Wereldenfora | Nog wel echt P&P?

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Het valt mij op, dat op sommige wereldenfora, het spamgehalte soms gewoon ontieglijk hoog is. Ik kan mij daar soms, mateloos aan irriteren.

Elk wereldforum heet Wereld x - Politiek & Propaganda (waar uiteraard x een variabele is in dit geval). Echter als ik toch zoiets als dit (klikkie) lees, zakt me de broef af.

Hoewel w30 een slecht voorbeeld is over het algemeen, omdat er toch wel ook goeie (meestal lange?) posts te vinden zijn, zie ik dit in veel fora. Natuurlijk, je hebt de Praathoek, waar we allemaal loos kunnen. Maar dit soort spam in topics waar het niet thuishoort, verpest gewoon de serieuziteit in sommige topics.

Ik vind dat hier misschien, zwaarder naar gekeken moet worden. Discussieer, bitte.
 

DeletedUser58625

Guest
Topics als degen in je voorbeeld horen gewoon thuis in het Vragen ofwel in het Bug forum.
De mods moeten dan ook streng optreden tegen de maker van deze topics anders gaat iedereen ook gewoon z'n zin doen, en dat is ook niet de bedoeling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het is schrijnend hoe sommige accounts overal met wegkomen. Ze spammen een namiddagje het hele AF vol, krijgen een kleine ban. Een weekje later staan ze er weer. En zo gaat dit gewoon door en door. Of je de posts rapporteert of niet, er gebeurt helemaal niets. Zwaardere straffen voor recidivisten lijken me wel aan de orde.
 

DeletedUser

Guest
De verpaupering van het forum wordt dan eindelijk opgemerkt.
 

DeletedUser48278

Guest
Het niveau van de P&P fora gaat al achteruit sinds ik op het forum ben, heb het geloof ik al aangekaart op w23. Mede hierom ben ik ook mijn interesse verloren in het spel. Vroegaaaah waren er nog wel eens echte harde clashes tussen stammen in een topic, of maakte een prominent persoon een mooi topic om een stam zwart te maken. Ik zie dat nu zelden nog eigenlijk.

Muha, gevonden. Alleen begon the little dicator de discussie.

http://forum.tribalwars.nl/showthre...it-W23-forum&p=3103606&viewfull=1#post3103606
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Het niveau van de P&P fora gaat al achteruit sinds ik op het forum ben, heb het geloof ik al aangekaart op w23. Mede hierom ben ik ook mijn interesse verloren in het spel. Vroegaaaah waren er nog wel eens echte harde clashes tussen stammen in een topic, of maakte een prominent persoon een mooi topic om een stam zwart te maken. Ik zie dat nu zelden nog eigenlijk.

Muha, gevonden. Alleen begon the little dicator de discussie.

http://forum.tribalwars.nl/showthre...it-W23-forum&p=3103606&viewfull=1#post3103606

Precies wat ik bedoel. Dankje.

Er wordt gewoon niet hard genoeg opgetreden tegen spammers.
 

DeletedUser23694

Guest
Alsof het forum in huidige staat nog aantrekkelijk is om pp te voeren. Kom op, heel die layout roept kleuters en spam op. Leg je maar bij neer, heel het spel is inmiddels al verkloot en met 1 been in zijn spelgraf.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Alsof het forum in huidige staat nog aantrekkelijk is om pp te voeren. Kom op, heel die layout roept kleuters en spam op. Leg je maar bij neer, heel het spel is inmiddels al verkloot en met 1 been in zijn spelgraf.

Dat is te makkelijk. Je komt met een probleem, en vervolgens leg je je erbij neer.
 

DeletedUser23694

Guest
Dat is te makkelijk. Je komt met een probleem, en vervolgens leg je je erbij neer.

Klopt, echter het verval van tw begon al bij update 6.5 en heb een tijd lang tegen verzet, maar nu richting stoppend. Het spel en dus ook het AF is gewoon niet meer aantrekkelijk als dat het ooit is geweest. En je merkt toch zelf wel, dat Innogames toch verval door onze strot duwt, ondanks vele protesten? Dan komt er een moment dat het energie verspillen wordt ;)
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Klopt, echter het verval van tw begon al bij update 6.5 en heb een tijd lang tegen verzet, maar nu richting stoppend. Het spel en dus ook het AF is gewoon niet meer aantrekkelijk als dat het ooit is geweest. En je merkt toch zelf wel, dat Innogames toch verval door onze strot duwt, ondanks vele protesten? Dan komt er een moment dat het energie verspillen wordt ;)

Over het AF kan ik verder niet oordelen. Ik ben pas een jaar echt actief op het forum.

Verder vind ik opgeven te makkelijk. Is hetzelfde als je zou zeggen: Laat Griekenland maar joh.. Niet te houden. Consequenties zien we later wel.

Er zijn veel manieren om het weer in het gareel te krijgen, maar dat vereist inzet van zowel het CM als de community zelf. Het CM moet meer aan reclame doen bijv., ik weet zeker dat er nog genoeg nieuwe 12-, 13-jarigen zijn die dit spel nog niet kennen. Bovendien moet er harder opgetreden worden tegen het spammen.

Het spammen, één regel domme tekst, zorgt er gewoon voor dat een mooie topic compleet weg kan zakken.
 

DeletedUser3368

Guest
De groep die daadwerkelijk het forum enkel gebruikt om politiek en propaganda te bedrijven krimpt elke dag. Helaas gebeurt dit en daar kunnen we niet veel als individuen aan doen. De grote massa aan personen op het algemeen forum worden niet, of in veel mindere mate dan vroeger, gestuurd van bovenaf. Propaganda begint een verloren begrip te worden...
 

DeletedUser

Guest
Alsof het forum in huidige staat nog aantrekkelijk is om pp te voeren. Kom op, heel die layout roept kleuters en spam op. Leg je maar bij neer, heel het spel is inmiddels al verkloot en met 1 been in zijn spelgraf.
Hihi. Gekke Moon.

Ik volg het AF buiten W18 niet zo, waar het niveau nog redelijk is, maar oudere werelden zijn simpelweg inactief, nieuwe werelden gevuld met starters, die, denk ik, meestal wat jonger zijn.
 

DeletedUser48278

Guest
Alsof het forum in huidige staat nog aantrekkelijk is om pp te voeren. Kom op, heel die layout roept kleuters en spam op. Leg je maar bij neer, heel het spel is inmiddels al verkloot en met 1 been in zijn spelgraf.

De layout is irrelevant, zoveel verschilt het niet van de eerdere versie. Wat het spelgraf betreft moet ik je gelijk geven.
 

DeletedUser63918

Guest
De groep die daadwerkelijk het forum enkel gebruikt om politiek en propaganda te bedrijven krimpt elke dag. Helaas gebeurt dit en daar kunnen we niet veel als individuen aan doen. De grote massa aan personen op het algemeen forum worden niet, of in veel mindere mate dan vroeger, gestuurd van bovenaf. Propaganda begint een verloren begrip te worden...

De groep is er nog wel, maar dan niet appart. Ze komen nu niet alleen hier voor propaganda maar bijv. ook om een keer een spel op het spellen forum mee te spelen.
Maar de actieve propaganda schrijvers zijn weg ja, maar ik vind toch nog genoeg gewone goed onderbouwde topics.


Verder als iedereen denkt dat het spel in het graf behoord dan is het gedaan. Als iedereen nu kijkt wat hij/zij kan doen voor de community en niet alleen wat de community en innogames fout of goed doen. Zal het spel er op vooruit gaan.
 

DeletedUser48278

Guest
De groep is er nog wel, maar dan niet appart. Ze komen nu niet alleen hier voor propaganda maar bijv. ook om een keer een spel op het spellen forum mee te spelen.
Maar de actieve propaganda schrijvers zijn weg ja, maar ik vind toch nog genoeg gewone goed onderbouwde topics.


Verder als iedereen denkt dat het spel in het graf behoord dan is het gedaan. Als iedereen nu kijkt wat hij/zij kan doen voor de community en niet alleen wat de community en innogames fout of goed doen. Zal het spel er op vooruit gaan.

Er zijn genoeg spelers die hun best doen, of hebben gedaan voor de community en het spel zelf. Maar als er keer op keer updates komen die niemand wil raakt de community spelers kwijt, zo werkt het nou eenmaal.
 

DeletedUser58575

Guest
Klopt, en daar kun je twee dingen mee doen. Mokken en het opgeven, of blijven proberen de community te verbeteren.
Ik heb zelf geprobeerd het forum altijd te helpen. Soms was ik wat actiever dan andere keren. Een tijdje was ik mod. Een tijdje niet. Een tijdje was ik actief op het vragenforum om te helpen, een tijdje niet. Zo af en toe een bijdrage aan het ideeënforum, en zo af en toe een guide geschreven of vertaald voor het discussieforum. Zelfs de nodige oorlogsverklaringen inclusief uitgebreide P&P topics geschreven. Dat is al wat we kunnen doen, nietwaar? Verbeter de wereld, begin bij jezelf. En P&P is echt nog niet dood. Het is alleen wat meer verstopt. Verstopt achter de vele nutteloze topics van jongere posters die (niet alleen op dit forum, maar wereldwijd in de samenleving) nu eenmaal minder geremd worden door 'een hoger gezag'.

Vergelijk het met ouders en kinderen. Vroeger zei je 'u' tegen je ouders. Nou, als ik mijn vader 'u' noem dan vraagt ie me sinds wanneer ik de 'l' niet meer uit kan spreken :p . Feit is dat een tijdje terug op dit forum nog werd opgekeken tegen bepaalde gezaghebbende personen, en als die je een hint gaven dat je te ver ging, dan hield je op. Tegenwoordig zijn die gezaghebbende posters er nog wel, maar trekt niemand zich meer echt iets van hen aan, omdat de 'nieuwere generatie' (en dat zeg ik als 20-jarige, zo snel gaat het...) nu eenmaal minder tegen 'oud gezag' opkijkt.

Dat heeft in het dagelijks leven zijn weerslag, en zo ook hier op het forum. Valt dat op te lossen? Nee. Maar we kunnen wel een goed voorbeeld blijven geven, en koppig doorgaan met onze 'omgangsnormen'?
 

DeletedUser63918

Guest
Er zijn genoeg spelers die hun best doen, of hebben gedaan voor de community en het spel zelf. Maar als er keer op keer updates komen die niemand wil raakt de community spelers kwijt, zo werkt het nou eenmaal.

Zeg ik toch ook? En als iedereen zich inzet dan is er geen probleem.

En sluit mij aan bij tld.
Maar als iedereen eens een keer per jaar een weekje zich inzet voor de forums:
- Discussie
- Vragen
Of een tekst schrijft voor:
- Blog
- P&P
Zal dit hele spel er totaal anders uit zien. En dan is het maar een weekje van de 52 in een jaar dat kan niet iedereen opbrengen, maar mensen die het wel kunnen en er aan beginnen trekken de rest mee.
(De mens is een meeloper, wil bij een groep horen.)
Dus als er een groep die groot genoeg is zich inzet voor de Community dan volgen er vanzelf meer.

Tribalwars zal heus niet beter worden door klagen. Wel door doen.
 

DeletedUser48278

Guest
Tw is aan het dood bloeden, ik heb dat al een tijd geleden geaccepteerd. Je kunt inderdaad ook nog proberen er iets van te maken zodat er misschien nog een paar jaartjes aan plezier uit dit spel valt te halen, maar zoals het was zal het nooit meer worden. Dat klinkt negatief en dat is het ook, maar het is wel de realiteit.

Klopt, en daar kun je twee dingen mee doen. Mokken en het opgeven, of blijven proberen de community te verbeteren.
Ik heb zelf geprobeerd het forum altijd te helpen. Soms was ik wat actiever dan andere keren. Een tijdje was ik mod. Een tijdje niet. Een tijdje was ik actief op het vragenforum om te helpen, een tijdje niet. Zo af en toe een bijdrage aan het ideeënforum, en zo af en toe een guide geschreven of vertaald voor het discussieforum. Zelfs de nodige oorlogsverklaringen inclusief uitgebreide P&P topics geschreven. Dat is al wat we kunnen doen, nietwaar? Verbeter de wereld, begin bij jezelf. En P&P is echt nog niet dood. Het is alleen wat meer verstopt. Verstopt achter de vele nutteloze topics van jongere posters die (niet alleen op dit forum, maar wereldwijd in de samenleving) nu eenmaal minder geremd worden door 'een hoger gezag'.

Vergelijk het met ouders en kinderen. Vroeger zei je 'u' tegen je ouders. Nou, als ik mijn vader 'u' noem dan vraagt ie me sinds wanneer ik de 'l' niet meer uit kan spreken :p . Feit is dat een tijdje terug op dit forum nog werd opgekeken tegen bepaalde gezaghebbende personen, en als die je een hint gaven dat je te ver ging, dan hield je op. Tegenwoordig zijn die gezaghebbende posters er nog wel, maar trekt niemand zich meer echt iets van hen aan, omdat de 'nieuwere generatie' (en dat zeg ik als 20-jarige, zo snel gaat het...) nu eenmaal minder tegen 'oud gezag' opkijkt.

Dat heeft in het dagelijks leven zijn weerslag, en zo ook hier op het forum. Valt dat op te lossen? Nee. Maar we kunnen wel een goed voorbeeld blijven geven, en koppig doorgaan met onze 'omgangsnormen'?

Ik weet niet of leeftijd er mee heeft te maken. Er zal vast wel een kern van waarheid in zitten, dat betwijfel ik niet, maar ik denk dat de oorzaak meer ligt bij het afnemen van forumbezoekers en de veranderingen van het spel.
 

DeletedUser

Guest
Er is al veel gezegd en geschreven zie ik, en ik kan me alleen maar aansluiten bij de schrijvers hierboven. Daarbij komt ook nog eens een keer dat als je dan een keer een goed politiek getint stuk schrijft, de betreffende massaal aanwezige spammers het ook nog eens presteren te roepen dat daar het forum niet voor bedoeld is.

Heel jammer, maar het weerhoudt mij er niet van om zelf door te gaan met het duidelijk uiten van politieke zaken waarmee ik toch wil proberen om in mijn geval het AF, politiek W30 te redden. En zeker, ook ik hoop dat het CM wat meer aandacht zal geven aan het beoordelen van de kwaliteit van het forum op het gebied van de wereldpolitiek.
 
Bovenaan