1. Voordat je kan participeren op het forum dien je je eerst te registreren.

Druk hier om je te registreren!
    Ontzet Notitie

Veelgestelde Vragen (F.A.Q.)

Discussie in 'Vragen' gestart door Ramoth, 23. dec 2009.

Deel Deze Pagina

1. killer gast

killer gast

Lid geworden:
    19. mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn eigenlijk maar twee (stiekem drie) verklaringen voor:

1) Op bepaalde fora is deze functie uitgeschakeld, het is daarom niet mogelijk op deze fora iemand te bedanken (bijvoorbeeld het Bugs-en foutenforum);
    2) Je kan per dag maar 50 posts bedanken, daarna moet je dus een dag wachten voor je weer kan bedanken;
    3) Jouw computer heeft een oude cache geladen waardoor de knop niet zichtbaar was (lijkt me heel onwaarschijnlijk).

Verder staat het, zoals Famdecibel al zegt, uiteraard niet bij je eigen reactie.

2. .Pair of Kingz

.Pair of Kingz

Lid geworden:
    21. okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
  3. cefreak06@

cefreak06@

Lid geworden:
    1. mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagje over het moraal.
    hoe werkt het eigenlijk ? de berekening ervan want ik weet wel dat dat je helpt of tegenvalt voor je troepen maar ik heb op wereld 30 150 000 punten en als ik iemand van 7 000 punten aanval is het moraal 67 maar als iemand van 460 000 punten mij aanvalt is moraal toch 100.
    dat snap ik niet bepaalt hoe dat ongeveer werkt.
    een woordje uitleg aub?

4. .Spartan

.Spartan Guest

Een speler van 7k heeft wss 1-3 dorpen. Dat is nogal weinig. Aangezien jij er zo'n pakweg 18 hebt kan jij jezelf veel beter verdedigen. Dit gaat dus allemaal op perspectief. Reken het maar eens uit.

460k is 3x zoveel als 150k

Terwijl 150k 21x zoveel is als 7k...

5. trepaulo

trepaulo Guest

Moraal (tijd onafhankelijk) wordt ongeveer zo berekend: punten van de verdedigger/punten van de aanvaller + 30%
    Waarbij de max 100% is.
    Bij tijdsafhankelijke moraal, komt er nog een constante bij maal de tijd die de server al bezig is.
    (Pv/Pa+0.3+k*t)

6. Perfect Hatred

Perfect Hatred

Lid geworden:
    13. dec 2009
    Leuk Bevonden:
    239
    Als ik een bonusdorp zou hebben van bijv 100% extra ijzerproductie, en ik heb een vlag van 10% grondstoffen productie, hoe gaat dat dan in z'n werk?

Basis => 100% extra => Vlag neem ik aan? Dus dat je met die vlag van 10% in principe 20% extra zou krijgen, of heb ik het fout? Dat zou dan uitkomen op 10560

Op snelheid 2 zou ik (als het niet werkt zoals hierboven) 4800 + 10% + 4800 = 10080 krijgen. Klein verschil maar het is er wel... Ik neem aan dat iedereen hier het antwoord op weet :p Ik heb een tijdje niet gespeeld en de laatste keer dat ik een bonusdorp in mijn bezit had op een vlaggenwereld moet nog ooit komen :p

7. dragonfriend723

dragonfriend723

Lid geworden:
    11. sep 2012
    Leuk Bevonden:
    499

Even een screentje van een eigen bonusijzerdorpje met gs vlag genomen. Basisproductie is er 2880, dus he effect van de vlag gaat op de basisproductie, niet op de verdubbelde, anders zou ik iets in de 6k+ per uur moeten uitkomen.

8. Is het mogelijk om met een andere stam een vertrouwd gedeeld forum te hebben voor de leiding, zodat de leden het niet kunnen zien?

9. Rise Against

Rise Against

Lid geworden:
    24. sep 2008
    Leuk Bevonden:
    889
    Jij kunt het vertrouwd maken en dan kunnen jou leden het niet zien en ik geloof dat de andere stam dit ook moet doen en anders is dat automatisch zo

10. Dr. Hannibal Lecter

Dr. Hannibal Lecter

Lid geworden:
    22. nov 2011
    Leuk Bevonden:
    287
    Automatisch;)

11. dragonflo

dragonflo

Lid geworden:
    9. dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij gebeurd dat alleszins veel te vlug. Na 3 dagen zijn ze al weg. :( Moet ik opnieuw verkennen.

12. Poo.

Poo.

Lid geworden:
    30. jul 2013
    Leuk Bevonden:
    771
    probeer eens spelinstellingen aan te passen.
    'Verwijder gearchiveerde berichten na:' staat er. Zet dat op 20 maanden ofzo.

13. Rise Against

Rise Against

Lid geworden:
    24. sep 2008
    Leuk Bevonden:
    889
    heeft geen zin ;)
    als je meer dan "zoveel" berichten hebt gaan de oudsten weg, dus als je veel farmed ben je ze zo kwijt.

14. Poo.

Poo.

Lid geworden:
    30. jul 2013
    Leuk Bevonden:
    771
    Dat zal niet de reden zijn. Want dan heb je steeds vernieuwde rapportjes, terwijl hij zei dat hij steeds opnieuw moet scouten ;)

15. Rise Against

Rise Against

Lid geworden:
    24. sep 2008
    Leuk Bevonden:
    889
    Dat heb ik ook, na een paar farms zijn bepaalde dorpen uit de FA, terwijl er genoeg grondstoffen in zitten en ik er rapportjes van heb

16. Poo.

Poo.

Lid geworden:
    30. jul 2013
    Leuk Bevonden:
    771
    Ach zo. Laten we dan hopen dat de komende update dat verhelpt.

17. dragonflo

dragonflo

Lid geworden:
    9. dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vermoed dat het echt een tijdlimiet is van min of meer 3 dagen en geen bericht aantal limiet. Ik moet nu al die grotten opnieuw gaan aanvallen. :(

18. KleintjeCaro

KleintjeCaro

Lid geworden:
    7. apr 2014
    Leuk Bevonden:
    10
    Als je rapportjes in je archief zet heb je nergens last van. :D

19. Nikolaas II

Nikolaas II

Lid geworden:
    19. jun 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe vraag; ik ben gewend aan millisecondenwerelden. Daar speelt de volgorde niet, maar in secondenwerelden (w39 in mijn geval) wel.

Het is mogelijk dat verscheidene commando's in dezelfde seconde moeten worden uitgevoerd. Vannacht had ik enkele aanvallen en een snipepoging van mijzelf in dezelfde seconde. De aanvallen waren natuurlijk eerst verzonden, en ik verwachtte dat de snipepoging wel als laatste zou worden uitgevoerd. Dat viel tegen, want blijkbaar was die het eerst aan de beurt, en werden mijn snipetroepen eerst aangevallen door de eerste veeg in die seconde.

Hoe wordt bepaald welke opdracht eerst uitgevoerd wordt? Dan kan ik daar rekening mee houden. Zoiets zou toch ergens op de wiki moeten staan?

20. Vanquisher.

Vanquisher.

Lid geworden:
    12. okt 2012
    Leuk Bevonden:
    84
    Je snipe kwam zeker uit het dorp zelf ?
    want terug kerende aanvallen komen nog weer voor de aankomende aanvallen heb ik laatst begrepen :p