Begin eerst in bij dat je vlaggen niet mee kan nemen naar andere werelden, als ik nu op een nieuwe wereld zou willen spelen moet ik minimaal 30 euro uitgeven aan vlaggen om bij te benen. Dit is overigens ook beter voor innogames omdat dan meer mensen er een 10 aan willen uitgeven om goed te beginnen.
Om even een antwoord te geven, je
moet niets. En hoe groot is de kans dat jij (even vanuit gaande dat er 15000 mensen op een wereld starten, en er 10 mensen met een lvl 10 vlag beginnen) deze mensen tegenkomt? Niet zo heel groot. Daarnaast, op het moment dat je groter wordt kom je ze wel tegen, maar dan hebben vlaggen niet zo heel veel zin meer omdat je ze maar op 1 dorp kunt inzetten (corect me if I'm wrong). Daarnaast zie ik nog steeds niet in wat er zo nodig *voordeel* geeft, het belangrijkste; troepen en edels, gaan nog steeds net zo snel (of langzaam). Again, correct me if I'm wrong.
Het wordt ook wel weer eens tijd dat er wat reclame voor TW wordt gemaakt, voor forge of empires wordt bijvoorbeeld veel reclame op tv gemaakt terwijl ik van veel mensen hoor dat het spel vrij saai is. Ook is het misschien een idee om wat geld te investeren in google adwords onder paar bekende browser base strategy games keywords.
Dit zal in het begin wat geld kosten, maar op de langere baan zal het geld opleveren sinds er meer spelers bijkomen en oude spelers weer terugkomen naar het "doodbloedende" spel. Met meer spelers is er ook meer onderlinge competitie en wordt er ook automatisch meer uitgegeven.
Ik denk dat je je ook even moet bedenken of dit wel zin heeft. In principe is TW al een wat ouder spel, en volgens een hoop mensen saai omdat het "text-based" is, het is een tekstspel, wat voor spannends is er nou te zien? Het leukste van dit spel (vind ik dan) is de samenwerking en de vriendschap die je ermee creëert onder stamgenoten en / of bondgenoten, misschien zelfs met je vijanden. Maar hoe breng je dat in reclame? En hoe zorg je ervoor dat mensen lang genoeg blijven en dit zelf meemaken, om reclame te maken?
Daarnaast is InnoGames nog altijd een commercieel bedrijf, en dus verwacht ik dat ze de kosten tegen mogelijke inkomsten willen afwegen. En daar zullen ze heus onderzoek naar doen, ook met de nieuwe PA functies.
Dat InnoGames naar hun *klant* moet luisteren vind ik persoonlijk ook onzin. Op de nieuwe wereld ben jij nog geen klant namelijk. Natuurlijk is het fijn als er een leuke wereld start, maar als er geen leuke wereld is, start je niet, of zoals al eerder gezegd: dan ga je naar een andere server. Ik speel ook op .net, leuke wereld, nohaul, maar wel een andere server.
Ook moeten jullie de community laten bepalen welke instellingen voor de volgende wereld komen, maak anders 3 verschillende instellingen en laat de community kiezen wat hun willen. Of laat mensen hun ideeën opsturen naar het tw team en dat die een lijstje maken en daaruit gestemd kan worden.
Dat gebeurde bij classic 3 als ik me niet vergis: het forum schreeuwde al eeuwen om een nohaul, en er komt een stemming, en wat gebeurd er?
Geen nohaul. Op het moment dat een community kiest zijn er altijd mensen tegen, dus dit *gezeik* heb je altijd.
Door kleine veranderingen als dit blijft de community dichter op elkaar omdat er ook daadwerkelijk geluisterd wordt, nu wordt er niks met de mening van de community gedaan en is winst het enige doel. Maar het is nog altijd klant is koning, als jij de klant gelukkig houdt zal het succes (en dus ook de winst groter worden)
Nogmaals, op een nieuwe wereld is de klant geen koning
. En als jij het er als klant niet mee eens bent, dan ga je weg. Het lullig is echter wel, als InnoGames de enige ontwikkelaar in deze categorie is, kunnen ze doen wat ze willen. Mensen die persé willen spelen blijven wel. En inderdaad, wat ook al eerder is gezegd; iedereen is hier moeilijk aan het doen, maar ik verwacht ook dat het grootste gedeelte gewoon start. Wereld 26 draait (ondanks alle moeite toen) ook gewoon nog steeds, zelfs zonder hele grote verschillen dankzij pa functies:
Daarnaast
is er wel naar de community geluisterd, met de classic 3, met de classic 4, en met wereld 27. Dus zeg niet dat het nooit gebeurd.
En niet te vergeten dat nieuwe spelers zullen afgeschrikt worden omdat het spel zo dood is, je kunt als bedrijf maar een eerste indruk maken en als je die verknalt ben je je klant voor eeuwig kwijt.
Beetje rare opmerking
. Nieuwe spelers kennen heel het spel niet, en weten niet wat ze moeten verwachten. Is toch alleen maar beter als ze niet worden aangevallen terwijl ze het spel leren?
Ik kom dus op dezelfde conclusie uit als enkele anderen al eerder in dit topic, en waar ik altijd op uitkom: Bevallen de instellingen je niet, dan speel je niet. Als je persé met bepaalde instellingen wilt spelen, dan zoek je een wereld met die instellingen op, en zoek je een account, of als de wereld nog niet gesloten is, start je daar.