met het gezwam; er lopen inderdaad maar 10 man max rond die nog actief zijn op het forum
 
Reactiescore
31
Het valt me ook op, als oude rot, het verval van het forum.
Ik zelf ben inderdaad lange tijden weggeweest, maar wel altijd 'in de buurt geweest'. Ik herinner me wereld 1 waar als er een oorlogsverklaring werd gedaan, dat een post was van 3 a4tjes. Waar iedereen met elkaar in een nette discussie ging en de overwinnaar werd gefeliciteerd door het goede spel.
Tegenwoordig is dit bijna niet meer te zien. Het is vervallen naar onnodige berichten posten van kijk ik heb vandaag 300k gefarmed.
Dit is misschien ook wel mijn reden geweest om mij terug te trekken van het forum.
Verder hoop ik dat men elkaar gaat motiveren om weer netter te schrijven en weer een beetje teruggaan naar de oude etiquette.
Maar goed dat is een utopie.
 

Deleted User - 44652

Guest
Je komt zo nu en dan nog wel goede P&P'ers tegen, maar die maken een goede post, en worden dan zo ondergespamt met 'nutteloze' posts waar ze niets mee kunnen dat het voor hen nog maar vrij weinig zin heeft om er nog meer te posten.

Toegeven, ik geef ook wel is domme + stomme reacties maar dat is vaak als reactie op een andere stomme reactie :). Niet erg slim, maar ik doe 't wel.
 

DeletedUser

Guest
Je komt zo nu en dan nog wel goede P&P'ers tegen, maar die maken een goede post, en worden dan zo ondergespamt met 'nutteloze' posts waar ze niets mee kunnen dat het voor hen nog maar vrij weinig zin heeft om er nog meer te posten.

Toegeven, ik geef ook wel is domme + stomme reacties maar dat is vaak als reactie op een andere stomme reactie :). Niet erg slim, maar ik doe 't wel.

Deze hele discussie is hoewel interessant, nutteloos.

Het is niet de forum layout, of de interrupties van irritante spammers die het P&P gehalte naar beneden halen, het gebrek aan interessante werelden, en het uitgedunde groepje echte top spelers zijn de oorzaak.
 

DeletedUser

Guest
Maar die spammers doen er alvast geen goed aan hé Amokro :)

Leuke en amusante maar vooral zéér goede P&P is eigelijk al héél lang verloren gegaan.
Af en toe zie ik nog een opflakkering (hoe ouder de wereld, hoe meer kans) maar over het algemeen zijn het pure afbraakwerken van de ander. Terwijl P&P in zijn pure vorm zeer onderbouwt hoort te zijn en het in dat geval moeilijk is/was om niet tegen jezelf te praten.
P&P is één van de meest onderschatte skills op TW, alsook eentje die je niet aanleren kan zoals timen maar waarvan je het basisprincipe écht moet bezitten.
Nuja, de generatie P&P-ers waar ik het meeste van op stak is er uit... mijn generatie is er uit en niemand van de volgende generaties stal met de ogen.
Zo kom je in deze trieste toestand van nu terecht.
Héél jammer, want P&P houdt een forum leven.

@ Steef...
Dat lijkt me de saaiste wereld ever en dus ook de reden waarom P&P verdwijnt.
Stammen zijn tegenwoordig een hoop naast elkaar gerecrute spelers en conflicten spelen zich nog af op één plek. Eén plek waar je het al maanden ziet aankomen.
Er is gewoon géén stof om over te praten/stoefen/lachen. Behalve dan die schuchtere pogingen op die paar plaatsjes waar enig contact mogelijk is.
 

DeletedUser

Guest
Kunnen we dan stellen dat P&P indirect is gelieerd aan de bijbehorende spelwereld? We kunnen ook zeggen dat het spel zelf is veranderd. Zoals Jeweettoch2 aangeeft is farmen een enorm belangrijke bezigheid geworden, vroeger deden we dat inderdaad heel weinig. Maar misschien hoort bij zo'n verandering ook een veranderd P&P.

Overigens is er eens een stemming geweest waarbij het mogelijk was om een no-haul wereld op te stellen, dat is toch afgewezen door de community (correct me if i'm wrong).

We staan altijd open voor constructieve feedback hierop. Je kunt ook zien dat de oudere garde spelers het niet volhoudt tegen de nieuwere garde, simpelweg door de spelverandering (kata op W10). Het haalde de fun er af, probleem is wel dat het onmogelijk is om zoiets tegen te gaan.

Je ziet in dit topic ook geen spam, daarnaast ook weinig reacties. Kunnen we stellen dat we in de minderheid zijn met onze gedachten?
 

DeletedUser63918

Guest
Je ziet in dit topic ook geen spam, daarnaast ook weinig reacties. Kunnen we stellen dat we in de minderheid zijn met onze gedachten?

Vraag ik mij af. De meesten willen toch zeker wel weer een beter onderbouwd forum alleen lezen ze niet alles (ik volg ook alleen maar Discussie, Grafisc-Forum, Aankondigingen, Ideeën en vragen. Terwijl de nieuwe generatie zich alleen maar op topics over een wereld gooit. In plaats van ook te kijken bij de community kijken ze nu alleen maar bij bijvoorbeeld W30.
 

DeletedUser66026

Guest
Ik ben iemand van de nieuwere garde,alhoewel ik al 3 jaar op dit forum meedraai met andere acc's natuurlijk. Maar zelfs degene die p&p creeërden zijn er nog altijd maar ze worden afgeblaft. Ik weet nog de topics op w10 van de goede fee van de oorlogen die werden altijd mooi gestart maar die werden gewoon afgekegeld; correct me if i'm wrong diokhan en cupra.
 

DeletedUser63918

Guest
Daarin heb je gelijk, ken die topics ging in mijn vrij tijd die oorlogsverklaringen lezen, omdat ze zo goed en mooi geschreven waren.
 

DeletedUser

Guest
Kunnen we dan stellen dat P&P indirect is gelieerd aan de bijbehorende spelwereld? We kunnen ook zeggen dat het spel zelf is veranderd. Zoals Jeweettoch2 aangeeft is farmen een enorm belangrijke bezigheid geworden, vroeger deden we dat inderdaad heel weinig. Maar misschien hoort bij zo'n verandering ook een veranderd P&P.

Overigens is er eens een stemming geweest waarbij het mogelijk was om een no-haul wereld op te stellen, dat is toch afgewezen door de community (correct me if i'm wrong).

We staan altijd open voor constructieve feedback hierop. Je kunt ook zien dat de oudere garde spelers het niet volhoudt tegen de nieuwere garde, simpelweg door de spelverandering (kata op W10). Het haalde de fun er af, probleem is wel dat het onmogelijk is om zoiets tegen te gaan.

Je ziet in dit topic ook geen spam, daarnaast ook weinig reacties. Kunnen we stellen dat we in de minderheid zijn met onze gedachten?

Farmen is met de komst van de FA functie net zo tijdrovend als dagelijks op het forum hangen, het is maar net waar je voor kiest.
Het is kolder om het gebrek aan P&P af te steken op de farmlovers, zeker gezien jij blijkbaar quote van iemand waarvan de posts niets meer dan spam in een nog niet bekende taal zijn.

Het grote gebrek eraan zal meer in de trend die Diok aangeeft liggen, wat stelt een stam tegenwoordig nog voor?
Na 6 maanden spelwereld is de helft al van eigenaar gewisseld, nieuwe eigenaars hebben doorgaans lak aan de stam binding van een account, zodra men onder aanval ligt, of de stam zoekt men de easy way out, men stopt of wisselt van stam.

In mijn ogen dus gewoon een gebrek aan goede spelers om werelden interessant mee te maken, ook 30 werelden met zo weinig verschil in instellingen gaat mensen niet binden.

Er wordt overigens al vanaf w10 over de fanatieke farmers gehuild, dus het tw.nl management zijn gewoon een stel lamme zakken dat ze voor een No Haul world nog een stemming gaan doen.

Start er gewoon 1, maak er desnoods een world met einddatum van, moest het toch niet aanslaan, is het slechts iets tijdelijks, en kan daarna iedereen die zo zielig over farmen loopt te doen erop gewezen worden.

Win win situatie lijkt me.

Ze weten onderhand die iedereen met zijn grote waffel "ik ga daar niet spelen" doorgaans toch wel begint.
Dat was immers na de PA verhoging, het halveren, en de nieuwe PA functies namelijk ook het geval.

Voor een ieder die wel kerst viert, fijne dagen en tot volgend jaar ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik wil hier toch ook even reageren. Na plus minus 3jaar geleden gestopt te zijn met TW ben ik hier herstart op wereld 29.
Ook ik stoor mij erg aan de veranderingen dat de TW-leiding heeft doorgevoerd en merk een zekere teleurgang van het algemene spel niveau. Door al jullie extra PP-functies, farmen, Acount manager(zelf bouwen moet je niet meer zelf) is het voor iedereen mogelijk geworden om mee te draaien in de top 40 mits een goede ligging.

Dit heeft als gevolg dat zulke spelers die zich minder in het spel betrokken voelen, minder die-hard zijn als de generatie waar ik uit kom een grotere groep zijn beginnen vormen op TW. Economisch gezien misschien een slimme zet op kort termijn...
Maar op lang termijn...

Deze nieuwe generatie, zoals een voorganger ze noemde, heeft er dus minder problemen mee om van stam te wisselen, ta backstabben, het P&P forum niet serieus te nemen,... het maakt hun eerlijk gezegd niet veel uit wat er op hun wereld gebeurd. Je plaatst een berichtje op een andere P&P met een aanbieding als co en je kunt daar aan de slag...

Nog zoiets dat aan elkaar vast hangt, op elke wereld dat ik tot nu toe bezocht hebt zoekt iedereen hopeloos achter co's eenmaal de wereld iets verder gevordert is en het dus meer tijd vergt om te spelen. Omdat het juist weer de 'nieuwe generatie' is dat er rap de brui aan geeft...

Dit is volgens mij het probleem, vergelijk de spelers met 4 jaar geleden en de spelers van nu. :)
Jullie wouden meer spelers de kans geven om met de top te kunnen meedraaien echter zijn diegene dat dankzij jullie veranderingen hierin geslaagd zijn van een heel ander niveau.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Door al jullie extra PP-functies, farmen, Acount manager(zelf bouwen moet je niet meer zelf) is het voor iedereen mogelijk geworden om mee te draaien in de top 40 mits een goede ligging.

Het zal je nog verbazen hoeveel mensen er (ondanks dat het inderdaad echt tot een 6+ spel gemaakt is) nog de kloten van bakken eh.

Dit heeft als gevolg dat zulke spelers die zich minder in het spel betrokken voelen, minder die-hard zijn als de generatie waar ik uit kom een grotere groep zijn beginnen vormen op TW. Economisch gezien misschien een slimme zet op kort termijn...
Maar op lang termijn...

Deze nieuwe generatie, zoals een voorganger ze noemde, heeft er dus minder problemen mee om van stam te wisselen, ta backstabben, het P&P forum niet serieus te nemen,... het maakt hun eerlijk gezegd niet veel uit wat er op hun wereld gebeurd. Je plaatst een berichtje op een andere P&P met een aanbieding als co en je kunt daar aan de slag...

Nog zoiets dat aan elkaar vast hangt, op elke wereld dat ik tot nu toe bezocht hebt zoekt iedereen hopeloos achter co's eenmaal de wereld iets verder gevordert is en het dus meer tijd vergt om te spelen. Omdat het juist weer de 'nieuwe generatie' is dat er rap de brui aan geeft...

Dit is volgens mij het probleem, vergelijk de spelers met 4 jaar geleden en de spelers van nu. :)
Jullie wouden meer spelers de kans geven om met de top te kunnen meedraaien echter zijn diegene dat dankzij jullie veranderingen hierin geslaagd zijn van een heel ander niveau.

Ja, daar kan ik me ook perfect in vinden, prima verwoord.
 

DeletedUser

Guest
Al met al zouden jullie als de oude garde dan toch ook eenvoudig op de top van zo'n wereld moeten kunnen spelen en er een verandering teweeg brengen?

Als iedereen een co zoekt zouden veel accounts kampen met inactiviteit, dat moet toch eenvoudig aan te pakken zijn.

Ik ben met je eens dat op de oudere werelden ook vaak oudere spelers speelden. Schijnbaar heeft TW een verandering ondergaan op dat gebied, ik zie het negatieve punt daar niet zo goed van in. De nieuwe generatie is er, dat is een feit. Hoe kunnen we het P&P aanpakken zodat er wel beter wordt gepost?

Maar goed, een wereld zonder farmen zou dus een oplossing kunnen zijn voor een beter P&P?
 

DeletedUser60153

Guest
Ik denk dat het AF een veelste negatief karakter heeft gekregen de laatste jaren. Ik heb nu binnen mijn stam redelijk onenigheid met wat we met het AF doen. Velen vinden het maar dom geleuter (wat het tegenwoordig ook wel is). Ik denk dat een mind-setting is die sommige moeten maken. Ook denk ik dat er met meer respect moet worden omgegaan door de AF'ers op uitgebreide topics en dat mods hierin ook een beslissende rol spelen. Ik merk dat op bijv. het w21 forum de mod zo inactief als de pest is waardoor er teveel ruimte komt voor mensen die willen spammen. Maar goed, zoals al eerder hier is gezegt moeten wij zelf de verandering gaan maken en niet blijven haken in het negatieve sfeertje wat hier de laatste op het AF hangt.
 

DeletedUser

Guest
Maar goed, een wereld zonder farmen zou dus een oplossing kunnen zijn voor een beter P&P?

Nee, dat heeft er geen klap mee te maken, ik ging enkel op het feit in dat in die wereld er nog niet is.
Wat heeft farmen in vredesnaam met P&P te maken??
 

DeletedUser

Guest
Ach, waar is P&P tegenwoordig nog nodig voor?
Er zijn momenteel voornamelijk sterke stammen, en zwakke stammen. De zwakke stammen doen niet aan diplomatiek, en de grote stammen regelen alles 1 op 1 (aangezien ze elkaar kennen).
Daarnaast, blijven vechten tot het eind is er niet meer echt bij. Als spelers op verliezen staan, gaan ze vaak op delete 'omdat ze te druk zijn met een ander account' oid, in plaats van naar andere mogelijkheden te zoeken. Hierdoor is er ook geen 'behoefte' om naar steun te zoeken bij andere spelers.
Wat blijft er dan nog over op het AF? Vermaak :D
En wat is beter vermaak dan vermaak om anderen? Niks toch?
Doe er dan nog een schepje onzekere jongetjes bij, welke nog aan het puberen zijn -> stoer zijn is belangrijk.
Moderators die ook maar wat doen, gooi dat bij elkaar en je krijgt dit forum, met een paar ouwe lullen die heel nostalgisch zitten te mopperen hoe goed het vroeger wel niet allemaal was.

Als er ooit nog eens het initiatief komt om met wat ouwe lullen een stam te beginnen, en gewoon 'old school' te gaan spelen (à la 40+ eerste maanden op w16) zou dat best wel prima zijn.
 

DeletedUser

Guest
Al met al zouden jullie als de oude garde dan toch ook eenvoudig op de top van zo'n wereld moeten kunnen spelen en er een verandering teweeg brengen?

Als iedereen een co zoekt zouden veel accounts kampen met inactiviteit, dat moet toch eenvoudig aan te pakken zijn.

Ik ben met je eens dat op de oudere werelden ook vaak oudere spelers speelden. Schijnbaar heeft TW een verandering ondergaan op dat gebied, ik zie het negatieve punt daar niet zo goed van in. De nieuwe generatie is er, dat is een feit. Hoe kunnen we het P&P aanpakken zodat er wel beter wordt gepost?

Maar goed, een wereld zonder farmen zou dus een oplossing kunnen zijn voor een beter P&P?

Ik denk dat de aanpassingen een fout effect hebben teweeg gebracht. Zo hebben jullie het spel in het algemeen proberen eenvoudiger(*) te maken door allerlei functies in te voeren, zoals het farmen.

In mijn ogen hadden jullie ipv het spel eenvoudiger te maken de nieuwe en jongere spelers beter moeten opleiden. Ik vind nog steeds dat je als noob op dit spel veel te moeilijk de weg naar sommige guides vind. Jullie pogingen(zie tw-mentoraat e.d.) zijn veel te weinig ondersteund geweest. Ik heb ook gezien dat jullie onlangs een casual world hebben gemaakt en vind dit een schitterend initiatief. Echter weet ik niet hoe het daar aan toe gaat...

Het hangt van jullie suport af hoe deze wereld gaat worden, het kan een immens saaie wereld worden of een heel leerrijke wereld. Het is misschien een idee om af en toe een IGM rond te sturen met een lijst van begrippen/guides/...

Ik weet dat veel betere spelers deze niet graag delen maar ik ben absolute voorstander. Hoe meer goede spelers hoe leuker het spel. Want zoals trepaulo nu zegt bestaat er over de werelden heen een select groepje betere spelers die elkaar kennen. Zo heb ik sinds ik herspeel via skype contact gemaakt met deze groep spelers en zijn dit merendeel goede vrienden van elkaar. Samen met deze vrienden, ook al zitten ze in een andere stam, proberen wij eerst de andere slechtere spelers weg te werken tot uiteindelijk wij overblijven.

Moesten er nu meerdere zulke groepjes zijn en niet iedereen, iedereen kennen zou de motivatie en spanning enorm toenemen.

Het zit dus allemaal in de hoeveelheid goede spelers zich op TW bevinden. Heb je meer verschillende groepen zou de spam ook verminderen aangezien het nu vrienden onder elkaar op het forum is. Vrienden dat onderling uit verveling wat zitten te spammen aangezien de minder goede spelers op het forum rap worden terug gefloten
Ik zeg nu niet dat alle tegenstanders van minder niveau zijn, maar vroeger waren ze niet zo geïsoleerd tegen over die groep goede spelers dat elkaar kennen.


(*) met eenvoudiger bedoel ik dat je de top kunt halen door middel van te internen/goede ligging,...
De werelden zijn wel kleiner maar omdat er minder goede spelers zijn kan het een tijdje duren voor je tegenover een echte uitdaging zit. En éénmaal dat je tegenover die uitdaging zit, geven zulke spelers inderdaad rap op. Daar tegen over staat dat de "oude garde" letterlijk verdwaald geraakt in al jullie tools, jullie vergeten soms dat iets oudere mannen niet met de pc opgegroeid zijn en al het nieuwe speelgoed hen vaak ontmoedigt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan