Wereld 76: Samen streven naar verbetering

Wil je een gelijkwaardige wereld opzetten betreft bruikbare middelen voor voortgang?

  • Ja

    Stemmen: 27 51,9%
  • Nee

    Stemmen: 24 46,2%
  • Anders (Argument in comments)

    Stemmen: 1 1,9%

  • Totaal aantal stemmers
    52
  • Enquête gesloten .
Reactiescore
2.477
Om op je voorbeeld in te gaan; Kipkalkoentje zou inderdaad een onacceptabele rekruut zijn, het bracht Exitus in een dus danig drastisch veranderde positie dat je direct de motivatie van de stam al de das om doet. Dit is immers ook wel achteraf door Spread zelf gezegd hoor, dat ze dit beter anders konden doen en het niet de beste keuze was.

Een rekruut als kratje is acceptabel, neem hoe het verlopen is. De gehele stam Pit had een uitgebreide tijd gekregen om hun cluster om te zetten. Natuurlijk het is ook een aanzienlijke aanpassing voor Pit, maar het was niet gelijk klaar voor ze.

Dergelijke rekruuts die een drastische verandering maken dienen sowieso op een nette manier afgehandeld te worden zodat je niet een stam achter laat in scherven.

Denk dat onder velen binnen Spread nog steeds de kipkalkoen recruit onder een diplomatisch goede zet scharen. Verder deel ik de mening van Jurr, een account moet gewoon prima naar een andere stam kunnen. Tuurlijk moet het netjes afgehandeld worden zoals dat bij Pit gebeurde, daar volg ik je geheel in.

Sommigen zullen bepaalde recruits en diplomatieke betrekkingen nu eenmaal anders ervaren als anderen. Waar trek je de lijn en wie bepaald dat je over de lijn treedt? Het beeld dat je wilt realiseren is een utopie en niet haalbaar vrees ik. Regeltjes over van alles en nog wat haalt denk ik ook het onvoorspelbare en een deel van de charme van TW weg. Verder volg ik de post @lord-toms helemaal.

Heb zelf niet iedere reactie gelezen en hoe serieus goed ik het idee ook vind, denk ik dat het heel lastig is om te handhaven. Stel de spelers actief op het AF en hun accounts sluiten afspraken af rondom script gebruik, slaven, boosten etc. Dan hou je alsnog dat de niet- AF gebruikers, of simpelweg de andere spelers die hier niet van ponden hoogte zijn, zich dus niet aan deze afspraken houden. Dan zitten wij met zijn alle netjes te spelen en worden we bij wijze van alsnog gekata’t of eruit geboost.

Kan zijn dat ik een punt mis of er compleet naast zit, maar denk dat deze afspraken vooraf moeilijk te maken zijn, let alone nakomen en handhaven.

Bepaalde afspraken moeten prima lukken maar het script, boost, recruit gedeelte zal er inderdaad niet inzitten vrees ik.
 
Reactiescore
1.226
Vanwaar de drang om om een hele wereld bepaalde "spelregels" op te leggen? Ik denk dat je tevens onderschat hoeveel spelers niet zoveel waarde hechten aan het AF, hoe ga je de mening van deze spelers peilen?
 

DeletedUser81766

Guest
Ik schrijf voor vandaag even mijn laatste reactie. Het lijkt er op dat de memo niet geheel door dringt bij vele lezers hier.

Ik kom aan met een idee, een concept. Dit is niet uitgewerkt noch heb ik al een uitgebreid plan om het uit te voeren door middel van regels en dergelijke. In eerste instantie is het vooral om eens te zien hoeveel mensen hier nou tot aangetrokken voelen en indien heel veel spelers dit aantrekkelijk vinden hoe we het met zijn alle kunnen regelen.

Ik lees nu met enige regelmaat posts waarbij gezegd word dat het moeilijk te handhaven is. Ik ben geen onderdeel van tribalwars of een rechts systeem, ik schrijf dan ook dat het aan iedereen zelf is om de idealen na te leven.

Ik snap dat er veel spelers niet gebruik van het AF maken, of enkel lezen. Toch zijn elke wereld de “key” spelers altijd wel betrokken tot het AF omdat het onderdeel is van het spel. Zo word er ook vrijwel altijd door ervaren spelers gebruik gemaakt van scripts, boosts, hulp spelers. Nieuwe spelers zie je niet snel boosten of gebruik maken van scripts want daar ontbreken ze überhaupt de kennis van.
 
Reactiescore
2.878
Neem een voorbeeld aan w73 waar Imago begon met een heellijstje aan normen en waardes waar ze volgens wouden spelen.
Eigenlijk is dat hele lijstje inmiddels al in de prullenbak gegaan.

Als een stam merkt dat het niet gaat zoals gewenst laten ze dit soort dingen al snel vallen namelijk.
Hier leg je imo de vinger op de zere plek. Iedere stam begint een wereld met een bepaalde instelling omtrent moraal. Uiteindelijk gebeuren er gaande weg dingen en gaat een ieder zich meer permiteren, we spelen om te winnen toch? Terecht of onterecht daargelaten, uiteindelijk hebben we enkel tunnelvisie wat dat betreft en is het leed al snel gedaan. Vervolgens is het een neerwaardse spiraal totdat we een nieuwe wereld starten en opnieuw beginnen. Er zijn er uiteindelijk maar weinig die waardig ten ondergaan zonder enige belofte te breken als dit de winst zou betekenen.

Mooi idee, ik zie het als een utopie.
 
Reactiescore
1.367
Laag stamlimiet zou wellicht helpen, met daarbij geen os buiten de stam en geen aanvallen binnen de stam. Met daarbij een tribelock van 30 dagen na iedere join :#
 
Reactiescore
1.140
Laag stamlimiet zou wellicht helpen, met daarbij geen os buiten de stam en geen aanvallen binnen de stam. Met daarbij een tribelock van 30 dagen na iedere join :#

Zou wel nice zijn als dat regeltechnisch kan vanuit tw.
Al zou ik het dan pas na eerste maand in laten gaan.
 
Reactiescore
7.931
Nobel initiatief alleen is de mens als wezen te arrogant en egoïstisch om zich er aan te kunnen houden. Alleen daarom zie ik dit geen kans van slagen hebben op enkele basale afspraken na.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Nobel initiatief alleen is de mens als wezen te arrogant en egoïstisch om zich er aan te kunnen houden. Alleen daarom zie ik dit geen kans van slagen hebben op enkele basale afspraken na.

Jammer je hebt net alle pret gemist op het w76 forum?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Overigens terzijde, volgens mij heeft bijna iedere speler een hekel aan edelspam. Kunnen we niet gewoon een wereldafspraak maken hiervoor dat we ons niet bedienen van die tactiek? groetjes
 
Reactiescore
2.477
Overigens terzijde, volgens mij heeft bijna iedere speler een hekel aan edelspam. Kunnen we niet gewoon een wereldafspraak maken hiervoor dat we ons niet bedienen van die tactiek? groetjes

Edelspam is een pak beter te managen met toren en ook de 100ms gap is voor edelspam niet geheel ideaal. Vind het best prima zo
 
Reactiescore
1.367
Edelspam is een pak beter te managen met toren en ook de 100ms gap is voor edelspam niet geheel ideaal. Vind het best prima zo

Maar dan ga je niet uit 1 dorp 5 edels doen maar uit 5 dorpen 5 edels, enkel meer moeite voor de aanvaller. Wat prima is
 
Reactiescore
2.064
Hahah dat lijkt mij ook wel wat
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
hoe moet ik dan mensen katapulteren?
 

Deleted User - 24028

Guest
Leuk initiatief, indien het werkt kan het zeker zorgen voor een wereld waar skills, inzicht en planning (terug) centraal staan in TW.

Naar haalbaarheid toe, zonder medewerking van inno (waar we van uit gaan) zie ik de beste kansen als je voor een wereld op voorhand een bepaald aantal premade stammen (bv 4, 1 in elke windrichting) vast legt en met deze stammen de afspraken uitwerkt en reeds op voorhand vast legt. Zelfs al ontstaat er dan een extra stam en gaat die zwaar tegen de afspraken in, dan kan je die stam de optie geven de afspraken te joinen of je speelt die stam eerst met de 4 premades weg. Maar at the end berust ook heel dat natuurlijk op vertrouwen, zeker als die afspraken dingen bevatten die van buitenaf niet goed zichtbaar zijn.
 
Bovenaan