Veelgestelde Vragen (F.A.Q.)

Reactiescore
25
Tribal Wars FAQ

Dit is de FAQ van Tribal Wars; FAQ staat voor Frequently Asked Questions en is een lijst met veelgestelde vragen. Mocht je een vraag hebben kan je deze hier zoeken en zo meteen het antwoord vinden. Staat je vraag er niet bij dan kan je altijd een nieuw onderwerp openen in het Vragen-forum. Mocht een antwoord onduidelijk zijn kan je ook altijd hier verduidelijking vragen. In deze FAQ wordt soms verwezen naar de hulppagina's, let erop dat je linksboven je eigen wereld nog moet kiezen!
Mocht je een vraag missen waarvan jij vindt dat deze erbij moet, of iets anders willen opmerken over de FAQ, stuur dan een PM naar Kaneel of Ramoth.

Met dank aan BeNnOo, Kaneel en Ramoth voor het samenstellen van deze nieuwe FAQ.

Neem ook zeker een kijkje in de wiki van Tribalwars.nl voor extra informatie.

De FAQ is in een aantal thema's onderverdeeld, waaronder:
Inhoudsopgave

 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 9131

Guest
Oh wacht, ik heb al gevonden. Vreemd (zit nu laptop namelijk)

Op mijn computer was die knop er helemaal niet..

Iemand verklaring?

Er zijn eigenlijk maar twee (stiekem drie) verklaringen voor:

1) Op bepaalde fora is deze functie uitgeschakeld, het is daarom niet mogelijk op deze fora iemand te bedanken (bijvoorbeeld het Bugs-en foutenforum);
2) Je kan per dag maar 50 posts bedanken, daarna moet je dus een dag wachten voor je weer kan bedanken;
3) Jouw computer heeft een oude cache geladen waardoor de knop niet zichtbaar was (lijkt me heel onwaarschijnlijk).

Verder staat het, zoals Famdecibel al zegt, uiteraard niet bij je eigen reactie.
 

DeletedUser46990

Guest
vraagje over het moraal.
hoe werkt het eigenlijk ? de berekening ervan want ik weet wel dat dat je helpt of tegenvalt voor je troepen maar ik heb op wereld 30 150 000 punten en als ik iemand van 7 000 punten aanval is het moraal 67 maar als iemand van 460 000 punten mij aanvalt is moraal toch 100.
dat snap ik niet bepaalt hoe dat ongeveer werkt.
een woordje uitleg aub?
 

DeletedUser

Guest
vraagje over het moraal.
hoe werkt het eigenlijk ? de berekening ervan want ik weet wel dat dat je helpt of tegenvalt voor je troepen maar ik heb op wereld 30 150 000 punten en als ik iemand van 7 000 punten aanval is het moraal 67 maar als iemand van 460 000 punten mij aanvalt is moraal toch 100.
dat snap ik niet bepaalt hoe dat ongeveer werkt.
een woordje uitleg aub?

Een speler van 7k heeft wss 1-3 dorpen. Dat is nogal weinig. Aangezien jij er zo'n pakweg 18 hebt kan jij jezelf veel beter verdedigen. Dit gaat dus allemaal op perspectief. Reken het maar eens uit.

460k is 3x zoveel als 150k

Terwijl 150k 21x zoveel is als 7k...
 

DeletedUser

Guest
Moraal (tijd onafhankelijk) wordt ongeveer zo berekend: punten van de verdedigger/punten van de aanvaller + 30%
Waarbij de max 100% is.
Bij tijdsafhankelijke moraal, komt er nog een constante bij maal de tijd die de server al bezig is.
(Pv/Pa+0.3+k*t)
 
Reactiescore
372
Als ik een bonusdorp zou hebben van bijv 100% extra ijzerproductie, en ik heb een vlag van 10% grondstoffen productie, hoe gaat dat dan in z'n werk?

Basis => 100% extra => Vlag neem ik aan? Dus dat je met die vlag van 10% in principe 20% extra zou krijgen, of heb ik het fout? Dat zou dan uitkomen op 10560

Op snelheid 2 zou ik (als het niet werkt zoals hierboven) 4800 + 10% + 4800 = 10080 krijgen. Klein verschil maar het is er wel... Ik neem aan dat iedereen hier het antwoord op weet :p Ik heb een tijdje niet gespeeld en de laatste keer dat ik een bonusdorp in mijn bezit had op een vlaggenwereld moet nog ooit komen :p
 

DeletedUser65921

Guest
6v2OM.png


6v2SK.png


Even een screentje van een eigen bonusijzerdorpje met gs vlag genomen. Basisproductie is er 2880, dus he effect van de vlag gaat op de basisproductie, niet op de verdubbelde, anders zou ik iets in de 6k+ per uur moeten uitkomen.
 

DeletedUser

Guest
Is het mogelijk om met een andere stam een vertrouwd gedeeld forum te hebben voor de leiding, zodat de leden het niet kunnen zien?
 
Reactiescore
1.367
Jij kunt het vertrouwd maken en dan kunnen jou leden het niet zien en ik geloof dat de andere stam dit ook moet doen en anders is dat automatisch zo
 

DeletedUser6918

Guest
|Mededelingen & Berichten|


Q. Waar zijn mijn oude berichten gebleven?

A. Op een gegeven moment worden oude berichten automatisch gewist, je kunt deze dan ook niet meer terugkrijgen. Heb je een Premium Account dan kan je een groep aanmaken voor je oude berichten, wanneer je ze naar deze groep verplaatst zullen ze niet worden verwijderd.
Bij mij gebeurd dat alleszins veel te vlug. Na 3 dagen zijn ze al weg. :( Moet ik opnieuw verkennen.
 
Reactiescore
1.367
probeer eens spelinstellingen aan te passen.
'Verwijder gearchiveerde berichten na:' staat er. Zet dat op 20 maanden ofzo.

heeft geen zin ;)
als je meer dan "zoveel" berichten hebt gaan de oudsten weg, dus als je veel farmed ben je ze zo kwijt.
 
Reactiescore
746
heeft geen zin ;)
als je meer dan "zoveel" berichten hebt gaan de oudsten weg, dus als je veel farmed ben je ze zo kwijt.

Dat zal niet de reden zijn. Want dan heb je steeds vernieuwde rapportjes, terwijl hij zei dat hij steeds opnieuw moet scouten ;)
 
Reactiescore
1.367
Dat zal niet de reden zijn. Want dan heb je steeds vernieuwde rapportjes, terwijl hij zei dat hij steeds opnieuw moet scouten ;)

Dat heb ik ook, na een paar farms zijn bepaalde dorpen uit de FA, terwijl er genoeg grondstoffen in zitten en ik er rapportjes van heb
 

DeletedUser6918

Guest
Ik vermoed dat het echt een tijdlimiet is van min of meer 3 dagen en geen bericht aantal limiet. Ik moet nu al die grotten opnieuw gaan aanvallen. :(
 

DeletedUser70296

Guest
Nieuwe vraag; ik ben gewend aan millisecondenwerelden. Daar speelt de volgorde niet, maar in secondenwerelden (w39 in mijn geval) wel.

Het is mogelijk dat verscheidene commando's in dezelfde seconde moeten worden uitgevoerd. Vannacht had ik enkele aanvallen en een snipepoging van mijzelf in dezelfde seconde. De aanvallen waren natuurlijk eerst verzonden, en ik verwachtte dat de snipepoging wel als laatste zou worden uitgevoerd. Dat viel tegen, want blijkbaar was die het eerst aan de beurt, en werden mijn snipetroepen eerst aangevallen door de eerste veeg in die seconde.

Hoe wordt bepaald welke opdracht eerst uitgevoerd wordt? Dan kan ik daar rekening mee houden. Zoiets zou toch ergens op de wiki moeten staan?
 
Bovenaan