Val van Quiem

DeletedUser

Guest
Als UA1 niet door rekrutering wou winnen, waarom rekruteren jullie dan MethaMorphossus voor het Astronomie geheim?

Als je eerst weer goed gaat lezen, dan weet je het antwoord al. en of het staat bij het topic Einde van W27
 

DeletedUser66217

Guest
Rare discussies hier..

Het vallen van Quiem is niet door UA1 en bondgenoten, maar door Quiem zelf. Dat lijkt me het standpunt dat de meeste Ex-quiem'ers verdedigen.

Grappig.

Het grootste deel van de tijd hebben ze staan blazen als zijnde top-stam, top-spelers. Pro's en wat nog.

Veel van Quiem is nochtans groot geworden door internen en rekruteren (en fuseren, zal het er maar apart bijzetten).

Het argument dat je nu aanhaalt dat het niet indrukwekkend is om inactieve accounts aan te vallen.. klopt. Net zomin als het indrukwekkend is om vanuit een enorme overmachtspositie accountjes aan te vallen die tot 3 keer kleiner zijn. Iets waar jullie jezelf indertijd danig voor op de borst klopten.

Dan zijn er spelers en stammen opgestaan die individueel misschien wel allemaal moesten onderdoen voor Quiem, maar dankzij teamwork en doorzettingsvermogen er toch in slagen om de nodige klappen te incasseren en zelf aardig wat slaag uit te delen.

Wat er niet altijd bij gezegd wordt is dat er op toppunten in de oorlog ook enorm veel vv's gedraaid werden binnen die alliantie, sommige mensen in UA1 - Trill. - SF. hebben echt topprestaties neergezet, niet altijd rechtstreeks merkbaar via hun eigen accounts, maar wel door vv's te draaien waar nodig.

Dit gebeurde blijkbaar niet in Quiem, spelers inactief, gecleared, geedelt en gestopt.

Dan stel ik me de vraag, hoe top was Quiem eigenlijk? Want nu lijkt het me eerder dat ze al van het begin af niet veel meer dan gebakken lucht waren. ( op enkele uitzonderingen na!)

Er kan altijd eens iemand inactief worden door omstandigheden. Maar dan 'is' het geen topspeler meer. Het was misschien een goede speler, maar die heeft het niet kunnen waarmaken. Jammer maar helaas.
Maar de frequentie waarbij spelers in Quiem plots inactief werden, net wanneer er actie te beleven viel.... tja, daar zet ik me wel vraagtekens bij.
Voor het wegvegen van kleintjes, of bij een massa wat aanvalletjes versturen, of internen/fuseren en what not, daar was er voldoende tijd en activiteit voor.. maar om op kritische momenten hun eigen account of die van stamgenoten te verdedigen, dan wordt het plots moeilijk?

Enfin, misschien is mijn definitie voor top speler lichtjes anders dan voor de meesten.. maar ik zet m'n petje enkel af voor degenen die blijven vechten voor hun stam en account. Degenen die stoppen wanneer de wind uit hun zeilen valt.. misschien wel beloftevol, maar zeker geen topspeler.

En een zeker arrogantie zal wel bij de positie horen die ze zo lang gehad hebben. Dat kan en mag, vind ik. Enkel moet je ook wel mans genoeg zijn om de kritiek te slikken als je uiteindelijk het deksel op de neus krijgt :)
Zelfde geld nu ook voor UA1.. op dit moment staan we zeer sterk, en dat mag gerust gehoord worden. Maar als we doorgaan, dan kunnen we ons aan dezelfde steen stoten.

Alle andere posts zijn al voor mij beantwoord, ik vind dat je inderdaad duidelijk weergeeft wat er is gebeurd. Overigens stoor ik me enigszins aan het aantal alinea's die je gebruikt.. Totaal onnodig, maar dat daargelaten. Ik steun deze mening dan ook in grote lijnen.

Zijn punt is overigens vrij duidelijk @IFuture, Quiem is het niet eens met dat UA1 etc etc ze hebben verslagen.. Maar daarnaast is het logisch dat dat niet gebeurde, omdat zoals hier boven staat.. Quiem veel, veel meer slagkracht had die communicatief veel sterker was.

Het is dan ook waar, de oppositie heeft niet de grote rol gespeeld in deze val, maar dat is dan ook niets meer of minder dan logisch.

@Faznate, thanks. :)
 

DeletedUser

Guest
In mijn ogen hebben jullie zelf niet zoveel aandeel in het verslagen van Quiem. Jullie zijn het zo rooskleurig in voor julliezelf, maar jullie zouden beter de waarheid onder ogen komen. Quiem heeft zichzelf kapot gemaakt en daar hebben jullie maar weinig mee te maken. Zoals ik (denk ik) al gezegd heb, is de inactiviteit van de leden (waarvan ik weet) helemaal niet aan jullie te danken.
Quiem heeft zich intern kapot gemaakt, wij hebben dat afgestraft en vervolgens daardoor erger gemaakt. Het zijn allemaal dominosteentjes, hoe klein ze ook mogen zijn in jouw mening.

1. Uit welk kamp kwam het zinnetje 'Jullie moeten niet trots zijn op zulke prestaties.'? Juist, van jullie dacht ik. Nogal hypocriet dat jullie nu zelf afkomen dan. Soms blijf ik denken dat je de situatie in Quiem niet goed snapt(e). Er waren geen vv'ers. Dat is het hele punt lol. Niemand wou vv draaien. De helft was inactief, de andere helft was egoïstisch/gedemotiveerd om te deffen. Dan is het nogal moeilijk om zonder speler/vv'er een account te deffen, vind je niet?
Dat zijn mijn woorden ja. Ik heb dan ook nergens lopen opscheppen toen ik bv demolition team neerhaalde of toen xanthi brak. Heb je mij toen ergens trots horen wezen? Of pakweg bij het vallen van Quiem? Nee, ik vind het zonde dat Quiem viel en al helemaal de manier waarop. Je wilt de vijand verslaan als ie op zijn sterkst is.
Bij xanthi was ik zelfs teleurgesteld, voornamelijk toen ik hoorde dat Vitalise (en zijn co) gestopt was. Zo'n dingen gaan op voor enkele accounts. Zoals hoe Quiem erdoor is geraakt bij The Interner. Dat was vergelijkbaar.
Maar als je een stam hebt, een stam van 28 leden nota bene, en niemand wilt VV draaien? Dan weet je dat de soep al koud is. Op dit moment deed Quiem dan aan zichzelf geen eer meer en was het al lang geen topstam meer.
Ik zeg simpelweg dat het vallen van Quiem komt door strategische blunders van de Quiem-leiding en door het goed samenspel van de alliantie.
We hadden ook wel wat geluk dat de juiste spelers op de juiste plaats lagen natuurlijk. Of ga je nu ook afbreuk doen aan de uitstekende defensieve prestaties van ons? Oud-Area heeft zich steeds goed verzet tegen alle aanvallen. Alleen bij The Interner zijn ze erdoor geraakt doordat hij er net niet was. Maar mij heb je nooit excuses horen maken.


Ja, wie weet waren we er wel bovenop gekomen, maar blijkbaar heeft de vijand van TBR dan meer tijd gelaten/kansen laten liggen dan jullie gedaan hebben. Daarbovenop komt er dan nog bij dat je een actieve en enthousiaste leider moet hebben die de leden motiveert..
TBR speelde gewoon beter samen, de vijand deed dus wat ze konden. Pipi langkous uit Quiem zit er nog steeds in. Ik weet niet of het de originele is maar zoja dan kan ze dat wel bevestigen. De leiding in TBR was wel de beste die ik ooit geweten heb in al de jaren dat ik TW speel. Dus dat speelt mee.

Hier geef ik je volledig gelijk in! Maarja, als ik dan zeg dat het deels Baba's schuld is, dan wordt er gereageerd met 'Je moet de schuld niet op iets anders steken'. Moest Baba gewoon de leiding overgegeven hebben (aangezien hij zelf zo inactief was als iets), dan hadden we ten minste geen leidersloze stam.
Het is deels Baba schuld vind ik. En dan vooral het recruiten van Gminds. No offence aan Gminds, maar zo 2 groepen samenbrengen loopt oftewel goed af maar de kans is vaak groter dat het dit niet doet. Waarom ga je dan 2 stammen samenbrengen die op zichzelf goed draaiden?

Zoals ik al zei hebben jullie er weinig tot niets mee te maken, met de inactiviteit. Jullie denken dat er inactiviteit is door jullie aanvallen? Dat de sfeer slechter werd door jullie? FOUT!
De sfeer werd slechter doordat er niet meer gereageerd werd op het forum, doordat niemand zich nog aanbood als vv'er, doordat er geen leiding was,... Waarschijnlijk zal er wel een enkeling geweest zijn die vluchte van het vele defwerk, maar dat is dan ook alles.
Ik zeg niet dat wij de inactiviteit in de hand hebben gewerkt. Maar ik denk wel dat we sfeer mee hebben laten zakken. Dat heb ik namelijk ook gehoord van Quiem-spelers. Dat de inactiviteit daalt is 1 ding, dat je op hetzelfde moment 4 a 5 stamgenoten ziet breken is wat anders!

En over wie heb je het dan? :)
Nu vooral over die lloll king. Het feit dat zelfs zijn ex-stamgenoten hem terecht moeten wijzen zegt wel wat. En natuurlijk om de zever dat ie blijft neerzetten.

Serieus ga je eindigen met zo'n rapportjes? Dat heb je van elk account.
Dat kan bij iedereen voorvallen hoor :eek:
Dat siert je niet, voor het beetje dat ik je ken weet ik dat je beter bent dan dat :)

Nu goed, laten we het er gewoon op houden dat we van mening verschillen wat betreft bepaalde zaken. Ik heb nooit in Quiem gezeten dus ik bekijk het met een andere bril, dat is maar normaal. Maar ik laat deze discussie voor wat ze is en respecteer je mening.
 

DeletedUser51575

Guest
Nahja, aangezien ik blijkbaar de enige ben die het standpunt van Quiem enigzins probeer de verdedigen, hoeft het voor mij ook al niet meer, kga hier niet blijven teksten typen, ieder heeft toch zijn eigen idee over Quiem, wat ook normaal is. :p En blijkbaar kan het niemand van Quiem iets schelen wat er van deze situatie gezegd wordt.

Over die rapportjes.. Ik kon het me niet laten, Mike stuurde op korte tijd wat van die rapportjes door naar me en aangezien je juist iets zei dat Quiem 'overschat' werd, mocht dit wel gepost worden imo.

Ach, ik laat hen lekker, ik was toch al niet meer van plan om terug te komen op w27.. :p
 

DeletedUser52513

Guest
Nahja, aangezien ik blijkbaar de enige ben die het standpunt van Quiem enigzins probeer de verdedigen, hoeft het voor mij ook al niet meer, kga hier niet blijven teksten typen, ieder heeft toch zijn eigen idee over Quiem, wat ook normaal is. :p En blijkbaar kan het niemand van Quiem iets schelen wat er van deze situatie gezegd wordt.

ach, wij kunnen ook eindeloos lange teksten gaan schrijven maar dat heeft toch geen zin :eek:

Maar toch wil ik iets zeggen over de val van Quiem. Wij kunnen hier wel de leiding de schuld geven, maar niemand, behalve Ward, heeft vraagtekens gezet bij het beleid van BaBa. Iedereen in Quiem is net zo schuldig aan de val van Quiem als de leiding door niks gedaan te hebben, en elke keer te denken: Als BaBa terug komt regelt hij het wel. want ik weet zeker dat 3/4e van de stam zo dacht...
 

DeletedUser

Guest
@Napoli: heb ik ergens gezegd dat Quiem overschat werd?
Jij hebt die rapportjes er preventief gezet gewoon zei je ;)

@Lord Dwerg: naja dat is inderdaad niet positief. Als de leiding het hier niet goed doet dan horen ze dat meestal wel van mij :p
 

DeletedUser

Guest
Nahja, aangezien ik blijkbaar de enige ben die het standpunt van Quiem enigzins probeer de verdedigen, hoeft het voor mij ook al niet meer, kga hier niet blijven teksten typen, ieder heeft toch zijn eigen idee over Quiem, wat ook normaal is. :p En blijkbaar kan het niemand van Quiem iets schelen wat er van deze situatie gezegd wordt.

Over die rapportjes.. Ik kon het me niet laten, Mike stuurde op korte tijd wat van die rapportjes door naar me en aangezien je juist iets zei dat Quiem 'overschat' werd, mocht dit wel gepost worden imo.

Ach, ik laat hen lekker, ik was toch al niet meer van plan om terug te komen op w27.. :p

Standpunt van Quiem? Volgens mij behoor je voornamelijk voor je zelf te praten toch?

Je verdedigt wellicht de ideeën vanuit het perspectief van Quiem, maar je bekijkt het naar mijn idee vanuit het beperkte zicht van Quiem-spelers zelf. Hoewel dat te bediscussiëren valt, er zijn echt wel meerdere factoren aan het vallen dan alleen de stam zelf. Maar: de stam is dan wel weg. De kern van spelers staat nog.

En tsja, eigenlijk kan het me ook niet schelen wat er van de situatie gezegd wordt, inderdaad. :p
 

DeletedUser51575

Guest
ach, wij kunnen ook eindeloos lange teksten gaan schrijven maar dat heeft toch geen zin :eek:

Maar toch wil ik iets zeggen over de val van Quiem. Wij kunnen hier wel de leiding de schuld geven, maar niemand, behalve Ward, heeft vraagtekens gezet bij het beleid van BaBa. Iedereen in Quiem is net zo schuldig aan de val van Quiem als de leiding door niks gedaan te hebben, en elke keer te denken: Als BaBa terug komt regelt hij het wel. want ik weet zeker dat 3/4e van de stam zo dacht...

Alsof ik nooit iets gezegd had van baba? :)
 

DeletedUser52513

Guest
misschien op Skype in de Requiem! chat, maar niet tegen BaBa zelf of op het forum.
 

DeletedUser

Guest
ach, wij kunnen ook eindeloos lange teksten gaan schrijven maar dat heeft toch geen zin :eek:

Maar toch wil ik iets zeggen over de val van Quiem. Wij kunnen hier wel de leiding de schuld geven, maar niemand, behalve Ward, heeft vraagtekens gezet bij het beleid van BaBa. Iedereen in Quiem is net zo schuldig aan de val van Quiem als de leiding door niks gedaan te hebben, en elke keer te denken: Als BaBa terug komt regelt hij het wel. want ik weet zeker dat 3/4e van de stam zo dacht...

Daar geef ik je ongelijk in, eigenlijk heeft het gewoon lange tijd (toen ik nog speelde) niet top gegaan met quiem en spelers als Stefan (likeur) en ik haddenhet altijd het beste met de stam voor. Had geen vraagtekens bij het beleid maar het maximale kwam er niet altijd uit toen.
 

DeletedUser52513

Guest
er is maar 1 keer echt vraagtekens gezet bij het beleid van BaBa, en dat gebeurde door Fyuryus.
En daar gaat het mij nou juist om, dat niemand er wat aan deed!
 

DeletedUser

Guest
Denk dat je iets niet heb meegekregen omdat je toen nog op Patrick zat :p?
 

Deleted User - 2075062

Guest
Beste AF-ers,

het is ondertussen toch wel duidelijk dat de stam Quiem aan het vallen is.
Spelers stoppen er mee en accs leaven de stam links en rechts.


6skDKSt.jpg


Hoe komt dit toch?
Dit komt door een combinatie van inactiviteit, demotivatie en gebrek aan leiderschap.

Inactiviteit:
Sinds de ban van GetItTogetherMan was Quiem nooit meer hetzelfde, verschillende co-spelers stopte er mee en nieuwe co's moesten gezocht worden. De oude garde van Quiem verdween grotendeels, dit was de reden voor het andere grote deel van de oude garde om ook te leaven, nu is er nog slechts een deel van over. Door de toename aan co's en de fusie met Gminds kreeg Quiem zo veel nieuwe gezichten erbij waar door de oude (en nieuwe) spelers maar moeilijk plezier konden beleven, want het kost natuurlijk tijd voordat je echt lol kunt hebben, je gaat natuurlijk niet met ieder nieuw gezicht al gelijk een gesprek beginnen als er elke week 3 nieuwe spelers zijn. Hierdoor gingen meer spelers stoppen en krijg je dus een vicieuze cirkel.

Demotivatie:
Door hevige verliezen in het noorden (Smokey Eye Psyko.Punkz 1??1 Opstandig Xanthippus) en zuiden (GOTA TAOT en nu ook Master) liep de oorlog met de rest van de wereld niet al te best. Dit zorgt voor enorme demotivatie binnen de stam, zeker aangezien we nog steeds dorpen verliezen en er geen verandering lijkt te komen, hierbij krijg je natuurlijk weer het gevolg dat er mensen stoppen. Verder kwam het probleem dat niemand een vv wilde draaien, de kleine groep van mensen die al vv’s wilden draaien kromp omdat ze de vv niet kwijt konden, hierdoor werden de verliezen nog groter.

Gebrek aan leiderschap:
heel lang heeft Quiem geen leider gehad want die kreeg het te druk met RL en W30, dit is een grote reden voor de val van Quiem. Toen Castiel. nog de touwtjes in handen had ging Quiem beter dan ooit, maar Castiel. begon langzaam maar zeker inactiever te worden, een stam heeft een leider nodig en die hadden ze niet, ook doordat Xanthippus er mee stopte. In begin Mei heeft Legendary Lunaman het geprobeerd om de touwtjes in handen te nemen. Maar zoals iedereen gezien heeft is Legendary Lunaman uit de stam gegaan en een eigen stam begonnen. Ofterwijl, Quiem zit (alweer) zonder actieve leider...

Zonder Quiem? hoe zal de wereld er nu uit zien?!
Ongetwijfeld zal de stam van LL ([OATH]) meer leden krijgen van Quiem, maar niet genoeg om in de top 3 te komen.
Hierdoor zal UA1 op de #1 plaats komen te staan met SF. op #2 en Trill. op #3.
maar dan nu de geheimen, want UA1 moet nog 2 geheimen terwijl SF. en Trill. er nog 9 moeten verzamelen, UA1 heeft meerdere malen aangegeven deze wereld niet te willen winnen op deze manier, maar houden zij hun woord wel want de schreeuw in UA1 wordt steeds groter om gewoon alle geheimen te pakken en de wereld te beëindigen.


Geschreven door Lord Dwerg en LuckyLuukmans

Inactiviteit: Het is best hypocriet wat hier allemaal gezegd wordt. Er heersde inderdaad inactiviteit in Quiem, dat klopt. Echter is het wat vreemd dat elk lid nu weer actief is nietwaar? Nu opeens kan elk lid het weer opbrengen in te loggen en voor elkaar door het vuur te gaan, dat terwijl ze dat niet konden toen ze in de beste stam van W27 zaten. Want hoe je het ook wendt of keert, Quiem is, en zal altijd zijn, de beste stam van Wereld 27.

Demotivatie: Iets dat tot stand komt door gedrag naar elkaar toe, gemakzucht was hier de voornaamste oorzaak. Iedereen dacht dat het al klaar was en dat ze niks meer hoefde te doen, nu klopt het, Quiem heeft in mijn ogen deze wereld gewonnen vanwege de dominantie, vanwege de kracht die de stam uitstraalde. Echter is dat geen vrijbrief om makkelijk te gaan denken, integendeel, de hele wereld zal zich tegen je keren. Dat is nu ook wat er is gebeurt en dat is ook waar alles fout is gegaan. Natuurlijk speelde het een rol dat ik weg was, maar de vorm waarin ik de stam achter liet was geweldig, het hoort niet zo snel bergafwaarts te kunnen gaan, dat is gewoon onmogelijk met zo'n geweldige groep spelers als dat er in Quiem speelde.

Gebrek aan Leiderschap: De stam had geen leider meer inderdaad, maar nu is het zo dat Quiem ook geen leider meer nodig had. Een stam heeft een leider nodig om aan te geven wat er moet gebeuren. Zodra een stam zo is opgebouwd dat elk lid precies weet wat van hem of haar verwacht wordt, betekent dit dat de stam geen echte leider meer nodig heeft. Elk lid is gelijk en elk lid kan verantwoordelijkheid pakken om aanvallen op te zetten. Als elk lid van Quiem er voor elkaar was geweest en voor elkaar had gestreden, dan was er niks aan het handje geweest in deze stam. En dan spreek ik dus uit ervaring.

Mijn inactieve periode: Mijn inactieve periode is nog niet voorbij, maar daar gaan we het nu niet over hebben, het gaat nu over de periode in Quiem. In de periode dat ik inactiever was geworden wegens privé omstandigheden, hadden de spelers binnen de stam gewoon hun taken moeten blijven uitvoeren. Er was veel wederzijds respect en iedereen ging voor elkaar door het vuur. Dit verdween elke keer meer als ik er minder was, ik weet niet hoe dat bij jullie gaat maar ik heb niet altijd een leidinggevende nodig die mij vertelt dat ik voor mijn vrienden door het vuur moet gaan. Sterker nog, ik doe dat automatisch. Jullie vonden het echter nodig om een machtstrijd te beginnen waarbij iedereen vond dat hij beter was dan de ander. Iedereen van jullie kan mij hier nu in gaan tegenspreken, echter moet je is gaan kijken naar de feiten in plaats van je eigen mening, want jullie kijken allemaal veel te veel naar jullie mening terwijl jullie het nog geen 50% van de tijd bij het langste eind hebben.

Quiem verdiend meer: Quiem, de stam die in deze wereld alles heeft bepaald en het verloop van deze wereld heeft bepaald, verdiend meer dan het afscheid dat het nu heeft gehad. Mensen lijken te vergeten hoe lang Quiem de topstam is geweest en dat de stam vanaf de start van Wereld 27 de sterkste was. De stam heeft vanaf de start laten zien hoeveel kracht ze hadden en vanaf de start hebben ze altijd aangevallen met borst vooruit, verdedigd met borst vooruit en de stam ging geen gevecht uit de weg. Als je over een jaar aan iemand vraagt of ze W27 nog kennen, zullen deze spelers Quiem zeggen, geen UA1 en zeer zeker geen SF. of welke andere stam nu ook nog overeind staat.

Het is makkelijk praten om altijd de slechte tijden te benadrukken, echter verdiend deze stam meer dan dat en dat zijn jullie allemaal vergeten en dat vind ik, om heel eerlijk te zijn, een beetje hypocriet. Hoeveel plezier de stam iedereen hier gegeven heeft en wat iedereen heeft geleerd die in Quiem zat, die tegenstander was van Quiem. Het is wat makkelijk om een stam van dit kaliber op deze manier af te danken.

Aan iedereen: Ik wil iedereen die deel uit heeft gemaakt van Quiem gigantisch bedanken voor de inzet en de gezelligheid, ik hoop dat iedereen plezier heeft gehad in de stam en veel heeft geleerd over dit spelletje en over hoe het werkt in dit spelletje. Ik wens iedereen heel veel succes toe in de toekomst van W27 en ik hoop dat iedereen zijn of haar plekje vindt na Quiem.

Castiel.: Castiel. zal Quiem blijven en zal strijden voor elk van zijn dorpen. Sterker nog, het account zal alleen maar gaan groeien.

Mvg
Angel Castiel.
Proud leader of Quiem.
 

DeletedUser

Guest
Je hebt deze brief alleen geschreven om je eigen reputatie te redden, maar wat erin staat is gewoon regelrechte poep.

Inactiviteit: Het is best hypocriet wat hier allemaal gezegd wordt. Er heersde inderdaad inactiviteit in Quiem, dat klopt. Echter is het wat vreemd dat elk lid nu weer actief is nietwaar? Nu opeens kan elk lid het weer opbrengen in te loggen en voor elkaar door het vuur te gaan, dat terwijl ze dat niet konden toen ze in de beste stam van W27 zaten. Want hoe je het ook wendt of keert, Quiem is, en zal altijd zijn, de beste stam van Wereld 27.

De mensen loggen nu weer in omdat het nu stukke leuker is dan vroeger. Met een inactieve leider en leden die alleen om def en vv vragen, dan krijg je automatisch dat mensen niet meer in willen loggen. Nu is die tijd voorbij omdat er minder vv's en def wordt gevraagd waardoor je weer zin hebt. Want zeg nou eerlijk, als je een vv krijgt aangeboden waarvan je weet dat je hem niet wegkrijgt, dan schuil je je voor de vv.

Demotivatie: Iets dat tot stand komt door gedrag naar elkaar toe, gemakzucht was hier de voornaamste oorzaak. Iedereen dacht dat het al klaar was en dat ze niks meer hoefde te doen, nu klopt het, Quiem heeft in mijn ogen deze wereld gewonnen vanwege de dominantie, vanwege de kracht die de stam uitstraalde. Echter is dat geen vrijbrief om makkelijk te gaan denken, integendeel, de hele wereld zal zich tegen je keren. Dat is nu ook wat er is gebeurt en dat is ook waar alles fout is gegaan. Natuurlijk speelde het een rol dat ik weg was, maar de vorm waarin ik de stam achter liet was geweldig, het hoort niet zo snel bergafwaarts te kunnen gaan, dat is gewoon onmogelijk met zo'n geweldige groep spelers als dat er in Quiem speelde.

Je zegt dat het onmogelijk is dat Quiem zou gaan vallen. Maar dat is gebeurd dus ik heb geen idee wat je hier nou mee bedoelt, dat betekent toch dat het wel mogelijk is? Ik ben het wel met je eens dat Quiem gewoon in het begin van de wereld de beste stam was. Maar nu niet meer en volgens mij realiseer jij je dat niet echt...

Gebrek aan Leiderschap: De stam had geen leider meer inderdaad, maar nu is het zo dat Quiem ook geen leider meer nodig had. Een stam heeft een leider nodig om aan te geven wat er moet gebeuren. Zodra een stam zo is opgebouwd dat elk lid precies weet wat van hem of haar verwacht wordt, betekent dit dat de stam geen echte leider meer nodig heeft. Elk lid is gelijk en elk lid kan verantwoordelijkheid pakken om aanvallen op te zetten. Als elk lid van Quiem er voor elkaar was geweest en voor elkaar had gestreden, dan was er niks aan het handje geweest in deze stam. En dan spreek ik dus uit ervaring.

Een stam heeft altijd een leider nodig. Het initiatief moet van een leider komen om plannen te organiseren. Zo zijn er wat plannen begonnen maar werden die plannen gewoon weggeboeh'd door de leden. Als dat bij sommige plannen gebeurd dan denk je niet meer aan een nieuw plan maken. Daarom moet de leiding komen met plannen zodat er niet teveel/ te weinig plannen komen. Quiem had wel degelijk een leider nodig, maar omdat als je dat toegeeft je reputatie naar de kloten is durf je dat niet toe te geven.

Mijn inactieve periode: Mijn inactieve periode is nog niet voorbij, maar daar gaan we het nu niet over hebben, het gaat nu over de periode in Quiem. In de periode dat ik inactiever was geworden wegens privé omstandigheden, hadden de spelers binnen de stam gewoon hun taken moeten blijven uitvoeren. Er was veel wederzijds respect en iedereen ging voor elkaar door het vuur. Dit verdween elke keer meer als ik er minder was, ik weet niet hoe dat bij jullie gaat maar ik heb niet altijd een leidinggevende nodig die mij vertelt dat ik voor mijn vrienden door het vuur moet gaan. Sterker nog, ik doe dat automatisch. Jullie vonden het echter nodig om een machtstrijd te beginnen waarbij iedereen vond dat hij beter was dan de ander. Iedereen van jullie kan mij hier nu in gaan tegenspreken, echter moet je is gaan kijken naar de feiten in plaats van je eigen mening, want jullie kijken allemaal veel te veel naar jullie mening terwijl jullie het nog geen 50% van de tijd bij het langste eind hebben.

Als je een inactieve periode gaat krijgen moet je dat van te voren aangeven of tenminste een actieve leider regelen. Dat je een inactieve periode hebt gehad vind ik niet erg want dat heeft iedereen wel eens. Maar hoe je Quiem hebt achtergelaten in die periode is ronduit belachelijk.
Natuurlijk moet je met elkaar door het vuur gaan, maar als je geen zin meer hebt om in te loggen door de vv's en def-aanvragen ga je ook niet meer met elkaar door het vuur.

Quiem verdiend meer: Quiem, de stam die in deze wereld alles heeft bepaald en het verloop van deze wereld heeft bepaald, verdiend meer dan het afscheid dat het nu heeft gehad. Mensen lijken te vergeten hoe lang Quiem de topstam is geweest en dat de stam vanaf de start van Wereld 27 de sterkste was. De stam heeft vanaf de start laten zien hoeveel kracht ze hadden en vanaf de start hebben ze altijd aangevallen met borst vooruit, verdedigd met borst vooruit en de stam ging geen gevecht uit de weg. Als je over een jaar aan iemand vraagt of ze W27 nog kennen, zullen deze spelers Quiem zeggen, geen UA1 en zeer zeker geen SF. of welke andere stam nu ook nog overeind staat.

Het is makkelijk praten om altijd de slechte tijden te benadrukken, echter verdiend deze stam meer dan dat en dat zijn jullie allemaal vergeten en dat vind ik, om heel eerlijk te zijn, een beetje hypocriet. Hoeveel plezier de stam iedereen hier gegeven heeft en wat iedereen heeft geleerd die in Quiem zat, die tegenstander was van Quiem. Het is wat makkelijk om een stam van dit kaliber op deze manier af te danken.

Ik ben het zeker met je een dat Quiem beter verdient. Maar als je dat vond, waarom kom je dan op Skype en scheld je Thomas helemaal uit. Is dat een goed voorbeeld aan je leden? Nee. Als je vind dat Quiem beter verdiende had er dan meer je best aan gedaan. Ik weet dat je je inactieve periode had maar had Quiem dan goed achter gelaten zodat ze overeind konden blijven.

Aan iedereen: Ik wil iedereen die deel uit heeft gemaakt van Quiem gigantisch bedanken voor de inzet en de gezelligheid, ik hoop dat iedereen plezier heeft gehad in de stam en veel heeft geleerd over dit spelletje en over hoe het werkt in dit spelletje. Ik wens iedereen heel veel succes toe in de toekomst van W27 en ik hoop dat iedereen zijn of haar plekje vindt na Quiem.

Ik wil jou ook heel erg bedanken voor wat je me allemaal hebt geleerd en dat je me een plaatsje in Quiem gunde. Het is jammer dat het zo moest eindigen ;)
 
Bovenaan