W59 - Expose The Stabbers

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Ongeacht hoe erg iemands spionage of bondgenootschap is, hoe kun je er voor kiezen om hem zelf dan direct te kicken en aan te vallen (= stabben)? Dan ben je net zo slecht, dat snap je toch zeker zelf wel. Had hem drie dagen nap aangeboden en hem vervolgens aangepakt. Niemand die er dan een woord over gesproken zou hebben.
 

DeletedUser77689

Guest
Verder heb ik nog niks vanuit chill gehoord dat hun een BG ergens in vinage hadden?
al moet ik zeggen heb ze de laatste 2 dagen ook niet gesproken

Ik zeg ook stel. Oftewel, dit is puur theoretisch. Ik wil enkel aangeven dat mocht er zoiets op hoog niveau plaatsvinden dus: speler van vinage heeft pbg met iemand uit chill vlak voordat er gefront gaat worden dan is de wereld te klein en zal enkel dat al door veel spelers in die stammen als stab gezien worden.

Idd moet ik ook wel mijn mening bijstellen dat direct aanvallen eruit gooien zonder hier degelijk over gesproken te hebben idd ook een stab is aangezien dit in een splitsecond besloten is door een speler die er voordeel uit haalt om Youkiller meteen aan te vallen.


Beide spelers hadden dus meteen op de stablijst gezet moeten worden, en compensatie zou voor beide partijen niet aan de orde moeten zijn. Je wilt een spel zonder stabs, en stabbers aanpakken, beide acties zijn naar mijn mening dusdanig ernstig dat hun bestaansrecht op deze wereld is komen te vervallen en ze het op een andere wereld opnieuw mogen proberen.

Chill zou alle banden met Youkiller moeten verbreken, en Woeste zal uit zijn stam verwijderd moeten worden(goedkeuren van stab) om die stam nog enigszins de schijn van geloofwaardigheid te laten behouden. Omdat Vodka wel een groot aandeel heeft in de keuzes van Youkiller zouden deze spelers een nap moeten afsluiten van een bepaalde tijd.


Ben pas ingetuned vanaf zaterdag dus heb niet helemaal een idee wie allemaal nog meer betrokken zijn bij schimmige zaken. Heb meerdere namen horen vallen, hier zou ook een uitspraak over moeten komen.
 

DeletedUser77689

Guest
Maargoed het feit dat dit is doodgevallen laat eigenlijk wel zien hoe serieus een stablijst is:)
 

DeletedUser78975

Guest
Was op reactie aan het wachten van jokersbrain. Hij gaf zojuist aan er geen tijd voor te hebben...
 

DeletedUser75339

Guest
Was op reactie aan het wachten van jokersbrain. Hij gaf zojuist aan er geen tijd voor te hebben...

Prijs je gelukkig , die wil je hier niet hebben hoor.
Ben al blij voor 1 keer een jannes vrije wereld te hebben.
 

DeletedUser78552

Guest
Als je een MB blijkt voor een speler van een vijandige stam dan lijkt het mij niet een grote stap om meteen te spioneren. Dan ben je in mijn ogen geen nap waard. Bovendien zou hij dan volstaan met def vanuit Vodka/Chill.
 
Reactiescore
3.586
Prijs je gelukkig , die wil je hier niet hebben hoor.
Ben al blij voor 1 keer een jannes vrije wereld te hebben.

'J'

Was op reactie aan het wachten van jokersbrain. Hij gaf zojuist aan er geen tijd voor te hebben...

Ja ik ben destijds voor een reden gestopt met dergelijke topics. Wegens het teveel tijd koste. Ik ken hier geen stammen, spelers namen, weet niet wie in welk kamp zit. Je samenvatting en de discussie erop was me te lang. Als je echt mijn mening wilt weten vat het even in 10 zinnen samen zodat ik het in paar sec kan lezen ofzo :)
 
Reactiescore
1.049
'J'



Ja ik ben destijds voor een reden gestopt met dergelijke topics. Wegens het teveel tijd koste. Ik ken hier geen stammen, spelers namen, weet niet wie in welk kamp zit. Je samenvatting en de discussie erop was me te lang. Als je echt mijn mening wilt weten vat het even in 10 zinnen samen zodat ik het in paar sec kan lezen ofzo :)
Luie kut
 

DeletedUser77689

Guest
Ja ik ben destijds voor een reden gestopt met dergelijke topics. Wegens het teveel tijd koste. Ik ken hier geen stammen, spelers namen, weet niet wie in welk kamp zit. Je samenvatting en de discussie erop was me te lang. Als je echt mijn mening wilt weten vat het even in 10 zinnen samen zodat ik het in paar sec kan lezen ofzo :)

Zie hier de werking van ons rechtsysteem, ingewikkelde kost, verschillend te interpreteren, meerdere uitkomsten.
De rechter (jannes in dit geval) buigt zich even over de 10 regels die geschreven zijn door 1 enkel persoon die nooit zijn eigen partijdigheid geheel uit zijn samenvatting weg kan laten waarna Jannes een uitspraak doet waaraan iedereen ineens gebonden is terwijl jannes al aangeet dat hij geen stammen kent, geen spelers kent en wie in welk kamp zit.

@jokersbrain zou jij niet zelf even duidelijk kunnen maken dat er aan jouw oordeel totaal geen waarde gehecht mag worden en neem afstand van uitspraak doen in deze zaak.

Het spel word op de wereld gespeeld, hier kunnen we lekker bakkeleien maar in de wereld zie je nog helemaal niet dat hier iets mee is gedaan, oftewel echt verspilde moeite


Het idee van stablijst die wel echt werkt is dat iedereen deze aan kan vullen. Typ een bericht met jouw kijk op de situatie en de feiten, stuur je bewijs dat je erbij hebt erbij en laat de lijst zijn werk doen. Als dit bewijs onweerlegbaar is staat het gelijk aan aanpakken die stabber, is dit niet het geval zou erover gediscussieerd kunnen worden zou de gedaagde de verdenkingen kunnen ontkrachten.
Iedereen die waarde hecht aan deze lijst zal een stabber in zijn omgeving wel opruimen zodra hij daar ook voordeel uit haalt. En wil je meer helpen kan je altijd je clears aanbieden aan diegene die gestabt is.

Dit is mijn uitspraak en hier moeten jullie mee doen wat jullie willen.
 
Reactiescore
3.586
Ik doe dan ook geen uitspraak? Overigens als iemand zegt hoe de kampen in elkaar zitten is het heel eenvoudig objectief te kunnen zeggen iets een stab is of niet mits ik wat tijd erin steek waar ik geen zin in heb. Maar wil altijd een uitzondering maken als je onzin gaat praten.
 

DeletedUser77689

Guest
Was op reactie aan het wachten van jokersbrain. Hij gaf zojuist aan er geen tijd voor te hebben...

Ik dacht dat er gewacht werd op jouw oordeel en dat dit onderwerp daarom zo dood is gevallen. Wederom heb ik het dus weer verkeerd, wilde niet aanvallend overkomen. Stel enkel vragen, maargoed is hier een vrijwilliger die een samenvatting wil geven?
 

DeletedUser78975

Guest
Ik dacht dat er gewacht werd op jouw oordeel en dat dit onderwerp daarom zo dood is gevallen. Wederom heb ik het dus weer verkeerd, wilde niet aanvallend overkomen. Stel enkel vragen, maargoed is hier een vrijwilliger die een samenvatting wil geven?

Wilde het best doen, maar beide partijen wilde @jokersbrain én hij bood zich ook nog expliciet aan mits er een samenvatting werd gemaakt. Deze heb ik voor hem gemaakt. Als hij dan achteraf besluit het niet te doen kun je mij inderdaad geen blaam in de schoenen schuiven.
 
Reactiescore
2.303
Er staat echt niemand te wachten op jannes zijn oordeel...
Kan je nog evengoed je hond leren praten, even zinloos is het gebeuren.
 
Reactiescore
3.586
Er staat echt niemand te wachten op jannes zijn oordeel...
Kan je nog evengoed je hond leren praten, even zinloos is het gebeuren.

Tja feiten blijven dat ik nooit bot, nooit stab en een pak moreel spel hanteer. Dan vallen jij en heel je groepje al af om te oordelen :D Hoe gaat het op classic? nvm,..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77689

Guest
Er staat echt niemand te wachten op jannes zijn oordeel...
Kan je nog evengoed je hond leren praten, even zinloos is het gebeuren.

Volgens mij zit juist niemand te wachten op jouw mening (idd evenmin op die van mij)
Je hond leren praten, dus daadwerkelijk een conversatie kunnen voeren met je hond lijkt me verre van zinloos. Waarschijnlijk had jouw hond nu tegen je gezegd dat je je mond moest houden.

Dit topic was toch om stabbers aan te pakken? Volgens mij niet om elkaar af te bekken. Petje af voor diegene die dit serieus geprobeerd hebben maar die moeite is echt voor niks op tw. Enkel de stabbers die niet in de inner circle zitten worden direct aangepakt(geen topic voor nodig) verder worden die stabs enkel gebruikt voor p&p doeleinden. De tegenstander vind de stab altijd extreem ernstig, de stamgenoten vinden dat het wel meeviel. Een enkeling die een mooi oordeel kan vellen en ik denk wel dat Jannes daar wel onder valt. Heeft alleen weinig zin als er toch niks mee word gedaan.

@Jus soli cool dat je hier zo je best voor hebt gedaan maar de moeite is in mijn ogen tevergeefs, hoe kan je nou weer leren van stabs als je toch elke wereld een nieuwe kans krijgt.
 
Reactiescore
3.586
Snap niet waarom deze discussie weer naar bovenkomt. Stabtopics hebben nut, hoor ik vaak van de gedupeerde spelers zelf dat ze moeite hebben om in stammen te raken eens ze een bepaalde naam hebben (alleen daarom al is het de moeite). Zo ook tal van andere voorbeelden.

Of het altijd het gewenste effect heeft zeg ik nee maar dat is zeker geen reden om ermee te stoppen. Jus soli deed in het begin toen ik het nog volgde alles tot in het kleinste detail gewoon erg goed dus heeft er zeker verstand van, mag daarom ook best meer begrip zijn voor zijn inzet.

Heb verder niet de behoefte hier te posten maar zie men naam gewoon de hele tijd verschijnen!
 
Bovenaan