Wereldafspraken

DeletedUser69389

Guest
Beste collega's.


Wij als leiding van AMB willen een poging doen om te proberen tot goede, duidelijk wereldafspraken te komen. Dit om voor ons allen het speelplezier op 1 te zetten en niet elkaars plezier te vergallen door gebruik te maken van middelen die de gelijkwaardige strijd zouden bederven.


Introductie tot de afspraken
Wie heeft deze PM?

Deze mededeling is gestuurd naar de onderstaande leiders/contactpersonen en stammen.
[ally]Spam[/ally]
[player]Dzjenghis[/player]
[player]ESCALATION[/player]

[ally]~DR~[/ally]
[player]Abdullah61[/player]

[ally]MEM.[/ally]
[player]gjb-leiden[/player]

[ally]Par.[/ally]
[player]ltdarky[/player]

[ally]King [/ally]
[player]TerrorTom[/player]
[player]Godz BE[/player]
[player]gehaktbal8[/player]

[ally]WAT[/ally]
[player]s3t.rac.[/player]

[ally]Sextra[/ally]
[player]Kroepoek [/player]
[player]Tragedy under Grace[/player]

[ally]PSM[/ally]
[player]Harvester of sorrow[/player]
[player]apolomeus[/player]

Wat er met andere stammen gebeurt is in mijn ogen irrelevant, omdat dit toch minder stammen zullen zijn die de wereld zullen bepalen. Mochten nieuwe stammen zich melden dan zal er natuurlijk worden gevraagd om zich hierbij aan te melden. Wij kiezen er bewust voor om niet alle stammen erbij te vragen, omdat dit de discussie (en dus de kans van slagen) zou bemoeilijken.


Iets over mijzelf
Hey, ik ben Martijn en ik ben 21 jaar. Ik speel TW al vanaf W5 en vanaf W18/W19 op (acceptabel)niveau. Ik ben dus redelijk ervaren, zoals meer bij jullie, en een oudgediende binnen het spel. De laatste werelden zie ik steeds minder "Klasse"-stammen en worden werelden meer en meer verpest door intriges en drama's. Wij hopen er op deze manier ervoor te zorgen dat daar wat meer leven in wordt geblazen.



Afspraken
Over de volgende onderwerpen zouden afspraken gemaakt kunnen worden, genummerd om de discussie iets te vergemakkelijken.

1. Katagebruik
Het gebruik van katapulten is altijd een discutabel punt: Tactisch gebruik wordt vaak goedgekeurd maar domweg naar 26p slopen wordt door veel spelers als een zonde gezien.

Wij als stam zijn geen voorstander van het slopen en gebruiken katapulten alleen op muur en verzamelplaats.

Maar wij kunnen ons inbeelden dat andere stammen liever ook gebouwen als boerderij, smederij, hoofdgebouw en/of adelshoeve bestoken. Daarover dienen wij dan met zijn allen over in gesprek te gaan met elkaar. Het is natuurlijk altijd toegestaan om verder gaande afspraken te maken op individuele basis tussen stammen.


2. Clusterfucken
Clusterfucken vinden de meesten irritant. Daarom willen wij kijken naar de mogelijkheden voor het maken van afspraken. Het geniet onze voorkeur als we er in elk geval er over eens kunnen worden dat barbarendorpen niet worden gepakt. Want daar heb je geen invloed op en velen gebruiken het ook om te farmen. Spelers is meer op eigen risico.

Om een cluster te definiëren stel ik het volgende voor: Als er een barbarendorp wordt geedeld moet dit binnen een 10 velden straal zijn van TWEE dorpen van de betreffende speler. Op deze manier kunnen randdorpen (in mijn ogen terecht) nog wel worden gepakt, maar zijn grote aantallen clusterfucks onmogelijk.


Overige
Wij weten dat je over nog duizenden afspraken kunt maken (bijvoorbeeld het gebruik van pp's voor het halveren), maar wij denken dat dit al een uitdaging is die groot zat is. Wij stellen voor dat we het hier daarom tot deze afspraken beperken en op deze manier de wereld voor iedereen een tikkeltje leuker maken. Natuurlijk is het ten allen tijden toegestaan om verdergaande afspraken tussen stammen onderling af te spreken.


Sancties
Het is lastig en moeilijk om sancties af te spreken, maar in mijn ogen is er maar één ding eerlijk:
Als een speler toch de regels overtreed door het clusterfucken dan zal dit dorp moeten worden afgestaan aan de verdedigende speler.

Daarnaast zal de speler die gebruik gemaakt van katapulten op gebouwen anders dan toegestaan verboden worden om een ieder van de stam waartoe de vijandelijke speler behoord aan te vallen voor x periode (mijn voorstel, een maand).

Dit zijn harde, maar in mijn ogen wel eerlijke maatregelen. Dit zal er voor zorgen dat dergelijke dingen niet gebeuren en laten we eerlijk zijn, het is echt makkelijk om je aan deze regels te houden dus een overtreding moet haast wel een bewuste zijn.


Resultaat
We kunnen hier de komende dagen over discussiëren in chats van stammen onderling, op het AF, gedeelde leiderschat en/of fora voor de leiding en via PM.

Op 17 mei zal ik dan elke stam opnieuw een PM sturen met de vraag of zij wel of niet meedoen aan dit pact. Een simpel JA/NEE zal het enige antwoord zijn en ik denk dat deze wereld (voor de stammen die akkoord zijn) een stuk leuker wordt.


Vragen/Opmerkingen:
Voor vragen/opmerkingen kun je [player]Blues Traveler[/player] in-game een PM sturen, en reageren op hetgene dat hier staat. LET OP! Omdat ik evt fouten heb gemaakt/ er onduidelijkheden zouden kunnen zijn zal ik op het AF dit ook posten en kan er daar ook worden gediscussieerd. Gelieve dit niet vol te spammen met onzin maar te komen met dingen die bruikbaar zijn voor de hele spelwereld. PM's met (in mijn ogen belangrijke dingen) over dit onderwerp zal ik bovendien ook in dit topic posten.
Ook kun je mij eventueel toevoegen op skype. Martijn.henkdeheld is mijn skype.


De gedeelde leiderschat kun je joinen doormiddel van deze link.


Met vriendelijke groet,
Martijn
Bash en het vuil is weg.

Leider AMB

EDIT 1: Om onduidelijkheid tegen te gaan: Deze afspraken zouden alleen gelden voor stammen die aangesloten zijn bij dit pact, en hun MB stammen. Wat iedereen verder uitvoert zal dus geen verschil maken.

EDIT 2: Het gaat om de volgende stammen die in de PM zijn benoemd. Anderen kunnen zich altijd aansluiten indien zij dat wensen.

Excuses voor de schoonheidsfoutjes in de pm. Deadline moet inderdaad Juni zijn en niet Mei zoals de leider van Par. opmerkte.

PS; Met dank aan Erik voor de inspiratie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69389

Guest
Lol..

Mogen we elkaar nog wel edelen?

Maar natuurlijk. Het is alleen een poging om het geen sneue wereld te laten worden als een W52, welke verpest wordt door met name de stam R2W aldaar. Ik hoop in elk geval dat zoveel mogelijk partijen meedoen. Dit om ervoor te zorgen dat we een leuke wereld tegemoet gaan en waarbij de strijd daadwerkelijk op basis van kwaliteit wordt uitgevochten en niet op basis van wie het meeste gebruik maakt van kata's, stabs en clusterfucks.
 

DeletedUser10303

Guest
Lol..

Mogen we elkaar nog wel edelen?

Zullen we anders met elkaar vriendjes worden en op voorhand zeggen wanneer we een nachtaanval gaan doen?
Ik begrijp namelijk dat een aanval in de nacht best vuil kan zijn... :')

Wat een bericht vol met onzin man, het is geen geheim dat ik tegen amb ben maar proberen jullie nu dmv groepsdruk stammen te pushen in jullie saai spel?
 

DeletedUser78434

Guest
Zullen we elkaar pm'en voordat we clears en edels sturen? Kunnen we de dorpen op voorhand leegzetten.

SPAM doet hier niet aan mee.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Sommige mensen moeten duidelijk zorgen dat huidige werelden hun laag niveau behouden omdat ze anders niet kunnen meedraaien...
 

DeletedUser78434

Guest
Sommige mensen moeten duidelijk zorgen dat huidige werelden hun laag niveau behouden omdat ze anders niet kunnen meedraaien...

Bullshit, de werelden waar ik zelf heb gespeeld/gewonnen waren er nooit afspraken. Kata's kan ik eventueel nog begrijpen. Maar, ik denk ook dat de huidige spelers niet zo snel in een massa een boer/smid pakken. AH/muur is gewoon logisch. CF's is juist een kracht, waarom zou je dat niet mogen toepassen?
 

DeletedUser75951

Guest
Ik stem tegen. Rood. doet niet mee aan dit goede idee

Bullshit, de werelden waar ik zelf heb gespeeld/gewonnen waren er nooit afspraken. Kata's kan ik eventueel nog begrijpen. Maar, ik denk ook dat de huidige spelers niet zo snel in een massa een boer/smid pakken. AH/muur is gewoon logisch. CF's is juist een kracht, waarom zou je dat niet mogen toepassen?

Waar heb je al gewonnen als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69389

Guest
Bullshit, de werelden waar ik zelf heb gespeeld/gewonnen waren er nooit afspraken. Kata's kan ik eventueel nog begrijpen. Maar, ik denk ook dat de huidige spelers niet zo snel in een massa een boer/smid pakken. AH/muur is gewoon logisch. CF's is juist een kracht, waarom zou je dat niet mogen toepassen?

Zoals ik daarnet al refereerde zijn er ook nu nog werelden waar erop los wordt gesloopt. Ikzelf kan hier nog over meepraten waar vorige week bij een acc van mij de boerderijen naar een inwoneraantal tussen de 500 en 5000 was gesloopt en de smid en hoofdgebouw erbij. Dit terwijl het acc solo stond en de stam 10x zo groot was. Dan gaat het niet om kracht, maar om kwantiteit.

Clusterfucken is een kracht ja, maar er is een verschil of je dat doet doormiddel van spelers of doormiddel van barbarendorpen. Spelers valt te begrijpen, maar barbaren is niets anders dan laf.
 

DeletedUser75951

Guest
Clusterfucken is een kracht ja, maar er is een verschil of je dat doet doormiddel van spelers of doormiddel van barbarendorpen. Spelers valt te begrijpen, maar barbaren is niets anders dan laf.
Laf zou ik het niet noemen, eerder dom tenzij je dorpenuitbouwertjes hebt die geen leven hebben en graag bb dorpjes uitbouwen. Ik doe even een gebedje voor hen.
 

DeletedUser69389

Guest
Laf zou ik het niet noemen, eerder dom tenzij je dorpenuitbouwertjes hebt die geen leven hebben en graag bb dorpjes uitbouwen. Ik doe even een gebedje voor hen.

Nja ook dat. Alleen als je spelers niet op edelt dan is dat op eigen risico. Echter ga je er niet van uit dat je bb's moet edelen. Barbaren farm je vooral. Het is gewoon van de zotte als je gedwongen zou worden om al die bb's te moeten edelen, omdat je anders bang moet zijn voor het massaal krijgen van clusterfucks.
 

DeletedUser78434

Guest
Waar heb je al gewonnen als ik vragen mag?

Is irrelevant voor het verhaal. Ik begrijp dat mensen CF's klote vinden. Is het ook zeker, kost extra activiteit en oplettendheid. Wel is het zo dat je makkelijk 24 uur nodig hebt om de muur om een decent niveau te hebben om het vol te gooien met def. Daarnaast is bb's edelen op den duur wel slim:)
 

DeletedUser75951

Guest
Is irrelevant voor het verhaal.
Ik vind het toch redelijk relevant. Kwestie van uw betrouwbaarheid te toetsen van uw uitspraken :) Beetje kritisch zijn, doet wonderen zegt mijn mama altijd. En mijn papa zegt dan weer dat bronnenonderzoek cruciaal is...
 

DeletedUser78452

Guest
Sommige mensen moeten duidelijk zorgen dat huidige werelden hun laag niveau behouden omdat ze anders niet kunnen meedraaien...

Ja zoals extra regels maken zodat het spel niet te moeilijk word :p
 

DeletedUser69389

Guest
Is irrelevant voor het verhaal. Ik begrijp dat mensen CF's klote vinden. Is het ook zeker, kost extra activiteit en oplettendheid. Wel is het zo dat je makkelijk 24 uur nodig hebt om de muur om een decent niveau te hebben om het vol te gooien met def. Daarnaast is bb's edelen op den duur wel slim:)

Zoals Tim terecht zegt is dat tegenwoordig enorm eenvoudig met het gebruik van pp. Het kost even wat, maar dan is het mogelijk om binnen niet al te lange tijd je muur op 20 te hebben. Dus dat punt wat je zojuist hebt gegeven kun je al afstrepen.

Richting Flor. Hij heeft 37 gewonnen met de stam Mental.
 

DeletedUser78434

Guest
5 minuten en die muur is 20, of speel jij in fantasialand?
Muren naar 20 pp'en is voor ons al iets wat wij niet zullen doen.

Ik vind het toch redelijk relevant. Kwestie van uw betrouwbaarheid te toetsen van uw uitspraken :) Beetje kritisch zijn, doet wonderen zegt mijn mama altijd. En mijn papa zegt dan weer dat bronnenonderzoek cruciaal is...

Waarom zou ik over mijn uitspraken liegen? Heb tussen w22 en 35 3 maal in de winnende stam gespeeld. Niet allemaal op een even succesvol of front account maar een aantal wel:)
 

DeletedUser78434

Guest
Richting Flor. Hij heeft 37 gewonnen met de stam Mental.

Dat zijn mijn huidige mede-spelers geweest. Ik was toen al gestopt. Ik ben op W55 pas weer begonnen met spelen nadat w30 was afgerond en ik mijn account op w35 zat was (internem ftw en safe gelegen accje)
 

DeletedUser69389

Guest
Ja zoals extra regels maken zodat het spel niet te moeilijk word :p
Heeft niets te maken met ervoor zorgen dat het niet te moeilijk wordt. Moeilijk maken kan ook door andere manieren. Door goed druk te zetten, slim aan te vallen, gebruik te maken van een clearmolen of iets dergelijks.

Het is niet noodzakelijk om naar middelen te grijpen die ervoor zorgen dat de man tegen man strijd minder eerlijk gespeeld kan worden.
 
Bovenaan