Wereld 32

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Die zullen er inderdaad zijn, waarschijnlijk ook in de meerderheid. In dat geval zullen deze instellingen voor hen toch in een behoefte voorzien.

Daarom gaat jouw verhaal niet op, want de nieuwe spelers worden alsnog weg gewerkt door de ervaren spelers.
 

DeletedUser44415

Guest
Uiteindelijk W30 & W32... Veel verschil zit er niet tussen, alleen wat trager & edels kan je verder versturen. Enige wat ik vind is dat er maar weinig originaliteit bevindt de laatste tijd op iedere wereld er komt.
 
Reactiescore
133
Daarom gaat jouw verhaal niet op, want de nieuwe spelers worden alsnog weg gewerkt door de ervaren spelers.
In dat geval maakt niet Inno TW kapot (zoals hier meermalen gemeld wordt), maar doen we dat als spelers met z'n allen.
Denk jij dat mensen 10 jaar lang tw gaan spelen?
Ik denk inderdaad niet dat mensen tien jaar TW spelen. Wanneer wij nieuwe spelers dus geen kans geven om met het spel vertrouwt te raken, dan zullen er inderdaad meer spelers verdwijnen dan dat er komen.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.787
De casual is een erg saaie wereld met grote beperkingen. Wanneer je daar een tijdje rondgelopen hebt dan ben je wel toe aan een herstart op een wereld zonder casual-beperkingen. Wereld 32 zou dat opstapje kunnen zijn.

Ik vind dat je het nu een beetje verdraaid. Ik denk juist dat de casual de wereld is om de basics te leren en dan langzaamaan kunt meedraaien bij de garde die al langer met TribalWars rondloopt. Je onderschat de spelers op de casual denk ik.

Duckje bij aankondiging Casual:

Casual
Tribal Wars is één van de wreedste spellen in de wereld. Je kan als nieuwe speler maanden bouwen aan een dorp en dat verliezen op 1 nacht door iemand die beter is in het spel. Dit is Tribal Wars en de reden waarom velen onder jullie dit spel spelen.

We hebben nu een optie toegevoegd voor de meer Casual spelers, dit door hun drukke dagelijkse agenda, omdat ze nog aan het spel moeten wennen of omdat ze graag wat rustiger spelen: De Casual.


M.a.w.: het staat er gewoon zwart op wit. Als je nog effe aan het spel wilt wennen, is Casual waar je moet zijn. Niet W32 of welke andere wereld dan ook. Ontken het maar gewoon niet dat deze instellingen door Innogames gekozen zijn om zoveel mogelijk geld d'ruit te pompen.

De huidige classic is een uitdagende wereld, maar inderdaad vrij tijdelijk.
Wereld 28 en 29 verschillen niet zoveel van wereld 27 toch? De loopsnelheid is vrijwel gelijk.
Hoe lang er gewacht moet worden op een wereld die zich meer op ervaren spelers richt weet ik gelukkig niet.

Jawel hoor. Wereld 26 was de eerste wereld met de extra PA functies. W28 en W29 hebben deze ook. W27 niet. W28 heeft ook nog vlaggen daarbovenop, samen met W29. Dat maakt echt verschil uit hoor.
 

DeletedUser

Guest
In dat geval maakt niet Inno TW kapot (zoals hier meermalen gemeld wordt), maar doen we dat als spelers met z'n allen.

Wij spelen dit spel, en laat nou juist het doel van dit spel zijn: hogerop komen. Door middel van spelers pakken...
 

DeletedUser

Guest
Of ze maken gewoon nu gelijk met w32 een w33 met tegenovergestelde instellingen ( wat bijna iedereen wilt ). Oftewel geen kerk, geen vlaggen of andere dergelijke pa functies etc :)
 

DeletedUser

Guest
Dan zouden beide werelden erg klein worden. Ze moeten de instellingen gewoon wijzigen...
 

DeletedUser

Guest
Ik was van plan te gaan spelen maar door deze rot instellingen niet meer.

Dankjewel.

Ik snap niet dat het nou al 4 werelden kerken moet zijn, ik persoonlijk heb het niet zo met kerken en toch blijft dat komen, dat kan ik niet echt begrijpen?

Waar ik naar snak is een wereld zonder die extra pa functies, dat is echt het ergste. Als dat eruit is dan zijn de overige instellingen minder belangrijk.
 

DeletedUser

Guest
Iedereen zijn eigen mening. Ik ben van mening dat als je het spelletje begrijpt dat het dan niet uitmaakt of je geen pa-functies gebruikt of niet. Als er mensen zijnd die pa-functies gebruiken maar geen reet van het spelletje begrijpen vallen die later toch wel af. Een goed voorbeeld is w31, daar staat BERT nu nummer 1 terwijl die volgens mij bijna geen pa-functies gebruikte, het gaat om de skills. De meeste goede spelers gebruiken volgens mij ook geen pa-functies. Vlaggen hebben wel een heel ander verhaal, die moeten nooit meer terugkomen vind ik, en met mij vele andere mensen...
 

DeletedUser

Guest
Ik start wel op w32, gezien de instellingen me niet zo boeien. Elke wereld is opnieuw aanpassen en ik vind het wel leuk dat er wat dingen anders aan toe gaan. Soms eens in het voordeel, soms in het nadeel. Sommige PA-functies beïnvloeden in mijn ogen het spel ook te veel naar mijn zin, maar voor mij is en blijft het een spelletje. Wie per sé nr 1 wil staan zal er flink wat geld tegenaan mogen gooien, ik ben gewoon tevreden zolang mijn account voldoende groei maakt. Verlies ik, begin ik weer gewoon op 'n andere plek. Het is uiteindelijk toch maar voor de lol.
 

DeletedUser

Guest
Ik start wel op w32, gezien de instellingen me niet zo boeien. Elke wereld is opnieuw aanpassen en ik vind het wel leuk dat er wat dingen anders aan toe gaan. Soms eens in het voordeel, soms in het nadeel. Sommige PA-functies beïnvloeden in mijn ogen het spel ook te veel naar mijn zin, maar voor mij is en blijft het een spelletje. Wie per sé nr 1 wil staan zal er flink wat geld tegenaan mogen gooien, ik ben gewoon tevreden zolang mijn account voldoende groei maakt. Verlies ik, begin ik weer gewoon op 'n andere plek. Het is uiteindelijk toch maar voor de lol.

26 berichten gepost. Typisch dat die instellingen jou niet uitmaken. Jij komt nooit verder dan 2 dorpen.
 

DeletedUser66324

Guest
dus doormiddel van het aantal berichten dat gepost is kan jij weten hoeveel dorpen iemand max heeft?

okee in dat geval, 26 berichten is volgens jou 2 dorpen, jij hebt 348 berichten.

348 / 26 = 13 * 2 = 26 dorpen, dus zo ver kom jij dan ook niet ;) oeh slimme ik. kan zijn dat t verkeerd berekend is, ben net thuis :p maar kon het niet laten om dit te posten.
 
Reactiescore
2
Die zullen er inderdaad zijn, waarschijnlijk ook in de meerderheid. In dat geval zullen deze instellingen voor hen toch in een behoefte voorzien.


De casual is een erg saaie wereld met grote beperkingen. Wanneer je daar een tijdje rondgelopen hebt dan ben je wel toe aan een herstart op een wereld zonder casual-beperkingen. Wereld 32 zou dat opstapje kunnen zijn.


De huidige classic is een uitdagende wereld, maar inderdaad vrij tijdelijk.
Wereld 28 en 29 verschillen niet zoveel van wereld 27 toch? De loopsnelheid is vrijwel gelijk.
Hoe lang er gewacht moet worden op een wereld die zich meer op ervaren spelers richt weet ik gelukkig niet.
In de tweede paragraaf breek je de casual af omdat die zo saai is. Wie heeft de 120%-regel uitgevonden??? Ik niet maar wel Innogames. Dus doe er iets aan zodat die wel leuk wordt.

Derde paragraaf prijs je de casual wereld als een uitdagende wereld. Dat zijn dus 2 tegenovergestelde antwoorden in 1 bericht. Weet je eigenlijk wel wat je wil zeggen of is het gewoon maar het verdedigen van Innogames en spekken over hetgeen wat je weet zonder dat het je eigenlijk boeit of TW het nu goed of slecht doet?
 

DeletedUser

Guest
In de tweede paragraaf breek je de casual af omdat die zo saai is. Wie heeft de 120%-regel uitgevonden??? Ik niet maar wel Innogames. Dus doe er iets aan zodat die wel leuk wordt.

Derde paragraaf prijs je de casual wereld als een uitdagende wereld. Dat zijn dus 2 tegenovergestelde antwoorden in 1 bericht. Weet je eigenlijk wel wat je wil zeggen of is het gewoon maar het verdedigen van Innogames en spekken over hetgeen wat je weet zonder dat het je eigenlijk boeit of TW het nu goed of slecht doet?

Casual & classic; niet casual & casual. Misschien tijd om naar bed te gaan? :D
 
Reactiescore
2.039
Best zouden ze gewoon 2 werelden tegelijk openen. De ene wereld voor de 'ervaren' spelers (hoge snelheid, gaan pp functies) en een voor de minder ervarende spelers (lage snelheid).

Als je er zo'n 3 maand tussen laat zitten zullen de starters gewoon beide werelden starten, omdat ze dan bij de eerdere wereld klaar zijn met starten. Zo geef je de beginnelingen ondanks deze wat veiligere instellingen niet de kans om te ontbloeien, gezien er altijd genoeg mensen zullen zijn die hen met gemak edelen.

Echter wanneer je die 2 tegelijk doet, zullen de pro's zich meer aangetrokken voelen tot de snelle wereld en de ander links laten liggen. Het argument 'ja maar er is toch ook al een classic' hoeft ook niet te komen, want een classic is gewoon heel wat anders dan een gewone wereld.
 
Reactiescore
2.491
Om dan ook maar even de input vanuit Community-Management kant te doen waarin ik zal proberen op een aantal punten te reageren:

* Waarom deze instellingen
* Wat met de ervaren spelers?
* Instellingen kiezen!
* Pay2Win
* Google ranking
* 2 werelden?
* Het laten we met zijn allen klagen!

Ik begrijp dat deze instellingen voor meer ervaren spelers minder geapprecieerd worden dan bijvoorbeeld de instellingen van de classic of van werelden speciaal gericht op ervaren spelers. Logisch, echter moet je niet enkel naar jezelf of naar de andere forumgebruikers kijken. De community is groter dan dat en helaas is de forumcommunity niet representatief voor de volledige community.

Als voorbeelden daarvan kan je eerderee stemmingen met betrekking tot no haul bekijken. De forumcommunity is veelal pro deze instelling, de "hele" community echter niet. Het gaat er dus uiteindelijk niet om dat we niet naar je luisteren (en je posts/pms niet lezen) maar het gaat er juist om dat de community veel groter is dan enkel het forum. Het is belangrijk om daarin de balans te vinden.

Op het einde van de dag is TribalWars 10 jaar oud. Dat is Middeleeuws voor een browser based game gezien de huidige technologische mogelijkheden. Het spelersaantal schommelt ook waarin de wintermaanden de meest belangrijke zijn. Tijdens deze periode moeten we dus ook alles inzetten om spelers te genereren die we in de zomermaanden helaas zullen verliezen. Ik begrijp dat 4 kerkwerelden veel zijn en ik zal je nu al aangeven dat de volgende wereld geen kerk zal hebben.

We hebben al vaker aangegeven dat de grootste moeite binnen TribalWars bestaat in het spelersbehoud. Ervaring en logisch denken vanuit Community Management (Ja, ik draai ook al 5 jaar mee ;)) leert ons dat snellere werelden sneller eindigen (en er sneller veel spelers afvallen). Ervaren instellingen resulteren in een hele hoop minder registraties en dus sneller eindigende werelden. Het is dan dus aan ons om de balans te zoeken tussen werelden voor ervaren spelers en werelden gericht op het aanwerven en behouden van nieuwe/terugkerende/oude spelers. Dat werkt helaas niet met ervaren instellingen.

De casual is ontstaan om spelersbehoud tussen 2 werelden te vergroten en eveneens om juist de minder sterke spelers kansen te kunnen geven in toekomstige werelden. Niet als: Laten we alle noobjes daar maar dumpen. Je komt er dan ook enkel door overgenomen te worden op bestaande werelden.
Ik hoop dat je inziet dat dit net zo goed de nieuwe werelden zou limiteren

De classic is ontstaan en wordt door ons onderhouden speciaal voor de ervaren spelers. Dit is een wereld waar Premium functies niet zullen geactiveerd worden.

De premium-functies zijn hier om te blijven, helaas en gelukkig. Gelukkig, want zonder zou TribalWars er niet meer zijn en helaas voor de impact die het heeft op het spel dat we spelen. Het is echter niet anders en het zal ook niet anders worden.

Het openen van een stemming voor elke nieuwe spelwereld zal helaas niet werken. Ervaring leert ons dat we minimaal 3-6 maanden tussen stemmingen moeten laten en dat het aantal stemming niet per se representatief is. Veel stemming betekent weinig opkomst omdat het gewoon te kort op elkaar zit. Ik hoop dat je inziet dat veel mensen dit spel spelen omdat het leuk is maar verder met de community weinig te maken wensen te hebben.

De Google ranking is tevens iets waar altijd aan gewerkt wordt. Als online bedrijf is dit iets dat bovenaan de prioriteitenlijst van marketing staat, en dat is ook wel degelijk wat er gebeurt. (Zo zijn onlangs tevens alle teksten nogmaals herschreven). Maar at the end of the day willen spelers een mooier spel en niet het oude TribalWars. De andere optie is dan het referralsysteem. Ik zou zeggen: Nodig al je vrienden uit, leer hun spelen en maak zo een basis van nieuwe spelers aan.

Het gaat dus niet zozeer om het feit hoe we op google gerangschikt staan, of welke instellingen er op het forum gewenst zijn. Het draait om de community, iedereen. Niet jij of ik maar iedereen en iedereen kan daarin zijn steentje bijdragen.

Ik kan niet zeggen dat jij moet starten op deze wereld maar wel dat je je steentje kan bijdragen door nieuwe spelers uit te nodigen en hun te helpen. Vind je de instellingen niet leuk, probeer dan wat anders. Zoals Bik en rode trap aangeeft op de eerste pagina maar werf ook de nieuwere spelers aan en leer hun spelen ipv ze als vogels voor de kat houden als leuke farms.

De community bestaat niet enkel uit de forumgebruikers, ze is groter veel groter en de community dat zijn jij en ik. Het is aan ons allen om er wat van te maken, enkel klagen op het forum werkt niet. Constructief denken wat we kunnen doen wel.

Dus om nogmaals de wel constructieve punten in dit topic te herhalen en samen te vatten:
Bik en rode Trap's project
Doen, maar maak er een leer-stam van en leer de nieuwere spelers het spel. Tevens staat het limiet sinds het akkefietje met stack op 250. Zuster- en broederstammen kunnen altijd ;)

In een interview met COD komen
Een online review van TribalWars zou verder komen. Je kan dat ook allemaal zelf doen. Gebruik je eigen referral link erbij en verdien nog wat gratis PA along the way ;)

Stemmen voor wereldinstellingen
De forumcommunity is niet de gehele community. Ervaring leert ons dat stemmingen vrijwel altijd anders uitdraaien dan hoe de forumgebruikers het wensen. Wereld 30 hadden we bijvoorbeeld niet verwacht dat de verlaagde prijzen voor goudmunten het zouden halen.

2 werelden tegelijk
Dat is mogelijk maar in de praktijk resulteerd het in 2 kleine werelden die snel zullen sluiten. We snijden ons dan enkel in de vingers.

Ik begrijp dat de wereldinstellingen niet altijd naar je wens zijn. Helaas is het nu eenmaal de realiteit.

Met vriendelijke groeten,
Duckje
Community-Manager TribalWars.nl

P.s. Wereld 32 heeft inmiddels, 36 uur na aankondiging, een 3.500 pre-registraties. Dit gaat in vergelijking met eerdere pre-registraties gelijk op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan