Wereld 76: Samen streven naar verbetering

Wil je een gelijkwaardige wereld opzetten betreft bruikbare middelen voor voortgang?

  • Ja

    Stemmen: 27 51,9%
  • Nee

    Stemmen: 24 46,2%
  • Anders (Argument in comments)

    Stemmen: 1 1,9%

  • Totaal aantal stemmers
    52
  • Enquête gesloten .

DeletedUser81766

Guest
Beste Mede-spelers,

Mijn motivatie om dit topic en deze enquête te openen bestaat voort uit de recente werelden waar ik gespeeld heb en regelmatig de vele teleurstellingen wereld na wereld op het AF lees betreft altijd dezelfde onderwerpen. Tribalwars is recent ook al deftig bezig met het spel aan te passen. Boosten, script gebruik en andere middelen die het spelverloop sterk beïnvloeden worden na verloop van tijd 'illegaal' en gaat langzaam het spel uit. Op dit moment voor nog onbekende tijd zal er nog altijd veel mogelijk zijn binnen de lijnen waar Tribalwars probeert verder te ontwikkelen tegen het gebruik van boosten en scripts. Wat is er dan beter als je nu al aanpassen aan de mogelijk nieuwe speelstijl van Tribalwars!

Mijn laatste wereld speelde ik wereld 73. Een wereld die door veel bekende en sterke spelers aantrekkelijk was wegens de openingspost van @Roald97. Een post met de poging een mooie kwalitatief hoge wereld op te zetten met een onvergetelijke strijd tot de winst. Deze post maakte ook dat ik het leuk vond om op deze wereld mee te strijden. Hoewel het nog steeds een kwalitatief hoge wereld was om te spelen, was het ook een van de snellere werelden wegens het enorme belang voor wereldwinst. Een belang waarbij je achteraf jezelf kan vragen; Hoeveel is deze winst waard met de manier waarop er naar het einde toegespeeld is?

Ik ben zelf geen hele bekende speler, noch een enorm sterke en beschouw mij zelf bij lange na niet tot een Tribalwars.nl 'Elite'. Toch vind ik het mooi en een gaaf idee om deze wereld afzonderlijk te maken. Een wereld creëren wat gelijkheid hoog in het vaandel neemt. Ondanks dat er vele middelen beschikbaar zijn om een wereld te versnellen, zie ik de uitdaging er in om dit niet te doen en met de wereld een omgeving creëren waarbij alle spelers toegang hebben tot gelijkwaardige middelen om te spelen. Dit is natuurlijk een idee wat alleen maar kan voortleven uit het gezamenlijk naleven van deze omgeving.

Potentieel zou het deze wereld dan veel kunnen bieden:

- Een volwaardige start & mid game fase
- Gelijkwaardigheid in het benut van middelen om te ontwikkelen
- Meer gemotiveerde en strijdende stammen
- Veranderde tactieken tegenover voorgaande werelden
- Realistischere meetbaarheid van individuele, team & stam vaardigheden
- Positieve en sportieve sfeer
- Een mogelijke wereldwinst die ergens voor staat

Er zal nog tijd genoeg zijn om deze wereld in dergelijke staat op te starten waarbij we bepaalde richtlijnen zetten zodat iedereen een gelijkwaardigheid heeft in o.a. script gebruik, MB/DU gebruik, rekrutering beleid. Indien er genoeg interesse is met de uitslag van de enquête kunnen we dit samen als wereld vaststellen. Ik zie graag enthousiaste reacties tegemoet en argumenten of ideeën om dit te realiseren.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Ik vind het een mooi initiatief. Ik denk dat een groot aantal van deze zaken ook wel haalbaar zijn. Sommigen misschien te optimistisch, zoals scriptgebruik: maar dit is multi-interpretabel. Wat bedoel je hier precies mee?
 

DeletedUser81766

Guest
Wat had je dan precies in gedachten om dit te bereiken?
Zoals ik al schreef, het is een idee. Een idee wat alleen kan voortleven uit het gezamenlijk naleven van het idee. Als er genoeg animo voor is dan is het aan iedereen om zich er aan te houden. Iedere speler houd voor zichzelf de eer aan om dat ook te doen indien er spelers zijn die wel boosten. Boosten is vooral een ketting reactie, bijna elke speler veroorlooft zichzelf omdat andere het doen en vinden het nodig om in de top te blijven. Toch blijkt niets minder waar, de uiteindelijke top zitten regelmatig gewoon de kwalitatief sterke spelers in omdat zij toch beter tribalwars kunnen spelen. Maar als wij allemaal de keuze maken om toch maar weer uitermate gebruik te maken van boosten omdat andere dit doen zal het alleen maar de wereld weer aanzienlijk versneld eindigen. Totaal onnodig op een al snellere wereld.

Het is dus een doel wat je samen wilt bereiken, waarbij je gezamenlijk ook de richtlijnen bepaald.

Ik vind het een mooi initiatief. Ik denk dat een groot aantal van deze zaken ook wel haalbaar zijn. Sommigen misschien te optimistisch, zoals scriptgebruik: maar dit is multi-interpretabel. Wat bedoel je hier precies mee?

Bijvoorbeeld uni- script gebruik. Indien er dus een script gebruikt word zou deze toegankelijk zijn voor de andere wereld spelers. Of ze het script dan gebruiken of niet is aan de speler zelf, je hebt er op die manier in elk geval geen onderscheid in tot de officiële regelgeving omtrent script gebruik waarbij 1c waarschijnlijk illegaal word gehandhaafd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.145
Denk dat boosten heel lastig gaat worden om tegen te gaan.
Stam zaken zoals recruits en diplomatie zie ik nog wel lukken maar ook daar geef ik het een redelijke kans dat het niet goed komt.
Neem een voorbeeld aan w73 waar Imago begon met een heellijstje aan normen en waardes waar ze volgens wouden spelen.
Eigenlijk is dat hele lijstje inmiddels al in de prullenbak gegaan.

Als een stam merkt dat het niet gaat zoals gewenst laten ze dit soort dingen al snel vallen namelijk.
 
Reactiescore
2.477
Bijvoorbeeld uni- script gebruik. Indien er dus een script gebruikt word zou deze toegankelijk zijn voor de andere wereld spelers. Of ze het script dan gebruiken of niet is aan de speler zelf, je hebt er op die manier in elk geval geen onderscheid in tot de officiële regelgeving omtrent script gebruik waarbij 1c waarschijnlijk illegaal word gehandhaafd.

Denk persoonlijk dat dit moeilijk is te handhaven. Er zullen altijd wel privéscripts gebruikt worden in een stam, wat logisch is. Het is naïef om te denken dat elke stam en speler zich hieraan feilloos gaat houden. Als scripter zou ik ook niet graag uren/dagen de tijd in een script steken om deze doodweg met de hele wereld en vijand te delen. Het ergst is dat deze dan nog met de scripts gaan pochen, wat een enorme frustratie doet oproepen bij de scripter hemzelve.
 

DeletedUser81766

Guest
Denk dat boosten heel lastig gaat worden om tegen te gaan.
Stam zaken zoals recruits en diplomatie zie ik nog wel lukken maar ook daar geef ik het een redelijke kans dat het niet goed komt.
Neem een voorbeeld aan w73 waar Imago begon met een heellijstje aan normen en waardes waar ze volgens wouden spelen.
Eigenlijk is dat hele lijstje inmiddels al in de prullenbak gegaan.

Als een stam merkt dat het niet gaat zoals gewenst laten ze dit soort dingen al snel vallen namelijk.

Ik begrijp heel goed wat de kansen zijn. Wereld 73 is een andere wereld en ik wil liever zo min mogelijk andere werelden in dit topic betrekken omdat je beter geen gelijkenissen kan zoeken. Zover 73 gaat, Imago kwam tegen een tegenstand die wel grootschalig gebruik maakte van alle middelen die ze konden krijgen om Imago te verslaan. Iets met status & bekendheid.

Ik zie geen kans er in om iedereen van boosts te weerhouden. Wel probeer ik een groot deel hier mee te overtuigen, hoe minder hoe beter natuurlijk en uiteindelijk maakt het aan het einde van de streep niet heel veel uit als er wat spelers zijn die toch liever boosten. Er zal alleen geen enkele prestatie voor die spelers te halen zijn, al helemaal niet als een groot deel het er niet mee eens is en gewoon door speelt zonder zich aan te passen aan de paar uitzonderingen.

Elke wereld zie je weer terug hoe een erg grote partij het liever niet ziet, maar gedrongen voelt zich er bij te voegen en mee te doen om ‘bij te blijven’. Zo verander je de situatie ook niet. Er zal toch een keer een vorm van een statement gemaakt moeten worden als je een verandering daar wilt zoeken.
 

DeletedUser81766

Guest
Denk persoonlijk dat dit moeilijk is te handhaven. Er zullen altijd wel privéscripts gebruikt worden in een stam, wat logisch is. Het is naïef om te denken dat elke stam en speler zich hieraan feilloos gaat houden. Als scripter zou ik ook niet graag uren/dagen de tijd in een script steken om deze doodweg met de hele wereld en vijand te delen. Het ergst is dat deze dan nog met de scripts gaan pochen, wat een enorme frustratie doet oproepen bij de scripter hemzelve.

Ik beschouw mijn hele idee misschien wel als naïef, maar niet onmogelijk. Niet geschoten altijd mis.

Er gaan sowieso drastische veranderingen komen omtrent het gebruik van scripts, dat betreft zou dit misschien juist een goed moment zijn voor zo een wereld. Scripters kunnen evengoed hun tijd verdoen nu met een script maken wat wellicht gewoon niet geaccepteerd zal worden. Een mooi verzoek dus dat ze een time-out nemen als ze scripts willen maken die ze liever niet delen.
 
Reactiescore
1.145
Maar hoe zie je bijvoorbeeld recruit beleid voor je?
want dit is ook iets wat niet te reglementeren valt denk ik.
Zou het wel leuk vinden tho als we al na een maand tribelock zouden krijgen maar of dit realistisch is.
Zeker als je bedenkt dat wereld dan nog open is en er nieuwe spelers starten die dan geen stam meer kunnen joinen.
 

DeletedUser81766

Guest
Maar hoe zie je bijvoorbeeld recruit beleid voor je?
want dit is ook iets wat niet te reglementeren valt denk ik.
Zou het wel leuk vinden tho als we al na een maand tribelock zouden krijgen maar of dit realistisch is.
Zeker als je bedenkt dat wereld dan nog open is en er nieuwe spelers starten die dan geen stam meer kunnen joinen.

Er vallen genoeg manieren te bedenken, vandaar ook de vraag aan andere spelers of ze effectief mee willen denken.

Een tribelock hoeft niet persé, zelf dacht ik al meer in de trend van “Geen vijandelijke rekruteringen”. Of rekruteringen zonder dat je daar onmiddellijk andere stammen ten dode opschrijft. Als je zo iets zou willen, speel dan eerst de stam uiteen en rekruteer het bijvoorbeeld daarna.
 
Reactiescore
2.477
Er vallen genoeg manieren te bedenken, vandaar ook de vraag aan andere spelers of ze effectief mee willen denken.

Een tribelock hoeft niet persé, zelf dacht ik al meer in de trend van “Geen vijandelijke rekruteringen”. Of rekruteringen zonder dat je daar onmiddellijk andere stammen ten dode opschrijft. Als je zo iets zou willen, speel dan eerst de stam uiteen en rekruteer het bijvoorbeeld daarna.

Dat is natuurlijk vrij relatief, wie gaat nu eenmaal bepalen of je met een bepaalde recruit een stam ten dode opschrijft. Sorry voor de terugkoppeling naar een andere wereld maar neem nu 73 als voorbeeld. Was de recruit van Kipkalkoentje/anarchist hetgene wat Exitus de das omdeed? De recruit van Kratje, was dat het kapot recruiten van Pit? Iedereen heeft hier wel een andere mening over en het hangt er vanaf met welke bril je ernaar kijkt. Het is oprecht een mooi initiatief maar het is gewoonweg moeilijk standaarden te gaan bepalen wat oké is en wat niet, aangezien iedereen hier anders naar kijkt.
 
Reactiescore
1.145
Er vallen genoeg manieren te bedenken, vandaar ook de vraag aan andere spelers of ze effectief mee willen denken.

Een tribelock hoeft niet persé, zelf dacht ik al meer in de trend van “Geen vijandelijke rekruteringen”. Of rekruteringen zonder dat je daar onmiddellijk andere stammen ten dode opschrijft. Als je zo iets zou willen, speel dan eerst de stam uiteen en rekruteer het bijvoorbeeld daarna.

Ik hoor het al ik mag geen enkele stam joinen dan zijn alle andere stammen te doden opgeschreven :S

Maar zonder gekheid wat valt onder een stam ten doden opschrijven ik neem aan dat je dan doelt op de stam waar de recruit uit zou komen.
Maar wanneer telt een stam mee voor deze regels want veel spelers die niet in een premade starten zitten vaak met wat random noobs in een stam in de start uiteraard zijn die ten doden opgeschreven zodra je leaved.
Neem aan dat ook dat niet precies is wat je bedoelt maar waar trek je dan de grens. top 10 stam?
 

DeletedUser81766

Guest
Dat is natuurlijk vrij relatief, wie gaat nu eenmaal bepalen of je met een bepaalde recruit een stam ten dode opschrijft. Sorry voor de terugkoppeling naar een andere wereld maar neem nu 73 als voorbeeld. Was de recruit van Kipkalkoentje/anarchist hetgene wat Exitus de das omdeed? De recruit van Kratje, was dat het kapot recruiten van Pit? Iedereen heeft hier wel een andere mening over en het hangt er vanaf met welke bril je ernaar kijkt. Het is oprecht een mooi initiatief maar het is gewoonweg moeilijk standaarden te gaan bepalen wat oké is en wat niet, aangezien iedereen hier anders naar kijkt.

Om op je voorbeeld in te gaan; Kipkalkoentje zou inderdaad een onacceptabele rekruut zijn, het bracht Exitus in een dus danig drastisch veranderde positie dat je direct de motivatie van de stam al de das om doet. Dit is immers ook wel achteraf door Spread zelf gezegd hoor, dat ze dit beter anders konden doen en het niet de beste keuze was.

Een rekruut als kratje is acceptabel, neem hoe het verlopen is. De gehele stam Pit had een uitgebreide tijd gekregen om hun cluster om te zetten. Natuurlijk het is ook een aanzienlijke aanpassing voor Pit, maar het was niet gelijk klaar voor ze.

Dergelijke rekruuts die een drastische verandering maken dienen sowieso op een nette manier afgehandeld te worden zodat je niet een stam achter laat in scherven.

Een rekruut midden in een stam of die bepaalde spelers zou isoleren onder een onmogelijke situatie zie ik dan als ‘ten doden opgeschreven’. Een rekruut moet dan ook een positieve aanwinst voor een stam zijn, maar niet om de andere stam per direct met de rekruut op te knopen.
 

DeletedUser81766

Guest
Ik hoor het al ik mag geen enkele stam joinen dan zijn alle andere stammen te doden opgeschreven :S

Maar zonder gekheid wat valt onder een stam ten doden opschrijven ik neem aan dat je dan doelt op de stam waar de recruit uit zou komen.
Maar wanneer telt een stam mee voor deze regels want veel spelers die niet in een premade starten zitten vaak met wat random noobs in een stam in de start uiteraard zijn die ten doden opgeschreven zodra je leaved.
Neem aan dat ook dat niet precies is wat je bedoelt maar waar trek je dan de grens. top 10 stam?

Dat is niet heel makkelijk om te bewerkstelligen, maar vaak als een stam noob is en weggespeeld word worden overgebleven sterke spelers 9/10 keer gerekruteerd. Zorg je dat je twee/drie weken al uit de stam bent ben je een ‘neutrale speler’ en zou je overal naar toe kunnen.

Ik snap echt wel dat alles mogelijk is en je overal een andere weg nog steeds hetzelfde kan bereiken en ik waardeer jullie reacties maar zoals ik al eerder zei:

Je doet dit met elkaar. Je hebt het samen en zelf in de hand, ook al als een ander wel dergelijke acties zou maken. Als je er in mee gaat is het alweer snel klaar, laten we wel zijn, ‘noobs’ die maken dit soort acties niet. Spelers met inzicht die redelijk kunnen spelen maken deze acties met als doel natuurlijk snel te winnen.
 
Reactiescore
1.145
Mja ondanks dat ik je wel begrijp.
Vergeet je denk ik 1 belangrijke detail als een speler liever in een andere stam speelt dan moet dat altijd kunnen imo.

Het is wel anders als je bewust nog bepaalde dingen doet voor je vertrek zoals ff snel nog een speler op internen van je oude stam terwijl je al vanplan bent om te verkassen.

Maar los van dit soort acties ben ik van mening dat elk account ten alle tijden vrij is om te wisselen van stam als hij zich niet meer op zijn plek voelt in zijn oude stam of gewoon liever naar een andere stam gaat.

Uiteraard is het wel zo netjes om een goede regeling te treffen zoals met kratje dat zou je dan wel kunnen afspreken.

Maar zoals in het geval van exit werden deze deals door exit zelf afgewezen en wouden ze er niks van weten dus dan kun je er weinig aan doen.
 

DeletedUser81766

Guest
Mja ondanks dat ik je wel begrijp.
Vergeet je denk ik 1 belangrijke detail als een speler liever in een andere stam speelt dan moet dat altijd kunnen imo.

Het is wel anders als je bewust nog bepaalde dingen doet voor je vertrek zoals ff snel nog een speler op internen van je oude stam terwijl je al vanplan bent om te verkassen.

Maar los van dit soort acties ben ik van mening dat elk account ten alle tijden vrij is om te wisselen van stam als hij zich niet meer op zijn plek voelt in zijn oude stam of gewoon liever naar een andere stam gaat.

Uiteraard is het wel zo netjes om een goede regeling te treffen zoals met kratje dat zou je dan wel kunnen afspreken.

Maar zoals in het geval van exit werden deze deals door exit zelf afgewezen en wouden ze er niks van weten dus dan kun je er weinig aan doen.

er zit dan ook wel een enorm verschil tussen Exitus en Pit. Pit heeft ruim een maand nap gehad en kon alle phalanxen en clusters netjes regelen. Exitus werd een NAP aangeboden voor een veel kortere duur, zonder enige cluster aanpassing zodat ze er redelijk voor stonden.

Maar laten we wereld 73 op 73 houden. Graag hoor ik ook ideeën van jullie om dit mogelijk te maken. Samen kunnen we het realiseren, als iedereen voor we het proberen al naar de reddingsboei zoekt dan is het naïef om te proberen.
 
Reactiescore
5.693
Heb zelf niet iedere reactie gelezen en hoe serieus goed ik het idee ook vind, denk ik dat het heel lastig is om te handhaven. Stel de spelers actief op het AF en hun accounts sluiten afspraken af rondom script gebruik, slaven, boosten etc. Dan hou je alsnog dat de niet- AF gebruikers, of simpelweg de andere spelers die hier niet van ponden hoogte zijn, zich dus niet aan deze afspraken houden. Dan zitten wij met zijn alle netjes te spelen en worden we bij wijze van alsnog gekata’t of eruit geboost.

Kan zijn dat ik een punt mis of er compleet naast zit, maar denk dat deze afspraken vooraf moeilijk te maken zijn, let alone nakomen en handhaven.
 
Reactiescore
967
Je haalt ook echt het spel weg uit het spel als je werkelijk alles wilt gaan afspreken en voor alles regeltjes wilt opstellen.
 
Bovenaan