Wereldafspraken

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.148
Ach joh. Als iedereen nou gewoon een actie reactie beleid voerde had je hier geen drama over. Spelers die fronten met mij weten wel dat ze niet moeten cfen door bbtjes ed. Kwestie van respect, maar of ik hem meteen noob vind? Nah. Het is gewoon sneu en respectloos.
 
Reactiescore
7
Weet je wat pas sneu en respectloos is? Met een groepje spelers een stam te verlaten, naar een andere stam te gaan, een oprichtersvv binnen de oude stam te houden: en aanvallen maar. Argc vind dit een prima taktiek. Alle oud stamgenoten zijn Edelvoer en de mensen die nog niet wegwaren gaven info door en zetten met vv gedefde accounts leeg.

Dat soort taktieken moeten verboden worden...
 

DeletedUser59552

Guest
En nu even in een net verhaal zodat het voor iedereen duidelijk is, want ik snap hier dus geen reet van.

Overigens ben ik het wel met korp beer eens deels. Katagebruik hoort bij het spel, net als cf'en en stabben. Echter, die laatste 2 zijn altijd al (vanaf wereld 1) gezien als niet-verantwoord, dus dat is altijd al gezien als laf, maar het is niet niet-toegestaan. Katagebruik was op de vroegere werelden gewoon deel van het spel, maar op de latere werelden werd het gezien als oneervol. Je kan niet verwachten dat iedereen meedeelt in je mening dat het laf spel is, want zo druk je je eigen mening op aan anderen. Dat je het zelf niet gebruikt om die reden, is 1 ding, maar je kan anderen niet verwijten van triest/laf spel als zij het wel gebruiken.

Het is hetzelfde zeggen als dat zwarte piet racistisch is en iedereen die nog wel met zwarte piet sinterklaas viert, is triest en pro-racisme. Beetje kromme vergelijking, maar het gaat om het punt dat een klein groepje hier een moraal punt van wil maken en de groep die daar niet aan mee wil/hoeft te doen uitmaakt voor triest/laf etc. Dat struint tegen mijn principes dat iedereen zijn eigen mening mag hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.454
zoals kata's :)


Dat maak toch niet iets uit? Discussie is discussie en mening is mening en gedragen moet je je tegen iedereen. Man/vrouw/moroon/noob . In TW zijn er wel ergere dingen tegen me gezegd dan in deze "verhitte" discussie


Dat is wel wel het doel:D Overnemen is ook beetje bij beetje kapot maken.
Maar idd, een dorpje naar 26p te slopen heeft geen zin. Maar om iemand te vertragen bij zijn herbouw van troepen om bv zijn Boerderij of GS of ander gebouw te verlagen om zo meer tijd te krijgen voor hij weer aanvalt, is dat voor de verdediger volgens mij wel tactisch. Maar nogmaals. Ieder zijn mening.
En als het niet de bedoeling is om kata's te gebruiken tegen gebouwen, waarom is er dan een award gebouwlevel slopen?

Maar als er onderling afspraken worden gemaakt, moet je die wel gewoon naleven en respecteren. Daar is ik mee eens
Maar om op een wereld zelf richtlijnen te gaan bepalen en eisen dat iedereen het volgt anders ben je een noob of respectloos, vind ik wat ver gaan

Op het moment dat jij je tegenstander moet vertragen om te winnen, verdien jij de dorpen al in imo. Verder, dit is een pp wereld. Op het moment dat de boer bij mij drie levels naar beneden wordt geknalt, dan grijp ik eventjes naar mijn vergaarde pp en staat het binnen 10 min weer. Dit heeft dus niks met vertragen te maken, alleen met irriteren.

Maar ik ga ophouden met discussieren. Tegen een muur valt niet te praten. Als jij denkt dat je gerespecteerd zal worden wanneer jij op zo'n lage manier TW speelt, dan moet je dat vooral doen. Dan zal karma wel zijn werk doen :)
 

DeletedUser61134

Guest
Moet je maar kata-afspraken hebben gemaakt 1 op 1.
Wanneer dit geweigerd is kunnen beide gewoon katas smijten.

Zie na al die tijd nog steeds het issue niet?
Afspraken verbreken kan je naar stabtopic.
 
Reactiescore
1.454
Rebecca, daarvoor is dit topic. Om universeel de regels vast te stellen...
 

DeletedUser59552

Guest
Rebecca, daarvoor is dit topic. Om universeel de regels vast te stellen...
Het punt is meer dat iedereen die het niet eens is met jouw kijk op kata-gebruik meteen wordt afgeschilderd als triest/laf en een noob die het niet op een respectvolle manier aankan ;)

Je kunt niet eisen/verwachten dat iedereen dezelfde gedachtes erop nahoudt als die van jou he. Jij vindt katagebruik laf, ik persoonlijk bijvoorbeeld niet. Ben ik nu ook meteen een laffe speler?
 

DeletedUser73204

Guest
Verder, dit is een pp wereld. Op het moment dat de boer bij mij drie levels naar beneden wordt geknalt, dan grijp ik eventjes naar mijn vergaarde pp en staat het binnen 10 min weer. Dit heeft dus niks met vertragen te maken, alleen met irriteren.
nou daar heb je het al. Ik heb dus bijna geen PP en vind het gebruik van die PPbeurs wereldverziekend.. Dus idd geen duscussie meer want voor spelers die zo hun PP gebruiken heb ik dus geen respect. en zulke spelers moet je gewoon vlak gooien met kata's en hopen dat de opbouw hun heel veel PP kost. hahaha Kata gebruikers hebben geen skills......Neej, PP-abusers zijn deftige Skill-spelers
 
Reactiescore
1.454
Het punt is meer dat iedereen die het niet eens is met jouw kijk op kata-gebruik meteen wordt afgeschilderd als triest/laf en een noob die het niet op een respectvolle manier aankan ;)

Je kunt niet eisen/verwachten dat iedereen dezelfde gedachtes erop nahoudt als die van jou he. Jij vindt katagebruik laf, ik persoonlijk bijvoorbeeld niet. Ben ik nu ook meteen een laffe speler?

Kijk, daar zir je fout. Ik zeg dat ik je dan een laffe speler bent, dat is mijn mening. Dit plaats ik dan ook. Mensen die het met mij eens zijn zullen dan het zelfde vinden. Mensen die het niet met me eens zijn zullen dit niet vinden. Dit is gewoon perceptie.

nou daar heb je het al. Ik heb dus bijna geen PP en vind het gebruik van die PPbeurs wereldverziekend.. Dus idd geen duscussie meer want voor spelers die zo hun PP gebruiken heb ik dus geen respect. en zulke spelers moet je gewoon vlak gooien met kata's en hopen dat de opbouw hun heel veel PP kost. hahaha Kata gebruikers hebben geen skills......Neej, PP-abusers zijn deftige Skill-spelers

Ik ben ook fundamenteel tegen boosten en extreem PP gebruik. Laat ik dat even duidelijk maken. Echter zie ik er wel heil om dit te gebruiken wanneer iemand moedwillig dit spel aan het verpesten is voor mensen die wel de hoge morele standaard van kata gebruik aanhouden.
 

DeletedUser61134

Guest
Tuurlijk wel Beccie, gewoon de wet zelf dicteren.

Maar je moet een speler informeren anders weet hij niet van de afspraken.

Dan zou je TW-team het puntje gebouwen afbreken met katas uit moeten laten zetten anders gewoon onmogelijk :p
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
En als het niet de bedoeling is om kata's te gebruiken tegen gebouwen, waarom is er dan een award gebouwlevel slopen?

Er zijn meer dan genoeg awards die je eigenlijk niet zou moeten behalen... Invalid point.
cdf161dc19804ca331743736a8205659.png

096400364b9027bdd5e5ba95c671eb23.png

248776a93cb4dfa8c8a7afcedeefdaaa.png

1a3b1be135df722b207b35bd7591ca9c.png
 

DeletedUser61134

Guest
That moment dat je Muurbreker lager is dan je Vandaal award. :cool:
 

DeletedUser73204

Guest
wanneer iemand moedwillig dit spel aan het verpesten is voor mensen die wel de hoge morele standaard van kata gebruik aanhouden.
en dit is gewoon jou mening. Ik heb een andere mening over wereld verpesten (PP) Dus laat de morele standaard maar achterwege. Op het moment dat je PP gebruikt om je gebouwen te versnellen ben je dus niets beter of minder dan iemand die in het nut van kata's gelooft. Misschien lokt de 1 het ander wel uit. Jij gebruikt PP omdat iemand kata's "misbruikt" Ik gebruik Kata's omdat iemand PP gebruikt. En zo beland je in een cirkeltje. Is de 1 slechter of beter dan de ander? nee. Ze hebben gewoon een andere kijk over hoe het spel te spelen. Iedereen speelt voor de fun toch? En dat mijn fun niet gelijk is aan de jouwe? Tja, we zijn gelukkig niet allemaal gelijk
 

DeletedUser66265

Guest
nou daar heb je het al. Ik heb dus bijna geen PP en vind het gebruik van die PPbeurs wereldverziekend.. Dus idd geen duscussie meer want voor spelers die zo hun PP gebruiken heb ik dus geen respect. en zulke spelers moet je gewoon vlak gooien met kata's en hopen dat de opbouw hun heel veel PP kost. hahaha Kata gebruikers hebben geen skills......Neej, PP-abusers zijn deftige Skill-spelers

Ik snap werkelijk waar niet hoe een fervent voorstander van Kata gebruik pp-users zo kan haten. Mijns inziens zijn beide middelen voor laffe incapabele spelers. side note: op deze wereld heb ik mij vanwege mijn super late rimstart ook schuldig gemaakt aan pp-use omdat er anders geen kloot mogelijk zou zijn. Dit maakt mij misschien een tikkeltje hypocriet maar goed.

Wanneer grijpt iemand nou daadwerkelijk naar Kata's? Stel, je gaat vannacht een dorp pakken en weet 100 % zeker dat je het overneemt. Dan Kata je dat dorp natuurlijk niet kapot. Mag je een speler internen? Dan stuur je zelfs geen rammen mee, dit om te voorkomen dat er gebouwen sneuvelen. Je wilt het dorp zo intact mogelijk houden. Dit bevordert je groei het meest. Kortom, zodra je weet dat je een dorp kan pakken grijp je niet naar Kata's. Kata's komen pas in het spel bij spelers zoals jou zodra ze hun meerdere ontmoeten. Een dorpje pakken wordt dan plots een hels karwei. Om niet knetter hard te falen worden de Kata's er dan maar bijgenomen. Vanaf dan gaat het om een kwantitatieve overmacht en uithoudingsvermogen. Zodra er grootschalige Kata's worden ingezet is kwaliteit van steeds minder belang. Dus ja, ik ben van mening dat Kata's in en in triest zijn en men ze daarom ook niet hoort te gebruiken.

Bijna eenzelfde verhaal gaat op voor pp-users. Daarom snap ik ook niet dat men beide vormen probeert goed te praten. Volgens mij praat je dan recht wat krom is.
 
Reactiescore
1.454
en dit is gewoon jou mening. Ik heb een andere mening over wereld verpesten (PP) Dus laat de morele standaard maar achterwege. Op het moment dat je PP gebruikt om je gebouwen te versnellen ben je dus niets beter of minder dan iemand die in het nut van kata's gelooft. Misschien lokt de 1 het ander wel uit. Jij gebruikt PP omdat iemand kata's "misbruikt" Ik gebruik Kata's omdat iemand PP gebruikt. En zo beland je in een cirkeltje. Is de 1 slechter of beter dan de ander? nee. Ze hebben gewoon een andere kijk over hoe het spel te spelen. Iedereen speelt voor de fun toch? En dat mijn fun niet gelijk is aan de jouwe? Tja, we zijn gelukkig niet allemaal gelijk

Natuurlijk is dit mijn mening. Alles wat op het AF wordt gezegd is een mening als het op dit soort punten aankomt. Toch vind ik het wel mooi dat je iets wat nu langzaam aan (helaas :() geacepteerd wordt niet goed, maar iets wat al tijden veracht wordt wel goed. Sorry, maar je bent een beetje lachwekkend.

En inderdaad, het een lokt het ander uit. Als jij mij gaat kata'en ga ik pp gebruiken om het te herbouwen. Ik gebruik zelf amper pp dus jouw redenatie gaat totaal niet op, aldus richting mij.

Maar goed, tegen een muur valt niet te praten. Ik ga wel eindigen met een advies: gooi je kata's op muur en vz ( en kerk op kerkwerelden) en laat het daar bij. Dit zal je in dank worden afgenomen door velen. Doe je dit niet, prima. Maar ga dan niet komen te janken, zoals de gemiddelde speler, wanneer je finaal kapot gespeeld wordt door meerdere spelers omdat jouw manier van spelen ze niet aanstaat.

Doe er mee wat je wilt :)
 

DeletedUser77130

Guest
Partijen die in het verleden onbetrouwbaar bleken, door hun spelacties ingame, heeft het afspreken van een kata-NAP weinig waarde. Het zal een tijdelijke oplossing zijn voor iets wat toch niet lang duurt.

CF-ers, DU-dumperts, Kata-noobs. Eén zooitje amateurs die op één of andere wijze laten blijken dat ze dit spelletje niet goed spelen kunnen en hun zwaktes proberen te coveren door inferieure middelen toe te passen.

Afspraken maken tussen betrouwbare partijen die zich er niet alleen in woord maar ook in gebaar aan houden kunnen we dit spelletje leuk mee houden.
 
Bovenaan