Wereld 32

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
*** instellingen :/ maar thijs heeft wel een leuk voorstel van die massa stam :p

Btw: vlaggen zijn domste uitvinding ooit .. Ik had meer verwacht van Wereld 32 ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
31
Hun doen niet eens de moeite om op een klaagbrief te reageren.

Toen ik in 2007 voor het eerst dit spel ging spelen, was de TW community ruim 150k mensen sterk. Dit was destijds ook aangegeven met een teller op de startpagina. Tegenwoordig is de community 40000 en dit aantal krimpt, wordt het niet eens tijd dat jullie hier wat aan gaan doen?

Of is het plan de gebruikers die nog over zijn compleet leeg te melken en daarna de stekker uit het TW project te halen?

Ik was van plan om nog een wereld te spelen, en dat dan ook mijn laatste wereld te maken. Nu heb ik al van te voren geen zin meer in de wereld en dat komt door de belachelijke instellingen die jullie en de kneuzen van innogames uitkiezen.

Ik heb er geen probleem mee om 10 euro per maand uit te geven aan het spel sinds ik uit eigen ervaring weet hoe duur server kosten zijn. Echter heb ik geen zin om een pay 2 win spel te spelen, dan kan ik mijn tijd voor betere zaken gebruiken.

Het was toch het doel van het TW team om een sterke community op te bouwen? Op deze manier doen jullie niks meer dan de community nog meer in de afgrond te drukken. En dan hoef je niet zo schijnheilig te zeggen dat het allemaal van innogames weg komt. Als het TW team daadwerkelijk om de community geeft dan doen ze hier wat aan in plaats van als hersenloze automaten de commando's van de kneuzen van innogames op te volgen.

Ik snap niet dat mods hier zelfs niet op reageren.. Maak de community(of diegene die er nog van over blijven) toch eens tevreden:(

En natuurlijk geen mod die reageert hier .. :p

Ik had het toch al voorspeld... :p

Ze zullen wel bang zijn als ze zien welke reacties er kwam op de enige mod die zich hier vertoonde :eek:

Goed, even bij het begin beginnen?
Het teruglopende spelersaantal is inderdaad betreurenswaardig, als jij geniale suggesties hebt om dit om te buigen --> stuur mij een privébericht, ik hoor het graag. Echter, zitten wij ook te bedenken hoe we dat nou moeten doen. Alleen, is InnoGames er als bedrijf bij die dus bepaalt hoe en wat.
Zal ik even een praktijkvoorbeeld pakken aangezien je ons "hersenloze automaten" noemt die commando's opvolgen?
Als je werkt bij een bedrijf, en je baas zegt tegen jou "Maak product x op de volgende manier." dan doe jij dat op die manier. Krijg je klachten van klanten, die verwijs je door. En zelf denk je er ook over na, alleen soms kan jij het helaas niet veranderen.
Iedereen is nou eenmaal afhankelijk van zijn baas. Dus dat ik "schijnheilig" vertel dat het van InnoGames komt is logisch, aangezien dat de "baas" is van Tribalwars etc. Dan hebben wij als "onderdeurtjes" geen of nauwelijks inspraak.
Natuurlijk kunnen we wel iets zeggen, alleen de beslissing hangt altijd af bij de mensen van InnoGames. Klachten? Stuur ze naar Duckje en deze antwoord hierop of meld dit dan bij zijn baas, de mensen van InnoGames.

Nu jullie met je andere reacties van "geen mod reageert hier" komen, ook wij hebben iets te doen op een eerste paasdag en op een zondag.
Nu wil ik jullie allemaal hartelijk te woord staan, echter als iedereen mij(ons als TW-Team) afsnauwt en geïrriteerd op reageert en ons de schuld geeft, kan ik moeilijk jullie hartelijk te woord staan, want dan komt het toch niet over.
En trouwens, @luckyluukmans die "reacties" zijn echt niet zo speciaal, is standaard al sinds het begin. Maar ja, als iedereen nou eens constructief in discussie gaat zijn die reacties niet nodig.

Ik snap dat jullie het niet eens met de instellingen zijn, maar dat is al 5 jaar zo onderhand. Iedereen heeft altijd zijn eigen favoriete instellingen, en iedereen zeurt van te voren over de wereld, maar als de wereld zelf komt start iedereen :p.
Voor verdere vragen, vraag ze maar. Privébericht of hier, echter een discussie tussen het Tw-Team en de community wil ik hier niet graag zien want dat loopt toch nergens op uit.
 

DeletedUser

Guest
En jij denkt serieus dat als ik in mijn eentje een bericht stuur naar Duckje, dat dat dan verschil zou gaan uitmaken?
 
Reactiescore
31
En jij denkt serieus dat als ik in mijn eentje een bericht stuur naar Duckje, dat dat dan verschil zou gaan uitmaken?

Als je toch aankaart dat je het er niet mee eens bent bereik je meer dan hier te gaan zeuren daarover. Als je het gewoon netjes en gefundeerd brengt, er wordt altijd naar je geluisterd, echter wereldinstellingen zijn nou altijd eenmaal gewoon lastig en een gevoelig onderwerp.
Maar meningen/kritiek wordt altijd ter harte genomen, gewoon omdat er kritisch gekeken moet worden naar ons, InnoGames maar ook naar de community zelf.
Je mag het ook naar mij sturen hoor, dan leg ik het wel voor aan Duckje.
 

DeletedUser

Guest
Mijn mening over het huidige Tribalwars krijgen jullie nog wel te horen ;)
 

DeletedUser

Guest
Het is dat ik niet zoveel zin meer hebt. Anders had ik zeker gestart.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben altijd net :eek:, alleen was ik gisteren echt pissed omdat ik echt zin had in deze wereld :(
 
Reactiescore
31
Ik ben altijd net :eek:, alleen was ik gisteren echt pissed omdat ik echt zin had in deze wereld :(

Ik verwachtte ook niet anders van je.:p Dat snap ik ook zeker! Dat heb ik vroeger ook vaak zat gehad, mja het is nu eenmaal zo. :(
@Oscar, erg jammer, hoe meer zielen hoe meer vreugd zeggen ze altijd!
 

DeletedUser

Guest
Ik verwachtte ook niet anders van je.:p Dat snap ik ook zeker! Dat heb ik vroeger ook vaak zat gehad, mja het is nu eenmaal zo. :(
@Oscar, erg jammer, hoe meer zielen hoe meer vreugd zeggen ze altijd!

Haha, dat is waar. Ik zie wel.
 

DeletedUser

Guest
Goed, even bij het begin beginnen?
Het teruglopende spelersaantal is inderdaad betreurenswaardig, als jij geniale suggesties hebt om dit om te buigen --> stuur mij een privébericht, ik hoor het graag. Echter, zitten wij ook te bedenken hoe we dat nou moeten doen. Alleen, is InnoGames er als bedrijf bij die dus bepaalt hoe en wat.
Zal ik even een praktijkvoorbeeld pakken aangezien je ons "hersenloze automaten" noemt die commando's opvolgen?
Als je werkt bij een bedrijf, en je baas zegt tegen jou "Maak product x op de volgende manier." dan doe jij dat op die manier. Krijg je klachten van klanten, die verwijs je door. En zelf denk je er ook over na, alleen soms kan jij het helaas niet veranderen.
Iedereen is nou eenmaal afhankelijk van zijn baas. Dus dat ik "schijnheilig" vertel dat het van InnoGames komt is logisch, aangezien dat de "baas" is van Tribalwars etc. Dan hebben wij als "onderdeurtjes" geen of nauwelijks inspraak.
Natuurlijk kunnen we wel iets zeggen, alleen de beslissing hangt altijd af bij de mensen van InnoGames. Klachten? Stuur ze naar Duckje en deze antwoord hierop of meld dit dan bij zijn baas, de mensen van InnoGames.

Nu jullie met je andere reacties van "geen mod reageert hier" komen, ook wij hebben iets te doen op een eerste paasdag en op een zondag.
Nu wil ik jullie allemaal hartelijk te woord staan, echter als iedereen mij(ons als TW-Team) afsnauwt en geïrriteerd op reageert en ons de schuld geeft, kan ik moeilijk jullie hartelijk te woord staan, want dan komt het toch niet over.
En trouwens, @luckyluukmans die "reacties" zijn echt niet zo speciaal, is standaard al sinds het begin. Maar ja, als iedereen nou eens constructief in discussie gaat zijn die reacties niet nodig.

Ik snap dat jullie het niet eens met de instellingen zijn, maar dat is al 5 jaar zo onderhand. Iedereen heeft altijd zijn eigen favoriete instellingen, en iedereen zeurt van te voren over de wereld, maar als de wereld zelf komt start iedereen :p.
Voor verdere vragen, vraag ze maar. Privébericht of hier, echter een discussie tussen het Tw-Team en de community wil ik hier niet graag zien want dat loopt toch nergens op uit.

hier heb je wel een punt
 

DeletedUser

Guest
Goed, even bij het begin beginnen?
Het teruglopende spelersaantal is inderdaad betreurenswaardig, als jij geniale suggesties hebt om dit om te buigen --> stuur mij een privébericht, ik hoor het graag. Echter, zitten wij ook te bedenken hoe we dat nou moeten doen. Alleen, is InnoGames er als bedrijf bij die dus bepaalt hoe en wat.
Zal ik even een praktijkvoorbeeld pakken aangezien je ons "hersenloze automaten" noemt die commando's opvolgen?
Als je werkt bij een bedrijf, en je baas zegt tegen jou "Maak product x op de volgende manier." dan doe jij dat op die manier. Krijg je klachten van klanten, die verwijs je door. En zelf denk je er ook over na, alleen soms kan jij het helaas niet veranderen.
Iedereen is nou eenmaal afhankelijk van zijn baas. Dus dat ik "schijnheilig" vertel dat het van InnoGames komt is logisch, aangezien dat de "baas" is van Tribalwars etc. Dan hebben wij als "onderdeurtjes" geen of nauwelijks inspraak.
Natuurlijk kunnen we wel iets zeggen, alleen de beslissing hangt altijd af bij de mensen van InnoGames. Klachten? Stuur ze naar Duckje en deze antwoord hierop of meld dit dan bij zijn baas, de mensen van InnoGames.

Nu jullie met je andere reacties van "geen mod reageert hier" komen, ook wij hebben iets te doen op een eerste paasdag en op een zondag.
Nu wil ik jullie allemaal hartelijk te woord staan, echter als iedereen mij(ons als TW-Team) afsnauwt en geïrriteerd op reageert en ons de schuld geeft, kan ik moeilijk jullie hartelijk te woord staan, want dan komt het toch niet over.
En trouwens, @luckyluukmans die "reacties" zijn echt niet zo speciaal, is standaard al sinds het begin. Maar ja, als iedereen nou eens constructief in discussie gaat zijn die reacties niet nodig.

Ik snap dat jullie het niet eens met de instellingen zijn, maar dat is al 5 jaar zo onderhand. Iedereen heeft altijd zijn eigen favoriete instellingen, en iedereen zeurt van te voren over de wereld, maar als de wereld zelf komt start iedereen :p.
Voor verdere vragen, vraag ze maar. Privébericht of hier, echter een discussie tussen het Tw-Team en de community wil ik hier niet graag zien want dat loopt toch nergens op uit.

Begin eerst in bij dat je vlaggen niet mee kan nemen naar andere werelden, als ik nu op een nieuwe wereld zou willen spelen moet ik minimaal 30 euro uitgeven aan vlaggen om bij te benen. Dit is overigens ook beter voor innogames omdat dan meer mensen er een 10 aan willen uitgeven om goed te beginnen.

Het wordt ook wel weer eens tijd dat er wat reclame voor TW wordt gemaakt, voor forge of empires wordt bijvoorbeeld veel reclame op tv gemaakt terwijl ik van veel mensen hoor dat het spel vrij saai is. Ook is het misschien een idee om wat geld te investeren in google adwords onder paar bekende browser base strategy games keywords.

Dit zal in het begin wat geld kosten, maar op de langere baan zal het geld opleveren sinds er meer spelers bijkomen en oude spelers weer terugkomen naar het "doodbloedende" spel. Met meer spelers is er ook meer onderlinge competitie en wordt er ook automatisch meer uitgegeven.

Ook moeten jullie de community laten bepalen welke instellingen voor de volgende wereld komen, maak anders 3 verschillende instellingen en laat de community kiezen wat hun willen. Of laat mensen hun ideeën opsturen naar het tw team en dat die een lijstje maken en daaruit gestemd kan worden.

Door kleine veranderingen als dit blijft de community dichter op elkaar omdat er ook daadwerkelijk geluisterd wordt, nu wordt er niks met de mening van de community gedaan en is winst het enige doel. Maar het is nog altijd klant is koning, als jij de klant gelukkig houdt zal het succes (en dus ook de winst groter worden)

Een mooi voorbeeld van een spel dat naar een aantal jaren weer eindelijk na hun community luistert is Runescape, eerst was runescape 200k mensen sterk naarmate hun niet meer naar hun community gingen luisteren en updates er in gingen doen die de spel ervaring verpest door oneerlijke voordelen is de community voor 30% gekrompen. Jagex wou echter nog steeds de winst halen en drukte er een rad van fortuin in waar je voor moet betalen. Gevolg is dat meer mensen Jagex beu waren en runescape nog maar tegen 100k actieve spelers aanzat.

Jagex dacht daarna dat het een goed idee was om met world of warcraft te concurreren door de vechtstijl te veranderen, sinds de spelers juist het oldskool leuk vonden is de community met 50% gedaald tot 50k spelers. In minder dan 3 jaar is 3/4 van de community weg gegaan.

Jagex zag hun winst kelderen (is in filmpje met een van de mods gezegd) en is toen uiteindelijk na 3 jaar de winst van de spelers die nog over waren aan het vervullen, door een old skool runescape er weer in te zetten. En sindsdien is het aantal spelers al met 15k gestegen en is aan het blijven stijgen. En de winst is ook weer flink aan het stijgen.

Als innogames nu gewoon gaat investeren in hun oude spellen in plaats van constant nieuwe games te maken zal de winst op de lange baan veel hoger liggen. Als je niet wilt investeren in iets kun je ook geen winst er uit halen. En ben bang als innogames dit ook niet gaat doen dat over een jaar 20% van de huidige community het ook wel mooi geweest vind.

En niet te vergeten dat nieuwe spelers zullen afgeschrikt worden omdat het spel zo dood is, je kunt als bedrijf maar een eerste indruk maken en als je die verknalt ben je je klant voor eeuwig kwijt.
 

Deleted User - 44652

Guest
Altijd weer hetzelfde gezeur over mensen die willen dat mods antwoorden, of zeggen dat we te bang zijn om te antwoorden, is vermoeiend. De reden dat ik hier eigenlijk niet reageer is omdat ik geen w32 speel, en ook niet van plan ben om te gaan spelen, waarom zou ik hier dan lezen? Nu kom ik er toevallig langs en weer precies hetzelfde wat gebeurd bij alle vorige werelden waar ik dit topic las.

Begin eerst in bij dat je vlaggen niet mee kan nemen naar andere werelden, als ik nu op een nieuwe wereld zou willen spelen moet ik minimaal 30 euro uitgeven aan vlaggen om bij te benen. Dit is overigens ook beter voor innogames omdat dan meer mensen er een 10 aan willen uitgeven om goed te beginnen.

Om even een antwoord te geven, je moet niets. En hoe groot is de kans dat jij (even vanuit gaande dat er 15000 mensen op een wereld starten, en er 10 mensen met een lvl 10 vlag beginnen) deze mensen tegenkomt? Niet zo heel groot. Daarnaast, op het moment dat je groter wordt kom je ze wel tegen, maar dan hebben vlaggen niet zo heel veel zin meer omdat je ze maar op 1 dorp kunt inzetten (corect me if I'm wrong). Daarnaast zie ik nog steeds niet in wat er zo nodig *voordeel* geeft, het belangrijkste; troepen en edels, gaan nog steeds net zo snel (of langzaam). Again, correct me if I'm wrong.

Het wordt ook wel weer eens tijd dat er wat reclame voor TW wordt gemaakt, voor forge of empires wordt bijvoorbeeld veel reclame op tv gemaakt terwijl ik van veel mensen hoor dat het spel vrij saai is. Ook is het misschien een idee om wat geld te investeren in google adwords onder paar bekende browser base strategy games keywords.

Dit zal in het begin wat geld kosten, maar op de langere baan zal het geld opleveren sinds er meer spelers bijkomen en oude spelers weer terugkomen naar het "doodbloedende" spel. Met meer spelers is er ook meer onderlinge competitie en wordt er ook automatisch meer uitgegeven.

Ik denk dat je je ook even moet bedenken of dit wel zin heeft. In principe is TW al een wat ouder spel, en volgens een hoop mensen saai omdat het "text-based" is, het is een tekstspel, wat voor spannends is er nou te zien? Het leukste van dit spel (vind ik dan) is de samenwerking en de vriendschap die je ermee creëert onder stamgenoten en / of bondgenoten, misschien zelfs met je vijanden. Maar hoe breng je dat in reclame? En hoe zorg je ervoor dat mensen lang genoeg blijven en dit zelf meemaken, om reclame te maken?

Daarnaast is InnoGames nog altijd een commercieel bedrijf, en dus verwacht ik dat ze de kosten tegen mogelijke inkomsten willen afwegen. En daar zullen ze heus onderzoek naar doen, ook met de nieuwe PA functies.
Dat InnoGames naar hun *klant* moet luisteren vind ik persoonlijk ook onzin. Op de nieuwe wereld ben jij nog geen klant namelijk. Natuurlijk is het fijn als er een leuke wereld start, maar als er geen leuke wereld is, start je niet, of zoals al eerder gezegd: dan ga je naar een andere server. Ik speel ook op .net, leuke wereld, nohaul, maar wel een andere server.
Ook moeten jullie de community laten bepalen welke instellingen voor de volgende wereld komen, maak anders 3 verschillende instellingen en laat de community kiezen wat hun willen. Of laat mensen hun ideeën opsturen naar het tw team en dat die een lijstje maken en daaruit gestemd kan worden.

Dat gebeurde bij classic 3 als ik me niet vergis: het forum schreeuwde al eeuwen om een nohaul, en er komt een stemming, en wat gebeurd er? Geen nohaul. Op het moment dat een community kiest zijn er altijd mensen tegen, dus dit *gezeik* heb je altijd.

Door kleine veranderingen als dit blijft de community dichter op elkaar omdat er ook daadwerkelijk geluisterd wordt, nu wordt er niks met de mening van de community gedaan en is winst het enige doel. Maar het is nog altijd klant is koning, als jij de klant gelukkig houdt zal het succes (en dus ook de winst groter worden)

Nogmaals, op een nieuwe wereld is de klant geen koning :p. En als jij het er als klant niet mee eens bent, dan ga je weg. Het lullig is echter wel, als InnoGames de enige ontwikkelaar in deze categorie is, kunnen ze doen wat ze willen. Mensen die persé willen spelen blijven wel. En inderdaad, wat ook al eerder is gezegd; iedereen is hier moeilijk aan het doen, maar ik verwacht ook dat het grootste gedeelte gewoon start. Wereld 26 draait (ondanks alle moeite toen) ook gewoon nog steeds, zelfs zonder hele grote verschillen dankzij pa functies:
7ae879698bf58ea2b384634cbe236471.png


Daarnaast is er wel naar de community geluisterd, met de classic 3, met de classic 4, en met wereld 27. Dus zeg niet dat het nooit gebeurd.

En niet te vergeten dat nieuwe spelers zullen afgeschrikt worden omdat het spel zo dood is, je kunt als bedrijf maar een eerste indruk maken en als je die verknalt ben je je klant voor eeuwig kwijt.

Beetje rare opmerking :p. Nieuwe spelers kennen heel het spel niet, en weten niet wat ze moeten verwachten. Is toch alleen maar beter als ze niet worden aangevallen terwijl ze het spel leren? :)

Ik kom dus op dezelfde conclusie uit als enkele anderen al eerder in dit topic, en waar ik altijd op uitkom: Bevallen de instellingen je niet, dan speel je niet. Als je persé met bepaalde instellingen wilt spelen, dan zoek je een wereld met die instellingen op, en zoek je een account, of als de wereld nog niet gesloten is, start je daar.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb een blog geschreven en ingestuurd, daarin staat wat ik vind dat InnoGames fout doet, ik ben benieuwd wat daarop jouw commentaar gaat zijn c0alkiller. Ik vind je argumenten over w26 trouwens nergens op slaan omdat er altijd wel een paar mensen zijn die instellingen niks uitmaken, dat zie je daar.
Verder geef je 3 voorbeelden waarbij er wordt geluisterd naar de community, dit vind ik raar, moet er niet altijd geluisterd worden naar de community?
Ik heb nog niemand horen vragen om nog een kerkenwereld of vlaggenwereld, er wordt juist geroepen naar het tegenovergestelde, maar wordt daar naar geluisterd? Nee.
Verder ben ik van mening dat Duckje of Ramoth hier moet reageren, niet perse iemand zoals jij :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan