Wereldafspraken

DeletedUser59552

Guest
Ik heb in mijn "tw-verleden" wel kata`s gebruikt. Maar nog steeds zit er in mijn ogen geen tactiek achter. En ik hoef niet naar jouw beweegredenen te vragen want deze discussies zijn al meerdere malen gevoerd en uit ervaring weet ik dat jullie fervent kata-gebruikers toch niet op een andere gedachte te brengen zijn.
Ik heb nergens beweerd een kata-gebruiker te zijn, dat staat los van mijn opvatting dat kata's wel degelijk tactisch gebruikt kunnen worden.

Net als over dat kata-gebruik laf/triest is, ben ik een tegenstander van kata's in een grote oorlog. Maar ik weiger om mee te lopen in de polonaise omwille van de hogere moraal en dus ga ik niet iemand triest/laf/noob noemen omdat hij nou eenmaal wel gebruikmaakt van kata's.
 

DeletedUser78452

Guest
Inderdaad de persoonlijke morele waardes worden hier toch redelijk geforceerd op de andere.
Als je het niet eens zijt ben je een noob, als je met argumenten komt waarom je het niet eens bent een kata gebruiker die elk dorp naar 26punten doet.
Of een muur omdat je eigen morele waardes niet aanpast.

Als je met namen moet beginnen roepen omdat je het met argumenten niet kunt halen zegt dit al genoeg ...
 

DeletedUser77689

Guest
Het heeft me 3 dagen gekost om heel dit topic door te lezen, heb iig wel mijn best gedaan alleen staan hier zoveel verschillende opvattingen en n hoop moddergegooi dat ik niet ga lopen citeren.

Mijn eerste ervaring met het concept ''ongeschreven regels'' was dat er kata's werden gegooid op Classic 12 en er toen direct een pm in de mail stond met daarin de opmerking dat ik aan het stabben was, verder het dreigement dat als er nog eens gegooid zou worden dat we hetzelfde konden verwachten van een aantal accounts. Het verbaasde mij dat ik kon stabben zonder dat ik daadwerkelijk afspraken gemaakt had, vond het fenomeen ongeschreven regel debiel. Hoe kan iemand anders mij regels opleggen dacht ik, ik heb toen navraag gedaan bij wat bekenden en die vertelde dat je op een classic wereld simpelgweg niet katad. Dit heb ik toen voor lief genomen met de reden dat er inderdaad gekatad werd toen duidelijk werd dat we never nooit gingen winnen maar toen we dus op de consequenties waren gewezen is er wel besloten om te stoppen.

Heb op classic 13 in levende lijven ondervonden hoe het is om een kata tegenstander te hebben, een stuk of 20 dorpen naar 26 gekated en een aantal dagen gechagrijn omdat er constant geblockt moest worden en er een heel aantal fakes bijliepen. Wederom werd er gekatad omdat het een verloren zaak was.

In zekere zin deel ik dus ook de mening dat kata gebruik in vele gevallen laf is, dit zegt echter niet dat kata's helemaal niet tactisch ingezet kunnen worden er zullen vast spelers bijzitten die dit kennelijk gewoon leuk vinden om te doen.

Om terug te komen op Martijn zijn poging om bindende kata afspraken te maken: mooi streven maar ben bang dat het niet haalbaar is. Je ziet dat er genoeg spelers zijn die kata gebruik gewoon accepteren en hiermee aanvallen, een ander deel vind dat kata's niet gebruikt hoeven worden en gebruiken ze ook niet maar puur omdat het leuk is om hier wat mensen op de kast te jagen zeggen dat ze het gewoon prima vinden. Verder zijn er een hoop spelers die prima vinden om wat afspraken te maken over kata en cf.

Stel daarom ook voor je probeert om als AMB gewoon per stam probeert een afspraak te maken een wereldwijde Nap is wat hoog gegrepen en de kans is ook veel minder groot dat je het voor elkaar krijgt. De ene stam gaat misschien wel akkoord met du clusterfucks of barb cf's en de andere niet, zo zijn er zoveel verschillende mogelijkheden van de invullingen van afspraken. Ben van mening dat we beter een kata nap kunnen hebben met een stam en geen cf nap dan helemaal geen nap. Stammen die gewoon net als ons dezelfde speelwijze willen hanteren zijn gewoon van harte welkom stammen die hier niet mee akkoord gaan of geen alternatieve afspraak willen maken zeggen daarmee gewoon dat ze mogelijk kata's gaan gebruiken dus dienen wij ons daarop voor te bereiden.
 

DeletedUser77527

Guest
Een Kata massa deffen is juist lastiger dan een normale massa deffen. Eigenlijk zit er wel iets deftigs aan dan laat je pas zien dat je echt goed kan tw spelen:) Eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit. Vind al die ongeschreven regels veel te ver gaan... Het hoort uit eindelijk bij het spelletje...
 

DeletedUser70476

Guest
Ik maak geen gebruik van kata's, toch vind ik dat er op verschillende manieren tactiek mee te maken heeft. Dus je argument is bij deze ongeldig verklaard.

Was geen argument, gewoon een antwoord op zijn reactie. Gaan dus niet weer de vervelende uit te hangen door zo bijdehand te zijn.

Ik heb nergens beweerd een kata-gebruiker te zijn, dat staat los van mijn opvatting dat kata's wel degelijk tactisch gebruikt kunnen worden.

Net als over dat kata-gebruik laf/triest is, ben ik een tegenstander van kata's in een grote oorlog. Maar ik weiger om mee te lopen in de polonaise omwille van de hogere moraal en dus ga ik niet iemand triest/laf/noob noemen omdat hij nou eenmaal wel gebruikmaakt van kata's.

Sorry, door jouw posts nam ik aan dat je wel kata`s zou gebruikte. Als dat niet zo is excuses voor het misverstand. Alsnog blijf ik bij mijn standpunt dat kata`s een lage manier van spelen zijn. Ik heb echter niet dingen geroepen zoals noob, triest of laf als het gaat om kata gebruik dus als dat naar mij gericht is, is dat ook niet correct. het enigste wat ik heb gezegd in de eerste paar posts in dit topic is dat er een groepje trieste figuren met laf spel nu vaker bovenaan komt te staan en er ook nog trots op zijn. Dat was meer in het algemeen gericht op de beginpost dan puur op kata gebruik.
 

DeletedUser78452

Guest
Ik heb echter niet dingen geroepen zoals noob, triest of laf als het gaat om kata gebruik dus als dat naar mij gericht is, is dat ook niet correct. het enigste wat ik heb gezegd in de eerste paar posts in dit topic is dat er een groepje trieste figuren met laf spel nu vaker bovenaan komt te staan en er ook nog trots op zijn. Dat was meer in het algemeen gericht op de beginpost dan puur op kata gebruik.

Je spreekt je eigen al tegen in je volgende zin :confused:
 

DeletedUser78452

Guest
Lees nou eens goed wat ik daar zei.
Ja sorry je spreekt je zelf tegen in elke zin :p
We weten goed genoeg dat je kata gebruik hier ook onder bedoelde.

Dat is 1 van de hoofdpunten van dit topic.

En this niet omdat het opeens algemeen is, dat je katagebruik hier niet meer bedoelde voor erzelf beter uit te komen.

Als je nog niet eens achter je eigen uitspraken staat ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.454
@Gdynam , ik vind het wel leuk dat jij maar blijft beweren dat mensen die anti kata zijn met geen enkel argument komen, terwijl jij nog niet eens een argument voor kata gebruik hebt gegeven.

Kunnen we het gewoon eens worden dat het laf en zielig spel is om moedwillig je tegenstander naar 26 punten te kata'en. Is het zo moeilijk om het werk van je tegenstander te respecteren? Of is het zo moeilijk om het op een andere manier te winnen?

Laten we net als classic een hoge morele standaard aannemen. Dit zou een positief beeld scheppen voor huidige classic spelers en zal het niveau misschien weer eens een keer onhoog halen in plaats van naar beneden, wat al enige tijd aan de hand is.
 

DeletedUser78452

Guest
Ik heb nooit gezegd dat er geen argumenten gegeven worden.
Wel heb ik gezegd dat er met namen gegooid word omdat het met argumenten niet meer lukt.

Extra argumenten voor kata gebruik heb ik niet, ik vind dat alles al redelijk goed opgesomd is door andere spelers.
Maar vindt het erg dat als er wordt aangeduid dat kata gebruik bij het spel hoort en dat je deze tactisch kunt gebruiken, je opeens wordt bescouwd als een persoon die voor de fun alle dorpen rond zich naar 26p aan het kata'en is.
 

DeletedUser59552

Guest
@Gdynam , ik vind het wel leuk dat jij maar blijft beweren dat mensen die anti kata zijn met geen enkel argument komen, terwijl jij nog niet eens een argument voor kata gebruik hebt gegeven.

Kunnen we het gewoon eens worden dat het laf en zielig spel is om moedwillig je tegenstander naar 26 punten te kata'en. Is het zo moeilijk om het werk van je tegenstander te respecteren? Of is het zo moeilijk om het op een andere manier te winnen?

Laten we net als classic een hoge morele standaard aannemen. Dit zou een positief beeld scheppen voor huidige classic spelers en zal het niveau misschien weer eens een keer onhoog halen in plaats van naar beneden, wat al enige tijd aan de hand is.
Kijk, nu post je het zoals ik het had willen zien! :) In plaats van te generaliseren dat niet-katagebruik de hoge morele standaard is, veralgemeniseer je het door het wat neutraler te stellen!

Overigens, als ik het over tactisch kata'en heb, heb ik het niet over het kata'en naar 26p, maar bijvoorbeeld gericht op de smederijen of boerderijen te gooien. Smederijen kata ik wel eens om bb-edelende spelers in mijn cluster een tijdje van het bb-edelen te weerhouden. Boerderij doe ik vooral in het begin om evt burgerwachten te vermijden als ik spelers farm. Dit zijn al 2 kleine vormen van het tactisch gebruik van kata'en.
 

DeletedUser77130

Guest
Ik heb jaren in kata oorlogen gezeten dus dat klopt niet helemaal ^^


Legit, alleen zijn die werelden van tegenwoordig kleiner, wat zorgt voor:
- Minder voorbereidingstijd/stacktijd;
- Kortere loopafstanden;
- Snellere conflicten;
- Kleinere accounts, dus een slechtere totale weerbaarheid;
- Per saldo een snellere sloop en moeilijkere heropbouw van een account dan in het verleden.

Etc.. dus het perspectief kader zou op maat aangepast kunnen worden op een kleinere wereld, zoals W55.
 

DeletedUser59552

Guest
Legit, alleen zijn die werelden van tegenwoordig kleiner, wat zorgt voor:
- Minder voorbereidingstijd/stacktijd;
- Kortere loopafstanden;
- Snellere conflicten;
- Kleinere accounts, dus een slechtere totale weerbaarheid;
- Per saldo een snellere sloop en moeilijkere heropbouw van een account dan in het verleden.

Etc.. dus het perspectief kader zou op maat aangepast kunnen worden op een kleinere wereld, zoals W55.
Daar heb je gelijk in. Op oudere werelden kreeg je in je achterland kata's die 100+ uur liepen, dan is het niet zo erg als de boer naar 0 gaat, voor die kata's terug zijn, was de boer alweer bijna 30.
De schade van kata's is op nieuwere werelden inderdaad relatief groter.
 
Reactiescore
3.582
Legit, alleen zijn die werelden van tegenwoordig kleiner, wat zorgt voor:
- Minder voorbereidingstijd/stacktijd;
- Kortere loopafstanden;
- Snellere conflicten;
- Kleinere accounts, dus een slechtere totale weerbaarheid;
- Per saldo een snellere sloop en moeilijkere heropbouw van een account dan in het verleden.

Etc.. dus het perspectief kader zou op maat aangepast kunnen worden op een kleinere wereld, zoals W55.

Loopafstanden zijn altijd hetzelfde ongeacht de grote van een wereld. Je buur loopt nu en vroeger nog altijd even rap op en af mijn zijn dichtste dorpen als dat ze dat nu met hun dichtste dorpen zouden doen.

Enkel komen er de lange afstanden bij wat nu niet meer het geval is door de grote van de werelden. Snellere conflicten weet ik zo niet maar het enige goede punt vind ik de grote van de accounts. Vroeger waren accounts zo groot dat je massa's kata aanvallen alsnog doenbaar kon opvangen. Nu zijn account's (zeker in deze fase nog) te klein en is de schade te schadelijk ^^

Vroeger had ik dan ook geen probleem met kata's dat geldt ook voor Martijn(UT) want zijn stam had gemiddeld 800 kata clears :rolleyes: Nu is het spel inderdaad niet meer leuk als je gesloopt word en daarom nemen de 'kenners' van TW ook kata naps zodat het minder met slopen en meer met TW te maken heeft. Maar je kan spelers alsnog niet verplichten daarin mee te gaan, voer gewoon het beleid wie niet mee gaat kan kata's terug krijgen dat zijn zoals zo vaak gezegd meestal de mindere spelers dus speel ze gewoon even rap weg en je bent er vanaf.

Want met deze discussies ga je toch niemand overtuigen. Ga die spelers die voor kata's zijn eens slopen en ze zullen jullie punten (gericht naar AMB nu) meteen begrijpen en tegen de volgende wereld heb je al een kata speler minder.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Waar katapulteren en clusterfucken aanvalstactieken zijn is een muur met pp boosten een verdedigings-'tactiek'

Op aanvallend vlak heb ik er geen probleem mee de moralaheer te spelen en zonder katas te spelen, dat doe ik al altijd en dat heeft me nooit van mijn doel belemmerd. Maar mijn muur laag laten terwijl ik hem hoog kan krijgen is nu niet echt iets wat ik ga doen. Dat is een veel te knullige manier om je dorp te verliezen :p
 

Deleted User - 487871837

Guest
Afspraken maken over muren boosten kun je proberen maar dan snij je jezelf in je vingers als jij je er wel aan houdt en je vijand niet :rolleyes:
 
Bovenaan