Wereld 76: Samen streven naar verbetering

Wil je een gelijkwaardige wereld opzetten betreft bruikbare middelen voor voortgang?

  • Ja

    Stemmen: 27 51,9%
  • Nee

    Stemmen: 24 46,2%
  • Anders (Argument in comments)

    Stemmen: 1 1,9%

  • Totaal aantal stemmers
    52
  • Enquête gesloten .
Reactiescore
438
Alsof er nog niet genoeg werelden compleet gedomineerd worden door premades...

Het zou in mijn ogen gewoon veel beter zijn als er een wereld eens geen premades, geen 80 boost accounts of vooraf afgesproken MB's zijn die een selectief groepje spelers vooruit helpen.

Wil je een eerlijke wereld hebben; maak het dan ook echt eerlijk. Dan is het (over) abusen ook echt tegen te gaan en hebben die spelers daadwerkelijk een uitdaging ipv in een stam te gaan met 13 pp farmende def bunkers die je overstacken bij de kleinste dreiging.

75 zie je het ook weer heel goed. Spelers groeien naar 10+ dorpen en 50k punten zonder enige ODA in een paar dagen omdat ze een aantal boost accounts hebben.

Elke wereld weer worden er pogingen gedaan om afspraken te maken. Elke wereld weer zijn er partijen die deze afspraken niet nakomen. Dat hoort nu eenmaal bij tw.

Als je te veel regels op gaat stellen gaat dat in mijn ogen ook ten koste van het speelplezier. Geen kata gebruik op iets anders dan vp/muur/ah en geen cf's leggen dmv bb's of spelers dorpen onder 3k (mb's en du's als uitzondering) is in mijn ogen al genoeg om er een leuke wereld van te maken.

Dit gaat een zeer interesante wereld worden aangezien de snelheid zo hoog ligt en 73 op een einde komt, ben erg benieuwd hoe de wereld zich zal vormen.
 
Reactiescore
1.367
Over boosten gesproken ik zoek nog iemand om te boosten. :rolleyes:
Bij wie kan ik me aanmelden als boost account? :santa:

Kan ik dan niet beter jou boost account worden?
 
Reactiescore
2.039
Alsof er nog niet genoeg werelden compleet gedomineerd worden door premades...

Het zou in mijn ogen gewoon veel beter zijn als er een wereld eens geen premades, geen 80 boost accounts of vooraf afgesproken MB's zijn die een selectief groepje spelers vooruit helpen.

Wil je een eerlijke wereld hebben; maak het dan ook echt eerlijk. Dan is het (over) abusen ook echt tegen te gaan en hebben die spelers daadwerkelijk een uitdaging ipv in een stam te gaan met 13 pp farmende def bunkers die je overstacken bij de kleinste dreiging.

75 zie je het ook weer heel goed. Spelers groeien naar 10+ dorpen en 50k punten zonder enige ODA in een paar dagen omdat ze een aantal boost accounts hebben.

Elke wereld weer worden er pogingen gedaan om afspraken te maken. Elke wereld weer zijn er partijen die deze afspraken niet nakomen. Dat hoort nu eenmaal bij tw.

Als je te veel regels op gaat stellen gaat dat in mijn ogen ook ten koste van het speelplezier. Geen kata gebruik op iets anders dan vp/muur/ah en geen cf's leggen dmv bb's of spelers dorpen onder 3k (mb's en du's als uitzondering) is in mijn ogen al genoeg om er een leuke wereld van te maken.

Dit gaat een zeer interesante wereld worden aangezien de snelheid zo hoog ligt en 73 op een einde komt, ben erg benieuwd hoe de wereld zich zal vormen.
Amen, al staat een premade niet meteen gelijk aan starten met boosts. Dat er de afgelopen werelden enkel pmades zijn geweest met zulk verwerpelijk gedrag betekent niet dat dit de standaard is, zolang je gewoon met enkel serieuze accounts start is er niets aan de hand.
 
Reactiescore
286
Zoals eerder aangekondigd is met te veel regels spelen niet leuk.
Zoiets zou door Inno gemaakt moeten worden en niet door afspraken met spelers te maken. Dat gaat je simpel weg niet lukken met een hele wereld.
 

Deleted User - 24028

Guest
Alsof er nog niet genoeg werelden compleet gedomineerd worden door premades...

Het zou in mijn ogen gewoon veel beter zijn als er een wereld eens geen premades, geen 80 boost accounts of vooraf afgesproken MB's zijn die een selectief groepje spelers vooruit helpen.

Wil je een eerlijke wereld hebben; maak het dan ook echt eerlijk. Dan is het (over) abusen ook echt tegen te gaan en hebben die spelers daadwerkelijk een uitdaging ipv in een stam te gaan met 13 pp farmende def bunkers die je overstacken bij de kleinste dreiging.

75 zie je het ook weer heel goed. Spelers groeien naar 10+ dorpen en 50k punten zonder enige ODA in een paar dagen omdat ze een aantal boost accounts hebben.

Elke wereld weer worden er pogingen gedaan om afspraken te maken. Elke wereld weer zijn er partijen die deze afspraken niet nakomen. Dat hoort nu eenmaal bij tw.

Als je te veel regels op gaat stellen gaat dat in mijn ogen ook ten koste van het speelplezier. Geen kata gebruik op iets anders dan vp/muur/ah en geen cf's leggen dmv bb's of spelers dorpen onder 3k (mb's en du's als uitzondering) is in mijn ogen al genoeg om er een leuke wereld van te maken.

Dit gaat een zeer interesante wereld worden aangezien de snelheid zo hoog ligt en 73 op een einde komt, ben erg benieuwd hoe de wereld zich zal vormen.
Dit is een beetje dubbel...

In een perfecte wereld waar ieder persoon zelf hoge normen en waarden zou hanteren voor zijn eigen account (aka niet boosts, niet te veel MB's, niet te veel PP, ...) zou ik je volkomen gelijk geven en is starten zonder premades enorm leuk. Maar de realiteit is dat de normen en waarden van de huidige tw spelers enorm laag liggen en eerder genoemde zaken er gewoon bij horen tegenwoord.

Aangezien die perfecte wereld niet bestaat zijn afspraken maken een manier om er voor te zorgen dat het een leuke wereld wordt zonder te veel van bovenstaande. De reden dat ik sprak over premades was puur omdat mensen zeiden dat je afspraken niet kan hard maken, als je dus 4 premades hebt (en daarmee een gegarandeerd groot wereldpercentage) die allemaal op voorhand met dezelfde afspraken akkoord zijn kan je andere spelers / stammen "dwingen" om die afspraken ook te volgen en zo de naleving verzekeren.

Verder wanneer je in een premade start ga je meestal al horen bij de rest "hoe veel boost accies gaan jullie doen? hoe veel Mb's? Gaan jullie veel pp er tegenaan gooien? ..." waardoor meerdere accounts al gelijkgeschakeld worden. De leiding van die premade vraagt dan vaak nog eens bij andere premades hoe het zit waardoor je uiteindelijk een hoop accounts krijgt die op ongeveer dezelfde manier starten. Als iedereen solo start zal de ene zonder boosts starten en de andere met 20 accounts en 100k PP, veel meer ongelijkheid, wat een wereld in mijn ogen net minder eerlijk maakt ;)
 
Reactiescore
438
Er zullen altijd mensen starten die geen deel uitmaken van een premade of zonder boost/mb accounts een wereld beginnen. Als je dan meerdere premade stammen een wereld laat starten dan maken die solo spelers al helemaal geen kans meer als ze in dezelfde richting starten.
Dat is de voornaamste reden dat ik geen fan ben van premade stammen.

1/3e of de helft van een wereld bezetten met je premade van goede, actieve spelers die met 5 man op een account gaan maakt de wereld er in mijn ogen niet veel leuker op. De kans dat je als "random" account in die premade komt is vrij klein. Niet alleen zijn de eisen enorm hoog, als je niet de perfecte ligging hebt dan ben je niets anders dan edelvoer.
Als er dan aan de andere kant van je ook nog een premade ligt dan ben je ten dode opgeschreven vrees ik :p

Begrijp me niet verkeerd; ik begrijp heel goed waarom mensen in premades starten en weet dat het zo zijn eigen charmes heeft. In mijn ogen is het simpelweg niet bevorderlijk voor de toekomst van dit spel. (Zoals vele andere dingen :p )
 
Reactiescore
1.140
hmm als je echt een top account bent kom je wel in een premade terecht of maak je met andere top accounts alsnog een top stam.

Als je geen top account bent moet je gewoon toevallig geluk hebben dat je niet in de buurt ligt of misschien wat later starten zodat je in de rim komt te liggen.
Vervolgens zorgen dat je semi top wordt en een groot genoeg account wordt die met veel motivatie en activiteit door knalt dan kom je 9 van de 10 keer uit eindelijk ook nog in een top stam terecht.

Als je groot genoeg bent val je vanzelf wel op en als je niet volledig met boosten het bereikt hebt en gewoon goed actief bent ben je vaak wel een aanwinst of je nu op het allerhoogste niveau zit of niet.
 
Reactiescore
438
Okee dus als je een heel goed team hebt, heel actief bent, een hele goede groei hebt kunnen waarmaken waarbij je de mazzel hebt dat je ook nog eens niet in hun weg ligt en dit allemaal waar hebt weten te maken zonder overmatig PP gebruik dan is er een kans dat je je misschien bij hun kunt voegen?
 
Reactiescore
1.140
Nee als je geen goed team hebt dan heb je dat andere nodig.
En overmatig pp gebruik mag wel als je het ook maar goed genoeg kunt zonder.
En kans tja 100% zeker is het natuurlijk nooit maar als je gewoon beetje normaal kunt communiceren en er is plek is die kans vrij groot.

Maar ja idd als je te noob bent ga je het niet redden in dit spel of je moet enorm veel geluk hebben.
Maar dan komt het dus omdat je noob bent niet omdat er premades zijn.

For the record ik start dus bijna nooit in premades pas 2x en eindig altijd wel in een degelijke stam.

Als je gewoon een degelijk account neer zet en goed start komt een stam vinden vanzelf wel.

Als je noob bent dan is dat ook niet erg maar dan is het niet gek als je het niet redt.
Maar als je gemotiveerd bent en actief zijn er ook genoeg kansen om als mb ergens bij een top stam aan te sluiten en daar vervolgens je niveau te verbeteren en als je dan de capaciteiten hebt om een top speler te worden kom je er als nog wel en is er dikke kans dat je volgende wereld zelf bij een premade kunt starten als daar de intentie voor is.

Tldr: Noobs redden het niet omdat ze het niveau (nog) niet hebben niet omdat er premades zijn.
 
Reactiescore
983
Soms zijn gemaakte stammen door noobs nog gevaarlijker dan premades in het begin. Mede omdat premades "meestal" eerst de wat makkelijkere dorpen pakken om hun groei te bevorderen, terwijl die noob stammetjes juist "de gevaarlijke spelers" weg willen hebben. Of dit nou lukt of niet.

Dus mocht je geen actief team hebben, niet het niveau hebben, of wat dan ook, zo`n stammetje kan je in de start aardig je aars redden.
 
Reactiescore
5.686
Ik denk dat ondanks dat er bijna iedere wereld wel premades zijn, het best te doen is om een leuke en competitief goede tijd te hebben. Als je een actief team hebt en je bent gewoon aardig in de omgang en toont aan dat je leergierig bent is er echt wel een kans op de wereld. Een rimligging is hiervoor wel bevordelijk. Je ziet vaak spelers die in de rim liggen later alsnog een kans krijgen in een van de dominante stammen of desnoods op een van de accounts zelf. Ik denk dat het als speler die niet in premades start wijs is om gewoon enkele werelden goed te leren, wennen aan de manier van spelen en van zelf kom je ooit wel eens in een premade gerold. Je moet natuurlijk geen complete noob zijn, maar er zijn vaak zat spelers op de wereld zo rond de 1-2mil die in die tijd toch echt veel leren en betrokken worden bij de top van de wereld.
 
Reactiescore
1.165
Soms zijn gemaakte stammen door noobs nog gevaarlijker dan premades in het begin. Mede omdat premades "meestal" eerst de wat makkelijkere dorpen pakken om hun groei te bevorderen, terwijl die noob stammetjes juist "de gevaarlijke spelers" weg willen hebben. Of dit nou lukt of niet.

Dus mocht je geen actief team hebben, niet het niveau hebben, of wat dan ook, zo`n stammetje kan je in de start aardig je aars redden.

Premades die makkelijke dorpen pakken om hun groei te bevorderen? Ben ik het niet met je eens, zou juist de ‘gevaarlijke spelers’ als eerst weg edelen om zo je buurt te controleren. Die ‘makkelijke dorpen’ blijven wel.
 
Reactiescore
983
Premades die makkelijke dorpen pakken om hun groei te bevorderen? Ben ik het niet met je eens, zou juist de ‘gevaarlijke spelers’ als eerst weg edelen om zo je buurt te controleren. Die ‘makkelijke dorpen’ blijven wel.
Ik zie het elke wereld weer gebeuren, ruzie om claims en geen team spel in het echte begin van de wereld, wat bijvoorbeeld resulteert in het verlies van een account en de 'gevaarlijke speler' wordt groter en groter.
 
Bovenaan