W47: Challenge Guaranteed, or Not?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deleted User - 487936070

Guest
Het hele punt van een echte topstam is juist dat ze ook extreem goed samenwerken;)

Er is wel een minimaal niveau nodig waar de spelers in een topstam aan moeten voldoen. Dat niveau ligt niet al te hoog. Spelers in een topstam hoeven niet per se toppers te zijn.

Zal even een voorbeeld geven. Er zijn genoeg noobstammen in de start waar uitstekend wordt samengewerkt. Echter hebben deze spelers vaak geen flauw benul hoe ze het spel moeten spelen waardoor ze alsnog niet ver kunnen komen.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Wat een leuk idee! Als het een beetje gang krijgt (binnen de community) dan kijken we even of we het W47 P&P forum iets eerder open kunnen doen ;)

Is dit nog een optie? :)
 
Reactiescore
86
Er is wel een minimaal niveau nodig waar de spelers in een topstam aan moeten voldoen. Dat niveau ligt niet al te hoog. Spelers in een topstam hoeven niet per se toppers te zijn.

Zal even een voorbeeld geven. Er zijn genoeg noobstammen in de start waar uitstekend wordt samengewerkt. Echter hebben deze spelers vaak geen flauw benul hoe ze het spel moeten spelen waardoor ze alsnog niet ver kunnen komen.

Daarom zei ik ook 'ook' -> goede samenwerking is dus niet het enige benodigde. Overigens ligt het niveau voor een echte topstam van de gemiddelde speler in die stam toch wel hoog hoor, als je dat ontkent dan heb je ofwel nog nooit in een echte topstam gespeeld ofwel kan je niet onderscheiden wat echte topstammen van andere stammen onderscheid.
 

DeletedUser62190

Guest
Elk account in een topstam heeft een gemiddeld hoog niveau. Natuurlijk zijn er ook spelers in topstammen die wat minder zijn en het zelfs helemaal niet kunnen in hun eentje, maar je zult altijd één of meerdere spelers op een account vinden die van een bepaald hoog niveau zijn.

De echte noobstammen hebben eerst onrealistische doelen, die hoe verder de wereld vordert worden bijgesteld en een stuk lager liggen dan die van niet-noobstammen. In mijn beleving kunnen deze stammen wel ver komen en zeker een bepalende rol spelen in de wereldpolitiek en in conflicten. Maar het is duidelijk dat ze nooit nummer 1 zullen worden.
 

DeletedUser62190

Guest
Joo Bas, ken je me nog?:D

Ja ik ken je nog :p Het zou erg raar zijn voor mij als ik de meest bepalende speler voor mij uit mijn beste wereld vergeten zou zijn. Dat je mij nog kent verbaasd me eerlijk gezegd meer.

Ik ga het weer proberen op w47, net als op eigenlijk alle werelden.
 

DeletedUser

Guest
Veel 'goede' spelers = veel verschillende sterke karakters/meningen, je gaat mij niet wijsmaken dat al deze goede spelers allemaal met elkaar gaan samenwerken tegen noobs. Daar botsen sommige karakters te sterk voor, alsook dat veel al een verleden zullen hebben met anderen..

Daarom rekruten winnende/goed presterende (premade) stammen dan ook vaak een bepaald soort type speler/acc's dat aan de kwaliteiten voldoet en aansluit in grote lijnen op de kijk van de gehele stam.
 

DeletedUser68249

Guest
Officieel, kevin op killerstyle, ben benieuwd wat de wereld oms gaat brengen
 
Reactiescore
2.490

DeletedUser74396

Guest
Je uitleg klopt wel maar wat je vraagt is niet bepaald realistisch. Precies of er een algemene regel kan gemaakt worden dat elke stam op w47 max 8 leden mag hebben dat is onmogelijk. In een latere fase is dat bespreekbaar. Geen persoonlijke afspraken kan ook niet natuurlijk en neem je een deel van het tactisch aspect weg uit TW daar ben ik niet eens voorstander van.
Continentoverschreidende stammen id start is ook onmogelijk.
Recruits uit vijandige stammen ben ik groot voorstander van maar ook dat is niet bepaald realistisch aangezien die spelers gewoon een weekje uit hun stam gaan en dan overlopen naar de vijand (onrechtstreeks dus)



Wat zijn de topstammen in de beginfase? Zeer moeilijk te zeggen natuurlijk tenzij we elke stam nauwkeurig gaan screenen maar dat lijkt me onbegonnen werkt. Ik ben hier wel voorstander van maar dan in een latere fase van het spel.
Ik snap dat mijn voorstel niet realistisch was. Ik spreek dan ook zeer zwart wit op het AF. Men mag al blij zijn als er in mindere mate geluisterd wordt naar een idee, maakt niet uit van wie, dan kan je dus beter je idee zo groot opblazen dat de 'middenweg' die iedereen acceptabel vind eigenlijk je oorspronkelijke idee is. Is dat geen deel van de P&P hier? De massa mee krijgen?

Dit neemt niet weg dat ik punten aan haal waar veel spelers problemen bij hebben.
Is er dan geen manier om dit weg te krijgen?

Veel 'goede' spelers = veel verschillende sterke karakters/meningen, je gaat mij niet wijsmaken dat al deze goede spelers allemaal met elkaar gaan samenwerken tegen noobs. Daar botsen sommige karakters te sterk voor, alsook dat veel al een verleden zullen hebben met anderen..
Je onderschat het laffe gedrag van zo goed als elke new gen speler.
Ik heb al zo vaak gezien dat spelers die elkaar absoluut niet kunnen uitstaan toch gaan samen komen in 1 stam.
Niet omdat ze zich in die stam goed kunnen amuseren en dit spelletje daar leuker vinden, maar omdat ze anders wel eens tegen een speler zouden moeten vechten die even goed of beter is als hen. En wie houd er nu van een uitdaging :rolleyes:
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Je onderschat het laffe gedrag van zo goed als elke new gen speler.
Ik heb al zo vaak gezien dat spelers die elkaar absoluut niet kunnen uitstaan toch gaan samen komen in 1 stam.
Niet omdat ze zich in die stam goed kunnen amuseren en dit spelletje daar leuker vinden, maar omdat ze anders wel eens tegen een speler zouden moeten vechten die even goed of beter is als hen. En wie houd er nu van een uitdaging :rolleyes:

Ik denk dat het ego gehalte van de mensen in dit topic hoger ligt dan normaal, dus dat het wel een afgang zal zijn voor velen om bepaalde gevechten te ontwijken en voor een simpele diplomatieke overwinning kiezen. Uiteraard heb je voldoende lafaards die koste wat het kost bij een 'topstam' willen. We gaan het allemaal zien Daan :)
 

DeletedUser3435

Guest
Staan hier weer heel wat namen tussen die waarschijnlijk een maandje gaan spelen en dan quitten. Dat je Jokersbrain er mee in betrekt komt ook niet ten goede van het niveau van spelers dat je aantrekt.. Voor de rest heel leuk iniatief. :D Ook goed idee ivm diplomatische betrekkingen en stammen, anders heb je sowieso weer één stam waar alle overactieve spelertjes inzitten die de rest gewoon recruit.
 
Reactiescore
3.584
Omdat w47 op dergelijk korte termijn zal starten heeft het nog weinig zin, misschien voor w48? (Topic mag jedan mid-februari starten)

CBC doelde op het feit of het forum van w47 al geopend kon worden. Jij haalde in je post aan dat die mogelijk al eerder geopend kon worden.

Staan hier weer heel wat namen tussen die waarschijnlijk een maandje gaan spelen en dan quitten. Dat je Jokersbrain er mee in betrekt komt ook niet ten goede van het niveau van spelers dat je aantrekt.. Voor de rest heel leuk iniatief. :D Ook goed idee ivm diplomatische betrekkingen en stammen, anders heb je sowieso weer één stam waar alle overactieve spelertjes inzitten die de rest gewoon recruit.

Niemand heeft mij erbij betrokken Krepox het idee komt oorspronkelijk van mij, JordI heeft het mooi op papier uitgewerkt (hij wou het ook) en hij kreeg de eer het te posten, je uitspraak is dus niet alleen fout maar ook gewoon overbodig laat je gehaat maar voor w42 en hou dit ontopic en enkel over w47 gaan. Als dat niet teveel gevraagd is natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.490
CBC doelde op het feit of het forum van w47 al geopend kon worden. Jij haalde in je post aan dat die mogelijk al eerder geopend kon worden.

Ik lees de posts ja, dus ik weet wat hij bedoelde ;) Is het niet zo dat mooie initiatieven niet herhaald kunnen worden?
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Nee dat kan niet.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
Ik lees de posts ja, dus ik weet wat hij bedoelde ;) Is het niet zo dat mooie initiatieven niet herhaald kunnen worden?

Ja toch wel jammer. Denk toch wel dat het al open had gekund, ondanks dat het nog maar 2,5 dag is. Ik weet zeker dat het al de nodige leuke discussies had kunnen opleveren. :D

Staan hier weer heel wat namen tussen die waarschijnlijk een maandje gaan spelen en dan quitten. Dat je Jokersbrain er mee in betrekt komt ook niet ten goede van het niveau van spelers dat je aantrekt.. Voor de rest heel leuk iniatief. :D Ook goed idee ivm diplomatische betrekkingen en stammen, anders heb je sowieso weer één stam waar alle overactieve spelertjes inzitten die de rest gewoon recruit.

Jannes heeft 't al perfect uitgelegd.
 
Reactiescore
3.584
Ik lees de posts ja, dus ik weet wat hij bedoelde ;) Is het niet zo dat mooie initiatieven niet herhaald kunnen worden?

Prima, ik zal je verkeerd begrepen hebben aangezien ik dacht dat jij het verkeerd begreep ;) Mooie initiatieven kunnen zeker herhaald worden maar zo werkt het in de praktijk niet. Er zijn slechts een beperkt aantal interessante spelers waardoor je meerdere spelers zou kunnen lokken op een wereld en die spelers gaan niet elke wereld starten :D Dus helaas zal het nooit hetzelfde effect gaan hebben als op w47 of je moet weer anderhalfjaar wachten.

Btw kan het AF daar toch al open zoals je zei dat je ging proberen te doen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan